برای شناخت ابزار بهینه سازی سایت ابتدا بهتر است به سئو سایت بپردازیم . سئو چیست؟ سئو سایت در واقع موجب بالا رفتن آمار کاربران و بازدیدکنندگان سایت می شود، با بهینه سازی سایت می توان سایت را در بالاترین اولویت های نمایش موتورهای جستجو قرار داد.

سئوکار قصد دارد در این مقاله شما را با ابزارهای بهینه سازی سایت بیشتر آشنا کند و کاربرد هر یک از آن ها در بهینه سازی سایت توضیح دهد ، با ما همراه باشید .

بهترین ابزار برای بهینه سازی و سئو سایت

ابزارهای سئو ، سایت هایی هستند که از طریق آن ها با در نظر گرفتن تمام زوایای مختلف سئو بتوان سایت را بررسی و آنالیز کنیم. بررسی و آنالیز وبسایت در گوگل می تواند از معیارهای آنالیز سئو قرار گیرد .

چنان چه دارای کسب و کاری اینترنتی هستید ، وبسایت برای شغل خود طراحی کرده اید ، بهتر است با انواع ابزارهای بهینه سازی و سئو سایت آشنایی مختصر و مفید داشته باشید. نکته ای که در کاربرد برخی از ابزارهای سئو کاربرد دارد این است که به صورت رایگان کاملا حرفه ای عمل خواهند کرد.

ابزارهای سئو سایت نقاط قوت و ضعف رقیبان کسب و کار شما را نشان می دهند و استفاده از این ابزارها می تواند در رونق بخشیدن به سرمایه و ثروت شما موثر باشد و کمک فراوانی به کسب و کار شما بکند .

زمانی که اطلاع و آگاهی کامل از ابزارهای سئو داشته باشید مسیر خواهد بود و زمانی این ابزارها برای شما کاربرد دارند که بتوانید سایت رقیب خود را با استفاده از این ابزار آنالیز کنید .بسیاری از ابزارهای بهینه سازی سایت توسط سایت های معتبر و حرفه ای استفاده می شوند .

از ابزارهای مختلف در سئو سایت برای آنالیز جستجوهایی که توسط کاربران انجام می شود ، کاربرد دارد .با استفاده از آن می توان تعداد بازدیدکننده از سایت و مدت ماندگاری آن ها در وبسایت را تخمین زد. یکی از ابزارهای سئو ،برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می باشد .

افراد متخصص در این زمینه با استفاده از این ابزار می توانند به صاحبان کسب و کار پیشنهاد دهند که بر روی چه کلمه کلیدی می توانند کار کنند تا در مدت زمان کوتاهی ، وبسایت رتبه و جایگاه مناسبی را پیدا کند .

ابزارهایی برای بررسی میزان رقابت در جستجوی کلمات کلیدی استفاده می شود .برخی دیگر برای آنالیز سئو داخلی سایت کاربرد دارد. برای بررسی میزان بک لینک های موجود در سایت از ابزارهای بررسی لینک استفاده می شود.

به طور کلی ابزارهای بهینه سازی سایت کارایی مختلفی از جمله بررسی و آنالیز وضعیت سایت در گوگل ، بررسی سئو سایت را برعهده دارند .در کنار استفاده از ابزارهای سئو باید تحلیل مناسب از لینک ، لینک سازی ، کلمه کلیدی ، بک لینک ، تولید محتوا ی بهینه شده داشته باشیم .

با اطلاع از این ابزارها می توانید به آسانی رقبای خود را پشت سر بگذارید و وبسایت خود را در موتور جستجوی گوگل در رتبه و جایگاه بالاتر مشاهده کنید .در ادامه با ابزارهای بهینه سازی سئو که به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دارد ، آشنا خواهیم شد.

رنکینگ سایت و نکاتی برای بهبود آن

گوگل وبمستر و گوگل آنالیز

یکی از ابزارهای گوگل که برای بهینه سازی و سئو سایت استفاده می شود ،گوگل وبمستر می باشد .از این ابزار به عنوان چشم گوگل یاد می شود و از طریق آن متوجه خواهید شد که گوگل ،چگونه و به روشی سایت شما را بررسی می کند .

از این ابزار می توان برای مدیریت سایت در موتور جستجوی گوگل استفاده کرد و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار خواهد داد . روش کار با این ابزار این گونه است که ابتدا ، گوگل اطلاع می دهد که سایت در اختیار موتور جستجو قرار دارد یا خیر و پس از آن اطلاعات خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد .

از مزایای استفاده از گوگل وبمستر این است که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد تا متوجه شوید برای افزایش بهینه سازی سئو سایت و مطالب چه مواردی را باید رعایت کنید .برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان سئوکار در ارتباط باشید .

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش رتبه و بهینه سازی سئو سایت می توانید با مراجعه به سایت سئوکار با کارشناسان و مشاورین باتجربه ما در ارتباط باشید و از راهنمایی آن ها بهره مند شوید .

از دیگر ابزارهای رایگان سئو که توسط گوگل جهت بهینه سازی سایت استفاده می شود ، گوگل آنالیز نام دارد . در این ابزار می توانید اطلاعات کامل و دقیقی در مورد رفتار ،عملکرد کاربران و بازدیدکنندگان از سایت خود بدست آورید .

گوگل آنالیز دارای امکاناتی است که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد :

آمار دقیق از بازدیدکنندگان سایت به صورت روزانه و مدت ماندگاری کابران در سایت را مشخص می کند .مدت زمان مطالعه کاربران در صفحه های مختلف از سایت را بررسی و در اختیار کاربر قرار می دهد.

از این ابزار می توان برای تشخصی ورود کاربر به سایت استفاده کرد به گونه ای که گوگل آنالیز تشخیص می دهد که کاربر از چه طریق وارد سایت شده است .ساعت ورود کاربران به سایت و موضوعات مورد علاقه آن ها ، آنالیز مطالبی که بیشتر از سایر مطالب کاربران بازدید کرده اند.

سوالی که اکثر افراد از کارشناسان و مشاورین سئو می پرسند این است که هر چند وقت یکبار سایت نیاز به بهینه سازی و سئو دارد؟ برای پاسخ به این پرسش می توان گفت که سئو سایت یکباره انجام نمی شود ، بلکه کارشناس سئو از آن به عنوان راهکاری جهت افزایش بازاریابی در طولانی مدت پیشنهادمی دهد .

صاحبان کسب و کار برای افزایش بازدید سایت و حفظ رتبه و جایگاه باید به طور مستمر بر روی سئو سایت خود نظارت داشته باشند .با توجه به تغییراتی که در سایت انجام می شود و آپدیت های موتور جستجو ، فعالیت هاس سایت رقبا ، محتواهای تاریخ گذشته ،بهینه سازی سایت نیاز به فعالیت مستمر و مداوم دارد .

شرکت سئوکار ارائه دهنده تولید محتوا برای کسب و کارهای مختلف است.