رپورتاژ آگهی


فیزیوتراپی از روش‌های درمان بیماری‌های مختلف ازجمله دردهای مزمن کتف، بخش‌های مختلف دست و پا بوده و حتی به جهت بهبود مشکلات ناشی از برخی جراحی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید در نظر داشت که برای این منظور، انتخاب یک کلینیک فیزیوتراپی مناسب فوق‌العاده دارای اهمیت خواهد بود. حال در این مقاله در کنار این‌که به مهم‌ترین ویژگی‌های یک کلینیک فیزیوتراپی ایده‌آل اشاره می‌کنیم، به موارد بااهمیت این روش درمانی نیز می‌پردازیم.

آیا فیزیوتراپی درمان قطعی دارد یا فقط درد را تسکین می‌دهد؟

بیماری‌هایی که با فیزیوتراپی درمان می‌شوند

بیماری‌هایی مانند مغز و اعصاب، کودکان و حتی زنان و همچنین مشکلات ارتوپدی ازجمله مهم‌ترین مواردی هستند که با فیزیوتراپی درمان می‌شوند. البته دقت داشته باشید که تشخیص و درمان چنین مشکلاتی با پزشک معالج است و بیماران به‌هیچ‌عنوان اجازهٔ انجام فیزیوتراپی به شکل خودسرانه را ندارند، چراکه ممکن است دچار مشکلات بیشتر شوند. ضمناً حتی با تأیید پزشک باید از مراکز و کلینیک فیزیوتراپی معتبر برای این منظور به‌کار گرفته شود. همچنین ناگفته نماند که متدهای درمانی در این روش بهبود مشکلات باید به‌وسیلهٔ متخصصان تشخیص داده شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • آب درمانی
  • ماساژ
  • درمان‌های دستی
  • شاک ویو
  • تمرین درمانی
  • الکتروتراپی
  • نیدلینگ
  • کشش و جااندازی مهره‌های ستون فقرات

به‌طورکلی بیماری‌هایی که با استفاده از فیزیوتراپی قابل درمان یا بهبودی هستند عبارت‌اند از:

  • آسیب‌های ورزشی
  • کنترل و بهبود درد
  • بیماری‌های مربوط به اعصاب محیطی و مرکزی
  • بیماری‌های مربوط به کار و شغل
  • بیماری‌های مربوط به سیستم قلب و عروق

بررسی درمان قطعی بیماری‌ها با فیزیوتراپی

نکات مختلفی در استفاده از این روش درمانی وجود دارد که توجه به هرکدام می‌تواند به قطعی شدن درمان در کلینیک فیزیوتراپی منجر شود. این موارد عبارت‌اند از:

  • روش صحیح انجام فیزیوتراپی؛
  • استفاده از دستگاه‌های تخصصی؛
  • انجام فیزیوتراپی در مدت‌زمان خاص و تکمیل طول درمان؛
  • توجهٔ ویژه به نوع بیماری (مشکل پیش‌آمده).

البته باید در نظر گرفت که انجام فیزیوتراپی برای رفع کامل همهٔ مشکلات و بیماری‌ها، انتظار بیشتر از اندازه‌‌ای است و درواقع می‌توان گفت که روشی کمکی و بهینه برای سایر روش‌های درمانی به حساب می‌آید. ضمناً بسیاری از افراد اعتقاد دارند که فیزیوتراپی آسیب‌رسان است و حتی امکان این‌که مشکلات و بیماری را افزایش دهد وجود دارد. اما این موارد اشتباهاتی است که افراد بی‌اطلاع آن را در میان عموم گسترش داده‌اند. به‌طورکلی اگر از دستگاه‌های ویژه و مناسب برای فیزیوتراپی استفاده شود که البته همهٔ این موارد به‌وسیلهٔ متخصصان حرفه‌ای در کلینیک فیزیوتراپی انجام شده باشد، به‌طور حتم می‌توان گفت که این روش درمانی فوق‌العاده برای بهبود بیماری‌ها مفید است.

