پیدا کردن رنگی که هم زیبا باشد و هم به چهره شما بیاید معمولا کار ساده‌ای نیست. شما باید دنبال یک رنگ زیبا باشید که به چهره و بقیه لباس‌های شما هماهنگی داشته باشد و در هر موقعیتی هم قابل استفاده باشد. شاید تصور کنید نمی‌توان هیچ رنگی را پیدا کرد که به همه بیاید و هر کسی باید از مجموعه رنگ‌های مخصوص خودش استفاده کند. اما باید بگوییم علم خلاف این تصور را ثابت کرده است و رنگی وجود دارد که نه تنها بسیار زیبا و جذاب و تطبیق پذیر است بلکه به همه می‌آید. این رنگ جادویی کدام رنگ است؟ این مقاله را بخوانید تا با این رنگ زیبا آشنا شوید و آن را در پوشاک خود به کار ببرید.

پیدا کردن یک رنگ زیبا برای لباس‌های شما

هر سال رنگ‌های متنوعی باب می‌شوند، رنگ‌هایی که بیش از بقیه در نمایش‌های مد مشاهده می‌شوند، رنگی که موسسه پنتون و موسسه‌های دیگر به عنوان رنگ سال معرفی می‌کنند، رنگی که در استایل خیابانی چهره‌های مد مشاهده می‌شود. همه این رنگ‌ها مجموعه‌ای گسترده از رنگ‌های زیبا را ایجاد می‌کنند که انتخاب‌های متنوعی را پیش روی ما قرار می‌دهد و دیگر مانند گذشته مجبور نیستیم به یک رنگ خاص محدود شویم و نمی‌توان گفت که کسی رنگ مد روز پوشیده یا رنگ لباس‌های وی از مد افتاده است. چیزی که در این میان اهمیت دارد هماهنگی رنگ‌ها است، هماهنگی آن‌ها با رنگ پوست شما و هماهنگی آن با رنگ بقیه لباس‌های شما. اگر رنگ لباس شما به چهره شما نیاید صورت شما کدر و مرده به نظر خواهد رسید و اگر با بقیه لباس‌هایتان هماهنگ نباشد استایل جالب و متعادلی نخواهید داشت. اگر مجموعه رنگ‌های محبوب و مناسب خود را پیدا کرده‌اید و از آن‌ها راضی هستید باید بگوییم خوش‌شانس بوده‌اید چون همه افراد این شانس را ندارند و معمولا در انتخاب‌های خود سردرگم می‌شوند، یا مجبورندن به رنگ‌های تیره و خنثی بسنده کنند و یا با آزمون و خطای مکرر به نتیجه قابل قبولی برسند.

کدام رنگ به همه می‌آید؟

تعداد رنگ‌هایی که چشم انسان می‌تواند تشخیص دهد بسیار زیاد است و حتی شاید نتوان برای همه طیف‌های آن نامی تعیین کرد. در میان این همه رنگ حتما باید رنگی باشد که به همه بیاید. دانشمندان پس از بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که چنین رنگی وجود دارد و آن “رنگ قرمز خالص” است یعنی قرمزی که هیچ مخلوطی از زرد یا آبی در خود ندارد. هلن ونبل کارشناس موسسه Color که یک موسسه مشاوره رنگ است نتجه این مطالعه را اعلام کرده و بیان می‌کند که تاثیر رنگی که در نزدیکی چهره شما قرار گرفته‌است بسیار عمیق و غافلگیرکننده است. یک رنگ می‌تواند شما را زشت‌تر یا زیباتر، پیرتر یا جوان‌تر و سالم یا بیمار نشان دهد و یا فرم چهره شما را مجددا تعریف کند یعنی آن را باریک یا گرد یا مستطیلی کند. پس اگر نمی‌دانید کدام رنگ اثر مثبتی روی شما خواهد داشت سراغ قرمز خالص بروید.

قرمز یک رنگ زیبا که به همه می آید

چطور این رنگ را بپوشیم؟

بیشتر خانم‌ها از پوشیدن رنگ قرمز وحشت دارند چون می‌ترسند این رنگ آن‌ها را بیش از اندازه در معرض جلب توجه و سوء قضاوت قرار دهد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما از قرمز درست استفاده نکرده باشید و از آن به به مقدار نامناسب یا در کنار رنگ‌های نامناسبی استفاده کرده باشید.

