شلوار جین جزو لباس‌های پرکاربرد در استایل زنانه و مردانه است که جایگاه خاصی در پوشاک روزمره ما دارد. شاید در نظر بسیاری از افراد استایل شلوار جین کاری ساده به نظر برسد اما این کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و شلوار جین را با هر لباسی نمی‌توان پوشید مگر این که به یک ترکیب اسپورتی روزمره و معمولی عادت کرده باشید. از دیدگاه یک فرد شیک پوش، استایل شلوار جین می‌تواند بخشی از لباس‌های روزمره، رسمی، شغلی و حتی مجلسی باشد به شرطی که ترکیب لباس مناسب آن رعایت شده باشد. وقتی صحبت از استایل شلوار جین می‌شود بیشتر افراد ممکن است به کفش کتانی فکر کنند اما این شلوار را با کفش‌های تخت دیگری هم می‌توان پوشید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند نکته و ترفند مهم برای استایل شلوار جین با لباس‌های روزمره و کفش تخت را مطرح کرده و در ادامه نیز یک نکته مهم برای گران نشان دادن لباس‌ها را از زبان کیت ماس بیان خواهیم کرد.

استایل شلوار جین با لباس‌های مختلف

شلوار جین می‌تواند بخشی از یک استایل شیک روزمره، مجلسی و یا کاری شما باشد به شرطی که لباس مناسبی را برای ترکیب کردن با آن انتخاب کرده باشید و این ترکیب را هنرمندانه و با ذوق و خلاقیت خاص خود انجام دهید.

با بلوز ساده یا کیمونویی: اگر به دنبال یک ترکیب راحت اما شیک برای استایل شلوار جین خود هستید یک بلوز ساده روزمره یا مدل بلوزهای کیمونویی را که بسیار راحت و تطبیق پذیر هستند به شما توصیه می‌کنیم.

چند نکته برای استایل شلوار جین

با مانتو یا بلیزر کلاسیک: ترکیب یک بلیزر یا مانتوی مشکی خوش دوخت و کلاسیک با شلوار جین، استایلی سطح بالا و شیک به شما می‌دهد که می‌توانید برای محیط کار هم از آن استفاده کنید.

چند نکته برای استایل شلوار جین

با بلوز پشت باز: بلوزهای پشت باز از مدل‌های جدید بلوز زنانه هستند که ظرافت و زیبایی خاصی دارند و در هوای گرم تابستان به عنوان یک بلوز شیک و مجلسی می‌توانند همراه با شلوار جین مورد استفاده قرار بگیرند.

چند نکته برای استایل شلوار جین

با یک مانتوی طرح پلنگی: اگر به دنبال یک ترکیب دوست داشتنی و جذاب برای استایل شلوار جین خود هستید توصیه می‌کنیم از یک مانتو یا بلوز طرح پلنگی استفاده کنید که حالتی غیرمنتظره و جذاب به آن می‌دهد.

چند نکته برای استایل شلوار جین

با کفش شیک و براق: اگر می‌خواهید استایلی زیبا و جذاب داشته باشید طوری که در ذهن همه باقی بماند بهتر است سراغ یک جفت کفش جذاب با طرح متالیک، براق یا هر چیزی که قدرت جلب توجه زیادی دارد بروید.

چند نکته برای استایل شلوار جین

با بلوزهای چندلایه: وقتی شلوار جین بخشی از لباس‌های شما است ضرورتی ندارد از یک لایه بلوز برای کامل کردن آن استفاده کنید، شما می‌توانید یک تاپ تیره را روی یک بلوز دکمه دار بپوشید و یا از لایه‌های متنوع دیگری بر اساس سلیقه خود استفاده کنید.

چند نکته برای استایل شلوار جین

با یک بلوز مجلسی: ترکیب بلوز مجلسی با شلوار جین یک ترکیب زیبا، خاص و متعادل است که هم راحتی و روزمرگی را در خود دارد و هم به اندازه کافی شیک و سطح بالا است.

چند نکته برای استایل شلوار جین

با یک مانتوی رنگی روزمره: یک استای خوشرنگ روزمره برای روزهای تابستان بهترین و جذاب‌ترین ایده به شمار می‌رود. پس یک مانتوی رنگی بلند با شلوار جین ترکیبی عالی و مناسب خواهد بود.

چند نکته برای استایل شلوار جین

با جوراب شلواری: شاید این ترکیب به نظر شما قدیمی برسد اما پوشیدن جوراب شلواری زیر شلوار جین نه تنها حسی راحت و خنک دارد بلکه مد روز و شیک و خاص هم هست.

چند نکته برای استایل شلوار جین

با کمربند: اگرچه استایل بیشتر مدل‌های شلوار جین طوری است که نیاز به استفاده از کمربند ندارند اما اگر از کمربند برای آن استفاده کنید حالتی شیک و سطح بالا به استایل شما خواهد داد و از روزمرگی و دم دستی بودن استایل خواهد کاست.

 

با لباس‌های متالیک: شلوارهای جین این قابلیت را دارند که با لباس‌های متنوعی هماهنگ شوند، لباس‌های رنگی و متالیک هم از این دست هستند که ترکیبی زیبا و خاص با شلوارهای جین به وجود می‌آورند.

چند نکته برای استایل شلوار جین

نکات مهم استایل شلوار جین با کفش تخت

ترکیب شلوار جین با کفش کتانی اگرچه زیبا و راحت است اما تنها انتخاب پیش روی شما نیست. شما می‌توانید این شلوار را با کفش پاشنه بلند و به خصوص کفش تخت هم بپوشید. اگر در انتخاب کفش تخت مناسب برای استایل شلوار جین خود مردد هستید بهتر است سراغ یکی از گزینه‌های زیر بروید.

