جالب و خواندنی


بیشتر متقاضیان هنگام مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی در مورد قیمت کامپوزیت فک بالا سوال می پرسند. انجام کامپوزیت برای فک بالا بسیار رایج تر و متداول تر از فک پایین است. زیرا هنگام صحبت کردن و لبخند زدن، این فک بالا است که بیشتر نمایان می شود. بنابراین بسیاری از متقاضیان برای داشتن لبخند زیباتری، اقدام به کامپوزیت کردن دندان های فک بالا می کنند. البته توصیه پزشکان این است که دندانهای دو فک کامپوزیت شوند. در این مقاله می خواهیم به قیمت کامپوزیت فک بالا و عوامل موثر بر این هزینه صحبت کنیم.

قیمت کامپوزیت فک بالا

قیمت کامپوزیت فک بالا چقدر است؟

قیمت کامپوزیت فک بالا در مواقعی بسیار بیشتر از قیمت کامپوزیت فک پایین می باشد. زیرا دندان های فک بالا نسبت به دندان های فک پایین دارای سایز بزرگ تری هستند. بنابراین مواد بیشتری برای کامپوزیت کردن آن ها استفاده می شود. کامپوزیت دندان های فک بالا باعث می شود که فرد اعتماد به نفس لازم برای صحبت کردن و خندیدن را داشته باشد. زیرا مشکلات ظاهری دندان ها مانند بد رنگ بودن، شکستگی، فاصله زیاد، ترک ها و … همگی با کامپوزیت قابل حل خواهند بود.

اگر قصد انجام کامپوزیت را دارید و می خواهید درباره قیمت کامپوزیت فک بالا روز مطلع شوید، می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%aa-%d9%88%d9%86%db%8c%d8%b1/ ) دیدن فرمایید.

قیمت کامپوزیت فک بالا ارتباط مستقیمی با موقعیت جغرافیایی کلینیک دارد. کلینیک هایی که در شهرهای بزرگ و در مناطق بالاشهر هستند هزینه بیشتری را از بیماران دریافت می کنند.

عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت فک بالا کدامند؟

عوامل مختلفی در کم و زیاد شدن قیمت کامپوزیت فک بالا دخیل هستند. نوع و برند کامپوزیت، تعداد واحدها، میزان تخصص پزشک، انجام کارهای اصلاحی قبل از کامپوزیت و … در قیمت نهایی کامپوزیت نقش دارند. در ادامه می خواهیم به معرفی هر یک از این عوامل و تاثیر آن ها در قیمت کامپوزیت بپردازیم.

عوامل موثر  بر قیمت کامپوزیت فک بالا

نوع و برند کامپوزیت دندان

نوع و برند کامپوزیت استفاده شده مهم ترین عامل در تعین قیمت کامپوزیت فک بالا می باشد. کامپوزیت های سوئیسی و آمریکایی جزء باکیفیت ترین و گران ترین انواع برندهای کامپوزیت هستند. مسلما انجام کامپوزیت با این مواد به بودجه زیادی نیاز دارد. در عوض برندهای چینی و ژاپنی کامپوزیت قیمت بسیار به صرفه تری دارند. اما در عوض کیفیت این مواد نیز به نسبت پایین است. بنابراین نباید انتظار زیادی از کامپوزیت های چینی و ژاپنی داشته باشید. توصیه ما این است که همواره کامپوزیت های باکیفیتی که قیمت مناسب تری دارند را انتخاب نمایید. در انتخاب برند کامپوزیت حتما به توصیه های پزشک خود توجه کنید.

قیمت کامپوزیت فک بالا بر اساس تعداد واحدها

قیمت کامپوزیت فک بالا بستگی به تعداد واحد دندان هایی دارد که می خواهید آن ها را کامپوزیت کنید. مسلما هر چه تعداد واحدها بیشتر باشد، هزینه نهایی کامپوزیت نیز بالا می رود. تمام دندان های فک بالا که هنگام خندیدن نمایان می شوند توسط پزشک کامپوزیت خواهند شد. این تعداد واحد در افراد مختلف، متفاوت است.

در برخی از افراد ۶ واحد، در برخی ۸ و در برخی دیگر ۱۰ واحد فک بالا باید کامپوزیت شود. مسلما هر چه تعداد دندان های کامپوزیت شده بیشتر باشد، زیبایی فک بالا بسیار بیشتر خواهد بود. زیرا فرد می تواند بدون آن که نگران دیده شدن دندان های واقعی خود باشد با خیال راحت به صحبت کردن و خندیدن بپردازد.

تخصص و مهارت پزشک متخصص

تخصص و مهارت پزشک از دیگر عوامل موثر در قیمت کامپوزیت فک بالا است. در کامپوزیت، مواد کامپوزیتی به صورت دستی روی دندان بیمار شکل داده می شوند. بنابراین تخصص و مهارت پزشک در این زمینه بسیار مهم است. برخی از پزشکان تازه کار بوده و تجربه زیادی در کامپوزیت دندان ندارند. به همین دلیل این پزشکان نمی توانند به اندازه پزشکان باتجربه کامپوزیت را به با کیفیت بالایی انجام دهند. بنابراین پزشکان غیرماهر با هزینه بسیار کمی کامپوزیت را برای بیماران انجام خواهند داد. اما در عوض پزشکان باتجربه و ماهر، می توانند کامپوزیت را با نهایت کیفیت انجام دهند. در نتیجه دستمزد بیشتری نیز از بیمار دریافت می کنند.

اصلاح مشکلات دندانی قبل از انجام کامپوزیت

اصلاح مشکلات دندانی می تواند تاثیر زیادی بر قیمت کامپوزیت فک بالا داشته باشد. کامپوزیت باید روی دندان های سالم و عاری از هر نوع پوسیدگی، عفونت و جرم انجام شود. در غیر این صورت موجب آسیب رساندن به سلامت و مینای دندان ها خواهد شد. قبل از انجام کامپوزیت، باید تمامی مشکلات مربوط به پوسیدگی و عفونت دندان ها برطرف شوند. مسلما انجام این درمان ها نیازمند هزینه است. بنابراین باید این هزینه ها را نیز در قیمت نهایی کامپوزیت بگنجانید.

چگونه قیمت کامپوزیت فک بالا را کاهش دهیم؟

بسیاری از بیماران به دنبال راهی برای کاهش قیمت کامپوزیت فک بالا هستند. به همین دلیل برخی از بیماران به سراغ انجام کامپوزیت های چینی و ژاپنی که ارزان قیمت تر هستند، می روند. اما توصیه ما این است که همواره از کامپوزیت باکیفیت استفاده کنید. زیرا کامپوزیت های بی کیفیت مرتبا دچار مشکلاتی مانند شکستگی، لب پر شدن و تغییر رنگ می شوند. بنابراین نیاز به ترمیم و هزینه های زیادی خواهند داشت. اما انجام کامپوزیت باکیفیت، باعث می شود که کامپوزیت تا مدت های زیادی نیاز به ترمیم نداشته باشد. در نتیجه نیازی نیست بابت ترمیم آن هزینه فراوانی خرج کنید.

یکی دیگر از راه های کاهش قیمت کامپوزیت فک بالا، انجام مراقبت های مهم بعد از انجام کامپوزیت است. خودداری از خوردن غذاهای سفت، عدم مصرف نوشیدنی ها و غذاهای رنگ دار و پر ادویه به طول عمر کامپوزیت کمک زیادی می کنند. بنابراین کامپوزیت بسیار کم با مشکل مواجه شده و دیگر نیازی نیست بابت ترمیم آن هزینه نمایید.