جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
افزایش اعتماد به نفس

۸ روش موثر برای افزایش خودباوری و اعتماد به نفس

امروزه شاید کمتر کسی باشد که نخواهد اعتماد به نفس داشته باشد. همه دوست داریم که بتوانیم با جرات بگوییم من می‌توانم. اما چکار می‌شود کرد که اعتماد به نفس آدم افزایش پیدا کرده و به خودباوری برسیم. خودباوری و اعتماد به نفس هم مانند دیگر مهارت‌های زندگی آموختنی است. برای اینکه در این مهارت‌ها خبره شویم باید مطالعه کتاب (مثل مطالعه کتاب خواندنی زوربای یونانی) را جدی بگیریم و تمرین کنیم. در ادامه روش‌هایی ساده به شما معرفی می‌کنیم که رعایت هر کدام در میان مدت تغییرات چشمگیری در سطح اعتماد به نفس و خودباوری شما به وجود می‌آورند.

۱- با اعتماد به نفس رفتار کنید!

اگر شما آدم با اعتماد به نفسی باشید حتما حتما این ویژگی شما در حرکات و رفتار شما نیز بروز پیدا می‌کند. پس اولین مرحله برای افزایش اعتماد به نفس این است که فردی که به نظر شما اعتماد به نفسش زیاد است را در نظر گرفته و سعی کنید مانند او رفتار کنید. فراموش نکنید که زبان بدن چه در مهارت‌های ارتباطی چه در هر مهارت دیگری نقش کلیدی را بازی می‌کند.

۲- خوش پوش باشید

حقیقت این است که مردم در فرهنگ‌های مختلف آداب و رسوم متفاوتی وجود دارد که باید آن‌ها را تا حدودی زیادی رعایت کنید. به خصوص اگر بخواهید در آن فرهنگ پذیرفته شده و جایی بیابید. نوع لباس پوشیدن شما هم یکی از این آداب و رسوم است. شما نمی‌توانید در جمع مدیران یک شرکت تجاری با لباس راحتی حضور پیدا کرده و انتظار داشته باشید حرف شما خریدار داشته باشد. البته افراد باهوش می‌دانند که رعایت آداب و رسوم تفاوت زیادی با همرنگ جماعت شدن دارد!

۳- محکم و قاطع صحبت کنید

محکم و قاطع صحبت کنید بیایید با خود رو راست باشیم. مردم (در اکثر فرهنگ‌ها) تابع قدرت هستند. پس اگر می‌خواهید مردم سیگنال‌هایی به شما بدهند که اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند، حتما درشیوه صحبت کردن خود تجدید نظر کنید. اگر فکر می‌کنید که کسی شما را جدی نمی‌گیرد احتمالا به این دلیل است که خود شما آنقدرها که باید و شاید جدی صحبت نمی‌کنید. سعی کنید در گفتار خود لغاتی دارای بار قاطعیت به کار ببرید و در مقابل افراد معمولی نشان ندهید که در گفته خود شک دارید. مگر اینکه بخواهید با افراد تحصیل کرده (نه دانشگاه رفته) صحبت کنید. در این صورت می‌توانید با خیال راحت از دادن و گرفتن اطلاعات لذت ببرید. اگر دوست دارید درباره فن بیان و خوب صحبت کردن بیشتر بیاموزید این مقاله عالی را از دست ندهید.

۴- لبخند بزنید و مثبت باشید

انرژی مثبت، نتیجه مثبت هم به همراه دارد. پس سعی کنید اکثر اوقات لبخند بزنید و از حرف‌های منفی جدا دوری کنید. با این کار افراد دیگر هم از بودن با شما لذت برده و سیگنال‌های مثبت دریافت می‌کنید. در نتیجه اعتماد به نفس شما هم افزایش می‌یابد.

۵- حتما تمرین کنید

هر مهارتی تمرین می‌خواهد. اعتماد به نفس هم اینگونه است. داشتن اعتماد به نفس چیزی فراتر از داشتن ظاهر خوب و خوب صحبت کردن است. برای اینکه تمرین کنید از همین امروز تصمیم بگیرید وقتی مشکلی دارید به جای دل دل کردن در این باره که از کسی کمک بگیرید، بدون فکر کردن بروید و با فرد مقابل صحبت کنید. اگر آدرسی را می‌خواهید بروید و در خیابان از غریبه‌ها بپرسید. هیچکس به خاطر پرسیدن آدرس شما را شماتت نخواهد کرد. این را خود شما هم خوب می‌دانید.

