امکان دارد تا به حال این را تجربه کرده باشید که عرق زیادی روی لباستان قرار گرفته باشد ‌که به خاطر ورزش یا حرکات بدنی روزانه شما باشد ولی شما دلتان می خواست که ای کاش بتوانید راه مناسبی برای حل این مشکل پیدا میکردید. حال دئودورانت راه حل بسیار مناسبی برای رفع این مشکل میباشد‌. به عنوان یک محصول ضد عرق میتوانید آن را در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها تهیه کنید، نکته مهمی هست که باید قبل از هر چیزی درباره آن اطلاعات کسب کنیم ، دلیل ایجاد لکه زرد بر روی لباس شما چه میتواند باشد؟ اکثریت افراد فکر میکنند این لکه ها بخاطر استفاده از محصولات ضد تعریق و دئودورانت میباشد، اما اینگونه نیست. این لکه ها بخاطر عرق موجود روی لباس است که حاصل یک واکنش شیمیایی پیچیده است که بین لیپید های پوستی ، سبوم، شوینده های لباس و بسیاری عوامل دیگر میباشد. این محصولات برای کاهش عرق مناسب بوده و اثر زیادی بر آن دارد. دئودورانت ها بر روی افزایش اسیدیته پوست نیز اثر میگذارند. در سازمان غذا و دارو، این دئودورانت ها را در دسته لوازم آرایشی و بهداشتی قرار داده اند. این محصولات آرایشی و بهداشتی محصولاتی هستند که از آنها برای پاکسازی و زیبا سازی استفاده میکنند. همچنین این سازمان ضدعرق ها را در دسته داروها قرار می دهند. از داروها برای پیشگیری و یا درمان بیماری ها استفاده میکنند.

 

تفاوت دئودورانت با مام چیست؟

الان که از تفاوت بین دئودورانت و ضد تعریق آگاه شدید، وقت آن است که با تفاوتی که این محصول با زیر بغل را نیز بدانید. همانطور که گفتیم عرق بدن به وسیله باکتری های پنهانی که در زیر پوست وجود دارند میباشد و سبب ایجاد بوی بد در ناحیه زیر بغل هست.‌ برای از بین بردن رطوبت حاصل از عرق و ایستادن در برابر باکتری ها میتوانید از مام ضد تعریق دئودورانت کمک بگیرید. هردوی این محصولات مشابه همدیگر هستند اما فرمول ساخت آنها و همچنین شیوه عملکرد شان باهم تفاوت اساسی دارند. چیزی که مام زیر بغل و دئودورانت ها را متفاوت از هم میکند این است که دئودورانت رفع کننده بوی بد است . این محصول خاص و پرطرفدار بهداشتی با کمک روغن‌های معطر، اسانس و الکل، علاوه بر از بین بردن باکتری‌ها نقش مهمی دارد، که بوی نا مطلوب و بد عرق نیز از بین برود. مدنظر داشته باشید که دئودورانت، معمولا جلوی عرق کردن شما را نمیگیرد تنها بوی ایجاد شده را خنثی میکند.

 

دئودورانت چگونه عمل میکند؟

مکانیسم دئودورانت ها:۱_کاهش ترشحات عرق۲_از بین بردن میکروب ها۳_پوشاندن بودی بد با ایجاد عطر از خود

اینکه شما بدانید به چه صورت دئودورانت ها در ترکیب با بدنتان عمل میکند مهم است. بوی دئودورانت ها معمولا روی بسته بندی ها درج میشود، مثل دئودورانت با بوی گل و یا اقیانوس . اگر دئودورانت شما معطر است ممکن است که شما قصد داشته باشید بوی آن را با بوی عطر خود یکی کنید تا بوی آنها هماهنگ باشد ‌.

دئودورانت چگونه عمل میکند؟

طرز استفاده از اسپری دئودورانت

این اسپری های ضد عرق برای این است که از عرق تولید شده است نه برای جلوگیری از عرق کردن لباس ها. به همین دلیل اگر میخواهید این محصولات ماندگاری بیشتری داشته باشد و میخواهید نتیجه مطلوبی بگیرید، این محصولات را روی بدنتان به طور مستقیم اسپری کنید‌. چون اگر لباستان را آغشته به این اسپری ها کنید تاثیری بر پیشگیری از عرق کردن و یا پیشگیری از بوی بد زیر بغل نیز نخواهد داشت. البته می‌توانید اسپری‌های خوشبو کننده را مستقیم روی پوستتان نزنید و آنها روی لباستان اسپری کنید ولی بعضی از این اسپری ها ، دارای ترکیباتی هستند که اگر به طور مستقیم با لباستان قرار گیرند روی لباس لکه ایجاد میکند. همچنین قبل از استفاده از اسپری های ضد تعریق ، باید پوست بدنتان به طور کامل خشک و تمیز باشد.

ضد عرق

معایب استفاده از دئودورانت

هنگامی که ناحیه زیر بغل را با صابون هایی که PHخنثی میشود، پوست بدن اسیدی بودن خود را از دست داده و به حالت خنثی در می آید. همچنین باکتری ها در محیط های قلیایی و یا خنثی فعالیت دارند، و امکان رشد آنها بیشتر میشود. یکی از معایب استفاده از محصولات دئودورانت و مام این است که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر افزایش پیدا میکند. اکثر دارو های ضد تعریق که تجارتی باشند آلو مینیوم دارند . تحقیقات نشان داده است که این نوع آلومینیوم عاملی برای ابتلای فرد به جنون هست. اما تنها افراد بالای ۶۵ سال را درگیر میکند.

با توجه به آب و هوای مشهد در فصل تابستان به شما توصیه میکنیم اگر قصد صفر به این شهر با تور هوایی مشهد را دارید برای احیای حس خوب درون خود از این محصول استفاده کنید.