کفش‌های باله: کفش باله به کفش تختی گفته می‌شود که قسمت مچ آن با روبان بسته شده و روی پا محکم می‌شود. کفش‌هایی که با این استایل طراحی می‌شوند گزینه بسیار مناسبی برای پوشیدن با شلوار جین هستند.

چند نکته برای استایل شلوار جین

کفش عروسکی: کفش عروسکی نوعی کفش تخت راحت و مجلسی است که کاربری و تطبیق پذیری زیادی دارد و جزو کفش‌های تخت مناسب برای پوشیدن با شلوار جین به شمار می‌رود.

چند نکته برای استایل شلوار جین

کفش تخت رنگی: اگر استایلی ساده و روزمره با شلوار جین خود انتخاب کرده‌اید می‌توانید با انتخاب یک کفش تخت رنگی آن را به نقطه کانونی استایل خود تبدیل کنید.

چند نکته برای استایل شلوار جین

کفش پنجه باریک تخت: زمانی که امکان استفاده از کفش پاشنه بلند وجود ندارد کفش‌های پنجه باریک بهترین انتخاب هستند چون با فرم خاص خود باعث می‌شوند پاها کشیده به نظر برسند.

 

کفش‌های پاپیون دار: این روزها پاپیون جزو ترندهای محبوب در دنیای مد به شمار می‌رود و کفش‌های پاپیون ‌دار در اشکال مختلف نیز جزو کفش‌های تختی هستند که می‌توانید آن را با شلوار جین بپوشید.

کفش رسمی: کفش‌های رسمی که استایلی شبیه به کفش‌های مردانه دارند مثل کالج و بوت‌های بنددار و … بهترین گزینه برای پوشیدن با شلوار جین در موقعیت‌های رسمی هستند.

چند نکته برای استایل شلوار جین

دمپایی شیک: شما می‌توانید با شلوار جین خود دمپایی هم بپوشید. دمپایی‌های مدل جدید به اندازه کافی شیک و زیبا هستند و به خصوص برای تابستان گزینه بسیار مناسبی هستند.

چند نکته برای استایل شلوار جین

چند نکته مهم برای گران نشان دادن لباس‌ها

همه ما می‌دانیم که پوشیدن لباس‌های گران قیمت همیشه ممکن نیست و محدودیت بودجه مانع از آن می‌شود که هر کسی بتواند لباس‌های گران و سطح بالا بپوشد. اما این محدودیت لزوما به معنای بدپوشی نیست. کیت ماس یکی از ستارگان مد در دهه ۹۰ پیش از آن که معروف شود با مشکلات مالی زیادی دست به گریبان بوده است اما این مساله هرگز مانع از شیک پوشی او نشده است. او می‌گوید “زمانی که ۱۴ تا ۱۸ سال داشتم لباس‌های خود را از خیریه تهیه می‌کردم و از همان زمان یاد گرفتم که چطور با گزینه‌های محدود و ارزان، استایلی زیبا و شیک برای خودم بسازم”. او در این مورد از چهار قانون مهم نام می‌برد که در ساخت یک استایل زیبا با لباس‌های ارزان بسیار تاثیرگذار هستند.

به برندها تکیه نکنید: در بسیاری موارد، علت گرانی یک لباس برند لوکس آن است و در واقع شما پول نام برند را می‌پردازید در حالی که هیچ چیز خاصی در مورد کیفیت و دوام لباس وجود ندارد و یک لباس با همان ویژگی‌ها از یک برند معمولی می‌تواند قیمتی به مراتب کمتر داشته باشد. بنابراین اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید هرگز پول خود را خرج خرید پوشاک از برندهای شناخته شده نکنید و در عوض از برندهای معمولی و کمتر شناخته شده که محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند خرید کنید.

به جنس پارچه لباس توجه کنید: چیزی که در دوام یک لباس بیش از هر مورد دیگری تاثیر دارد جنس پارچه آن است. اگر لباس شما رنگ و رو رفته و پوسیده شود نمی‌توانید کاری برای تعمیر آن انجام دهید اما اگر درز آن شکافته شود یا دکمه آن کنده شود می‌توانید به سادگی آن را مثل روز اول تعمیر کنید. پس در انتخاب لباس قبل از هر چیزی به کیفیت پارچه آن توجه کنید و لباس را از پارچه‌های بادوام و مناسب که رنگ پس نمی‌دهند و بافتی یکدست و زیبا دارند تهیه کنید.

لباس‌های ارزان و شیک را بشناسید: برندهای خاصی در زمینه پوشاک وجود دارند که لباس‌هایی با کیفیت مناسب و قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. شناخت این برندها و لباس‌های آن‌ها نیاز به تحقیق و جستجوی زیادی دارد اما وقتی که چنین برند یا فروشگاهی را شناختید می‌توانید به مشتری دائمی آن تبدیل شوید.

صبور باشید: مغازه‌هایی که لباس‌های ارزان می‌فروشند معمولا اهل تبلیغات نیستند و شما نمی‌توانید لباس‌های آن‌ها را بر تن مانکن‌ها ببینید تا بدانید که چه چیزی می‌خواهید بخرید اما این به معنای آن نیست که در چنین فروشگاه‌هایی لباس خوب و مناسب پیدا نمی‌شود. شما باید صبر کافی داشته باشید و لباس‌های متعددی را امتحان کنید تا بالاخره چیزی را که می‌خواهید و مناسب شما است پیدا کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)