طبیعتا همه دوست دارند شیک و باکلاس لباس بپوشند اما این کار نیاز به صرف وقت و حوصله دارد و خانم‌های شیکپوش و تنبل در این مورد قطعا با مشکل مواجه خواهند بود. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که نمی‌توانید مشکلات پوشیدن لباس‌های مد روز و کفش‌های پاشنه بلند و ناراحت را تحمل کنید نگران نباشید، این مشکل تناقضی با شیکپوشی شما ایجاد نخواهد کرد فقط کافی است لباس‌های مناسب خودتان را پیدا کنید. لباس‌های خاصی وجود دارند که مناسب خانم‌های شیکپوش و تنبل طراحی شده‌اند و پوشیدن و هماهنگ کردن آن‌ها دردسر و زحمت زیادی ندارد. در این مقاله شما با این لباس‌های شیک و راحت و زیبا آشنا خواهید شد و با تهیه کردن آن‌ها می‌توانید همزمان با شیکپوشی به تنبلی خود هم ادامه دهید.

ژاکت جین

ژاکت جین یکی از لباس‌هایی است که هرگز از مد نخواهد افتاد، تطبیق پذیری بالایی دارد و به همه می‌آید. البته این لباس مدل‌های متنوعی دارد اما اگر به عنوان یک خانم شیکپوش و تنبل می‌خواهید از این ژاکت‌ها استفاده کنید مدل‌های گشاد و سنگشور و مدل‌های کوتاه که دقیقا تا کمر می‌رسند را به مدل‌های باکسی و فیت تا کمر ترجیح دهید چون این مدل‌ها می‌توانند تنوع و جذابیت بیشتری به استایل شما اضافه کنند. در کنار ژاکت‌های کوتاه جین مانتوهای جین هم زیبایی و کاربرد زیادی دارند و بهترین انتخاب برای خانم‌های شیکپوش و تنبل هستند.

کفش کتانی برای خانم‌های شیکپوش و تنبل

کفش کتانی یکی از ضروری‌ترین کفش‌ها برای همه افراد است و هر کسی حداقل به یک جفت از این کفش‌ها در مجموعه کفش‌های خود نیاز دارد. راحتی و تطبیق پذیری بالای این کفش‌ها است که آن‌ها را به کفش‌هایی ضروری و مناسب برای خانم‌های شیکپوش و تنبل تبدیل کرده است اما برای شیک بودن این کفش‌ها لازم است که از مدل‌های کلاسیک و سطح بالای کفش‌های کتانی استفاده کنید و کفش‌های کتانی قدیمی و کهنه خو را کنار بگذارید. برای داشتن استایل جذاب‌تر و زیباتر هم می‌توانید این کفش‌ها را با لباس‌های غیرمنتظره بپوشید مثلا به جای ترکیب معمولی کفش کتانی و شلوار جین و مانتوی اسپورت از ترکیب آن با لباس‌های رسمی‌تر و سطح بالاتر بهره ببرید.

لباس‌هایی برای خانم‌های شیکپوش و تنبل

کفش‌های پاشنه بلوکی

همیشه نمی‌توان از کفش‌های کتانی استفاده کرد و گاهی موقعیت‌هایی از نظر شغلی یا رسمی پیش می‌آید که شما ناچار هستید از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنید. اما بهتر است مدل کلاسیک کفش پاشنه بلند را (یعنی کفشی که پاشنه نازکی دارد و حفظ تعادل با آن مشکل است) فراموش کنید. خوشبختانه مدل‌های جدید و زیبایی از کفش‌های پاشنه بلند معرفی شده‌اند که با داشتن پاشنه‌های ضخیم بلوکی راحتی فوق‌العاده‌ای دارند و راه رفتن با آن‌ها اصلا مشکل نیست. البته بهتر است ارتفاع پاشنه را در حد معقول نگه دارید و برای راحتی بیشتر و حفظ تعادل ساده‌تر از کفش‌هایی که پاشنه آن‌ها بین ۴ تا ۸ سانتی‌متر است استفاده کنید.

لباس‌هایی برای خانم‌های شیکپوش و تنبل

شلوار جین گشاد و فاق بلند

جین‌های گشاد فاق بلند که به شلوارهای جین Mom هم معروف شده‌اند این روزها از ترندهای محبوب در میان شلوارهای زنانه به شمار می‌روند، علت نامگذاری این شلوارها این است که اوواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰ میلادی این شلوارها محبوب بودند و مادران این نسل خاطرات زیادی از این شلوارهای جین دارند. فاق بلند این شلوارها کمک می‌کند که پاهای شما کشیده‌تر به نظر برسد و دقیقا در خط کمر شما می‌ایستد بنابراین مشکلی در بالا نگه داشتن شلوار نخواهید داشت و گشادی کمر در مقایسه با خط باسن نیز کمتر اتفاق می‌افتد. مدل‌های گشاد این شلوارها فوق‌العاده راحت هستند و انتخابی ایده‌آل برای خانم‌های شیکپوش و تنبل هستند.

