هم‌اکنون اقتصاد شامل رکود تورمی در قیمت محصولات مختلف شده است. خرید خودرو نیز از این قضیه مستثنا نیست و البته با توجه به اینکه این افزایش قیمت با درآمد قابل‌مشاهده نیست، هنگام خرید خودرو باید نسبت به گذشته بسیار بیشتر جانب احتیاط را رعایت کنیم و خودرویی که صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به رقبایش در همان محدوده قیمتی دارد انتخاب و خریداری کنیم. ما در این نوشتار می‌خواهیم ۳ خودرو در محدوده قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان را به‌طور خلاصه برای شما معرفی کنیم و مزایا و امکانات و معایب مطرح هر یک نیز تا حدودی بیان کنیم.

 پژو پارس مدل ۹۷

پژو پارس

یکی از محصولات تولیدی شرکت ایران‌خودرو، اتومبیل پژو پارس می‌باشد که در سال ۱۳۷۹ توسط این شرکت به بازار مصرف معرفی و عرضه و تولید آن کلید خورد. این خودرو نسبت به پژو روآ و پژو ۴۰۵ دارای امکانات بیشتری است و خریداران را به سمت خود جذب می‌کند. البته در ابتدای تولید، ازنظر ظاهری شکلی کاملاً شبیه به آن دو خودرو داشت و کماکان تا حدودی این وضعیت را حفظ کرده است. اما ازنظر طراحی داخلی کابین بعد از مدتی سعی در ایجاد تغییرات در امکانات آن نمود تا هر چه بیشتر این خودرو را شبیه به خودروهای مدرن روز دنیا نماید.

از امکانات به‌کاررفته در این خودرو می‌توان به کولر خودکار آن، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی نصب‌شده روی فرمان خودرو و همچنین مانیتور ۱۳ اینچی لمسی، حس‌گر عقب و چراغ‌های مه شکن جلو و عقب اشاره کرد. داشتن صندوق‌عقب با حجم بالا نیز از مزایای این مدل خودرو پژو است که آن را خودرویی مناسب سفر و خانواده کرده است.

ازنظر ایمنی این خودرو کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز ضد قفل را بر روی خودرو نصب‌کرده است. اما تابه‌حال در هیچ‌یک از آزمون‌های ایمنی تصادف بین‌المللی شرکت نکرده و نمره‌ای نیز به‌تبع آن کسب نکرده است. به همین جهت نمی‌توان آن را ازنظر ایمنی کاملاً دقیق بررسی نمود.

 

 تندر ۹۰ ایران‌خودرو مدل ۹۴

تندر 90

شرکت رنو لوگان در سال ۲۰۰۴ این مدل را توسط یکی از زیرمجموعه‌های خود بانام داچیا تولید نمود که در سال ۱۳۸۶ نیز رنو لوگان با نام تندر ۹۰ در ایران شروع به تولید کرد. البته این خودرو نیز یکی از گزینه‌های خرید خودرو در این محدوده قیمتی می‌تواند باشد، ولی کمی با احتیاط باید به سمت آن بروید.

داشتن سه ستاره ایمنی از پنج ستاره موسسه یورو انکپ گزینه خوبی برای این خودرو محسوب می‌شود. همچنین ازنظر ایمنی سیستم ترمز ABS و EBD بر روی خودرو سوار شده و دو کیسه هوا برای راننده و سرنشینان جلو و جانبی آن در نظر گرفته‌شده است. همچنین ترمزهای عقب خودرو از نوع کاسه‌ای می‌باشد.

اما برخی موضوعات در این خودرو قابل‌چشم‌پوشی نیستند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم. خریداران این خودرو بیان کردند که تندر ۹۰ در رانندگی‌های شهری خودرویی با عملکرد خوب بوده است؛ اما در هنگام لغزندگی جاده‌ها و بارش باران و یا رانندگی در اتوبان‌ها خودرو تا حدودی از کنترل راننده خارج می‌شود و احتیاط بسیار بالایی نیاز دارد. این خودرو با ظاهری مکعبی شکل و جمع‌وجور و ساده طراحی به‌روز چندانی نداشته و در هنگام سنگین بودن و بار و مسافر زیاد نیز شتاب خودرو تا حدود زیادی افزایش می‌یابد و آن را خطرساز می‌کند. از همین رو هنگام رانندگی با آن جانب احتیاط را رعایت کنید.

 

 آریو سایپا مدل ۹۷

آریو سایپا

شرکت خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۳ در راستای تکمیل و توسعه خط تولید خود خودرو آریو را وارد چرخه تولید نمود. این خودرو ابتدا در سال ۲۰۱۲ و با نام Z300 توسط شرکت تازه تأسیس خودروسازی زوتای چین معرفی و تولید شد و برای حضور در بازار کشورهای درحال‌توسعه در نظر گرفته شد.

داشتن چراغ‌های کشیده و بلند شباهت زیادی بین این خودرو و تویوتا ALLION ایجاد کرده است. مصرف سوخت ترکیبی ۷.۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه‌ای و موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۱۲اسب بخار برخی از خصوصیات فنی این خودرو است.

همچنین آریو سایپا مدل ۹۷ توانسته ۵ ستاره ایمنی را از موسسه ارزیابی ایمنی C-NCAP کسب کند و دارای سیستم ضد قفل، دوربین دید از عقب، ۶ عدد کیسه هوا و چهار کیسه هوای جانبی و پرده‌ای اس. اما معایبی نیز در این خودرو وجود دارد که اگر قصد خرید خودرو آریو سایپا را دارید حتماً آن‌ها را مدنظر بگیرید. یکی از این موارد کیفیت پایین متریال و مواد به‌کاررفته در طراحی داخلی کابین است که بیشتر از سایر موارد در این خودرو خودنمایی می‌کند. علاوه بر آن این کیفیت پایین در قطعات داخلی خودرو نیز به چشم می‌خورد و آن را تقریباً به خودروی ناامن و پرهزینه تبدیل کرده است.

همراه مکانیک به‌عنوان دارنده نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در پایان این نوشتار به شما توصیه می‌کند که اگر قصد خرید خودرو در محدوده قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان و از میان خودروهای معرفی‌شده را دارید؛ حتماً با دقت کامل اطلاعات درست و جامع هر خودرو کسب کنید و سپس اقدام به خرید خودرو نمایید تا انتخابی درست و بهینه داشته باشید. جهت مشاهده خودروهای موجود در نمایشگاه خرید و فروش خودرو همراه مکانیک به آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ مراجعه کنید.

همراه مکانیک، همراهی متخصص و امین