استفاده از رژگونه و برنزه کننده این روزها طرفداران زیادی دارد و خانم‌ها علاوه بر آرایش مجلسی در آرایش روزمره خود نیز از این محصولات استفاده می‌کنند. استفاده از رژگونه باعث درخشانی و جوان شدن چهره می‌شود و استفاده از برنزه کننده نیز به چهره عمیق می‌دهد و گونه‌ها را برجسته می‌کند. هرچند استفاده از رژگونه می‌تواند آرایش را زیبا و کامل کند اما اگر درست انجام نشود نه تنها تاثیر مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث خراب شدن آرایش هم خواهد شد. استفاده از رژگونه و برنزه کننده اصول و قواعد خاص خود را دارد که در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با روش صحیح آن آشنا می‌شوید.

مراحل استفاده صحیح از برنزه کننده در آرایش صورت

یک محصول مناسب انتخاب کنید: به لطف برنزه کننده این روزها داشتن یک چهره بی‌نقص دیگر رویا نیست و شما با چند حرکت برس و زدن برنزه کننده در نقاط مناسب چهره می‌توانید به آن عمق بدهید و شکل جدیدی برای صورت خود تعریف کنید و ایرادهای آن را برطرف کنید. برنزه کننده در واقع حالتی از برنزه شدن روی پوست ایجاد می‌کند و مهم نیست که چه رنگ پوستی داشته باشید، حتی اگر خیلی روشن و سفید هم باشید حتما یک برنزه کننده مناسب برای شما در بازار وجود دارد. اولین گام در داشتن آرایش زیبا با برنزه کننده این است که رنگ مناسبی را انتخاب کنید. برنزه کننده باید یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست باشد، از خرید برنزرهایی که ته رنگ نارنجی دارند اجتناب کنید و سراغ طیف‌هایی بروید که رنگ طلایی یا هلویی داشته باشند. برنزه کننده باید مات باشد پس اکلیلی و براق به درد شما نمی‌خورند.

روش صحیح استفاده از رژگونه و برنزه کننده

برنزه کننده را روی استخوان گونه‌ها بکشید: حال که برنزه کننده مناسبی  را انتخاب کردید نوبت به استفاده از آن می‌رسد. برای استفاده از برنزه کننده شما به یک برس بزرگ و باکیفیت که زاویه داشته باشد نیاز دارید. برس را داخل پالت یا پودر بزنید و با زاویه ۴۵ درجه بگیرید و روی برجستگی گونه‌ها بزنید تا کاملا پخش شود. در این کار زیاده روی نکنید و ابتدا با مقدار خیلی کم پودر شروع کنید تا آرایش شما طبیعی‌تر شود.

روش صحیح استفاده از رژگونه و برنزه کننده

محو کنید: هر گاه از مواد آرایشی به خصوص مواد آرایشی پودری استفاده می‌کنید لازم است که مرحله محو کردن را نیز به دنبال آن انجام دهید. اگر این کار را نکنید خطوط و مرزهای آرایش روی چهره شما مشخص خواهد بود و حالتی مصنوعی خواهد داشت اما با محو کردن این مرزها هم از بین می‌رود و حالتی طبیعی و سایه وار روی گونه‌ها پدید می‌آید. برای این کار یک برس تمیز نرم بردارید و با حرکات ملایم در حالی که دست خود را شل گرفته‌اید برنزه کننده را به سمت بیرون و بینی خود محد کنید تا پودرهای اضافی پاک و مالیده شود. البته می‌توان این  کار را با همان برس قبلی انجام داد که باید قبل از آن پودر اضافی آن تکانده شود.

روش صحیح استفاده از رژگونه و برنزه کننده

پودر اضافی را بتکانید: برنزه کردن فقط محدود به گونه‌ها نیست و می‌تواند در قسمت‌های دیگر صورت هم انجام شود اما قبل از این کار باید برس خود را عوض کنید و از برس بزرگ‌تر و پرموتری استفاده کنید و آن را روی پالت بکشید. قبل از آن که برس را روی صورت بزنید حتما پودر اضافی آن را بتکانید چون برنزه کردن در قسمت‌های دیگر صورت باید ملایم‌تر باشد.

