مرطوب‌ کننده‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های پوستی دارند. مهم‌ترین ویژگی آنها محافظت از پوست در برابر خشکی است.

فرقی نمی‌کند پوستی معمولی، حساس، چرب، مختلط و یا خشک داشته باشید. در هرصورت برای داشتن پوستی سالم و شاداب همواره به یک مرطوب کننده با کیفیت نیاز دارید. پوسته پوسته شدن، خارش، خشکی و خستگی پوست مسائل ناخوشایندی هستند که بسیاری نسبت به برطرف کردن آن ها تلاش بسیاری می کنند

در ادامه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده بیشتر بخوانید.

 

پوست خشک چیست و چه چیزهایی باعث خشکی پوست می‌شود؟

خشکی پوست یک مشکل متداول است که به دلیل عملکرد سدی ضعیف پوست به وجود می‌آید. در بیماری اگزما نیز شرایط به همین صورت است. با وجود این، حتی آنهایی که پوست عادی یا چرب دارند، اگر در معرض آب و هوای بد و کم‌ رطوبت قرار گیرند، رطوبت پوست‌شان به سرعت خشک می‌شود.

از آنجا که در طول زمستان دما و رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کنند مشکل خشکی پوست تشدید می‌شود. سامانه‌های گرمایش خانگی نیز هوا را خشک می‌کند و سبب افزایش سرعت خشک شدن پوست می‌شود.

از سوی دیگر، محرک‌هایی چون صابون‌های نامناسب، شوینده‌ها یا بعضی مواد شیمیایی خاص و همچنین عدم استفاده از کرم مرطوب کننده پوست، نقش مهمی در افزایش خشکی پوست دارند.

عوامل مربوط به سبک زندگی مانند استعمال دخانیات، مصرف الکل و کمبود مصرف آب هم می‌تواند باعث خشکی پوست شود. البته به خاطر داشته باشید که معمولا با افزایش سن‌تان پوست شما خشک‌تر می‌شود.

برای انتخاب کرم مرطوب کننده به یاد داشته باشید که ترجیحات و اولویت‌های شخصی نیز مهم هستند.

علائم خشکی پوست

پوست خشک، زبر و پوسته‌پوسته ‌است و این باعث می‌شود وقتی پوست شما رطوبت کافی خود را از دست دهد، دچار پوسته‌ریزی شود. چنین پوستی اغلب سفت و آسیب‌دیده است. با این اوصاف، اگر دچار خشکی شدید شوید، ممکن است پوست شما ترک بردارد و این امر باعث بروز عفونت‌های پوستی شود.

خشکی پوست اغلب باعث خارش می‌شود که بسیار عذاب‌آور است. همچنین وقتی قسمتی از بدن‌تان می‌خارد شما تحریک می‌شوید تا آن را بخارانید که این موضوع باعث آسیب به پوست‌تان می‌شود و خارش بیشتر به سرعت منجر به ایجاد یک حلقه آسیب‌زا به نام سیکل خارش خاراندن می‌شود.

در خرید کرم مرطوب ‌کننده به چه چیزهایی باید توجه کنیم؟

کرم مرطوب کننده باعث سلامت و انعطاف‌پذیری پوست می‌شوند. بیشتر مردم به نقش مهم مرطوب‌ کننده‌ها در مراقبت‌ پوستی پی برده‌اند. هر چند با وجود اطلاعات فراوان و فروشندگانی که تلاش می‌کنند توجه شما را جلب کنند، طبیعی است که در انتخاب محصولات سردرگم شوید.

در حالی‌که معیارهای مهمی وجود دارد که شما باید در انتخاب مرطوب کننده به آنها توجه کنید. همچنین برای انتخاب کرم مرطوب کننده  به یاد داشته باشید که ترجیحات و اولویت‌های شخصی نیز مهم هستند.

برای دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب‌تر و رفع خشکی، از بهترین کرم مرطوب کننده‌‌ استفاده کنید.

قبل از خرید یک کرم مرطوب‌ کننده نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • نوع پوست‌تان را در انتخاب مرطوب‌کننده در نظر بگیرید.
  • برچسب روی‌ محصولاتی را که دنبال‌شان می‌گردید رابخوانید. تا مطمئن شوید مواد مؤثره های‌ آن مناسب با پوستتان باشد.
  • انتخاب مرطوب‌ کننده مناسب برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه می‌تواند سخت باشد. از آنجایی‌که هر پوست شرایط مخصوص به خود را دارد، اصل آزمون و خطا اجتناب‌ناپذیر است.
  • ترجیحات شخصی نیز عامل مهمی است که اغلب توسط جامعه پزشکی نادیده گرفته می‌شود. رایحه، احساس نسبت به محصول و قیمت از جمله عوامل مهمی است که بر راحت بودن شما در استفاده از محصول و مدت زمان استفاده از از آن تأثیر دارد.

 

 

با استفاده نکردن از مرطوب کننده چه اتفاقی برای پوست می افتد؟

اگر پوستی خشک و دِهیدراته داشته باشید، استفاده نکردن از مرطوب کننده فقط شرایط را وخیم تر می کند. اینکه تا چه حد پوست شما بدتر شود، به مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر بستگی دارد.

اگر محصولات دیگری که در مراقبت های معمول پوستی خود از آنها استفاده می کنید، از مواد نامرغوب تشکیل شده باشند و همین طور اگر از هیچ روشی برای هیدراته کردن پوست استفاده نکنید، پوستتان بهبود نخواهد یافت.

استفاده از کرم مرطوب کننده، کم هزینه و ساده است، اما فواید آن چشمگیر است. ترمیم پوست، جلوگیری از چین و چروک و زیرسازی آرایش فقط چند نمونه از فواید کرم مرطوب کننده است

منبع:

http://malin.ir/

https://lafarrerr.com/