یکی از تصمیم‌های جدی و مهم در استایل لباس ترکیب رنگ لباس‌هایی است که با هم می‌پوشیم. همه ما هنگام انتخاب لباس‌ها این سوال را در ذهن داریم که آیا این ترکیب رنگ مدل جدید است؟ آیا این رنگ‌ها به هم می‌آیند؟ آیا این ترکیب رنگ برای موقعیتی که می‌خواهم در آن حاضر شوم مناسب است؟ پاسخ دادن به این سوال‌ها همیشه ساده نیست و حتی گاهی با قوانین ساده رنگ شناسی هم نمی‌توان بهترین و مناسب‌ترین ترکیب رنگ را شناخت. اما کمک گرفتن از ترندها همیشه می‌تواند راهگشا باشد و در این مورد هم همیشه چند ترکیب رنگ مدل جدید برای هر فصل وجود دارد که می‌تواند جذاب و چشمگیر باشند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند ترکیب رنگ مدل جدید را که امسال مد روز و جذاب هستند به شما معرفی می‌کنیم تا با به کار بردن آن‌ها در لباس‌های خود استایلی شیک و به روز داشته باشید.

اصول ترکیب رنگ لباس

واقعیت این است که قوانین ترکیب رنگ چندان هم دشوار و محدود نیستند و شما نباید در انتخاب رنگ‌های لباس‌های خود زیاد دچار تردید شوید. گاهی رنگ‌های غیرمنتظره در کنار هم چنان ترکیب‌های جذاب و زیبایی می‌سازند که ممکن است شما را شگفت زده کند. پس محدود کردن کمد لباس‌ها به یکی دو رنگ خاص و پر کردن آن‌ها با لباس‌های رنگ تیره و خنثی و مشکی شاید کار شما را در ترکیب رنگ‌ها ساده کند اما شما را از امتحان چیزهای جدید و کشف ترکیب‌های خاص و جذاب محروم خواهد کرد. پس سعی کنید در این امر جسارت کافی داشته باشید و رنگ‌های جدید و خاص را در کنار هم امتحان کنید تا به نتایج جالب و جذابی برسید.

خوشبختانه تنوع رنگی لباس‌های زنانه روز به روز در حال افزایش است و هر سال شاهد مد شدن چندین رنگ جدید و جذاب هستیم که می‌تواند به استایل شما تنوع و زیبایی بیشتری بدهد اما مساله مهم، ترکیب رنگ مناسب برای این لباس‌ها است طوری که هر دو رنک را در زیباترین شکل ممکن نشان دهد و مهم‌تر از آن این که برای موقعیت، فصل و رنگ پوست شما مناسب باشد. ترکیب‌های رنگی متنوع و بی‌شماری برای لباس‌های زنانه وجود دارند اما برخی از این ترکیب‌ها قبلا تست شده و امتحان پس داده‌اند و به ترند فصل تبدیل شده‌اند از جمله این چند ترکیب رنگ مدل جدید که می‌خواهیم در ادامه آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

ترکیب رنگ مدل جدید

قهوه‌ای و بژ یک ترکیب رنگ مدل جدید و گران قیمت

یک ترکیب رنگ ایده‌آل برای لباس‌های شما ترکیب رنگی است که در همه فصل‌ها بتوانید آن را بپوشید و محدود به یک فصل خاص مثل تابستان یا بهار نباشد. ترکیبی از از رنگ‌های خنثی و کلاسیک تشکیل شده باشد همیشه مناسب و مد روز است و شما حتی برای لباس‌های محیط کار خود هم می‌توانید از آن استفاده کنید. شاید فکر کنید رنگ‌های خنثی در کنار هم جذابیتی ندارند و استایل شما را کسل کننده و یکنواخت خواهند کرد اما این گفته شما تا زمانی اعتبار دارد که رنگ‌های قهوه‌ای و بژ را در کنار هم امتحان نکرده باشید. این ترکیب کلاسیک یک ویژگی خاص دارد و آن این است که لباس‌های شما را گران‌تر نشان می‌دهد. اکر مقالات قبلی مجله قرمز را مطالعه کرده باشید می‌دانید که رنگ شتری این ویژگی را دارد که بتواند لباس‌های شما را گران‌تر و شیک‌تر نشان دهد و ترکیب بژ و قهوه‌ای هم دقیقا دارای همین خاصیت است.

