رنگ‌ها شکل دهنده زیبایی‌ها در دنیای ما هستند و هر کدام معنا و مفهوم خاص خود را دارند و احساس خاصی را به وجود می‌آورند. ترکیب رنگ‌های مختلف در کنار هم باعث به وجود آمدن معانی و زیبایی‌های جدیدی می‌شود و اگر این ترکیب در انتخاب لباس درست انجام شود خواهید توانست استایلی زیبا و جذاب به وجود آورید. بهار فصل رنگ‌های زیبا است و این زیبایی‌ها با انتخاب و ترکیب رنگ‌های لباس‌های شما کامل خواهد شد. در این مقاله چند ترکیب رنگ زیبا برای لباس‌های بهاری را برای خانم‌های شیک‌پوش معرفی خواهیم کرد که می‌تواند به زیباتر شدن استایل بهاری شما کمک کند.

قبلا هم گفتیم که ست کردن همه لباس‌ها و همرنگ پوشیدن هنر خاصی نیست و دیگر به تاریخ پیوسته است. پس اگر می‌خواهید خوش‌سلیقگی خود را در انتخاب رنگ لباس به رخ بکشید به جای پوشیدن لباس‌ها و اکسسوری‌های همرنگ باید بتوانید از ترکیب‌های خاص و رنگ‌های زیبا که در کنار هم جذابیت دارند استفاده کنید. شما در هر استایل خود می‌توانید از سه رنگ استفاده کنید، تعداد بیشتر باعث شلوغ شدن تیپ شما و تعداد کمتر به همرنگ شدن همه چیز با هم می‌انجامد و توصیه نمی‌شود. در این مجموعه‌های سه رنگ بهاری که در این مقاله معرفی می‌کنیم، دو رنگ با یکدیگر هماهنگ و رنگ سوم در تضاد با این دو قرار دارد و یا یک رنگ خنثی در کنار یک مجموعه هماهنگ یا متضاد قرار می‌گیرد.

زرد مایل به سبز + توسی + آبی روشن

ترکیب یک رنگ خنثی با رنگی نزدیک به آن یعنی آبی روشن که در کنا یکدیگر تضاد مناسبی با رنگ سوم دارند. رنگ زرد مایل به سبز از رنگ‌های زیبای طبیعت است که هماهنگی خوبی با حال و هوای بهاری دارد و می‌توان آن را در لباس‌های خاصی مثل مانتو، بارانی و ژاکت نازک بهاری هم مورد استفاده قرار داد و در کنار آن یک شلوار جین آبی رنگ و عضو خنثی مجموعه یعنی خاکستری کامل کننده استایل بهاری شما خواهد بود.

ترکیب رنگ زرد و آبی و توسی

ترکیب رنگ صورتی چرک + سفید + شتری

ترکیب صورتی و سفید زیبایی خاصی دارد و همیشه توسط خانم‌های شیک‌پوش مورد استفاده قرار می‌گرفته است به خصوص اگر صورتی به کار رفته نزدیک به رنگ‌های خنثی باشد. کامل کننده این مجموعه یک رنگ گرم زیبا است که استایلی رسمی و شیک دارد و در تضاد با مجموعه سفید و صورتی قرار می‌گیرد. همان طور که در تصویر می‌بینید مانتوی صورتی چرک همراه با شلوار سفید و کیف چرم شتری رنگ ترکیبی خاص و عالی به وجود آورده که هم کلاسیک و هم مناسب فصل بهار است.

ترکیب رنگ صورتی و سفید و شتری

آبی کمرنگ + سبز چمنی + سبز کمرنگ

ما فصل بهار را با طبیعت زیبا و سرسبز آن می‌شناسیم و یکی از بهترین رنگ‌هایی که می‌توان برای لباس‌های بهاری به کار برد رنگ سبز است. این رنگ رنگ سال ۲۰۱۷ نیز هست و استفاده از آن در لباس‌ها می‌تواند شیک و مد روز باشد. البته پوشیدن لباس سبز رنگ و ترکیب رنگ درست آن کار ساده‌ای نیست و شاید به نظر کمی اغراق آمیز برسد اما یکی از راه‌های مناسب برای ترکیب رنگ سبز استفاده از طیف‌های مختلف رنگ سبز در کنار یکدیگر است مثلا سبز چمنی پررنگ در کنار سبز کمرنگ و همراه کردن آن با یک رنگ ملایم و زیبای دیگر مانند صورتی کمرنگ یا آبی کمرنگ که در تصویر زیر می‌بینید.

ترکیب رنگ سبز چمنی و آبی و سبز کمرنگ

زیتونی + آبی فیروزه‌ای + آبی لاجوردی

یکی از ترکیب رنگ‌های موفق در انتخاب لباس، استفاده از یک رنگ خنثی در کنار دو رنگ هم خانواده است. به طور مثال ترکیب دو رنگ زیبای هم خانواده آبی لاجوردی و آبی فیروزه‌ای که از نظر شدت رنگ متضاد هستند ولی هر دو ازسنگ‌های زینتی به دست می‌آیند در کنار هم ترکیب رنگ فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورند که کاملا مناسب بهار است و اضافه کردن یک رنگ خنثی مثل زیتونی به مجموعه، آن را کامل می‌کند. البته اگ پوست سردی دارید به جای آبی فیروزه‌ای می‌توانید از آبی کمرنگ هم استفاده کنید.

ترکیب رنگ آبی و زیتونی

قرمز + صورتی + سرمه‌ای

قرمز و صورتی دو رنگ هم خانواده هستند که ترکیب مناسبی برای لباس زنانه هستند به خصوص برای استایل بهاری. برای کامل کردن این ترکیب شما به یک رنگ خنثی که جزو طیف مکمل این مجموعه باشد نیاز دارید. سرمه‌ای رنگی است که این ویژگی‌ها را دارد و به بیشتر افراد می‌آید. یک راه مناسب برای ترکیب این سه رنگ استفاده از رنگ سرمه‌ای برای لباس‌های پایه و کامل کردن آن‌ها با اکسسوری‌هایی به رنگ قرم و صورتی است تا ظاهر مناسب‌تر و موقرتری داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)