وقتی هوا سرد است در نظر بیشتر افراد، خوش لباسی و شیک پوشی اهمیت کمتری پیدا می‌کند. آن‌ها معمولا سراغ شلوار جین و پالتو و شال و کلاه خود می‌روند و سعی می‌کنند تا حد ممکن گرم و راحت لباس بپوشند. اما در زمستان و روزهای سرد هم می‌توان شیک و خوش لباس بود به شرط آن که روش صحیح ترکیب شلوار جین و پالتو را بدانید و از اکسسوری‌های مناسب زمستانی استفاده کنید، این کار واقعا دشوار نیست و با رعایت چند نکته و اصل مهم می‌توان استایل زمستانی زیبایی را به وجود آورد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز از ترکیب صحیح شلوار جین و پالتو خواهیم گفت و در ادامه نکات مهمی را درباره شیک پوشی در زمستان بیان خواهیم کرد.

پیراهن سفید و شلوار جین و پالتو

ترکیب پیراهن سفید یا پلیور سفید با شلوار جین ترکیبی زیبا و کلاسیک است که به روش‌های مختلفی می‌توان آن را پوشید. در واقع هیچ ترکیبی نمی‌تواند شیک‌تر از ترکیب یک پلیور سفید با شلوار جین تنگ باشد که شما را هم به اندازه کافی گرم نگه می‌دارد. شما می‌توانید این ترکیب را با یک پالتو و پوتین مناسب همراه کنید و بدون تلاش زیبا و جذاب به نظر برسید.

استایل روزمره با شلوار جین و پالتو

اگر به دنبال یک استایل روزمره و راحت با پلیور سفید و شلوار جین و پالتو هستید توصیه می‌کنیم به جای پالتو از یک کاپشن ساده و بلند زنانه استفاده کنید. این ترکیب زیبا بسیار راحت و کاربردی خواهد بود و شما را در روزهای سرد به اندازه کافی گرم نگه خواهد داشت. استفاده از یک شال ضخیم زمستانی هم این ترکیب را کامل و زیبا خواهد کرد.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

استایل رسمی با شلوار جین و پالتو

اما اگر به دنبال یک استایل رسمی با شلوار جین و پالتو هستید بهتر است پلیور سفید را با یک پالتوی رسمی و یک جفت بوت بلند و شلوار جین کامل کنید. منظور از پالتوی رسمی پالتویی است که ساده و کلاسیک باشد مثلا در رنگ‌های شتری یا توسی انتخاب شود و ساختار آن رسمی و سطح بالا باشد. بوت بلند را هم می‌توانید همراه با هر مدل شلواری که دوست دارید بپوشید.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

ژاکت مشکی با شلوار جین و پالتو

اما همیشه نمی‌توان از پلیور سفید استفاده کرد، رنگ سفید خیلی زود کثیف می‌شود و ممکن است به رنگ پوست شما نیاید. در این شرایط می‌توانید از یک پلیور مشکی استفاده کنید که کاملا تطبیق پذیر است، شما را لاغر نشان می‌دهد و به هر کسی می‌آید. این پلیور را همراه با لباس‌ها و اکسسوری‌های متفاوت به روش‌های مختلفی می‌توان پوشید که بسته به شرایط و موقعیت تعیین می‌شود. اما بهتر است آن را همراه با شلوار جین مشکی بپوشید تا اثر لاغرکننده و شیک خود را بیشتر نشان دهد.

 

استایل نیمه رسمی با شلوار جین و پالتو

استایل نیمه رسمی پلیور مشکی با شلوار جین و پالتو اصول و قواعد خاص خود را دارد. کارشناسان توصیه می‌کنند اگر می‌خواهید پلیور مشکی را در زمستان بپوشید همراه با آن از یک پالتوی اورسایز رنگی استفاده کنید. چون این رنگ روی پلیور مشکی جلوه زیباتری خواهد داشت. از کفش روزمره و نیمه رسمی (کفش‌های اداری) استفاده کنید و اکسسوری‌های ساده به کار ببرید تا هماهنگی کاملی در استایل شما به وجود آید.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

استایل رسمی با شلوار جین مشکی و پالتو

برای داشتن استایل رسمی با پلیور مشکی و شلوار جین مشکی کافی است سراغ یک پالتوی رسمی و بوت رسمی بروید. پالتوی رسمی همان طور که گفتیم رنگی کلاسیک دارد و ساده است، بوت رسمی هم می‌تواند یک بوت چرم ساق کوتاه ساده به رنگ مشکی باشد که با شلوار مشکی شما به خوبی ترکیب می‌شود و استایلی شیک و جذاب به وجود می‌آورد.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

چند نکته برای پوشیدن بوت‌های گاوچرانی

اگر از دنبال کنندگان ترندهای جدید برای بوت‌های زمستانی بوده باشید احتمالا می‌دانید که بوت‌های گاوچرانی این روزها بسیار مد روز و پرطرفدار هستند. این بوت‌ها مدل‌های متنوعی دارند اما شاید بیشتر خانم‌ها در استایل آن‌ها دچار مشکل شوند چون فرم این بوت‌ها با بوت‌های معمولی متفاوت است و ممکن است باعث محدودیت در ترکیب با سایر لباس‌ها شود. در ادامه چند نکته برای پوشیدن این بوت‌ها بیان خواهیم کرد که می‌تواند راهنمای خوبی برای خانم‌ها به خصوص افرادی باشد که به تازگی سراغ این مدل‌های محبوب رفته‌اند.

