با شروع هر فصل ما باید به فکر تهیه لباس‌های مناسب برای آن فصل باشیم و اگر شما هم جزو طرفداران ایده کمد کپسولی باشید حتما کمد کپسولی زمستانی خود را آماده کرده‌اید. همان طور که می‌دانید کمد کپسولی کمدی است که تعداد محدودی لباس در آن قرار دارد و با این تعداد محدود می‌توان ترکیب‌های متنوعی را ساخت. اما کمد کپسولی زمستانی چه ویژگی‌هایی دارد و چه لباس‌هایی باید در آن وجود داشته باشد تا آن را کامل کند؟ با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی فصل زمستان لباس‌های زمستانی ضروری جایگاه مهمی در این کمد لباس ایفا می‌کنند و اگر این لباس‌ها را با تعدادی دیگر از لباس‌ها و اکسسوری‌های مهم دیگر همراه کنید کمد کپسولی زمستانی شما کامل خواهد شد.

ژاکت موتورسواری

کمد کپسولی زمستانی

ژاکت موتورسواری جزو لباس‌هایی است که سر هم کردن آن با لباس‌های دیگر کمترین دردسر را دارد یعنی به سادگی با لباس‌های پاییزی و زمستانی شما همراه می‌شود و ترکیبی شیک و زیبا به وجود می‌آورد. این ژاکت هم می‌تواند بخشی از تیپ رسمی شما باشد و هم بخشی از استایل راحتی و روزمره. علاوه بر این شما را گرم نگه می‌دارد و به راحتی می‌تواند روی لباس‌های دیگر مثل مانتو و تونیک بافتنی پوشیده شود.

بلوز راه راه افقی

کمد کپسولی زمستانی

اگر به استایل فرانسوی علاقه دارید می‌توانید این بلوز زیبا و کلاسیک را به عنوان بخش جدایی ناپذیر کمد کپسولی خود انتخاب کنید. بلوز راه راه افقی آستین بلند با راه‌های سیاه و سفید علاوه بر این که ترکیبی خنثی و تطبیق پذیر دارد به سادگی با لباس‌های دیگر هم همراه می‌شود و می‌توانید آن را با یک شلوار جین یا رسمی و یا انواع دامن بپوشید و استایل پاییزی یا زمستانی زیبا و جذابی داشته باشید.

دامن پیلی متالیک

کمد کپسولی زمستانی

اگر دامن جزو لباس‌های مورد علاقه شما است و بلوز و دامن ترکیب معمول استایل شما است بهتر است زمستان امسال سراغ مدل‌های جدید دامن زنانه باشید. دامن‌های متالیک پیلی‌دار چند فصلی است که ترند شده است و خانم‌های شیکپوش از آن استفاده می‌کنند. این دامن‌ها با طرح و بافت جذابی که دارند گزینه مناسبی برای پوشیدن با لباس‌هایی مثل سوئیشرت و کفش کتانی هستند. البته اگر تیپ کلاسیک مورد علاقه شماست می‌توانید آن را با بلوز مجلسی و کفش پاشنه بلند بپوشید.

شلوار چرم

کمد کپسولی زمستانی

چرم همیشه نماد شیکپوشی بوده است و لباسی که از این جنس باشد گران و شیک به نظر می‌رسد. حال اگر در کنار ژاکت موتورسوار چرم، کیف و کفش و بوت چرم یک عدد شلوار چرم تنگ مشکی هم داشته باشید استایل شیک پاییزی شما کامل‌تر خواهد شد. این شلوار تطبیق پذیری بالایی دارد و آن را می‌توان با یک ژاکت بافتنی بلند پوشید و یا کفش کتانی یا کفش پاشنه بلند را با آن همراه کرد. با این شلوار می‌توانید استایل جالب سرتاپا چرم را هم امتحان کنید.

مانتوی بلند

کمد کپسولی زمستانی

یک مانتوی بلند میدی که بلندی آن تا میانه ساق پا می‌رسد گزینه‌ای عالی برای پوشیدن در زمستان است و حتما باید در کمد کپسولی زمستانی شما جایی داشته باشد. این لباس تطبیق پذیری بالایی با لباس‌ها و اکسسوری‌های زمستانی دارد مثلا می‌توانید آن را با یک بوت بلند زیبا و یک ژاکت چرم همراه کنید و از استایل شیک خود لذت ببرید. انواع بافنتی این مانتوها هم گزینه مناسبی برای پوشیدن در فصل سرد هستند.