مانتوهای پیراهنی اورسایز

مانتوهای پیراهنی که در فرم پیراهن‌های دکمه‌دار اما بلندتر و گشادتر هستند از نظر تطبیق پذیری و راحتی جزو بهترین مانتوها به شمار می‌روند. روش‌های مختلفی برای پوشیدن این مانتوها وجود دارد مثلا می‌توانید همراه آن از کمربند استفاده کنید و یا آن را با شلوار جین یا ساپورت و یا کفش‌های مختلف (از جمله کتانی یا پاشنه بلند) و همچنین شال و روسری و اکسسوری‌های دیگر همراه کنید. با پوشیدن این مانتوها نیازی نیست نگران تناسب اندام و مرتب بودن ظاهرتان باشید و با هر ترکیب و استایلی شیک و جذاب و راحت به نظر خواهید رسید.

یک لایه رویی سبک و بلند

لایه‌های رویی یا به اصطلاح مانتوهای جلوباز بلند این روزها طرفداران زیادی دارند که دلیل اصلی آن راحتی و تطبیق پذیری بالای این لباس‌ها است. علاوه بر این این مانتوهای بلند کمک می‌کنند که شما بلندتر و لاغرتر به نظر برسید پس بهتر است هرچه زودتر برای تهیه یک مانتوی سبک و بلند اقدام کنید و با پوشیدن آن روی یک تونیک یا ژاکت بلند استایل شیک و راحت و غیرمنتظره خود را کامل کنید. جنس این مانتوها هم اهمیت زیادی دارند، اگر این مانتوی جلوباز سبک باشد راحتی آن بیشتر خواهد بود و استایل شما شیک به نظر خواهد رسید.

ژاکت چرم کوتاه موتورسواری

اگرچه این ژاکت‌ها نام موتورسواری را روی خود دارند اما لزومی ندارد برای پوشیدن آن‌ها اهل موتورسواری و کارهایی از این قبیل باشید. حتی لازم نیست بقیه لباس‌های ما هم استایل موتورسواری داشته باشد بلکه شما می‌توانید این ژاکت چرم مشکی (و یا با رنگ‌های دیگر) و زیبا را با لباس‌های معمول و روزمره مثل مانتو و شلوار بپوشید و سطح استایل خود را ارتقاء دهید. همانند ژاکت‌های جین مد‌ل‌های کوتاه این ژاکت‌ها بهتر از مدل‌های دیگر هستند چون روی باریک‌تر قسمت بدن شما یعنی کمر تاکید می‌کنند و شما را لاغرتر و کشیده‌تر نشان می‌دهند بدون این که تلاشی برای آن کرده باشید.

لباس‌هایی برای خانم‌های شیکپوش و تنبل

دامن جین مدل جدید

شاید فکر کنید این دامن‌ها مربوط به یک دهه قبل بودند، یعنی زمانی که پاریس هیلتون آیکون مد به شمار می‌رفت. اما این روزها مدل‌های جدیدتر و زیباتری از این دامن‌ها وارد بازار شده‌اند که با داشتن گلدوزی و جزئیات زیبا، شخصی‌تر و جذاب‌تر شده‌اند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که حوصله پوشیدن لباس‌های پردردسر و وقت کافی برای انتخاب آن‌ها را ندارید بهتر است سراغ دامن‌های جین مدل جدید بروید و به استایل مجلسی و نیمه مجلسی خود جانی تازه ببخشید. این دامن‌ها را می‌توان با هر نوع بلوز و کفشی پوشید بنابراین محدودیتی از این جهت نیز نخواهید داشت.

تیشرت طرح‌دار

همه خانم‌های شیکپوش چه تنبل چه غیر تنبل حداقل به یک تیشرت طرح‌دار خاص در کمد لباس‌های خود نیاز دارند. این تیشرت می‌تواند بخش بیانگر استایل شما باشد و با کمک آن می‌توانید سلیقه و شخصیت خود را نیز به رخ بکشید. برای پوشیدن این تیشرت‌ها می‌توانید آن‌ها را با شلوار جین یا شلوارهای پارچه‌ای یا دامن همراه کنید و با یک جفت پوتین زیبا استایل غیررسمی و شیک و راحت خود را کامل کنید.

لباس‌هایی برای خانم‌های شیکپوش و تنبل

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)