۶- از قبل آمادگی داشته باشید

به یاد داشته باشید که هر چه آماده‌تر باشید کمتر اشتباه می‌کنید. تقریبا هیچ متخصصی وجود ندارد که اعتماد به نفس نداشته باشید. بخشی از کمبود اعتماد به نفس شما به این دلیل است که تسلط کافی روی علم و اطلاعات خود ندارید. پس همراه با دیگر تمرینات در کار خود متخصص شوید و تا می‌توانید بخوانید و بیاموزید.

۷- تا می‌توانید کتاب بخوانید

تا می‌توانید کتاب بخوانید در ادامه مورد شماره ۶ باید گفت که هر چقدر بدانید بهتر می‌توانید راه خود را در مسیر پر پیچ و خم زندگی بیابید. جردن پترسون روانشناس مشهور همواره تاکید می‌کند که تا می‌توانید کتاب بخوانید. او می‌گوید که به کتابخانه بروید و آثار مشاهیر جهان را مطالعه کنید. او یک دلیل ساده برای این حرفش می‌آورد. او می‌گوید با خواندن این آثار بهتر می‌توانید حرف بزنید و راحت‌تر در مسیر زندگی پیش بروید. اگر شما یک خانم هستید می‌توانید برای شروع کتاب جین ایر ترجمه رضا رضایی را مطالعه کنید. شارلوت برونته در این کتاب داستان دختری را روایت می‌کند که با جسارت خود قید و بندهای اجتماعی را نپذیرفته و با آن کنار نمی‌آید.

۸- ورزش کنید

خیلی ساده! بروید و روزی نیم ساعت ورزش کنید. داشتن اعتماد به نفس فقط یک ویژگی روحی و روانی نیست. وقتی جسم شما در رنج و کسلی باشد مطمئنا مغز شما انرژی چندانی برای اجرای ایده‌های شما ندارد. با ورزش کردن می‌فهمید که ناتوان نیستید چرا که می‌توانید رکوردهای قبلی خود را شکسته و با بقیه رقابت کنید. این بود ۸ روش ساده برای افزایش اعتماد به نفس. همین امروز شروع کنید و یکی از موارد فوق را اجرا کنید. راستی شما کدام مورد را برای شروع انتخاب می‌کنید؟
 
دیدگاه ها 0
2000
  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

روغن نارگیل
آیا روغن نارگیل برای پوست و بیماری‌های پوستی مفید است؟
176
روغن میوه نسترن
روغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی دارد، روشهای استفاده از آن چیست؟
1,026
سبک جدید کانتور
با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
1,905
ترفندهای آرایش چشم
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
2,325
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
924
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
کوتیکول خشک ناخن‌ها را به این روش درمان و برطرف کنید
1,913

مقالات سلامت

تست WBC آزمایش خون
تست WBC آزمایش خون؛ مقدار نرمال و علل بالا یا پایین بودن آن
73
کاهش تری گلیسرید
کاهش تری گلیسرید به روشهای طبیعی و بدون استفاده از دارو
207
نگاهی به داروی زئومین
داروی زئومین جانشینی مناسب و کارا برای استفاده به جای بوتاکس
236
معرفی داروی زالپلون
داروی زالپلون و نگاهی به ویژگی های کارکردی این دارو
125
معرفی چای ترش
چای ترش و معرفی ۱۱ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی محبوب
289
معرفی داروی سولینداک
داروی سولینداک و نگاهی به ویژگی های کارکردی این دارو
133

مقالات آشپزی

طرز تهیه کوفته قلقلی
طرز تهیه کوفته قلقلی با گوشت برای همراهی با انواع غذاها
518
خوشمزه ترین دسرها برای مهمانی
طرز تهیه چهار دسر خیلی خوشمزه برای مهمانی‌ها
504
سالاد هلو
سالاد هلو با مرغ کبابی و سس مخصوص عسلی
635
مافین کدو سبز
مافین کدو سبز یک مافین خوشمزه و عالی برای عصرهای تابستانی
685
نان چاودار دانمارکی
طرز تهیه نان چاودار دانمارکی (RugbrØd) به صورت مرحله به مرحله
591
کلوچه جو دوسر
کلوچه جو دوسر با کشمش و گردو و طعم دارچین
1,028

مقالات تغذیه

نگاهی به خواص باقلا
خواص باقلا و معرفی ۸ مورد از مهم ترین فواید مصرف این ماده غذایی
67
کاهش تری گلیسرید
کاهش تری گلیسرید به روشهای طبیعی و بدون استفاده از دارو
207
معرفی چای ترش
چای ترش و معرفی ۱۱ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی محبوب
289
کدو حلوایی
کدو حلوایی و بررسی ۸ خاصیت شگفت انگیز این ماده غذایی
669
مصرف کم پروتئین
مصرف کم پروتئین موجب چه تغییراتی در بدن می‌شود؟
150
ساعت بیولوژیکی بدن
ساعت بیولوژیکی بدن و عادات غذایی
125