تا همین چند سال پیش شلوار جین فاق بلند چیزی کاملا قدیمی و خارج از مد محسوب می‌شد اما با چرخه مد دوباره مدل‌های دهه هشتاد ترند شدند و اکنون شلوار جین فاق بلند جزو لباس‌های مد روز و شیک است. اما مزیت این شلوار تنها مد روز بودن آن نیست. شلوار فاق بلند جزو راحت‌ترین و تطبیق‌پذیرترین شلوارها است که تقریبا به همه می‌آید و هر کسی با هر فرم اندام و چاقی و لاغری می‌تواند از آن استفاده کند. البته این شلوارها هم تنوع مدل خاص خود را دارند و اگر دوست دارید شیک پوش و خوش لباس باشید باید اصول درست ترکیب این شلوار را با لباس‌های دیگر بدانید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز درباره شلوار جین فاق بلند و ویژگی‌های خاصی که این شلوار دارد صحبت می‌کنیم و به شما خواهیم آموخت که بهتر است این شلوار را چطور و با چه لباس‌هایی بپوشید.

ویژگی‌های شلوار جین فاق بلند

فاق شلوار قسمتی از شلوار است که در حد فاصل کمر و باسن آن قرار می‌گیرد یعنی قسمتی که موقع نشستن روی صندلی به صورت عمودی است. اگر طول این قسمت بیش از ۱۷ سانتی‌متر باشد شلوار فاق بلند است، اگر بین ۱۲ تا ۱۷ سانتی‌متر باشد فاق متوسط و عادی دارد و اگر کمتر از ۱۲ سانتی‌متر باشد در دسته شلوارهای فاق کوتاه قرار می‌گیرد. شلوار فاق بلند می‌تواند جین، پارچه‌ای یا از جنس‌های دیگر باشد و فرم پاچه آن هم می‌تواند راسته، تنگ یا  دمپا گشاد باشد و خود شلوار هم می‌تواند چسبان، اندازه یا گشاد باشد.

شلوار های جین فاق کوتاه مشکلات زیادی داشتند، کسانی که تجربه استفاده از این شلوارها را دارند می‌دانند که نگه داشتن شلوار جین فاق کوتاه در محل خود کار ساده‌ای نیست چون کمر آن پایین‌تر از محل اصلی آن است و برای کسانی که شکم برجسته‌ای دارند فاجعه محسوب می‌شود. اما شلوار فاق بلند این مشکلات را ندارد، در شلوار جین فاق بلند خط کمر شلوار درست روی خط طبیعی کمر قرار می‌گیرد که هم برای افراد لاغر مناسب است چون نگه داشتن شلوار را ساده می‌کند و هم برای افراد چاق مناسب است چون چاقی شکم و پهلو‌ها را پوشش می‌دهد و در واقع شکم را نصف می‌کند. بنابراین مد شدن مجدد این شلوارها خبر خوشی برای شیک‌پوش‌ها و کسانی است که راحتی و دغدغه کمتر را ترجیح می‌دهند.

شلوار جین فاق بلند

به تایید همه کارشناسان مد و لباس در میان شلوارهای جین این شلوارها تنها شلوارهایی هستند که به همه می‌آیند، چون خط کمر این شلوار بالاتر قرار دارد کمک می‌کند که پاها بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسد و در نتیجه قد شما بلندتر دیده خواهد شد. این شلوارها را با هر مدل کفشی می‌توان پوشید اما ترکیب آن با کفش پاشنه بلند می‌تواند معجزه کند. البته خانم‌های ایرانی زمانی که برای بیرون رفتن لباس می‌پوشند هر نوع شلوار جینی را با مانتو می‌پوشند در نتیجه قسمت بیشتر شلوار زیر مانتو قرار می‌گیرد و شاید تصور کنند که فرقی ندارد فاق شلوار کجا قرار بگیرد چون دیده نخواهد شد. اگر ایم مساله را نیز بپذیریم مساله راحتی و سرنخوردن شلوار و پوشش دادن شکم چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد در نتیجه شلوارهای جین فاق بلند بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. در ادامه چند نمونه ترکیب لباس زیبا مناسب برای شلوار جین فاق بلند را مشاهده می‌کنید.

