جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
کدام لوازم آرایش در باشگاه و سالن ورزشی قابل استفاده است؟

کدام لوازم آرایش در باشگاه و سالن ورزشی قابل استفاده است؟

وقتی قرار است برای ورزش و تمرین به باشگاه بروید انتظار دارید که روزی پر از فعالیت و عرق کردن را پشت سر بگذارید بنابراین آرایش در باشگاه چیزی نیست که به دنبالش باشید، چون همیشه شنیده‌اید که ورزش کردن با آرایش باعث مسدود شدن روزنه‌های پوستی و ایجاد آکنه و مشکلات دیگری خواهد شد. به طور کلی هدف از ورزش و رفتن به باشگاه مراقبت از اندام و سلامت بدن است و این کار با آرایش منافات دارد اما اگر مجبور باشید از محیط کار یا مهمانی مستقیم به باشگاه بروید و وقت پاک کردن آرایش خود را نداشته باشید یا صورت شما در شرایطی باشد که نتوانید بدون آرایش از منزل خارج شوید و یا یک معتاد به آرایش باشید چه خواهید کرد؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت که آرایش در باشگاه تحت چه شرایطی قابل انجام است.

ورزش کردن همراه با آرایش ممکن است باعث بسته شدن روزنه‌های پوستی و در مواردی التهاب و آکنه شود، از طرف دیگر اگر به آکنه مبتلا باشید آرایش در باشگاه آن را بدتر خواهد کرد. اما این به آن معنا نیست که حتما باید با صورتی خالی و کاملا پاک به باشگاه بروید، با رعایت نکاتی می‌توان در باشگاه هم کمی آرایش داشت بدون آن که آسیبی به پوست شما برسد و نگران جوش زدن و مشکلات دیگر باشید.

آرایش در باشگاه

آرایش در باشگاه باید سبک باشد

ورزش کردن خود به اندازه کافی دشوار هست، حال اگر بخواهید یک برنامه روتین مراقبت پوست هم به آن اضافه کنید کار پیچیده‌تر خواهد شد. بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که مستقیما از محل کار به باشگاه می‌روند شما را به خاطر اراده و عزمتان تشویق می‌کنیم. اما شما باید هنگام ورزش کردن احساس خوبی داشته باشید و این احساس باید مربوط به ظاهر و چهره شما هم باشد، یعنی اگر به طور روزمره از ریمل و کانسیلر زیر چشم استفاده می‌کنید و بدون آن احساس خوبی نسبت به خودتان ندارید بنابراین لازم است که آن‌ها را همراه داشته باشید تا احساس زشت و منفی نسبت به خودتان نداشته باشید اما آرایش شما باید ملایم و سبک باشد و قرار نیست آرایش باشگاه شما با آرایش مهمانی‌ها و موقعیت‌های خاص هم تفاوتی نداشته باشد.

اگر پس از آرایش از پودر تثبیت کننده هم استفاده می‌کنید سعی کنید آن را روی ناحیه T روی صورت محدود کنید یعنی خط پیشانی و بین ابروها تا چانه که فرم T شکلی را پدید می‌آورند. چون این قسمت‌ها نسبت به بقیه صورت چرب‌تر است و بافت بیشتری دارد و بیشتر عرق می‌کند در نتیجه به تثبیت بیشتر و قوی‌تری نیاز دارد. در کنار این آرایش از دستمال‌های جاذب عرق هم استفاده کنید تا عرق روی صورت شما باقی نماند و باعث عوارض پوستی نشود.

آرایش در باشگاه

اگر از ریمل در باشگاه استفاده می‌کنید احتمالا با پدیده سیاه شدن زیر چشم مواجه بوده‌اید چون ریمل بر اثر گرما و تعریق ذوب می‌شود و زیر چشمان شما می‌ریزد. شاید ساده‌ترین روش برای اجتناب از این اتفاق استفاده از ریمل ضدآب باشد اما پاک کردن این نوع ریمل ساده نیست و به جای آن توصیه می‌کنیم از ریمل‌های با فرمول  تیوپی استفاده کنید، این ریمل‌ها ضدآب هستند اما پاک کردن آن‌ها ساده‌تر است چون هر مژه را به صورت مجزا پوشش می‌دهند و به راحتی نمی‌ریزند. این نوع ریمل‌ها را لازم نیست تنها برای آرایش در باشگاه به کار ببرید بلکه به عنوان یک ریمل روزمره هم قابل استفاده هستند.

