حتما شما نیز این قانون قدیمی را شنیده‌اید که نباید در فصل پاییز و زمستان لباس سفید پوشید یعنی پوشیدن هیچ لباس سفیدی اعم از شلوار جین سفید یا پالتو و کاپشن سفید و حتی اکسسوری‌هایی به این رنگ هم مجاز نیست. اما از آن‌جایی که قوانین مد و فشن ثابت نیستند و مدام در حال تغییرند این قانون قدیمی هم مدت‌ها است که بی اعتبار شده چون دلیلی منطقی برای آن وجود ندارد. علاوه بر این پوشیدن لباس سفید می‌تواند باعث زیبایی و درخشش پوست شما شود، بنابراین شما می‌توانید در فصل‌های سرد سال هم لباس سفید بپوشید. یکی از لباس‌هایی که در این میان محبوبیت بیشتری دارد شلوار جین سفید است. شلوار جین سفید در کنار زیبایی خود محدودیت‌هایی هم دارد و برای شیک‌پوش شدن با آن لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید. در این مقاله به شما می‌گوییم که شلوار جین سفید زنانه را در پاییز چطور بپوشید.

ترکیب شلوار جین سفید با مانتوی جین آبی

شلوار جین سفید زنانه

ترکیب جین با جین همیشه زیبا و جالب است به شرطی که رنگ بندی آن را مد نظر داشته باشید و از طیف‌های متفاوتی استفاده کنید بنابراین شلوار سفید جین را می‌توانید با مانتوی جین آبی هم بپوشید. این شلوار را می‌توان ببا طیف گسترده‌ای از رنگ آبی، از آبی تیره گرفته تا آبی روشن هم ترکیب کرد که ترکیبی نیمه رسمی و عالی برای استفاده روزمره است و می‌تواند با کفش‌های پاشنه بلند و رسمی هم همراه شود. پس اگر مانتوی جینی دارید که از محدود بودن آن برای استایل راحتی شاکی هستید بهتر است آن را با شلوار سفید جین بپوشید.

ترکیب شلوار جین سفید با کت چرم مشکی

شلوار جین سفید زنانه

تضاد رنگی یکی از روش‌های پرکاربرد در ترکیب رنگ لباس‌ها است که در مورد شلوار جین هم کاربرد دارد. رنگ متضاد سفید، مشکی است بنابراین یک ترکیب ایده‌آل با این شلوار لباس مشکی است و اگر استایل آن را هم در نظر بگیریم حالت نیمه رسمی و شیک آن با یک کت چرم موتورسواری مشکی زیبا کامل خواهد شد که برای فصل پاییز هم کاملا مناسب است. در این شرایط می‌توانید شلوار جین را با یک ژاکت بلند بافتنی سفید همراه کنید و روی آن یک ژاکت چرم مشکی بپوشید. در مورد کفش هم بهتر است استایل نیمه رسمی را مد نظر داشته باشید.

ترکیب شلوار جین سفید با رنگ‌های طیف سفید

شلوار جین سفید زنانه

روشی که در ترکیب رنگ لباس مقابل تضاد قرار می‌گیرد هارمونی است. در روش هارمونی یا هماهنگی شما از رنگ‌های هم‌خانواده برای ترکیب لباس استفاده می‌کنید. البته ما توصیه نمی‌کنیم در پاییز سرتاپا سفید بپوشید چون اولا تمیز نگه داشتن همه این لباس‌ها ساده نخواهد بود ثانیا استایل شما بیش از اندازه جلب توجه خواهد کرد. اما رنگ‌های مشابه سفید مثل شیری، کرم خیلی روشن و طیف‌های سفید مایل به زرد، آبی، صورتی و … می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. به طور مثال ترکیب شلوار سفید جین با یک مانتوی بافتنی کرم روشن و اکسسوری‌هایی در این طیف همیشه زیبا و جذاب است.

