جالب و خواندنی


ایمپلنت دندان یک درمان عالی برای جایگزینی دندان از دست رفته است اما یکی از مشکلات ایمپلنت های معمولی طول درمان بالای آن است اما امروزه به کمک ایمپلنت های فوری این طول درمان از ۶ ماه به چند هفته کاهش پیدا میکند. در این مقاله به بررسی قیمت ایمپلنت یک روزه می پردازیم.

قیمت ایمپلنت یک روزه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت یک روزه، دیجیتال، فوری، کامل و … می توانید از صفحه ( https://markazimplant.com/%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA/ ) دیدن فرمایید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی درمانی ترمیمی می باشد که هدف آن ترمیم دندان های از دست رفته، خراب و یا پوسیده است. این روش درمانی از استحکام و دوام بالایی برخوردار است به طوری که در برخی موارد در صورت نگه داری درست و مراقبت مناسب از ایمپلنت ها این درمان دائمی محسوب می شود.

ایمپلنت دندان هدفی بالا تر از زیبایی و ترمیم ظاهر دندان را دارد یعنی علاوه بر این که ظاهر دندان های فرد را ترمیم و درمان می کند ریشه دندان ها را نیز مورد درمان قرار می دهد و همین موضوع است که موجب استحکام بالا و طول عمر زیاد ایمپلنت ها می شود.

ایمپلنت های دندان از چند بخش تشکیل شده اند و مهم ترین بخش ایمپلنت ها پایه ایمپلنت است که تحت نام فیکسیچر آن را می شناسند، برای تولید فیکسچر ها عموما از تیتانیوم استفاده می کنند زیرا در این روش درمانی پایه ایمپلنت را درون استخوان فک بیمار قرار می دهند. برای این که بدن انسان نسبت به این جسم خارجی واکنش آلرژیک نشان ندهد از تیتانیوم استفاده می کنند زیرا تیتانیوم از فلزاتی است که با بدن انسان سازگاری بالایی دارد.

درمان ایمپلنت به چه روشی انجام می شود؟

برای درمان بیماران به روش ایمپلنت ابتدا بیمار به پزشک متخصص مراجعه می نماید و به صورت دقیق مورد معاینه قرار می گیرد، از مهم ترین بخش هایی که پزشک به صورت دقیق مورد معاینه قرار می دهد و از دستگاه ها و تجهیزات بروز برای معاینه آن استفاده می کند استخوان فک بیمار است زیرا بیشتر موفقیت کاشت ایمپلنت به موضوع تراکم استخوان فک بستگی دارد. در صورتی که استخوان فک‌ بیمار دارای تراکم کافی نباشد و‌ از پیش دچار تحلیل شده باشد ابتدا عمل پیوند استخوان را انجام می دهند. این عمل به این صورت است که لثه را برش می دهند، چهارچوبی روی استخوان ایجاد می کنند و روی استخوان فک را با مواد پیوند استخوان پر می کنند، سپس آن را می پوشانند و لثه را روی آن ‌بخیه می کنند تا استخوان فک طی طول درمان ترمیم‌ شود. طول درمان این عمل از ۳ الی ۶ ماه به طول می انجامد.

پس از این که استخوان فک ترمیم شد و پیش از این که مجددا دچار تحلیل شود پزشک جراح لثه را برش می دهد و استخوان فک بیمار را با استفاده از دریل مخصوص دندان پزشکی و تجهیزات دندان پزشکی سوراخ می کند. پس از آن پایه ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می دهد، پس از انجام این امر لثه را اطراف پایه بخیه می زنند تا مستحکم شود و با استخوان فک جوش بخورد.

به مرور استخوان فک بیمار رشد کرده و اطراف پایه تیتانیومی را می پوشاند. همین امر است که موجب استحکام‌ ایمپلنت می شود زیرا این پایه نقش ریشه دندان را بازی می کند و از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می کند همچنین این پایه موجب استحکام روکش یا تاج دندان می شود و دیگر روکش دندان برای ثابت ماندن نیازی به تکیه دندان های سالم و طبیعی ندارد. پس از این که طول درمان این عمل طی شد و پایه ایمپلنت با موفقیت با استخوان فک جوش خورد در یک جلسه جداگانه روکش های دائمی را برای بیمار نصب می کنند.

