چطور از پرایمر آرایشی استفاده کنیم؟ نکاتی برای آرایش پوست تیره


پرایمر آرایشی یکی از محصولات جدید آرایشی است و همان طور که از نام آن پیداست وظیفه پرایمر آماده کردن پوست و ایجاد یک زمینه صاف و یکدست برای آرایش است.

کارشناسان آرایشی همیشه استفاده از پرایمر را توصیه می‌کنند و معتقدند پرایمر زدن یک مرحله اختیاری نیست چون باعث جلوه بهتر پوست و دوام بیشتر آرایش می‌شوند و آسیب‌های ناشی از آرایش را به حداقل می‌رسانند.

اگر یک بار این محصول آرایشی و مراقبتی را امتحان کنید و مزایای آن را مشاهده کنید احتمالا دیگر نمی‌توانید آن را کنار بگذارید. پرایمرها انواع مختلفی دارند مثل پرایمر مخصوص کرم پودر و پرایمر سایه که هرکدام روی قسمت‌های خاصی از صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با ترفندهایی برای استفاده از پرایمر آرایشی آشنا می‌شوید و در انتها نکاتی را برای آرایش پوست تیره خواهید خواند.


انتخاب پرایمر آرایشی

پرایمرها از نظر شکل و بافت هم انواع مختلفی دارند به طور مثال برخی پرایمرها خاصیت انعکاس نور دارند یعنی باعث درخشش پوست می‌شوند و این خاصیت را پس از انجام آرایش هم نشان می‌دهند. برخی از پرایمرها خاصیت‌های درمانی هم دارند مثلا حاوی اسیدهای مفید یا ویتامین‌ها هستند که به مرطوب ماندن و شادابی بیشتر پوست در طول روز کمک می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود پرایمری مناسب برای آرایش خود انتخاب کرده و استفاده کنید.

نحوه استفاده از پرایمر


برای زدن پرایمر آرایشی از انگشتان خود استفاده کنید

وقتی صحبت از آماده کردن پوست برای آرایش است هیچ وسیله‌ای مثل دستان خود شما نمی‌تواند این کار را انجام دهد. وقتی پرایمر را با انگشتان خود روی پوست می‌زنید و همزمان ماساژ پوست را نیز انجام می‌دهید زمینه‌ای مناسب برای آرایش به وجود می‌آید که باعث ماندگاری بهتر آرایش و شادابی بیشتر پوست هم می‌شود.

ابتدا همه مراحل مراقبت از پوست خود را مثل لایه برداری، پاکسازی، مرطوب کردن، سرم زدن و … را انجام دهید سپس پرایمر آرایشی را روی پوست بریزید و با انگشتان خود با حرکات دورانی روی سطح پوست پخش کنید تا جذب شود.


دو لایه پرایمر بزنید

همه به این کار نیاز ندارند اما استفاده از دو لایه پرایمر کمک می‌کند چروک‌های ریز روی پوست و روزنه‌های مشخص و نقاط دیگری که ممکن است روی پوست باشد محو شود.

ابتدا همه کارهای مربوط به مراقبت پوست خود را انجام دهید، پاکسازی کنید، لایه برداری کنید، مرطوب کننده بزنید و پس از زدن لایه اول پرایمر و جذب آن لایه دوم پرایمر را بزنید سپس آرایش خود را انجام دهید.

نحوه استفاده از پرایمر


روی منطقه T دقت بیشتری داشته باشید

اگر نمی‌خواهید دوبار از پرایمر استفاده کنید می‌توانید لایه دوم را تنها روی منطقه T روی صورت خود بزنید. منطقه T شامل روی بینی و اطراف آن و بالای ابروها است که بیشتر مستعد چربی اضافی و روزنه‌های باز و برجسته است.

معمولا آرایش روی منطقه T پوست دوام کمتری دارد چون چربی و پوسته ریزی در این قسمت‌ها شایع‌تر است و مات کردن و یکدست کردن آن به ماندگاری بیشتر و جلوه بهتر آرایش کمک می‌کند.


روی پلک‌ها هم پرایمر آرایشی بزنید

پس از پرایمر زدن روی گونه‌ها، روی بینی و اطراف آن، پیشانی، چانه بقیه صورت نوبت به پلک‌ها می‌رسد. استفاده از پرایمر آرایشی روی پلک به ماندگاری بهتر سایه و خط چشم کمک می‌کند.

شما می‌توانید از پرایمر معمولی خود روی این قسمت هم استفاده کنید اما اگر چشمان حساسی دارید بهتر است پرایمر مخصوص سایه چشم تهیه کنید و روی پلک‌ها بزنید سپس آرایش چشم خود را انجام دهید.