بوت‌های شبه وسترن: اگر هنوز برای پوشیدن بوت‌های وسترن یا کابویی یا گاوچرانی آماده نیستید باز هم می‌توانید این ترند جدید را به استایل خود اضافه کنید. برای این کار می‌توانید از بوت‌های شبه وسترن استفاده کنید. این بوت‌ها کاملا وستر نیستند بلکه نشانه‌هایی از این استایل و سبک را در خود دارند که آن‌ها را مد روز می‌کند مثل قطعات فلزی بزرگ، گلدوزی، میخ و یا فرم خاص با پنجه‌های کشیده و باریک.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

بوت‌های بدون پاشنه: بوت‌های وسترن معمولا پاشنه کوتاه و متوسطی دارند چون این بوت‌ها بیشتر جنبه کاربردی دارند البته بوت‌های وسترن با پاشنه بلند طرفداران خاص خود را دارند. در هر صورت اگر بوت وسترن بدون پاشنه ای در اختیار دارید می‌توانید آن را با لباس‌های مختلف بپوشید. اما توصیه ما این است که چنین بوتی را با مانتو یا دامن بلند گلدار و کت جین بپوشید و استایلی خاص و زیبا برای خودتان بسازید.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

بوت‌های طرح دار: همان طور که می‌دانید علاوه بر بوت‌های وسترن، بوت‌های طرح دار هم امسال مد روز هستند پس یک بوت مدل وسترن که طرح‌دار هم هست می‌تواند بهترین انتخاب برای استایل زمستانی شما باشد. چنین بوت‌هایی را بهتر است با شلوارهای جین تیره یا مشکی بپوشید و همراه با آن نیز از یک مانتوی روشن و یک ژاکت و پلیور گشاد استفاده کنید تا استایلی هماهنگ و متعادل داشته باشید.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

بوت‌های بلند: بوت‌های وسترن می‌توانند ساق کوتاه، نیم بوت یا بلند باشند، بوت‌های بلند گاوچرانی به دلیل فرم گشاد خود بسیار راحت هستند و گلدوزی‌هایی که روی خود دارند زیبا و چشمگیر است اما پوشیدن آن‌ها ترفند خاص خود را دارد. برای این که تعادل استایل خود را با این بوت‌ها رعایت کنید بهتر است در قسمت بالاتنه از لباس‌هایی استفاده کنید که ساختار و فرم مشخصی دارند و گشاد هستند.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

یک نکته برای شیک پوشی به سبک خاندان سلطنتی

اعضای خانواده‌های سلطتنی همیشه شیکپوش و خوش لباس هستند چون همیشه زیر نظر دوربین‌ها رسانه‌ها هستند و باید به ظاهر خود اهمیت بدهند. اما این شیک پوشی تنها ناشی از ثروتمند بودن و تحت نظر بودن نیست بلکه رعایت ترفندهای خاص در ترکیب و استایل لباس‌ها هم در این امر بی‌تاثیر نبوده است. اگر می‌خواهید با راز خاص اعضای خانواده‌های سلطنتی در شیک پوشی آشنا شوید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

پرنسس دایانا: پرنسس دایانا جزو شیک پوش‌ترین اعضای خاندان سلطنتی انگلستان بود و همیشه در حد یک آیکن مد ر دهه ۸۰ و ۹۰ شناخته می‌شد. اما ترفند خاصی که او در ترکیب کفش پاشنه بلند پنجه باریک و کیف مجلسی کتابی یا کلاچ بوده است. او در این استایل همراه با لباس صورتی زیبای خود از یک کفش پاشنه بلند و یک کیف کلاچ همرنگ در رنگ سفید استفاده کرده است.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

کیت میدلتون: جایگاه کیت میدلتون اگرچه با ورود عروس جدید تا حد متزلزل شد اما او هنوز هم جزو شیک پوش‌ترین اعضای کاخ باکینگهام به شمار می‌رود. او هم اصل ست کردن کیف و کفش مجلسی را همیشه رعایت می‌کند و در این تصویر همراه با لباس آبی خوشرنگ خود از یک کیف کلاچ و یک جفت کفش مجلسی پاشنه بلند زیبا به رنگ کالباسی روشن استفاده کرده است.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

ملکه لتیسیا: ملکه لتیسیای اسپانیا همیشه شیک پوش و خوش لباس است چه زمانی که همسر ولیعهد بود و چه زمانی که به عنوان ملکه تاجگذاری کرد. او هم مانند اعضای خاندان سلطنتی انگلستان به اصل مهم ست کردن کیف و کفش واقف است و در این استایل رسمی و زیبای خود از یک جفت کفش چرم قهوه‌ای در کنار یک کیف دستی همرنگ از همان جنس و بافت استفاده کرده است که با پالتوی شتری و لباس طرح‌دار او هماهنگی کاملی دارند.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

پرنسس اوژنی: پرنسس اوژنی که اخیرا با ازدواج خود در صدر اخبار قرار گرفته بود همیشه لباس‌هایی زیبا برای خود انتخاب می‌کند. پرنسس اوژنی هم در استایل رسمی و مجلسی خود از کیف و کفش ست و همرنگ استفاده می‌کند مانند این تصویر که در آن لباس قرمز و جذاب خود را با کیف و کفش و کلاه مشکی همراه کرده و استایلی کلاسیک و زیبا به وجود آورده است.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

مگان مارکل: جدیدترین عضو خاندان سلطنتی با دنیای مد و زیبایی بیگانه نیست، این بازیگر سابق همیشه لباس‌هایی زیبا و مد روز انتخاب می‌کند اما به خوبی می‌داند که با ورودش به خاندان سلطنتی انگلستان باید اصول آن‌ها را نیز رعایت کند. به همین دلیل او همیشه در مراسم رسمی از کیف و کفش مجلسی همرنگ استفاده می‌کند مانند این تصویر که لباس سفید خود را اب کیف و کفش صورتی چرک هماهنگ کرده است.

ترکیب شلوار جین و پالتو و چند نکته برای شیک پوشی زمستانی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)