آیا فیزیوتراپی درمان قطعی دارد یا فقط درد را تسکین می‌دهد؟

فیزیوتراپی؛ توانبخشی اعضای مختلف بدن

حتماً متوجه شده‌اید که این روش درمانی یک روش عالی برای توانبخشی اعضای بدن است و به بهبود سریع‌تر بیماری‌ها کمک شایانی می‌کند. البته باید در نظر داشت که انجام صحیح فیزیوتراپی فوق‌العاده دارای اهمیت است و چنانچه به‌دست افراد غیرمتخصص پیگیری شود، حتی ممکن است مشکلات عدیده‌ای را پیش بیاورد. از مهم‌ترین مواردی که در فیزیوتراپی اعمال می‌شود، به حرکات کششی برای تمرینات کمردرد، دست و پا، تمرینات هوازی، فیزیوتراپی زانو، کشش اندام تحتانی، تمرینات تعادلی و… ارتباط دارد که هرکدام ممکن است با دستگاه‌های مختلف انجام شود و به شرط شکل‌گیری صحیح بهترین تأثیر را بر بهبود مشکلات دارد.

بررسی عملکرد فیزیوتراپی بر تسکین درد

یکی از اثرات فوق‌العادهٔ فیزیوتراپی، بهبود درد است. درواقع می‌توان گفت که درد در نقاط مختلف بدن، به‌واسطهٔ موارد مختلف ایجاد می‌شود که ازجمله می‌توان به دردهای ناشی از عمل جراحی پس از شکستگی، بیماری‌های عصبی و مواردی از این دست اشاره کرد که در صورت استفاده از فیزیوتراپی، تسکین درد اولین مرحلهٔ درمانی خواهد بود که به‌وسیلهٔ متخصصان برای بسیاری از بیماران تجویز می‌شود. ممکن است این بدان معنا باشد که به‌صورت کلی تجویز فیزیوتراپی برای کاهش درد در نظر گرفته می‌شود. اما با این حال این روش درمان قطعی بعضی از بیماری‌ها را نیز به دنبال دارد.

به کدام کلینیک فیزیوتراپی‌ مراجعه کنیم؟

پرواضح است که پس از تجویز فیزیوتراپی، انتخاب یک مرکز معتبر برای این منظور دارای اهمیت است که توصیه می‌کنیم اگر قصد استفاده از این خدمات را دارید، حتماً موارد عنوان‌شده در ادامه را بررسی کنید:

  • کیفیت خدمات

حتماً برای انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی به کیفیت خدمات ارائه‌شده دقت کنید. پرواضح است که هرچه این خدمات با بهترین کیفیت در اختیار بیماران قرار داده شود، بهبودی سریع‌تر حاصل می‌شود.

  • دستگاه‌های فیزیوتراپی

بسیاری از بیماری‌ها برای بهبود نیاز به دستگاه‌های مناسب فیزیوتراپی دارند که اگر یک کلینیک فیزیوتراپی مناسب انتخاب نشود، طبیعتاً بیماران نمی‌توانند به خواسته‌هایشان دست یابند.

  • متخصصان باتجربه

انجام ورزش‌های فیزیوتراپی به عملکرد متخصصان حرفه‌ای نیازمند است. درواقع حرکات مختلفی که برای درمان و یا تسکین درد در نظر گرفته می‌شود که اگر به شکل صحیح پیاده‌سازی نشود، ممکن است به تشدید مشکلات منجر شود.

  • قیمت مناسب

طبیعتاً خدمات ارائه‌شده به‌وسیلهٔ مراکز فیزیوتراپی باید با قیمت‌های مناسب و طبق تعرفه مصوب انجام شود تا بیماران مشکلی برای استفاده از حداکثر جلسات نداشته باشند؛ از این‌رو توصیه می‌کنیم مراکزی مانند کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت (سعادت آباد) را برای این منظور استفاده کنید تا مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

کلینیک فیزیوتراپی خانه سلامت ( سعادت آباد)

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نکات مهمی درباره فیزیوتراپی و عوامل تاثیرگذار جهت انتخاب بهترین کلینیک فیزیوتراپی آشنا کنیم؛ چرا که بیماران زیادی به‌منظور استفاده از خدمات چنین مراکزی مردد هستند. ضمن این‌که به‌طورکلی فیزیوتراپی نه تنها سبب تسکین درد مشکلات مختلف می‌شود، بلکه بسیاری از بیماری‌ها را به‌طور کامل درمان می‌کند، بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر بنابر مشکلاتتان به یک فیزیوتراپی مناسب احتیاج دارید، کافی است که بررسی برخی از فیزیوتراپی‌ها پرداخته تا درنهایت بتوانید بهترین مرکز را انتخاب و استفاده کنید تا به مرور مشکلات و بیماری‌هایتان به‌طور کامل برطرف شود.