از برس استفاده کنید

هرچند انگشتان شما یک وسیله مناسب برای پرایمر زدن هستند اما اگر ظاهری سطح بالا و آرایشی حرفه‌ای می‌خواهید که تا چندین ساعت دوام داشته باشد می‌توانید از برس یا اسفنج برای زدن پرایمر استفاده کنید. این کار را بعد از زدن مرطوب کننده انجام دهید، یک برس نرم بزرگ بردارید و پرایمر را با آن روی همه جای صورت بزنید.

یک تا دو دقیقه صبر کنید و سپس کرم پودر بزنید. خواهید دید که صورت شما مثل آهنربا مواد آرایشی را به خود جذب می‌کند و کرم پودر به خوبی روی آن می‌نشیند.

نحوه استفاده از پرایمر


اگر پوست خشک دارید

استفاده از پرایمر روی پوست خشک ضروری‌تر از هر پوست دیگری است چون پوست خشک سطح ناصافی دارد که مستعد پوسته پوسته شدن است و یک پرایمر مناسب که حاوی مرطوب کننده هم باشد از این اتفاق جلوگیری خواهد کرد.

اگر از پرایمر درخشان کننده هم استفاده کنید حالت خشک پوست شما کمتر به چشم خواهد آمد. این کار را پس از زدن مرطوب کننده و با انگشت انجام دهید تا با ماساژ پوست پرایمر شما عملکرد بهتری داشته باشد.


نکاتی برای آرایش پوست تیره

داشتن پوست تیره می‌تواند نقطه قوت و زیبایی چهره شما باشد، این نکته را سلبریتی‌هایی که پوست تیره دارند به همه ما ثابت کرده‌اند. واضح است که آرایش برای این افراد به معنای روشن کردن پوست یا کارهایی شبیه به این نیست بلکه این افراد باید رنگ پوست خود را بپذیرند و در راستای تاکید بر زیبایی آن آرایش خود را انجام دهند.

روش آرایش برای پوست تیره با روش آرایش برای پوست‌های دیگر متفاوت است و نمی‌توان از همان رنگ‌ها و ترفندها برای آرایش پوست تیره هم استفاده کرد. در این بخش برای خانم‌هایی که پوست مایل به قهوه‌ای و تیره دارند چهار ترفند آرایشی مهم را معرفی می‌کنیم که با رعایت این ترفندها می‌توانند آرایشی زیباتر داشته باشند.

طرز استفاده از پرایمر

طیف پوست خود را در همه قسمت‌ها یکسان در نظر نگیرید: یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که خانم‌های با پوست تیره در آرایش خود مرتکب می‌شوند استفاده از یک طیف رنگی روی همه قسمت‌های پوست است چون این کار باعث می‌شود چهره صاف و تخت به نظر برسد.

این افراد در انتخاب کرم پودر همرنگ پوست خود دردسر کمتری دارند اما باید این کرم پودر را تنها در قسمت میانی صورت خود به کار ببرند و برای قسمت‌های دیگر مثل کناره‌های بینی، زیر گونه‌ها و اطراف صورت و پیشانی از رنگ تیره‌تری استفاده کنند. در واقع این نوعی روش کانتور است که باعث حجم پیدا کرن چهره و روشن‌تر شدن صورت می‌شود. در انتها هم می‌توانید از هایلایت کننده در نقاط مشخص چهره استفاده کنید.

طرز استفاده از پرایمر

رنگ فونداسیون را روی خط فک خود تست کنید: رنگ پوست در این افراد در همه جای صورت یکسان نیست و این مساله شاید در پیدا کردن بهترین و هماهنگ‌ترین کرم پودر باعث ایجاد مشکل شود. کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند اگر پوست تیره دارید و به دنبال یک کرم پودر همرنگ پوست خود هستید آن را روی خط فک خود تست کنید. اگر کرم پودر زیر نو طبیعی روی پوست شما مشخصی نبود این همان رنگی است که دنبالش هستید.

به دنبال رنگ‌های گرم برای رژ لب باشید: خانم‌هایی که پوست تیره دارند تقریبا از هر رنگی می‌توانند برای آرایش لب‌های خود استفاده کنند و هر رنگی در کنار پوست تیره آن‌ها زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. اما به طور کلی بهتر است سراغ طیف‌های گرم‌تر و تیره‌تر برای رژ لب بروید و از رنگ‌های سرد و کمرنگ استفاده نکنید.

طرز استفاده از پرایمر

از برندهایی خرید کنید که برای پوست تیره محصولات خوبی دارند: هرچه طیف رنگی محصولات برند مثل کرم پودر گسترده‌تر باشد و رنگ‌های تیره و متنوعی داشته باشد احتمال خرید موفق شما بیشتر خواهد بود و شما می‌توانید محصولاتی پیدا کنید که با رنگ پوستتان هماهنگ باشد.


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)