خیلی‌ها فکر می‌کنند پوشیدن لباس شیک و سطح بالا به معنای قربانی کردن راحتی است و به طور کلی لباس شیک و راحت در یک اقلیم نمی‌گنجند و اگر کسی بخواهد لباس راحت بپوشد باید شیک پوشی را هم فراموش کند در حالی که این تصور درست نیست. شما می‌توانید لباس شیک و راحت بپوشید بدون آن که از یک یک از دوجنبه چشم پوشی کنید فقط کافی است دید متفاوت و جدیدی به استایل خود داشته باشید. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چطور بین شیک پوشی و راحتی تعادل برقرار کنید و لباس شیک و راحت بپوشید.

به خاطر داشته باشید که استایل شیک و سطح بالا لزوما از کفش پاشنه بلند و لباس‌های تنگ و ناراحت تشکیل نشده است و با انتخاب درست و مناسب لباس می‌توان هم شیک هم راحت بود. این امر زمانی محقق می‌شود که لباس‌های درستی انتخاب کنید و آن‌ها را درست و به جا در استایل خود به کار ببرید. قبل از هرچیزی دید خود را در مورد شیک بودن تغییر دهید و تا حد ممکن با ترندهای جدید زمان (که روند وحدت راحتی و شیک پوشی را سرلوحه قرار داده‌اند) آشنا و همراه شوید و از امتحان این سبک‌های جدید هراس نداشته باشید. در ادامه با چند ترفند ساده و بدون هزینه آشنا می‌شوید که می‌تواند در داشتن استایلی شیک و راحت موثر باشد.

شلوار راحتی یک لباس شیک و راحت

چگونه لباس شیک و راحت بپوشیم؟

حتما فکر می‌کنید این کار غیرممکن است و با پوشیدن شلوار راحتی بیرون از منزل قطعا مضحکه خواهید شد. منظور ما از شلوار راحتی لزوما همان شلواری نیست که با آن از رختخواب خود برخاسته‌اید. شلوار راحتی شلواری است که جنس راحت و نرمی دارد، کمر آن کشی و اندازه است  و قد اندازه‌ای دارد در نتیجه در ان احساس فشار و ناراحتی ندارید. این تصور در جامعه وجود دارد که تنها شلواری شیک است که تنگ و شسته رفته و ناراحت باشد و هر لحظه باید نگران نخراب شدن اتوی آن یا پایین افتادن کمر آن باشید یا مجبور باشید آن را بالا بکشید، عصر هم با عوض کردن شلوار احساس کنید خون مجددا در پاهای شما جریان یافته است! بنابراین یک شلوار راحتی که جنس مناسبی داشته باشد، ظاهر شیک و سطح بالایی داشته باشد و کمر آن راحت و اندازه باشد بهترین وسیله برای بالا بردن راحتی استایل شما است که در زمستان‌ها هم می‌توانید یک لایه پوشش گرم زیر آن بپوشید. یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین مدل‌های این شلوارها مدل‌های راه راه هستند که مثل شلوارهای خانگی یک نوار با رنگ متفاوت در کناره‌های خود دارند، این نوار هم قد شما را بلندتر نشان می‌دهد و هم قابل هماهنگ شدن با بقیه لباس‌های شماست.

لگینگ هم جایگزین مناسبی است

چگونه لباس شیک و راحت بپوشیم؟

اگر شلوار راحتی گزینه مناسبی برای شما نیست یا هنوز آن قدر شجاعت و جسارت ندارید که بتوانید از شلوار خانگی بیرون از منزل استفاده کنید لگینگ را به شما توصیه می‌کنیم. البته لگینگ یا همان ساپورت محدودیت‌های بیشتری نسبت به شلوارهای دیگر دارد چون تنگ است و ممکن است برای همه مناسب نباشد به خصوص خانم‌هایی که پاهای چاق یا لاغر دارند ممکن است این مدل را مناسب خود تشخیص ندهند به همین دلیل رعایت نکاتی برای پوشیدن لگینگ ضروری است اول از همه لگینگ باید رنگ تیره داشته باشد، مشکی، خاکستری، سرمه‌ای و رنگ‌های مشابه برای لگینگ قابل قبول هستند، دوم این که این شلوار باید به اندازه کافی ضخیم باشد تا در هیچ شرایطی باعث مشخص شدن برجستگی ساق پا نشود سوم این که لگینگ را باید با لباسی بپوشید که به اندازه کافی بلند باشد یعنی تا پایین برجستگی ساق پا برسد تا پوششی قابل قبول باشد چهارم این که لگینگ باید جنس مناسب با قابلیت کشسانی بالا داشته باشد تا در آن احساس راحتی کافی داشته باشید.. شاید تصور کنید که لگینگ دیگر از مد افتاده است اما باید بگوییم این لباس یک لباس ضروری و همیشگی در کمد لباس خانم‌های شیک پوش است که بهترین همراه برای انواع بوت پاییزی و زمستانی هم هست.

