جالب و خواندنی


بارها شنیده اید و به خوبی میدانید که حفظ زیبایی هر یک از عناصر صورت،، چه تأثیری در زیبایی کلی چهره دارد. داشتن یک لبخند زیبا یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تأمین زیبایی چهره است. بسیاری از افراد به دلیل داشتن لبخند نازیبا، که از عدم سلامت در دندان ها حاصل می شود، فرصت خندیدن را از خود سلب نموده و اعتماد به نفس خود را از دست میدهند. قبل از هر چیزی سلامت دندان ها بررسی میشود. این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه دندانپزشکی، روش های متعددی تحت عنوان روش های ترمیم زیبایی برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می گیرند. در این بین کامپوزیت دندان به عنوان یکی از پرطرفدارترین روش ها برای درمان ترمیمی دندان و اصلاح طرح لبخند شناخته میشود. با وجود تمام مزایایی که برای کامپوزیت تعریف شده، تنها عده ای افراد با شرایط خاص، کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش هستند.

دندانپزشکی

ونیر کامپوزیت چیست؟

برای این که با مزایای این روش زیبایی دندان آشنا شوید و شرایط خود را برای استفاده از آن بسنجید، لازم است کمی بیشتر با این روش آشنا شوید. ونیر کامپوزیت دندان یا همان لمینت کامپوزیتی، نوعی مواد مخصوص است که به صورت یک لایه نازک روی دندان ها قرار گرفته و ضمن پوشش دهی معایب دندان مانند: بی نظمی در ترتیب دندان ها، فرم نامناسب آن و فاصله بین دندان ها، در نهایت دندان هایی یک دست و سفید را برایتان به ارمغان می آورد. همان طور که گفتیم، همه افراد کاندیدای مناسبی برای استفاده از لمینت کامپوزیت دندان نیستند. این روش درمان زیبایی تنها برای افرادی که مشکلات جزئی در دندان های خود دارند، قابل استفاده است. به عنوان مثال: لمینت کامپوزیتی برای افرادی که فاصله دندانی قابل توجهی دارند، به هیچ وجه خروجی باکیفیتی نخواهد داشت.

احتمالا تا کنون بارها راجع به کامپوزیت دندان شنیده‌اید. همان‌طور که گفتیم درمان کامپوزیت یکی از پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی دندان است. در این روش نقص زیبایی دندان توسط یک لایه بسیار نازک از کامپوزیت پوشانده می‌شود. کامپوزیت در حقیقت همان موادی است که روی دندان قرار می‌گیرد و از ترکیبات مختلفی از جمله: کوارتز، گلاس و رزین آکریلیک تشکیل می‌شود. کامپوزیت برای پرکردن دندان‌های تو خالی و پوسیده بعد از پروسه عصب‌کشی کاربرد دارد؛ اما کامپوزیتی که صرفا برای اصلاح طرح لبخند استفاده می‌شود، کامپوزیت ونیر نام گرفته‌‌است. آنچه سبب محبوبیت کامپوزیت نسبت به سایر روش‌های ترمیم زیبایی در کلینیک دندانپزشکی شده‌است، هم‌رنگ‌بودن ماده کامپوزیت با دندان و ایجاد یک جلوه کاملا طبیعی از دندان است. آنچه در استفاده از کامپوزیت مورد توجه قرار می‌گیرد، بهبود رنگ دندان و ایجاد تغییرات کلی در آن است.

مشاورین و دندانپزشکان متخصص کلینیک دندانپزشکی آتن، می‌توانند بر اساس رنگ پوست و برخی دیگر از ویژگی‌های صورتتان، بهترین نوع کامپوزیت را به شما پیشنهاد دهند. در مورد کامپوزیت ونیر یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که همه افراد کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش نیستند‌. به همین خاطر دندانپزشکان متخصص قبل از هر چیزی، شرایط مراجعه‌کننده و مشکل دندان او را بررسی می‌کنند و تنها برای افرادی که دچار کوتاه یا کوچک‌بودن بعضی از دندان‌ها، تغییر رنگ دائمی دندان، ساییده‌شدن سطوح برخی دندان‌ها، کج‌بودن جزئی دندان ها، ترک‌خوردگی، شکستگی و لب‌پر شدگی دندان شده‌باشند، کامپوزیت انجام می‌دهند. با توجه به این که برای انجام کامپوزیت هیچ گونه تراشیدگی در دندان صورت نمی‌گیرد، معمولا عارضه‌ جدی به همراه ندارد. تنها کافی است بعد از کامپوزیت چند نکته مهم را رعایت کنید.