استفاده از رژگونه و برنزه کننده

اطراف پیشانی برنزه کننده بزنید: خیلی‌ها از فرم پیشانی خود راضی نیستند و معتقدند پیشانی خیلی بزرگ یا خیلی کوچکی دارند و یا شکل آن بیش از حد گرد یا مستطیلی است. در این مواقع است که برنزه کننده به کار می‌آید. برسی را که در مرحله قبل آماده کردید بردارید و به صورت کمانی دور پیشانی و در امتداد اطراف خط رویش مو بکشید تا پیشانی برجسته شود و شکل دلخواه شما را پیدا کند.

استفاده از رژگونه و برنزه کننده

زیر خطوط فک برنزه کننده بزنید: پس از پیشانی نوبت به خطوط فک و چانه می‌رسد. کشیدن برنزه کننده در زیر چانه کمک می‌کند تا خطوط فک و چانه تیز شود و فرم زیباتری به خود بگیرد. پس از هر مرحله، محو کردن را فراموش نکنید تا خطوط آرایشی شما مشخص و مصنوعی نباشند و با پوست شما متضاد به نظر نرسد.

استفاده از رژگونه و برنزه کننده

از آرایش زیبای خود لذت ببرید: حال کار شکا به اتمام رسیده و می‌توانید از آرایش کامل و زیبای خود لذت ببرید. برنزه کننده می‌تواند جایگزین مناسبی برای کانتورهای پردردسر و پرهزینه باشد و تنها با یک محصول آرایشی و دو برس قابل انجام است.

استفاده از رژگونه و برنزه کننده

مراحل صحیح استفاده از رژگونه در آرایش صورت

تصمیم بگیرید: اگر مسابقه‌ای بین محصولات آرایشی محبوب برگزار شود قطعا رژگونه در کنار رژ لب، ریمل، کانسیلر و خط چشم جزو پنج انتخاب اول خانم‌ها خواهد بود. رژگونه‌ها انواع مختلفی دارند و به شکل پودری، فشرده و مایع موجود هستند و شما می‌توانید بر اساس نیاز و علاقه خود یکی از این انواع را انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید که استفاده از رژگونه مایع یا کرمی شرایط خاصی دارد و اگر از محصولات پودری در لایه‌های زیرین آرایش خود استفاده کرده‌اید رژگونه کرمی و مایع انتخاب مناسبی نیست. بافت مرطوب باید روی بافت مرطوب استفاده شود و اگر از فونداسیون مایع یا کرم ب‌ب استفاده کرده باشید استفاده از رژگونه مایع هم توصیه می‌شود.

استفاده از رژگونه

محصول مناسب را انتخاب کنید: رژگونه شما باید کیفیت خوبی داشته باشد و پس از تثبیت شدن بافتی پودری و ابریشمی به جای بگذارد. پس از شناخت انواع رژگونه باید رنگ مناسب آن را انتخاب کنید. این مساله تاحدی پیچیده است و نیاز به تجربه و آزمون و خطا دارد که در مقالات آینده بیشتر در مورد رنگ رژگونه مناسب توضیح خواهیم داد.

استفاده از رژگونه

به سمت بالا و بیرون برس بکشید: حال که رژگونه خود را انتخاب کردید نوبت به استفاده از آن می‌رسد، یک برس نرم و زاویه‌دار بردارید و با حرکات C شکل روی برجستگی گونه به سمت بالا و بیرون بمالید. کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند رژگونه پودری را روی رژگونه مایع استفاده کنید تا آرایش شما دوام بیشتری داشته باشد.

استفاده از رژگونه

محو کنید: پس از استفاده از رژگونه نیز مانند برنزه کننده باید محو کنید تا آرایش شما مصنوعی و عروسکی نشود. برس را بردارید و به سمت بالا و بیرون بمالید تا رژگونه محو و طبیعی شود.

روش صحیح استفاده از رژگونه

از گونه‌های زیبای خود لذت ببرید: حال آرایش صورت شما به پایان رسیده است و در صورت تمایل می‌توانید آن را با کمی هایلایت کننده کامل کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)