اعتماد به نفس نقش مهمی در افزایش جذابیت و زیبایی شما ایفا می‌کند و از طرف دیگر زیبایی و جذابیت باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود بنابراین یک رابطه دوگانه بین اعتماد به نفس کامل و جذابیت وجود دارد. اعتماد به نفس شما می‌تواند از عوامل مختلفی ناشی شود که جنبه درونی تنها بخشی از آن را شکل می‌دهد و قسمتی از آن هم جنبه ظاهری دارد. یعنی اگر ظاهری آراسته، کامل و سطح بالا داشته باشید دستیابی به اعتماد به نفس کامل هم امکان پذیرتر می‌شود. آرایش هم بخشی از ظاهر شما را تشکیل می‌دهد و هم از جهت روانی و هم نظر ارتباطی نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس دارد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند نکته کلیدی آرایشی، رفتاری و ذهنی را برای داشتن اعتماد به نفس کامل بیان می‌کنیم.

اختصاص زمان کافی به آرایش در صبح

در همه مقالات مد و زیبایی صحبت از کاهش دادن زمان آرایش و خلاصه کردن آن تا حد ممکن است. ما نیز بر این توصیه تاکید داریم اما هیچ گاه عجله داشتن باعث موفقیت شما نمی‌شود، هرچقدر هم که آرایش خود را خلاصه کرده باشید شما باز هم به زمان کافی برای انجام آن نیاز دارید و باید مطمئن باشید که می‌توانید در زمان مناسب کار خود را به بهترین شکل انجام داده و از منزل خارج شوید. پس صبح‌ها تا حد ممکن زودتر از خواب بیدار شوید تا وقت کافی برای آرایش، رسیدگی به همه کارها و لباس پوشیدن داشته باشید و با اعتماد به نفس کافی در محیط کار و آموزش حاضر شوید.

داشتن اعتماد به نفس کامل

به روز کردن آرایش و لباس بر اساس مد

هر کسی سبک آرایشی خاص خود را دارد اما مدل‌های آرایش هر سا و هر فصل به روز می‌شوند و شما ممکن است پس از مدتی دریابید که سبک آرایشی قدیمی و دمده‌ای دارید که این دمده بودن می‌تواند روی اعتماد به نفس شما اثر منفی بگذارد. بنابراین لازم است هر چن وقت یک بار تجدید نظری روی سبک آرایش خود داشته باشید و آن را بر اساس مد روز و فصل و حتی تغییرات چهره خودتان به روز کنید. مثلا آرایش تابستانی را در زمستان به کار نبرید یا همان مدل آرایشی را که در ۱۸ سالگی داشته‌اید در ۲۲ سالگی تکرار نکنید. البته فراموش نکنید که پایبندی به استایل شخصی چیزی فراتر از زمان است و هرگز قدیمی نمی‌شود.

داشتن اعتماد به نفس کامل

استفاده از رژ لب قرمز برای اعتماد به نفس کامل

گاهی همه چیزی که شما برای اعتماد به نفس کامل دارید یک رژ لب قرمز است. حتی اگر هیچ آرایش دیگری هم نداشته باشید همین رژ لب می‌تواند زیبایی و جذابیت فوق العاده‌ای به چهره شما اضافه کند که با هیچ وسیله دیگری ممکن نیست. بنابراین اگر به دنبال اعتماد به نفس بالا برای انجام یک کار خاص و استثنایی هستید بهتر است رژ لب قرمزی را که مناسب رنگ پوستتان است امتحان کنید.

چند نکته کلیدی برای داشتن اعتماد به نفس کامل

همه اعتماد به نفس هم از آرایش ناشی نمی‌شود و شما باید در درون خود به دنبال این حس مثبت و آرامش و اعتماد به نفس باشید. در این بخش شش توصیه و نکته کلیدی برای افزایش اعتماد به نفس را از زبان ستارگان دنیای مد و سینما بیان می‌کنیم که می‌تواند راهنمای مناسبی برای موفقیت شما در این امر باشد.

مدیتیشن و ورزش را امتحان کنید: کلوئه وید از هنرمندان و سخنرانان و چهره‌های تاثیرگذاری است که با لقب اوپرا وینفری هزاره جدید هم شناخته می‌شود. اوراز اعتماد به نفس و موفقیت خود را در شغل خود مدیتیشن می‌داند. کلوئه می‌گوید: ” من قبل از این که کاری را شروع کنم سراغ مدیتیشن می‌روم. اگر از ذهن و درون خود به خوبی مراقبت کنید کنترل کردن بیرون بسیار ساده‌تر می‌شود و این کار تنها با مدیتیشن امکان پذیر است.” حتی اگر اهل مدیتیشن نیستید ورزش کردن هم می‌تواند همین اثر را داشته باشد، اگر یک بار هم در زندگی خود ورزش را امتحان کرده باشید حتما با اثر جادویی آن در بالا بردن انرژی و اعتماد به نفس خود آشنایی دارید. این تاثیر را جدی بگیرید و برای داشتن زندگی بهتر و موفق‌تر حتما مرتب ورزش کنید.