شما در انتخاب و ترکیب این دو رنگ در کنار هم آزادی عمل زیادی دارید و می‌توانید از لباس‌های مختلفی با این رنگ‌ها در کنار هم استفاده کنید. مثل یک مانتو و شلوار به رنگ بژ که با اکسسوری‌های قهوه‌ای همراه شده باشد و یا یک کت و شلوار مجلسی بژ همراه با یک بلوز قهوه‌ای که ترکیبی کلاسیک و گران قیمت برای شما خواهد ساخت. البته اگر می‌خواهید استایل شما گران قیمت‌تر به نظر برسد بهتر است میزان استفاده از رنگ بژ را بیشتر از قهوه‌ای در نظر بگیرید و از قهوه‌ای در قسمت‌های محدودتر استفاده کنید. این ترکیب کاملا مناسب فصل پاییز است اما در فصل‌های دیگر هم می‌توان آن را به کار برد. این ترکیب به خصوص برای خانم‌هایی که پوست متوسط گندمی یا تیره دارند بسیار مناسب است و در استفاده از اکسسوری‌ها نیز برای شما محدودیت خاصی ایجاد نمی‌کند.

رنگ مدل جدید

صورتی و زرد یک ترکیب رنگ مدل جدید و شاد

احتمالا شما هم به تجربه دریافته‌اید که رنگ‌هایی که دقیقا متضاد هم هستند و در چرخ رنگ درست مقابل هم قرار می‌گیرند چندان مناسب پوشیدن در کنار هم نیستند. اگرچه این رنگ‌ها ترکیب‌های بصری چشمگیری می‌سازند اما وقتی نوبت به ترکیب رنگ لباس می‌رسد رنگ‌هایی مثل زرد و بنفش و قرمز و سبز در کنار هم بیش از حد جلب توجه می‌کنند و تطبیق پذیری زیادی ندارند. اما اگر کمی در چرخ رنگ موقعیت خود را جابجا کنید و از رنگ‌های نزدیک به ترکیب‌های متضاد استفاده کنید به نتایج جالب توجهی خواهید رسید که ترکیب زرد و صورتی هم یکی از آن‌ها است. این دور رنگ شاد و دوست داشتنی در کنار هم ترکیبی چشمنواز و خانمانه به وجود می‌آورند که گرمی و سردی را به طور متعادل در کنار هم دارد و می‌تواند یک انتخاب عالی برای استایل بهاری یا تابستانی شما باشد. خوشبختانه دامنه انتخاب شما در انواع مختلف رنگ‌های زرد و صورتی گسترده است و می‌توانید از رنگ صورتی چرک گرفته تا ارغوانی و صورتی روشن را در کنار زرد لیمویی تا زرد قناری و طلایی به کار ببرید که در این مورد سلیقه و زیبایی شناسی شخصی شما می‌تواند بهترین راهنما برای انتخاب یک ترکیب رنگ مدل جدید باشد. به طور مثال ترکیب یک مانتوی صورتی چرک در کنار یک شال زرد لیمویی می‌تواند یک ترکیب عالی برای استایل تابستانی شاد شما باشد.

ترکیب رنگ مدل جدید

نارنجی و سبز  یک ترکیب رنگ مدل جدید زیبا

گفتیم که ترکیب رنگ‌های متضاد در کنار هم بیش از حد توی چشم و گاهی هم کمی ترسناک هستند و نارنجی و سبز هم اگرچه دقیقا متضاد هم نیستند اما می‌توانند از این نظر ترسناک و جسورانه باشند. واقعیت این است که ترکیب نارنجی و سبز تا حد زیادی جسورانه و به اصطلاح توی چشم است و شاید به همین دلیل کمتر کسی سراغ این ترکیب برود. اما با به کار بردن هوشمندانه این دو رنگ می‌توانید آن را به سادگی به استایل خود وارد کنید و ترکیبی جدید و جذاب بسازید. راز موفقیت در استفاده از رنگ‌های نارنجی و سبز در این است که به مقدار صحیح از آن‌ها در کنار هم استفاده کنید. به طور مثال هرگز نباید رنگ‌های نارنجی و سبز را در مقدار مساوی و یکسان در لباس‌های خود به کار ببرید بلکه باید یک رنگ را به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته و رنگ دیگر را برای تزئین و جذابیت بیشتر به آن اضافه کنید. مثلا ترکیب یک مانتوی نعنایی همراه با عینک آفتابی با قاب نارنجی می‌تواند ترکیبی خاص و جذاب باشد و یا لباس مجلسی سبز با کفش پاشنه بلند نارنجی یک ترکیب عالی با حس و حال تابستانی و پاییزی است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)