ترکیب شلوار جین سفید با بوت جیر

شلوار جین سفید زنانه

اگر مشکل اصلی شما پیدا کردن کفش مناسب برای پوشیدن با شلوار سفید جین است توصیه می‌کنیم از کفش‌های سفید و همرنگ شلوار جدا اجتناب کنید چون این ترکیب ظاهر چندان جالبی نخواهد داشت، همین توصیه را در مورد کفش‌های رنگی داریم چون با استایل این شلوار همخوانی ندارد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشیدن با شلوار جین سفید بوت ساق کوتاه جیر است که ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورد و برای پاییز هم بسیار مناسب است و کمتر نگران کثیف شدن شلوارتان خواهید بود. این مجموعه را می‌توانید با لباس‌های پاییزی دیگر مثل ژاکت بافتنی و کت همراه کنید و شیک و به روز باشید.

ترکیب شلوار جین سفید با کفش کالج

شلوار جین سفید زنانه

اگر بوت ساق کوتاه گزینه مورد علاقه شما نیست می‌توانید از کفش کالج استفاده کنید. این نوع کفش را تقریبا در همه طول سال می‌توان پوشید و محدود به پاییز یا تابستان نیست. اگر تیپ دانشجویی دارید و ترجیح می‌دهید استایل شما بیشتر متمایل به نیمه رسمی و راحتی باشید کفش کالج بهترین گزینه برای شما است. البته در مورد رنگ کفش بهتر است از محدوده رنگ‌های خنثی مثل مشکی، خاکستری، کرم، قهوه‌ای و رنگ‌های مشابه این مجموعه خارج نشوید چون رنگ های تند و روشن با رنگ سفید بیش از حد توی چشم خواهد بود. برای هماهنگی بیشتر رنگ کفش را با یکی از لباس‌های خود مثل کت یا ژاکت ست کنید.

ترکیب شلوار جین سفید با مانتوی راه راه

شلوار جین سفید زنانه

روش دیگر برای پوشیدن شلوار سفید جین استفاده از لباس‌هایی است که رنگ سفید را در خود دارند تا به این شکل هماهنگی از نظر بصری برقرار شود. به طور مثال یک مانتوی طرح‌دار که رنگ سفید هم جزئی از رنگ‌های آن است می‌تواند یک هماهنگی جالب با شلوار شما پدید آورد و استایل شما را کامل کند. پیشنهاد ما استفاده از طرح راه راه است. یک مانتوی راه راه با رنگ‌های آبی و سفید هماهنگی زیبایی با شلوار جین سفید دارد و در کنار آن می‌توانید از مزایای لباس‌های راه راه مثل بلندتر کردن قد و لاغرتر دیده شدن هم بهره مند شوید. این ترکیب را می‌توان با انواع کفش از جمله کفش کتانی، بوت جیر و کفش کالج هم پوشید.

ترکیب شلوار جین سفید با استایل خاکستری

شلوار جین سفید زنانه

رنگ سفید با رنگ خاکستری هماهنگی جالبی دارد و اگر استایل خاکستری از تیپ‌های مورد علاقه شماست برای جذابیت بیشتر و جلوگیری از تکراری شدن آن توصیه می‌کنیم از یک جزء سفید در استایل خود استفاده کنید. این جزء می‌تواند شلوار جین شما باشد. چنین ترکیبی حالت لاکچری و سطح بالایی دارد و برای هوای سرد و خنک نیز عالی است. مثلا ترکیب شلوار جین با بوت ساق کوتاه جیر خاکستری، مانتوی تابستانی خاکستری و یک ژاکت یا مانتوی بافتنی خاکستری ترکیبی ایده‌آل و شیک برای یک روز زیبای پاییزی است و تطبیق پذیری بالایی هم دارد.

شلوار جین سفید با بوت ساق بلند

شلوار جین سفید زنانه

شاید یکی از مشکلات اصلی و رایج در ارتباط با شلوارهای جین سفید کثیف شدن سریع آن باشد. راه حل این مشکل می‌تواند در استفاده از بوت مناسب باشد. اگر شلوار سفید را با بوت بلند بپوشید شلوار در معرض آلودگی کمتری قرار خواهد داشت و کمتر نیاز به شستن پیدا خواهد کرد. بوت را ترجیحا در رنگ مشکی انتخاب نکنید چون تضاد زیادی با شلوار شما خواهد داشت، به جای آن می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر خنثی مثل خاکستری یا طیف‌های مختلف قهوه ای بسته به سلیقه خود استفاده کنید و آن را به سادگی با بقیه لباس‌های پاییزی خود ست کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)