ریمل یکی از ابزارهای آرایشی محبوب میان خانم‌ها است که برای بلندتر کردن، سیاه کردن و پرپشت نشان دادن مژه‌ها استفاده می‌شود. ریمل زدن اگر درست انجام شود زیبایی چشمان شما را چند برابر می‌کند و حتی افرادی که آرایش ملایم و مختصر را دوست دارند معمولا از آن استفاده می‌کنند. اما اگر روش درست ریمل زدن را ندانید نه تنها آرایش زیبایی نخواهید داشت بلکه ممکن است به چشمان خود آسیب بزنید و آن‌ها را در معرض آلودگی‌ها قرار دهید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز می‌خواهیم شما را با اشتباهات رایج خانم‌ها در ریمل زدن آشنا کنیم و به شما بگوییم که چطور این اشتباهات آرایشی را مرتکب نشوید و آرایشی بی نقص داشته باشید.

حرکت دادن برس ریمل به بالا و پایین

بسیاری از خانم‌ها برس ریمل را به سمت داخل و بیرون حرکت می‌دهند تا ماده بیشتری روی آن بنشیند ولی این کار باعث می‌شود حباب‌های هوا وارد بسته بندی ریمل شده و بسیار سریع‌تر خشک شود. ماده ریمل فرمول خاصی دارد که در برابر هوا به سرعت خشک می‌شود پس باید سعی کنید تا حد ممکن بطری ریمل شما با هوا تماس نداشته باشد، در آن را محکم ببندید و از ورود هوا به آن جلوگیری کنید تا ریمل شما عمر بیشتری داشته باشد.

هنگام ریمل زدن برس آن را عمودی حرکت ندهید

خارج کردن مقدار زیاد ریمل با برس

اگر مقدار زیادی ریمل همراه با برس از آن خارج شود و با همین برس به ریمل زدن ادامه دهید مژه‌های شما حالتی سنگین پیدا خواهد کرد و روی آن‌ها گلوله‌های ریمل تشکیل خواهد شد که یکی از اشتباهات آرایشی رایج است. برای جلوگیری از این حالت هنگام خارج کردن برس ریمل از ظرف آن، برس را به کناره‌های لبه ظرف فشار دهید تا ماده اضافی از برس و به خصوص نوک آن آن جدا شده و آرایشی تمیز و زیبا داشته باشید.

زدن ریمل تنها به قسمت زیرین مژه‌ها

بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند باید ریمل را تنها به قسمت زیرین مژه‌ها و با حرکاتی از پایین به بالا بزنند اما اگر می‌خواهید مژه‌هایی پرتر و تیره‌تر داشته باشید نباید سمت بالای مژه ها را فراموش کنید. برای این کار باید در مرحله شروع ریمل زدن اقدام کنید، ابتدا کمی ریمل را از بالا به نوک مژه‌‌ها بزنید تا حجم پیدا کنند سپس مانند همیشه به زدن ریمل به قسمت زیرین مژه‌ها ادامه دهید تا مژه‌ها به سمت بالا حالت پیدا کنند و بلندتر، فرتر و حجیم‌تر دیده شوند.

هنگام ریمل زدن آن را به قسمت بالای مژه هم بزنید

عجله در ریمل زدن

عجله کردن در هیچ کاری پسندیده نیست به خصوص آرایش کردن. منظور از عجله نکردن این نیست که چندین دقیقه دیگر به آرایش روزانه خود در صبح اضافه کنید بلکه تنها ده ثانیه اضافی نیز کفایت می‌کند. برای این آرایش چشمان و مژه‌های شما در بهترین کیفیت ممکن باشد بهتر است پس از زدن ریمل با روش معمول برس را چند ثانیه بیشتر در زیر نوک مژه‌ها نگه دارید تا در همان حالت خشک شوند و حالت زیباتری بگیرند. ۵ ثانیه برای هر کدام از چشم‌ها کفایت می‌کند.

استفاده کردن از تنها یک نوع ریمل

اگر از مژه‌های طبیعی خود راضی نیستید و می‌خواهید مژه‌هایی بلندتر، پرتر و فرتر داشته باشید نمی‌توانید تنها به استفاده از یک نوع ریمل اکتفا کنید. ریمل‌ها انواع مختلفی دارند و هر نوع برای استفاده خاصی طراحی شده است. یک نوع ریمل مخصوص بلند کرده مژه، یک نوع ریمل فرکننده و یک نوع نیز حجم دهنده است. شما برای داشتن مژه‌های بی نقص باید از هر سه نوع ریمل به صورت لایه لایه روی هم استفاده کنید. اما اگر مژه‌های خوبی دارید و تنها یک کاربرد ریمل برای شما کافی است می‌توانید از یک نوع ریمل استفاده کنید. مثلا اگر مژه‌های شما بلند و سیاه است نوع فرکننده برای شما کافی است.

هنگام ریمل زدن آن را لایه لایه بزنید

استفاده از ریمل کهنه

ریمل‌ها تاریخ مصرف محدودی دارند و تنها سه تا شش ماه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد حتی اگر خشک نشده باشد. ماده ریمل حالتی چسبنده دارد و همه باکتری‌ها و آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کند بنابراین پس از مدتی ظرف  ریمل شما به مخطولی محتوی آلودگی و باکتری تبدیل می‌شود که استفاده از آن می‌تواند برای چشمان شما خطرناک باشد. علاوه بر این کیفیت ریمل نیز با گذر زمان کاهش یافته و غلظت آن افزایش می‌یابد و استفاده از ریمل سخت‌تر می‌شود. بنابراین اگر برای سلامت چشمان خود اهمیت قائل هستید و می‌خواهید آرایشی زیبا و بی نقص داشته باشید پس از شش ماه ریمل خود را هرچقدر هم که گران و باارزش باشد دور بیندازید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)