جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • مهشید
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
  • ۱۱:۱۰
  • 2,693
خانم‌های چاق و هشت باور غلط رایج درباره لباس پوشیدن آن‌ها

خانم‌های چاق و هشت باور غلط رایج درباره لباس پوشیدن آن‌ها

چاقی از مشکلاتی است که گریبانگیر درصد بالایی از افراد جامعه است و علاوه بر مشکلاتی که برای سلامتی فرد ایجاد می‌کند از نظر لباس پوشیدن نیز محدودیت‌هایی به وجود می‌آورد. خانمهای چاق در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه هستند و پیدا کردن لباسی که به آن‌ها بیاید و عیوب اندام آنان را پوشش دهد کار ساده‌ای نیست. در این میان باورهای غلطی در باره لباس پوشیدن خانمهای چاق به وجود آمده که شاید زمانی معتبر بودند اما دیگر کارایی ندارند و وقت کنار گذاشتن و یا بازبینی آن‌ها فرا رسیده است. در این مقاله با این باورهای غلط و روش صحیح مقابله با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

باور غلط اول: خانم‌های چاق نباید سفید بپوشند

این باور از گذشته وجود داشته است چون سفید روشن‌ترین رنگ است و باعث می‌شود حجم بدن بیشتر و بزرگ‌تر دیده شود اما تجربه نشان داده است که رنگ لباس تنها عامل شکل دهنده حجم بدن نیست بلکه عامل دیگری نقش مهم‌تری دارد و آن اندازه بودن است. کارشناس استایل سلبریتی‌ها سوزان موس می‌گوید: اگر لباس سفیدی که انتخاب کرده‌اید کاملا اندازه و در تمام قسمت‌ها فیت بدن شما باشد شما را چاق‌تر نشان نخواهد داد، همین نکته درباره لباس مشکی هم صادق است و لباسی که مشکی باشد و اندازه شما نباشد شما را لاغر نشان نخواهد داد. البته این نکته در مورد عکس گرفتن صادق نیست چون در تصاویر دوبعدی رنگ‌ها تعیین کننده هستند. پس لباس‌های سفید را از پارچه‌های محکم با ضخامت زیاد انتخاب کنید و لباس‌های سفیدی که از پارچه‌های شل مثل حریر و ابریشم تهیه شده نپوشید.

باور غلط دوم: پیراهن‌های دکمه‌دار مناسب خانم‌های چاق نیست

شاید پیراهن‌های دکمه‌دار ساده با استایل مردانه چندان مناسب خانم‌های چاق نباشد اما نیکول بروئر کارشناس مد معتقد است اگر از پیراهن‌های دکمه‌دار با طراحی مناسب، پارچه با خاصیت کشسانی مناسب و جزئیات حساب شده مثل ساسون و … استفاده کنید نه تنها شما را چاق نشان نخواهند داد بلکه اندام شما را ظریف‌تر و لاغرتر خواهند کرد. به خصوص اگر روی این پیراهن از یک کت با رنگ تیره‌تر هم استفاده کنید اندام شما کشیده‌تر و جذاب‌تر دیده خواهد شد.

باور غلط سوم: رنگ‌های تند و روشن شما را چاق‌تر نشان می‌دهد

این باور بر این اساس است که رنگ‌های روشن و تند توجه را به اندام شما جلب می‌کند و باعث می‌شوند درشت‌تر به نظر برسید اما قوانین جدید مد می‌گوید “درباره رنگ‌ها هیچ قانونی وجود ندارد به جز این که باید با رنگ پوست شما هماهنگ باشند”. کارشناسان مد می‌گویند حتی لباس به رنگ قرمز هم اگر متناسب با اندام شما دوخته شده باشد می‌تواند شما را لاغر نشان دهد اما اگر از پوشیدن رنگ‌های تند هراس دارید می‌توانید آن‌ها را در اکسسوری‌های خود به کار ببرید. در مورد طرح‌ها نیز بهتر است از طرح‌های ریز استفاده نکنید چون شما را درشت نشان می‌دهد، طرح‌های آبرنگی و درهم رونده بهترین طرح برای خانم‌های چاق است.

خانم‌های چاق هم می توانند رنگ های تند بپوشند

باور غلط چهارم: تکرنگ پوشیدن همیشه شما را لاغر نشان می‌دهد

این تکنیک اگر درست استفاده نشود اثر خوبی نخواهد داشت پس آن را به کار ببرید اما در این تکنیک زیاده روی نکنید. استفاده بیش از حد از لباس‌های تک رنگ و با بافت یکسان ممکن است استایل شما را کسل کننده نشان دهد و توصیه می‌شود لباس‌های همرنگ را از جنس‌های مختلف مثلا کتان در کنار ابریشم و خز و … زیبایی خاصی به وجود می‌آورد همچنین اضافه کردن یک عنصر با رنگی دیگر به استایل تک رنگ خود اضافه کنید تا حالت تکراری آن از بین برود.