عصب کشی دندان و ارتباط آن با کامپوزیت دندان

درمان های زیبایی دندان هیچ نقشی در حفظ سلامت ریشه دندان ها ندارند. در خدمات دندانپزشکی مربوط به اصلاح طرح لبخند، تنها تاج دندان ها ترمیم میشود. در این بین بسیاری از افراد فکر میکنند لمینت کامپوزیتی یا هر روش درمانی با جنبه زیبایی، در دراز مدت منجر به پوسیده شدن ریشه دندان می شود. در حالی که در علم دندانپزشکی چنین نظریه ای به هیچ وجه پذیرفته نمی شود. اگر دندانپزشکان توصیه می کنند که از دندان های کامپوزیت شده مراقبت کنید، تنها به دلیل حفظ زیبایی آن است. ریشه دندان ممکن است به دلایل خاصی مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دچار پوسیدگی شود. ریشه یا همان عصب دندان داخل بخشی به نام هسته با پالپ جای گرفته است. در واقع پالپ شامل عصب و رگ های خونی است و چون قسمت زنده دندان به حساب می آید در صورت عفونی شدنش درد شدیدی احساس می کنید.

پالپ دندان ها در مواقعی که تاج آن دچار شکستی، پوسیدگی عمیق، پر کردن نامناسب و مواردی از این دست شود، عفونت میکند. عصب کشی در واقع تخلیه پالپ دندان و از بین بردن عصب آن است. دندان های عصب کشی شده در نهایت با ماده مخصوصی پر می شوند. با توجه به عدم ترمیم پالپ، عصب کشی دندان برای پیشگیری از گسترش عفونت ضروری است. لازم به ذکر است، امکان کامپوزیت دندان های عصب کشی شده وجود دارد. بهتر است قبل از انجام لمینت کامپوزیتی، از دندان های خود عکس بگیرید تا اگر دندانی دچار پوسیدگی عمیق ست، آن را عصب کشی کنید.

تفاوت کامپوزیت با لمینت

لمینت دندان نیز روشی شبیه به کامپوزیت است، با این تفاوت که مواد به کار رفته در این دو روش متفاوت است. در لمینت سرامیکی، دندان ها به تراشیدگی جزئی نیاز دارند. ضمن این که فرآیند قالب گیری نیز انجام می شود. در حالی که در لمینت کامپوزیتی دندان این مرحله یعنی قالب گیری وجود ندارد. در مورد طول عمر هر یک از دو روش زیبایی ترمیمی دندان نیز باید بدانید، در نهایت نحوه استفاده و مراقبت از دندان هایتان، طول عمر آن را مشخص می کند. در کل افرادی که دندان های خود را لمینت کامپوزیتی می کنند، باید مصرف چای و قهوه، قلیان و دخانیات، نوشیدنی های رنگی، غذاها و خوراکی های سفت را به حداقل برسانند.

images_1668239250.jpg

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با خدمات یک دندانپزشکی معتبر آشنا کنیم تا در صورتی که در حال حاضر به هر دلیل به چنین خدماتی نیاز پیدا کرده‌اید، بتوانید با دغدغه‌ی کمتری کلینیک مدنظرتان را انتخاب نمایید. به طور کلی انتخاب یک مرکز معتبر برای انجام موارد مربوط به بهبودی دندان فوق العاده دارای اهمیت است که در صورتی که به درستی در نظر گرفته نشود، ممکن است آثار و نتایج غیر قابل جبران شکل بگیرد.

بنابراین برای بررسی دندان و دریافت انواع خدمات دندان‌پزشکی، باید به انتخاب بهترین مرکز اقدام کرد که توصیه ما استفاده از کلینیک دندانپزشکی آتن است چرا که در کنار هزینه‌های مناسب از متخصصان باتجربه بکارگیری کرده است و ویژگی دیگر آن شرایط پرداخت اقساط میباشد.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

۰۲۱۷۷۸۵۲۱۳۶

۰۹۳۷۵۹۴۹۶۲۸