آرایش زیاد و غلیظ به جای آرایش ملایم و طبیعی شاید باعث زیبا شدن چهره شود اما این دیگر چهره شما نیست و هر کسی که به صورت شما نگاه کند متوجه مصنوعی بودن این زیبایی و تلاش زیاد شما برای زیباتر شدن خواهد شد. آرایشی خوب و موفق است که در کنار پوشش دادن عیوب چهره و تاکید کردن روی زیبایی‌های آن طبیعی به نظر برسد و دیگران به راحتی نتوانند متوجه آرایش شما شوند و تلاش شما چندان به چشم نیاید. آرایش ملایم و طبیعی زیباترین نوع آرایش است اما چطور می‌توان به آن دست یافت؟ این نوع آرایش مراحل مختلفی دارد و برخلاف آنچه به نظر می‌رسد چندان هم مختصر و ساده نیست. در این مقاله مراحل مختلف برای داشتن یک آرایش ملایم و طبیعی را برای شما بیان خواهیم کرد تا بتوانید بدون تغییر دادن چهره زیبایی و جذابیت طبیعی آن را افزایش دهید.

با آماده کردن پوست خود شروع کنید

اولین گام برای داشتن آرایش زیبا آماده کردن پوست است، اگر پوست شما نرم و تمیز باشد آرایش به خوبی روی آن می‌نشیند و ماندگاری بیشتری هم خواهد داشت. پس ابتدا پوست خود را پاکسازی کنید و لایه برداری صورت را انجام دهید تا زمینه مناسبی برای آرایش ایجاد شود. در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. پوست را مرطوب کنید و رنگ آن را یکدست کنید: سریع‌ترین و طبیعی‌ترین راه برای این کار استفاده از لوسیون‌های رنگی یا مرطوب کننده رنگی است که اگر حاوی ضدآفتاب هم باشد (SpF بالای ۲۰ داشته باشد) با یک تیر چند نشان زده‌اید. این نوع مرطوب کننده‌ها پوشش زیادی ندارند در حالی که باعث می‌شوند پوست شما یکدست شود اما حالت آرایش کرده هم به صورت نمی‌دهند و بهترین جایگزین برای کرم پودر خواهند بود. این مرطوب کننده‌ها را در رنگی هماهنگ با رنگ پوست خود انتخاب کنید و در صورت تمایل می‌توانید با انتخاب رنگی تیره‌تر یا روشن‌تر حالتی برنزه یا روشن هم به پوست خود بدهید.

آرایش ملایم و طبیعی

۲. عیوب و لک‌های پوست را پوشش دهید: عوامل متعددی مثل آکنه، جای جوش، تیرگی زیر چشم و لک‌های پوستی می‌توانند زیبایی پوست را بر هم بزنند و برای برطرف کردن آن‌ها بهتر است از کانسیلرهای تصحیح کننده رنگ استفاده شود. راز داشتن آرایش ملایم و طبیعی استفاده کم از کانسیلر است، کانسیلر را تنها روی نقاطی که دچار مشکل هستند از جمله جوش‌ها به آرامی بزنید و خوب محو کنید تا لایه نازکی از پوشش روی آن تشکیل شود. برای ناحیه زیر چشم از کانسیلر مایع استفاده کنید و با انگشت خود آن را بزنید و محو کنید.

آرایش ملایم و طبیعی۳. در صورت نیاز از پودر استفاده کنید: در این مرحله پوست شما یکدست شده است و حالتی مرطوب دارد و عیوب آن پوشش داده شده است اما استفاده از این مواد مرطوب و چربی روی پوست و چربی طبیعی خود پوست (در صورتی که پوست چربی داشته باشید) ممکن است حالتی براق به صورت شما بدهد که چندان خوشایند نباشد و آرایش شما مشخص به نظر برسد. برای حل مشکل در این مرحله می‌توانید از پودرهای مات کننده آرایشی استفاده کنید. این پودرها معمولا بیرنگ هستند و پوششی روی صورت ایجاد نمی‌کنند اما آرایش را یکدست و مات می‌کنند. یک برس با موهای بلند و پر بردارید و با حرکات دورانی پودر را روی همه قسمت‌های صورت بزنید. در این کار زیاده روی نکنید تا صورت شما آردی به نظر نرسد!

