پیراهن‌های مجلسی زنانه جزو لباس‌های سطح بالا و پرکاربرد در استایل خانم‌های شیک پوش هستند و در این میان پیراهن ابریشمی به خاطر بافت و جلوه خاصی که دارد بسیار محبوب و پرطرفدار است. چنین پیراهنی استایل شما را جذاب‌تر، انام شما را ظریف‌تر و زنانه‌تر و تیپ شما را سطح بالاتر نشان خواهد داد. اما یک پیراهن ابریشمی دکمه دار زنانه استایل خاصی دارد و با هر لباسی زیبا و هماهنگ نمی‌شود. این لباس هم مدرنیته استایل مردانه را در خود دارد و هم ظرافت و زیبایی استایل زنانه، بنابراین ترکیب آن نیز با دیگر لباس‌ها به ترفندهای خاصی نیاز دارد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز سه روش برای پوشیدن پیراهن ابریشمی زنانه دکمه دار به شما معرفی خواهیم کرد که با الگو گرفتن از آن‌ها استایلی جذاب و شیک خواهید داشت.

پیراهن ابریشمی +  دامن طرح‌دار + کمربند

یکی از ترکیب‌های کلاسیک و پرطرفدار در استایل زنانه ترکیب بلوز و دامن است. استایل بلوز و دامن از اواخر قرن نوزدهم در میان زنان غربی باب شد و نقاط دیگر جهان نیز راه پیدا کرد. البته بلوز و دامن‌های امروزی بسیار راحت‌تر و سبک‌تر از لباس‌های آن دوران هستند اما اصالت و زنانگی این استایل همچنان حفظ شده است. یک راه ساده و بدون خطا برای پوشیدن پیراهن ابریشمی دکمه دار زنانه، همراه کردن آن با دامن است. یک دامن راسته طرح‌دار (ترجیحا گلدار که ظرافت و زنانگی آن با پیراهن هماهنگ باشد) بهترین گزینه برای پوشیدن با پیراهن دکمه دار است.

سه روش جذاب برای پوشیدن پیراهن ابریشمی دکمه دار زنانه

 شما می‌توانید این پیراهن را زیر دامن قرار دهید و روی آن از یک کمربند شیک استفاده کنید تا اندام شما ظریف و زنانه به نظر برسد. دقت داشته باشید که رنگ کمربند با رنگ دامن هماهنگ و ترجیحا از آن تیره‌تر باشد. برای کامل کردن این استایل نیز می‌توانید از کفش زنانه استفاده کنید، هرچه دامن شما بلندتر باشد پاشنه کفش شما هم می‌تواند بلندتر انتخاب شود. یک کیف چرم هماهنگ با کمربند و جواهرات ساده و کلاسیک نیز کامل کننده این استایل خواهد بود و شما می‌توانید این ترکیب را در مهمانی‌های نیمه رسمی و دورهمی‌ها بپوشید.

پیراهن ابریشمی + شلوار جین + کت اسپورت

پیراهن ابریشم می‌تواند لایه‌ای از لباس‌های شما باشد. در واقع زمانی که می‌خواهید از یک کت اسپورت و شلوار جین در استایل رسمی و نیمه رسمی خود استفاده کنید تنها عنصری که می‌تواند این ترکیب را کامل کند یک پیراهن ابریشمی است. چنین پیراهنی با استایل راحتی جین و کت تضاد خوبی دارد و تعادل لازم را در ترکیب لباس‌های شما به وجود می‌آورد به این ترتیب شما می‌توانید این استایل را برای بازه گسترده‌تری از رویدادها و موقعیت‌ها انتخاب کنید. تاثیر و اهمیت اکسسوری‌ها را نیز فراموش نکنید و آن‌ها را هماهنگ با فصل، موقعیت و استایل لباس‌هایی که دارید، انتخاب کنید.

سه روش جذاب برای پوشیدن پیراهن ابریشمی دکمه دار زنانه

اگر به کت و شلوار رسمی و مجلسی زنانه نیز علاقه دارید می‌توانید از پیراهن ابریشم دکمه دار خود زیر این لباس‌ها استفاده کنید و ترکیبی جذاب به وجود آورید. در این حالت به جزئیات دقت بیشتری داشته باشید مثلا بیرون دادن سرآستین‌های پیراهن از زیر کت و یا بیرون دادن یقه تاثیر چشمگیری در جذاب‌تر شدن استایل مجلسی شما خواهد داشت و با یک جفت کفش پاشنه بلند و یک کیف مجلسی سطح بالا، جذاب‌ترین فرد مهمانی خواهید شد.

پیراهن ابریشم + شلوار رسمی + مانتو

پیراهن ابریشمی لزوما یک لباس مستقل نیست و می‌تواند یک لایه از لباس‌های شما باشد یعنی شما می‌توانید آن را زیر لباس‌های اصلی خود بپوشید. اما این لباس اصلی چیست؟ در شرایط مختلف انتخاب‌های متفاوتی وجود دارد مثلا کت که در مورد قبلی بیان شد برای مهمانی‌ها بهترین گزینه است اما زمانی که می‌خواهید بیرون از منزل حاضر شوید مانتو بهترین و موجه‌ترین انتخاب است. شما می‌توانید پیراهن ابریشم خود را زیر مانتوی رسمی و مجلسی بپوشید و استایلی جذاب و سطح بالا به وجود آورید. این مانتو می‌تواند هر رنگ و طرحی داشته باشد اما باید مدل آن طوری انتخاب شده باشد که بلوز زیر آن جلوه مناسبی داشته باشد.

همراه با چنین استایلی بهتر است از شلوار رسمی پارچه‌ای استفاده کنید که لزوما هم مشکی و ساده نیست و می‌تواند دارای طرح و رنگ باشد، پیراهن را داخل شلوار قرار دهید و مانتو را روی این لباس‌ها بپوشید. با توجه به این که شلوارهای رسمی پارچه‌ای، بلند و گشاد هستند شما می‌توانید همراه با آن از کفش پاشنه بلند استفاده کنید بدون آن که پاشنه کفش شما بیش از حد جلب توجه کند. یک کیف رسمی و سطح بالا نیز این استایل را زیباتر خواهد کرد و پوشش شما با یک شال همرنگ مانتو یا شلوار کامل خواهد شد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌ توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)