بدن در طول زمان به الکل وابسته می‌شود. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، سیستم عصبی مرکزی دیگر نمی‌تواند خود را به‌راحتی به نبود الکل وفق دهد و اگر به‌طور ناگهانی مصرف الکل قطع شود یا میزان مصرف الکل به‌اندازه قابل توجهی کاهش یابد، دچار کاهش سطح هوشیاری می شوند. روش‌های مختلفی برای ترک الکل وجود دارد اما باید روش درست و اصولی را انجام داد تا عواقب جبران ناپذیری نداشته باشد، همچنین باید اقدامات لازم برای جلوگیری از عوارض ترک الکل را در نظر داشت. بهترین راه جلوگیری از عوارض ترک الکل، مشاوره و مراقبت‌های پزشکی برای ترک است که مراکز ترک اعتیاد بهترین گزینه هستند.

ویژگی مراکز ترک اعتیاد معتبر برای ترک اعتیاد الکل

برای جلوگیری از عوارض ترک الکل فرد باید همواره توسط پزشک معاینه شود و آزمایش های لازم را انجام دهد. همچنین باید یک نفر همواره وضعیت جسمی فرد را کنترل کند تا در صورت لزوم و بدتر شدن علائم، پزشک را مطلع کند که در مراکز ترک اعتیاد پرستاران توجه زیادی به بیماران دارند و همواره وضعیت جسمانی آن‌ها را مورد بررسی قرار می­دهند.

برای جلوگیری از عوارض ترک اعتیاد، فرد باید در محیط مناسبی قرار گیرد که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • یک مکان آرام
  • یک فضای مثبت و حمایت کننده
  • غذای سالم و مصرف مقدار زیاد مایعات

که مراکز ترک اعتیاد چنین امکانی را با روانشناسان، پزشکان و پرستاران خبره برای ترک اعتیاد فراهم کرده اند.

علاوه بر این، برای جایگزینی ویتامین‌های ضروری که به علت مصرف الکل از بین رفته‌اند، لازم است فرد مکمل‌های ویتامینی را مصرف کند و رژیم غذایی را رعایت کند. همچنین آب و مایعات فراوان در مدت زمان ترک مصرف کند که تمامی این موارد باید توسط پزشک تشخیص و تجویز شود. همه افرادی که قصد ترک اعتیاد الکل را دارند، می­خواهند آن را برای همیشه کنار بگذارند. بهترین کار در این حالت بهره­ ­مندی از حمایت‌ها و مراقبت‌های بعد از ترک الکل است.

کلینیک پیام تندرستی: مرکز ترک اعتیاد الکل

کلینیک تخصصی ترک اعتیاد پیام تندرستی، بهترین مرکز ترک اعتیاد الکل، با بهترین دکترهای ترک اعتیاد، خدمات درمانی و امکانات رفاهی لوکس به صورت اختصاصی برای هر فرد با توجه به شرایط جسمی و روحی، نوع مصرف، حمایت‌ها و مراقبت‌ها را در اختیار بیماران و خانواده‌هایشان قرار می‌دهد. این حمایت‌ها به صورت فردی، گروهی و هم به صورت آشنایی با سایر افراد در حال ترک الکل ارائه می شود. برای این که ترک کردن الکل شما تداوم داشته باشد، لازم است تا مشکلاتی که در این مسیر برای شما پیش می‌آید را با روانشناس متخصص ترک اعتیاد در میان بگذارید و از خانواده و دوستانی که دارید، بخواهید در طول فرآیند سم‌زدایی تدریجی الکل به شما کمک کنند.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان برای ترک الکل:

ایمپلنت نالتروکسان یک روش قطعی درمان است که یکی از جدیدترین متدهای درمان اعتیاد با هدف جلوگیری از عود اعتیاد و مصرف مجدد بیمار است که طی یک جراحی سرپایی در دیواره تحتانی شکم قرار داده می‌شود و ماندگاری اثر آن بیش از ۶ ماه است؛ یعنی فرد تا مدت‌ها پس از ترک اعتیاد، دیگر تمایلی به مصرف ندارد. نالتروکسان داروی ضد مخدری است که عمدتاً در مدیریت مداوم وابستگی به الکل و اعتیاد به مواد افیونی استفاده می شود. نحوه استفاده آن در هر مورد متفاوت است. برای اعتیاد به الکل، درمان می تواند به فرونشاندن میل فرد به نوشیدن کمک کند.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان

 

سیر درمان اعتیاد در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد پیام تندرستی، با استفاده از به‌روزترین متدها و استانداردترین روش‌ها انجام می‌گیرد. خدماتی که در این مرکز انجام می‌شود شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیر دارویی، مشاوره و جلسات روان‌شناختی تا پایان ترک اعتیاد است.