رنگ قرمز را با رنگ‌های مختلفی می‌توان ترکیب کرد و هر ترکیب نتیجه متفاوتی خواهد داشت. کارشناسان استایل توصیه می‌کنند برای استفاده صحیح از قرمز در لباس‌ها آن را طوری انتخاب کنید که سطوح رنگ قرمز در استایل شما از حد مشخصی بیشتر نباشد (این مقدار حدود بیست تا سی درصد تخمین زده می‌شود) با مشاهده تصاویری که در ادامه می‌آید بهتر می‌توانید این ترکیب و تناسب را درک کنید.

قرمز یک رنگ زیبا که به همه می آید

یکی از راه‌های جالب برای ترکیب قرمز پوشیدن آن در کنار رنگ صورتی روشن است. سطح قرمز باید نسبت به صورتی کمتر باشد و برای متعادل شدن رنگ‌های روشن بهتر است بقیه لباس‌ها و اکسسوری‌ها را در رنگ‌های تیره مثل مشکی و خاکستری انتخاب کنید.

اگر برای مهمانی آماده می‌شوید محدودیتی در پوشیدن رنگ قرمز ندارید و می‌توانید از یک لباس یکدست قرمز استفاده کنید. اما باز هم توصیه می‌شود اکسسوری‌ها را ساده و در رنگ‌های تیره انتخاب کنید تا قرمزی لباس شما جلوه زیباتری داشته باشد و در میان رنگ‌ها گم نشود.

قرمز یک رنگ زیبا که به همه می آید

خانم‌هایی که موی بلوند روشن دارند یکی از بهترین کاندیدها برای پوشیدن لباس قرمز هستند. ضرورتی ندارد لباس قرمز حتما با مشکی ترکیب شود، ترکیب رنگ قرمز با رنگ‌های متضاد آن مثل یک شلوار جین آبی و همراه شدن آن با یک پالتوی پلنگی و کفش همرنگ ترکیبی جسورانه و جذاب به وجود می‌آورد.

قرمز یک رنگ زیبا که به همه می آید

مردم تصور می‌کنند خانم‌های موقرمز حق ندارند قرمز بپوشند اما این تصور درست نیست و رنگ قرمز اگر درست انتخاب شده باشد (یعنی قرمز خالص باشد) به همه حتی موقرمزها هم می‌آید به شرطی که در این ترکیب تعادل رعایت شود و با رنگ‌های خنثی مثل سرمه‌ای همراه شود.

روش‌های اضافه کردن رنگ قرمز به لباس‌ها

هرچند رنگ قرمز علامت خطر است اما پوشیدن این رنگ زیبا خطرناک نیست و برای تنوع هم که شده بهتر است کمی قرمز به ترکیب لباس‌های خود اضافه کنید. فراموش نکنید که هیچ کس نمی‌تواند بگوید قرمز به من نمی‌آید پس بهانه‌ای وجود ندارد و راه‌های مختلفی برای اضافه کردن این رنگ به استایل وجود دارد مثلا می‌توانید از اکسسوری‌ها مثل رژ لب، لاک ناخن، کیف، شال و روسری و حتی کفش شروع کنید و وقتی اعتماد به نفس کافی پیدا کردید سراغ لباس‌ها بروید. مثلا مانتوی دورنگ قرمز و مشکی با شلوار جین و شال  و شال و کیف و کفش مشکی بپوشید و یا کت و شلوار مخمل قرمز را به عنوان لباس مجلسی زیبای خود انتخاب کنید و آن را با اکسسوری‌های طلایی یا نقره‌ای همراه کنید. به طور کلی می‌توان گفت محدودیت خاصی در ترکیب رنگ قرمز با بقیه رنگ‌ها وجود ندارد و به جز سبز تند (که شما را شبیه درخت کریسمس خواهد کرد) می‌توانید از هر ترکیبی برای این رنگ زیبا استفاده کنید اما اصل تعادل را فراموش نکنید و به خصوص برای لباس‌های بیرون از قرمز به اندازه مناسب استفاده کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه ترفندهای شیک‌پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)