داشتن اعتماد به نفس کامل

موضوع آرامش بخش زندگی خود را پیدا کنید: پریانکا چوپرا ستاره فعلی هالیوود و بانوی شاسته سابق هند معتقد است هر کسی روش مخصوصی برای رسیدن به آرامش دارد و این آرامش می‌تواند اعتماد به نفس وی را تقویت کند. مثلا یک نفر ممکن است با تماشای سریال‌های کمدی به این آرامش دست پیدا کند و کسی دیگر این آرامش را در گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه خود به دست آورد و شاید هم کس دیگری آرامش را در کشیدن نقاشی کسب کند. در این آرامش است که شما می‌توانید افکار خود را متمرکز کرده و از استرس و فکر کردن بیش از حد به چیزهای غیرضروری  و اضطراب آور دوری کنید.

داشتن اعتماد به نفس کامل

زیبایی‌ها را در دیگران ببینید: رابی رز از ستارگان جدید تلویزیون است که اعتماد به نفس و آرامش ذهنی را در دیدن زیبایی‌ها در دیگران می‌داند. او معتقد است هیچ چیز بهتر و آرامش بخش‌تر از این نیست که زیبایی‌های اطراف خود را ببینید و از آن‌ها لذت ببرید.” البته این یک رابطه دوطرفه است یعنی وقتی شما ذهن آرامی دارید می‌توانید زیبایی‌ها را در اطراف خود ببینید و وقتی این زیبایی‌ها را ببینید به آرامش و اعتماد به نفس کامل می‌رسید. پس از این به بعد اگر در کسی زیبایی و جذابیتی دیدید آن را بیان کنید و این آرامش را به او و خودتان هدیه دهید.

داشتن اعتماد به نفس کامل

ویژگی‌های مثبت خود را دریابید: نگین میرصالحی از وبلاگ نویسان موفق ایرانی الاصل است که موفقیت و اعتماد به نفس خود را در درک و به یادآوری نقاط قوت خود می‌داند. همه ما از چیزهایی در خود راضی نیستیم اما در کنار این ایرادها نقاط مثبتی هم داریم که می‌توانیم به آن‌ها تکیه کنیم مثلا نگین موهای خود را همیشه نقطه مثبت ظاهر خود می‌دانسته و می‌گوید هرگاه در مدرسه احساس کمبود اعتماد به نفس می‌کردم به این فکر می‌کردم که موهای زیبایی دارم چون مادرم همیشه از موهایم تعریف می‌کرد.

داشتن اعتماد به نفس کامل

چیزهایی را که شما را خاص می‌کند بپذیرید: گاهی تفاوت‌ها هستند که ما را به موجوداتی خاص و استثنایی تبدیل می‌کنند. این تفاوت‌ها حتی می‌توانند چیزهایی باشند که در نظر خیلی‌ها عیب و نقص محسوب می‌شوند. سیندی کرافورد سوپرمدل معروف دهه ۸۰ در دوران خود کاملا متفاوت و حتی نازیبا تصور می‌شد اما او این تفاوت‌ها را پذیرفته بود و به همه ثابت کرد که همین تفاوت‌ها هستند که باعث خاص بودن و زیبایی او می‌شوند. در نتیجه سیندی کرافورد به یکی از سوپرمدل‌های ماندگار دهه ۸۰ و ۹۰ تبدیل شد که اکنون هم فرزندانش راه او را ادامه می‌دهند.

داشتن اعتماد به نفس کامل

از لذت‌های کوچک زندگی نگذرید: ترزا پالمر بازیگر معروف استرالیایی می‌گوید من زمانی شاد هستم که در سالم‌ترین وضعیت ممکن باشم و این شادی تنها از درون من نشات می‌گیرد به همین دلیل به تغذیه خودم اهمیت زیادی می‌دهم. اما این به معنای محدود کردن و سخت گرفتن زندگی نیست، گاهی همین غذا خوردن و لذت بردن از آن می‌تواند شادترین لحظه زندگی باشد که نباید آن را از خودتان دریغ کنید، هروقت دوست داشتید از خانه بیرون بروید، تفریح کنید و پول خود را برای خودتان (البته در حد معقول) خرج کنید و زندگی شادی داشته باشید.

داشتن اعتماد به نفس کامل

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)