آرایش در باشگاه

با توجه به مواردی که گفته شد شما باید آرایش در باشگاه را به این گزینه‌ها محدود کنید و ترجیحا از زدن کرم پودر و محصولات غلیظ دیگر روی پوست خود اجتناب کنید چون هنگام ورزش کردن روزنه‌های پوست باز می‌شوند و هرچه میزان آرایش روی صورت شما بیشتر و سنگین‌تر باشد احتمال تعریق و بسته شدن روزنه‌های پوستی هم بیشتر خواهد شد و در نتیجه بیشتر به مشکلات پوستی دچار خواهید شد. بنابراین آرایش شما در باشگاه تنها می‌تواند یک ریمل با فرمول مناسب، کمی کانسیلر سبک بدون چربی و رژ لب و خط چشم و پودر تثبیت کننده در حدی باشد که اعتماد به نفس و احساس خوبی در شما ایجاد کند و نه بیشتر.

آرایش در باشگاه

عرق و آرایش را از پوست خود پاک کنید

البته عرق کردن دست خود ما نیست و وقتی در معرض گرما و فعالیت بدنی شدید قرار می‌گیریم غدد عرق فعال شده و ترشح می‌کنند تا بدن را خنک‌تر کنند. اما با روش‌هایی می‌توان این تعریق را کم کرده و عوارض ناشی از آن را به حداقل رساند. هر آرایشی که برای باشگاه داشته باشید مهم نیست، مهم این است که مراقبت از پوست پس از ورزش را کاملا جدی بگیرید. پاکسازی پوست پس از ورزش کردن بهترین گزینه است اما اگر فرصت این کار را بلافاصله بعد از ورزش و در باشگاه ندارید و تصمیم دارید این کار را به طور کامل و دقیق در منزل انجام دهید بهتر است با کمک دستمال‌های پاک کننده آرایش، آرایش و عرق و چربی روی صورت خود را بدون نیاز به آب و شستشو تا حد ممکن پاک کنید و دستمال را در سطل زباله بیندازید سپس در حد روزمره آرایش خود را انجام داده و به منزل بروید و در منزل کار پاکسازی صورت را به طور کامل و اساسی انجام دهید.

آرایش در باشگاه

پاکسازی دومرحله‌ای پوست پس از ورزش

زمانی که به منزل بازگشتید تا پاکسازی پوست را انجام دهید در نظر داشته باشید که باید به نحوی این کار را انجام دهید که دچار انسداد روزنه‌های پوستی نشوید، برای رسیدن به این هدف، کارشناسان آرایش استفاده از روش پاکسازی دومرحله‌ای را پیشنهاد می‌کنند که یک روش کامل و تضمین کننده سلامت و پاکی پوست است. یعنی استفاده از دو نوع پاک کننده صورت که اولی برپایه روغن و دومی بر پایه آب است. ابتدا صورت خود را با یک پاک کننده برپایه چربی پاک کنید چون چربی به راحتی در چربی حل می‌شود و این نوع پاک کننده مواد آرایشی و چربی‌ها و عرق‌های روی پوست (به خصوص آرایش ضدآب مثل ریمل) را از سطح پوست می‌زداید و چربی‌های مورد نیاز پوست را نیز تامین می‌کند.

در مرحله دوم برای پاک کردن صورت از پاک کننده‌های فومی برپایه آب استفاده کنید و چربی‌ها و مواد آرایشی حل شده را از سطح پوست پاک کرده و آبکشی کنید. در این مرحله برای سلامتی و زیبایی بیشتر توصیه می‌کنیم از ماسک رس هم استفاده کنید و روزنه‌های پوست را تمیز کنید. پس از همه این مراحل مرطوب کننده روزمره خود را استفاده کنید و پس از یک روز فعال و پرکار از داشتن پوستی سالم و شاداب و پاک لذت ببرید.

آرایش در باشگاه

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی و مراقبت از پوست مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان خشکی لب
بهترین محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان برای خشکی لب
185
لوازم آرایشی
خرید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از داروخانه آنلاین
68
اصل بودن ادکلن
روش های ساده برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس
137
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
458
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
244
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
451

مقالات سلامت

مکمل برای آرتروز
۲۰ ویتامین و مکمل برای آرتروز که برای کنترل علائم مفید هستند
135
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
133
بیماری کرونا
با تست کرونا در منزل نگرانی خود را کاهش دهید
176
مدفوع بدبو
اسهال و مدفوع بدبو نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟
246
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی محیطی چیست، انواع روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
108
استرس و بارداری
استرس و بارداری؛ استرس چگونه مانع از بارداری و رشد جنین می‌شود؟
98

مقالات آشپزی

شربت توت فرنگی
شربت توت فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر
120
شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
394
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
852
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
298
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
657
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
952

مقالات تغذیه

رژیم فستینگ
رژیم فستینگ؛ آیا این رژیم برای لاغری و سلامتی موثر است؟
62
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
133
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
157
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
458
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
95
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
149