بوت بلند

کمد کپسولی زمستانی

لازم به ذکر نیست که هر خانم شیکپوش در فصل زمستان به یک جفت بوت بلند زمستانی نیاز دارد تا تیپ خود را کامل کند بنابراین اگر هنوز این بوت‌ها را تهیه نکرده‌اید کمد کپسولی زمستانی شما کامل نشده است. همان طور که بوت بلند را روی شلوار جین تنگ یا ساپورت هم می‌توان پوشید پوشیدن آن همراه با لباس مجلسی و به عنوان بخشی از استایل مجلسی نیز ایده‌ای جالب و جذاب است.

کت

کت زنانه یا بلیزر یعنی کت تکی که بافتی نازک‌تر نسبت به کت و شلوار مردانه دارد می‌تواند نقش مهمی در استایل زمستانی شما ایفا کند. شما می‌توانید این کت را روی مانتوی پاییزی خود بپوشید و یا لایه‌های گرم دیگری روی آن اضافه کنید مثل پالتو، بارانی یا کاپشن. این نوع کت‌ها ترکیبی رسمی به استایل شما می‌دهند و با هر نوع لباسی اعم از رسمی یا غیررسمی قابل ترکیب هستند.

شلوار جین راسته فاق بلند

کمد کپسولی زمستانی

زمستان بهترین فرصت برای آن است که استراحتی به شلوارهای جین تنگ خود بدهید و به جای آن‌ها از شلوارهای جین راسته فاق بلند که راحت‌ترین نوع شلوار جین هستند استفاده کنید. این شلوارها حالتی کلاسیک دارند و مزایای آن‌ها برای زیباتر دیده شدن اندام شما قابل چشم پوشی نیست و ترکیب‌های متنوع و بی‌شماری را می‌توان با آن ساخت بدون آن که نیازی به تلاش برای تطبیق استایل وجود داشته باشد.

پیراهن سفید

کمد کپسولی زمستانی

این لباس را شاید بتوان جزء اساسی همه کمد‌های کپسولی در همه فصل‌ها به شمار آورد و فصل زمستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر می‌خواهید همیشه استایلی شیک و سطح بالا داشته باشید حتما یک عدد پیراهن دکمه‌دار سفید کاملا اندازه با استایل مردانه برای خودتان تهیه کنید. موقعیت‌های بیشماری پیش خواهد آمد که این پیراهن شما را از سردرگمی برای لباس پوشیدن نجات خواهد داد.

ژاکت بافتنی مد روز

کمد کپسولی زمستانی

بد نیست در تهیه کمد کپسولی زمستانی نیم نگاهی هم به ترندها داشته باشید و لباس‌هایی را بر اساس مد روز تهیه کنید. البته نیازی نیست برای تهیه این لباس‌ها هزینه زیادی صرف کنید چون قرار نیست بیش از یک فصل پوشیدن شوند. یک ژاکت بافتنی مد روز در این فصل کاربرد خوبی دارد و می‌تواند با لباس‌های زمستانی دیگر ترکیب شده و استایلی سطح بالا و مد روز به وجود آورد.

کیف دستی چرم در کمد کپسولی زمستانی

کمد کپسولی زمستانی

هر ترکیب لباسی در هر فصلی به یک کیف مناسب نیاز دارد چه از نظر کاربردی و چه از نظر استایل. بنابراین کمد کپسولی زمستانی شما هم باید یک کیف مناسب داشته باشد و چه بهتر که این کیف یک کیف کلاسیک ساده دستی از نوع چرم باشد که بتوانید همه لوازم ضروری خود را داخل آن قرار دهید و با کمک آن تیپ زمستانی خود را کامل کنید. این کیف را در رنگ خنثی و بدون طرح و ساده تهیه کنید تا مشکلی از نظر تطبیق پذیری نداشته باشد.

بوت ساق کوتاه

کمد کپسولی زمستانی

همیشه نمی‌توان از بوت بلند زمستانی استفاده کرد و موقعیت‌هایی پیش می‌آید که باید از لباس‌ها و اکسسوری‌هایی ساده‌تر و تطبیق پذیرتر استفاده کرد. در این شرایط یک جفت بوت ساق کوتاه از جنس چرم یا جیر در رنگ خنثی می‌تواند بهترین گزینه باشد چون هم با هر نوع شلواری اعم از جین یا پارچه‌ای یا لگینگ می‌توان آن را پوشید و هم با هر نوع اندامی سازگار است.

جواهرات ساده روزمره

کمد کپسولی زمستانی

جواهرات نقش مهمی در کامل شدن و شخصی شدن ترکیب لباس شما دارند و شما در زمستان هم مثل فصل‌های دیگر به جواهرات نیاز دارید تا بتوانید استایل خود را کامل کنید. در این مورد خوب است نگاهی به ترندهای فصل داشته باشید و جواهرات روزمره و ساده ای را که مد روز باشند و چندان دست و پاگیر نباشند انتخاب کنید تا تیپ زمستانی شما جذاب‌تر شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)