شلوار جین فاق بلند را با بلوزی همقد کمر شلوار بپوشید

شلوار جین فاق بلند

شلوارهای جین فاق بلند بهترین انتخاب برای هایلایت کردن باریک‌ترین قسمت بالاتنه یعنی کمر هستند و شما می‌توانید این کار را با پوشیدن بلوز گشاد یا به اصطلاح باکسی کوتاهی که بلندی آن دقیقا تا خط کمر شلوار می‌رسد انجام دهید. این ترکیب یک ترکیب مناسب برای مهمانی‌های خودمانی است و به این ترتیب می‌توانید روی کمر باریک خود تاکید کنید و با انتخاب یک کمربند زنانه شیک و زیبا به جذابیت استایل خود بیفزایید. این کار برای کسانی که قرار دادن بلوز داخل شلوار را نمی‌پسندند بهترین انتخاب است.

با شلوار جین فاق بلند دمپاگشاد بلندتر دیده شوید

شلوار جین فاق بلند

گفیم که شلوار جین فاق بلند به خودی خود باعث می‌شود پاهای شما بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسد و بهترین انتخاب برای خانم‌های قدکوتاهی است که پاهای بلندی ندارند. حال اگر از مدل مناسب این شلوار هم استفاده کنید اثر بلندکنندگی آن چند برابر خواهد شد. شلوار فاق بلند گشاد به خصوص مدلی که از باسن به پایین فون شود چنین اثری دارد و شما می‌توانید آن را چند سانتی‌متر بلندتر از قد خود انتخاب کنید و همراه با کفش پاشنه بلند یا لژدار بپوشید و قد بلند به نظر برسید بدون آن که مشخص شود کفش پاشنه بلند پوشیده‌اید.

کفش کتانی همراهی مناسب برای شلوار جین فاق بلند

شلوار جین فاق بلند

گاهی ایجاد تعادل میان تیپ راحتی و ورزشی و رسمی کار ساده‌ای نیست و گاهی ترکیب یک شلوار جین و کفش کتانی و مانتو و تیشرت اسپورت ممکن است بیش از حد راحت و حتی شلخته به نظر برسد. اما یکی از مزایای شلوار جین فاق بلند این است که نسبت به مدل‌های دیگر شلوار جین کمی رسمی‌تر است در نتیجه با اضافه کردن این شلوار به استایل خود می‌توانید تعادل بهتری را میان رسمی بودن و ورزشی بودن برقرار کنید. پس از این به بعد کفش کتانی راحتی خود را با شلوار فاق بلند راسته بپوشید و شیک باشید.

این شلوار را با مانتوی بافتنی جلوباز بپوشید

شلوار جین فاق بلند

فصل پاییز فصل مانتوهای بافتنی است و این مانتوهای زیبا علاوه بر گرم نگه داشتن شما می‌توانند شیک و سطح بالا هم باشند. شلوار جین به خصوص نوع فاق بلند آن ترکیب زیبایی با مانتوهای بافتنی جلوباز به وجود می‌آورد و شما می‌توانید همراه با آن تونیک یا پیراهن بلندی بپوشید و در عین راحتی سطح بالا باشید. مدل شلوار فاق بلند پیشنهادی برای این ترکیب مدل راسته یا تنگ است که رنگی متناسب با مانتوی بافتنی پاییزی شما هم دارد.

با این شلوار شاید هر ترکیبی قابل قبول باشد

شلوار جین فاق بلند

حقیقت این است که شلوار جین فاق بلند یکی از تطبیق پذیرترین لباس‌های زنانه است و تقریبا می‌توان گفت هیچ محدودیتی در ترکیب آن با لباس‌های دیگر وجود ندارد. سادگی و کلاسیک بودن این شلوار این موقعیت را ایجاد می‌کند که بتوانید از اکسسوری‌های بیشتر و متنوع‌‌تری مثل کفش پاشنه بلند متالیک یا کمربند هم استفاده کنید و نگران ناهماهنگی‌ها نباشید. به خاطر داشته باشید زمانی که راحت و بی‌دغدغه هستید شیک پوشی کار بسیار ساده‌تری است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)