۴. گونه‌ها را گرم و خوشرنگ کنید: هیچ آرایشی حتی آرایش ملایم و طبیعی هم بدون استفاده از رژگونه کامل نیست. برای کامل کردن آرایش خود بهتر است از رژگونه مایع یا کرمی در رنگ هلویی کرم استفاده کنید، رنگ‌های طیف صورتی، قرمز یا نارنجی باعث می‌شوند آرایش شما غیرطبیعی به نظر برسد و توصیه نمی‌شوند. رژگونه را با ابزار مناسب روی برجستگی گونه‌ها بزنید و کاملا محو کنید تا تنها اثری از آن باقی بماند. استفاده از رژگونه پودری هم گزینه مناسبی است که شرطی که کار محو کردن را به طور کامل انجام دهید و از رنگ‌های طیف هلویی ملایم و به مقدار کم استفاده کنید.

آرایش ملایم و طبیعی

برای آرایش ملایم و طبیعی خطوط لب و چشم را مشخص کنید

برای این که مطمئن باشید از کمترین میزان مواد آرایشی برای کامل کردن آرایش خود استفاده کرده‌اید حتما این کار را در نور کافی و ترجیحا در نور طبیعی روز انجام دهید. بنابراین توصیه می‌شود آینه آرایش خود را در جایی قرار دهید که کنار پنجره باشد و نورگیری خوبی داشته باشد. در این صورت احتمال اشتباه و غلیظ شدن آرایش بسیار کمتر خواهد شد. برای کامل کردن آرایش چشم و لب مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. روی پلک‌ها سایه بزنید: یک رنگ ملایم مات و مایل به قهوه‌ای که به طیف رنگ پلک‌های شما نزدیک و یک درجه از آن تیره‌تر باشد انتخاب کنید تا به نظر نرسد که آرایش انجام داده‌اید و تنها رنگ روی پلک‌های شما یکدست شود و چشم‌ها عمق پیدا کنند. سایه را با برس بزنید و خوب محو کنید و تا پلک پاییز هم امتداد دهید تا لبه تیزی از آن به جا نماند. برای درخشش بیشتر چشم‌ها می‌توانید مقدار کمی هایلایت روی مرکز پلک‌ها و گوشه داخلی چشم‌ها بزنید و محو کنید.

۲. در صورت تمایل از مداد چشم استفاده کنید: اگر چشمانتان کوچک هستند و نیاز به مشخص شدن خطوط اطراف خود دارند می‌توانید از مداد چشم خاکستری تیره یا قهوه‌ای استفاده کنید و آن را تیز کنید و با نقاط ریزی فاصله بین مژه‌ها را پر کنید تا چشم‌ها بازتر و زیباتر به نظر برسند. البته اگر مژه‌های پر و چشمان درشتی دارید می‌توانید این مرحله را انجام ندهید.

آرایش ملایم و طبیعی

۳. لب‌ها را کمی برجسته و پررنگ کنید: یک رژ لب جامد که رنگ آن مشابه رنگ طبیعی لب‌های شما باشد انتخاب کنید و به جای این که آن را مستقیم روی لب‌ها بمالید با انگشت خود از روی آن برداشته و روی لب‌ها بزنید. بیشتر روی وسط و مرکز لب‌ها تمرکز کنید و با انگشت آن را محو کنید تا لب یکدست و برجسته به نظر برسد. استفاده از رژ لبی که حاوی ضدآفتاب باشد بیشتر توصیه می‌شود.

۴. مژه‌ها را زیباتر کنید: مژه‌های پر و تیره حتی در آرایش ملایم و طبیعی هم مجاز است. شاید بتوانید سایه و خط چشم را کنار بگذارید اما ریمل چیزی نیست که به سادگی بتوان آن را حذف کرد. اگر پوست روشن و موهای روشنی دارید از ریمل قهوه‌ای استفاده کنید اما اگر پوست متوسط یا تیره دارید می‌توانید ریمل مشکی بزنید. می‌توانید دولایه ریمل روی مژه‌های بالا بزنید اما برای مژه‌های پایین ریمل را مستقیما از برس آن نزنید بلکه با برس خط چشم از روی برس ریمل بردارید و روی مژه‌ها بزنید تا طبیعی و ملایم به نظر برسد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)