کاشت ایمپلنت یک روزه‌ یا فوری چیست؟

کاشت ایمپلنت یک روزه روشی از انواع درمان های ایمپلنت است که پزشک شرایط سلامت بیمار، شرایط استخوان فک و دندان را در نظر می گیرد و مورد معاینه قرار می دهد، اگر بیمار واجد شرایط باشد پزشک تمامی مراحل درمان ایمپلنت و حتی نصب روکش دائمی را برای بیمار در یک جلسه انجام می دهد. بروز عوارض احتمالی در این روش از درمان بی دندانی بسیار بیشتر است و همین موضوع موجب می شود کاشت ایمپلنت فرد در معرض شکست قرار گیرد. برای موفقیت کاشت ایمپلنت فوری فرد باید دارای شرایط خاص باشد و این روش درمان نیازمند مراقبت ویژه می باشد.

ایمپلنت فوری

هزینه کاشت ایمپلنت یک روزه

  • کاشت ایمپلنت یک روزه در کلینیک های دندان پزشکی مختلف دارای هزینه های متفاوتی می باشد و هزینه این روش درمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل از قبیل زیر هستند:
  • جنس ایمپلنت دندان
  • نوع متریال به کار برده شده در ایمپلنت
  • کشور سازنده ایمپلنت
  • تجربه و سابقه کاری پزشک متخصص کاشت دندان
  • مدت زمان عمل و کاشت دندان
  • تعداد ایمپلنتی که قرار است کاشت شود

همه مواردی که برای شما ذکر کردیم بر هزینه کاشت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است. عوامل دیگری نظیر عصب کشی ، خارج کردن ریشه دندان و از قبیل این خدمات نیز بر هزینه کاشت ایمپلنت فوری تاثیر بسیار زیادی دارد.

نکات مراقبتی ایمپلنت دندان فوری

رعایت بهداشت دهان و دندان در موفقیت کاشت ایمپلنت و‌حفظ سلامت ایمپلنت ها تاثیر بسیار زیادی دارد. رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها در موفقیت کاشت ایمپلنت تاثیر دارد بلکه در طولانی مدت نیز موجب حفظ سلامت ایمپلنت ها می شود. رعایت بهداشت دهان و دندان باید به این صورت باشد که فرد روزی یک بار دندان های خود را نخ دندان بکشد و روزی یک بار از دهان شویه استفاده کند تا بتواند به خوبی دندان های خود را ضد عفونی کند و از جمع شدن باکتری ها در لا به لاب دندان های خود دوری کند تا از بروز عفونت جلوگیری کند.

مسواک زدن نیز از اصلی ترین عوامل رعایت بهداشت دهان و دندان است اما این مورد نیز خود دارای اصولی می باشد یعنی باید بدانید که فرد باید پس از هر وعده غذایی باید مسواک بزند و موقع مسواک زدن فشار زیادی به دندان های کاشت شده وارد ننمایید تا مبادا پایه ایمپلنت ها تکان بخورد و موجب لق شدن آن ها شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که برای مسواک زدن نباید از مسواکی با فرچه زبر استفاده کنید، زیرا ممکن است موجب آسیب رسیدن به ایمپلنت های دندان شود.

کاشت ایمپلنت فوری از روش هایی از کاشت ایمپلنت است که در حال حاضر دارای طرفدار بسیار زیادی می باشد زیرا در این روش درمان نیازی نیست فرد چند جلسه مورد درمان قرار گیرد و همین امر موجب ترسیع در فرایند درمان فرد می شود. برای اطلاع بهتر از هزینه کاشت ایمپلنت به روش یک روزه و یا فوری بهتر است ابتدا مورد معاینه پزشک قرار گیرید و با وی در مورد هزینه این درمان مشورت داشته باشید تا پزشک بهتر شما را مطلع کند.