یک لباس بلند را به عنوان لایه رویی بپوشید

چگونه لباس شیک و راحت بپوشیم؟

همه کارشناسان و ستارگان مد می‌دانند که بهترین راه برای شیک شدن در عین راحتی پوشیدن یک لایه بلند روی لباس‌ها است (اگر به تیپ خیابانی این افراد نگاه کنید متوجه این نکته خواهید شد) این لایه رویی می‌تواند یک مانتو، بارانی، پالتو یا مانتوی بافتنی پاییزی باشد که کمک می‌کند تیپ شما متحد و یکدست به نظر برسد بدون آن که نگران ست بودن و نبودن لباس‌های زیر آن باشید. این لباس باید تا پایین زانوی شما و بالاتر از ساق پا برسد تا اثر مثبت خود را داشته باشد (کوتاه‌تر از زانو یا بلندتر از ساق پا اثر منفی دارد) این ترفند علاوه بر شیک کردن استایل باعث قدبلندتر به نظر رسیدن شما هم می‌شود و بهترین ترکیب لباس شیک و راحت برای یک روز بارانی پاییزی است.

کفش تخت را جایگزین کفش پاشنه بلند کنید

چگونه لباس شیک و راحت بپوشیم؟

اشتباه رایج خانم‌ها در مورد استایل شیک این است که آن را همیشه با کفش پاشنه بلند تصور می‌کنند هرجند کفش پاشنه بلند تیپ شما را ارتقاء می‌دهد اما هیچ لزومی ندارد برای شیک بودن کفش پاشنه بلند بپوشید. یک جفت کفش تخت اگر درست و متناسب انتخاب شود می‌تواند بهترین جایگزین برای کفش پاشنه بلند باشد، شاید در این مرحله همه شما به کفش‌های کتانی خود فکر می‌کنید اما باید بگوییم کفش کتانی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد تعادل بین راحتی و شیک بودن باشد و بیشتر به سمت راحتی تمایل دارد تا شیک پوشی و استایل سطح بالا. اگر اهل دمپایی‌های خزدار یا کفش‌های پنجه باریک هستید بهتر است این مدل‌های جدید را برای پاییز امتحان کنید.

کفش پاشنه بلندی بپوشید که پاشنه‌‌های ضخیم داشته باشد

چگونه لباس شیک و راحت بپوشیم؟

اگر نمی‌توانید از کفش پاشنه بلند بگذرید (به دلیل کوتاهی قد یا عدم علاقه به کفش‌های تخت) می‌توانید کفش پاشنه بلند بپوشید به شرطی که اصل راحتی را فراموش نکنید، کفشی پاشنه بلندی راحت است که بتوان به سادگی با آن راه رفت. اگر مهارت راه رفتن با این کفش‌ها را ندارید این مورد را فراموش کنید و سراغ کفش تخت بروید اما برخی از مدل‌های کفش پاشنه بلند نسبت به مدل‌های کلاسیک راحت‌تر هستند به طور مثال کفش‌هایی که پاشنه بلوکی و ضخیم دارند و ارتفاع پاشنه آن‌ها از ۷ تا ۸ سانتی‌متر بیشتر نیست بهترین انتخاب هستند. در کنار آن کفش‌هایی که در قسمت مچ دارای بند هستند بسیار راحت‌ترند. اندازه بودن کفش و کیفیت مناسب ساخت آن را نیز هنگام انتخاب فراموش نکنید تا بتوانید به راحتی با آن راه بروید و یک لباس شیک و راحت داشته باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه ترفندهای شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)