باور غلط پنجم: لباس راه راه افقی دشمن شماست

همیشه باور بر این بوده که راه راه‌های افقی شما را چاق نشان می‌دهد و راه راه های عمودی شما را کشیده و لاغر نشان می‌دهد. اما راه راه‌های ریز افقی و نزدیک به هم نه تنها چنین اثری ندارند بلکه شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند و بهتر است از انواع درشت و فاصله دار راه راه افقی دوری کنید. همچنین راه راه هایی که با رنگ روشن روی زمینه تیره ایجاد شده باشند یا راه راه های مورب و یا با خطوط منحنی و شکسته نیز اگر در محل‌های درستی به کار رفته باشند مناسب شما هستند و هیچ دشمنی با خانم‌های چاق ندارند.

باور غلط ششم: لباس‌های مد روز مناسب خانم‌های چاق نیستند

طبیعی است که نباید پیرو بی چون و چرای مد باشید و هرچیزی را که مد می‌شود بپوشید اما چاق بودن به معنای محدود شدن به مدل‌های ساده و کلاسیک نیست و شما هم می‌توانید مدل‌های جدید را بپوشید و نباید ظاهر جدید یک لباس شما را به وحشت بیندازد. کافی است آن را امتحان کنید و این احتمال وجود دارد که نتیجه شما را شگفت زده کند.

خانم‌های چاق هم می توانند لباس های مد روز بپوشند

باور غلط هفتم: لباس‌های گشاد مناسب خانم‌های چاق است

شاید به نظر برسد که لباس‌های گشاد چاقی شما را پنهان می‌کند و شما را لاغر نشان می‌دهد اما این باور یک باور غلط است و لباس‌های گشاد و حجیم برای هیچ کس مناسب نیست و لباسی مناسب شما است که فرم طبیعی بدن را دنبال کند و حالت آویزان و گشاد و حجیم در اطراف آن ایجاد نکند اما ایجاد حجم در بخش‌هایی مثل سرشانه‌ها می‌تواند زیبا باشد اما از پوشیدن لباس سرتاپا گشاد خودداری کنید. البته پوشیدن لباس تنگ نیز به خانم‌های چاق توصیه نمی‌شود چون چاقی را بیشتر نشان می‌دهد و لازم است که همیشه در در همه حال اعتدال را رعایت کنید.

باور غلط هشتم: جزئیات حجیم مثل چین و خز شما را چاق نشان می‌دهد

این عقیده تا زمانی درست است که از این جزئیات به اشتباه استفاده کنید. اگر این جزئیات را در خدمت خود بگیرید نه تنها شما را چاق نشان نمی‌دهند بلکه زیبایی اندام شما را بیشتر جلوه می‌دهند. طبیعی است که پیچیدن یک حجم مثل خز دور بدن ایده خوبی نیست اما اگر این خز را در محل درست استفاده کنید معجزه خواهد کرد. مثلا چین‌های لباس اگر به جای یقه در قسمت‌های دیگری مثل سرشانه، سرآستین و یا به طور عمودی به کار روند شما را لاغرتر هم نشان خواهند داد.

اگر این مقاله را پسندیدید می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
63
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
139
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
262
اوره برای پوست
فواید اوره برای پوست؛ آیا می‌دانستید اوره هم لایه‌بردار است و هم مرطوب‌کننده؟
1,306
راقبت پس از فیلر لب
بهترین روشهای مراقبت پس از فیلر لب
433
آزلائیک اسید
آزلائیک اسید (Azelaic Acid) چیست و چگونه آکنه را درمان می‌کند؟
428

مقالات سلامت

دیسپلازی معده
دیسپلازی معده چیست، روشهای تشخیص آن چه هستند؟
47
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
34
جوش زیر پوستی
جوش زیر پوستی را با روشهای ساده در خانه درمان کنیم
233
درد پهلو
درد پهلو چه علتهایی دارد و روشهای درمان هر کدام چیست؟
184
کاتتر ورید مرکزی
کاتتر ورید مرکزی (CVC): انواع و شیوه نصب آن برای بیمار
131
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110

مقالات آشپزی

شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
115
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
632
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
215
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
382
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
696
اشترودل سیب اصل اتریشی
اشترودل سیب اصل اتریشی را به بهترین روش در خانه درست کنیم
682

مقالات تغذیه

تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
34
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
63
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
55
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
110
چای رازیانه
خواص عالی چای رازیانه برای سلامتی از رفع بی خوابی تا دردهای پریودی
243
تنظیم هورمونی
چطور از گلوکومتر برای تنظیم هورمونی و لاغری استفاده کنیم؟    
153