استفاده از لوازم آرایشی ان روزها به بخش مهمی از زندگی اکثر خانم‌ها تبدیل شده است. جدا از درست یا غلط بودن این سبک زندگی لازم است که خانم‌ها روش صحیح خرید این لوازم را بدانند تا پول خود را به درستی هزینه کنند و انتخاب درستی داشته باشند. اگر شما جزو افرادی هستید که تجربه چندانی در خرید لوازم آرایشی ندارد توصیه می‌کنیم این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را که راهنمای کامل خرید این لوازم است بخوانید تا از این به بعد بدون کمک بتوانید خرید لوازم آرایشی را به طور صحیح، خودتان انجام دهید.

انتخاب مناسب‌ترین نوع لوازم آرایشی برای شما

به چیزهایی که دارید و استفاده می‌کنید نگاهی بیندازید: اگر چیزی بخرید که استفاده نمی‌کنید در واقع پول خود را دور ریخته‌اید. اگر سبک زندگی شما طوری است که هرروز تنها با یک ریمل و برق لب از خانه خارج می‌شوید و البته قصد تغییر دادن آن را هم ندارید خرید تعداد زیادی لوازم آرایشی به شما کمکی نخواهد کرد. همچنین لازم است که نگاه دقیقی به چیزهایی که دارید بیندازید چون اگر در حال حاضر چهار رژ لب قرمز داشته باشید خرید یک رژ لب قرمز جدید هم اتلاف پول است. بهتر است قبل از رفتن به خرید لیستی از چیزهایی که استفاده می‌کنید و نیاز دارید تهیه کنید. همچنین لازم است تاریخ مصرف وسایلی را که دارید چک کنید تا بدانید چه چیزهای جدیدی لازم دارید.

مناسب‌ترین نوع لوازم ارایشی برای پوست خود را انتخاب کنید: هرکسی رنگ پوست متفاوتی دارد که رنگ‌های خاصی با آن هماهنگ است. پس رژ لبی که به دوستتان می‌آید ممکن است روی صورت شما زیبا دیده نشود. در این مورد می‌توانید با کارشناسان آرایشی که در فروشگاه‌های معتبر مشغولند کمک بگیرید اما قوانین کلی در این مورد به این شرح است:

  • اگر پوست روشن دارید رنگ‌های صورتی کمرنگ، گندمی و بژ برای شما مناسب است. از طیف نارنجی و رنگ‌های مایل به نارنجی احتناب کنید.
  • اگر پوست متوسط مایل به روشن دارید محصولاتی بخرید که ته رنگ طلایی و زرد دارند.
  • اگر پوست متوسط مایل به تیره دارید محصولاتی که ته رنگ قهوه‌ای، کارامل یا عسلی دارند مناسب شماست.
  • اگر پوست تیره دارید رنگ‌های متالیک مثل مسی و برنزه را انتخاب کنید.

روی زیبایی‌های خود تاکید کنید: بهترین راه برای جلوگیری از آرایش زیاد ( و البته هزینه زیاد برای لوازم آرایش) این است که روی شاخص‌ترین و زیباترین ویژگی‌های چهره خود تاکید کنید مثلا اگر چشمان زیبایی دارید می‌توانید پول زیادی را برای خرید خط چشم و ریمل خرج کنید یا اگر مژه‌های بلندی دارید فرمژه بخرید. اگر گونه‌های برجسته‌ای دارید رژگونه و هایلایت کننده بخرید و یا اگر لب‌های پری دارید رژ لب بخرید.

نقص‌های چهره را برطرف کنید: هدف اصلی آرایش پوشاندن عیب‌های چهره است مثلا اگر گودی زیرچشم دارید کانسیلر با کیفیت مناسب بخرید. اگر پوست خوبی ندارید فونداسیون مناسب بخرید و یا اگر مژه‌های کوتاهی دارید ریمل بلندکننده بخرید.

راهنمای خرید انواع لوازم آرایشی

فونداسیون را از فروشگاه‌های معتبر بخرید: فروشگاه‌های کوچک معمولا تست کننده‌های مناسب برای فونداسیون ندارند و این، کار انتخاب فونداسیون را برای شما سخت خواهد کرد چون فونداسیون باید کاملا با پوست شما همرنگ باشد و بدون تست ، تشخیص آن غیرممکن است. بنابراین بهتر است فونداسیون را از فروشگاه‌های بزرگ و معتبر که تست کننده داشته باشند تهیه کنید. فونداسیونی بخرید که در ترکیبات آن ضدآفتاب هم وجود داشته باشد تا کار شما راحت‌تر شود. اگر پوستتان دچار مشکلات جدی مثل آکنه است بهترین فونداسیونی را که بودجه شما اجازه می‌دهد تهیه کنید.

رژ لبی بخرید که به شما بیاید: بیشتر خانم‌ها در خرید رژ لب تنها به رنگ آن توجه می‌کنند. هرچند رنگ فاکتور مهمی است اما عوامل دیگری هم در انتخاب رژ لب اهمیت دارند. در برخی رژ لب‌ها پس از استفاده رنگ آن تغییر می‌کند و در مجاورت با رنگ پوست، سایه متفاوتی مشاهده می‌شود. به روش استفاده از رژ لب و ساده بودن آن نیز توجه کنید. نباید هنگام زدن رژ لب احساس خشکی در لب‌های خود داشته باشید.

راهنمای خرید لوازم آرایشی

کانسیلر را بر اساس شرایط پوست انتخاب کنید: کانسیلر برای استفاده در نواحی کوچک روی پوست طراحی شده و نه به عنوان پوشاننده کل پوست. اگر تنها تعدادی جوش کوچک دارید یک کانسیلر با پوشش دهی متوسط و کم برای شما کافی است. اگر پوست شما خشک است کانسیلر مایع استفاده کنید اما اگر پوست چرب با روزنه‌های بزرگ دارید از کانسیلرهای استیکی استفاده نکنید. برای پوشاندن تیرگی زیر چشم از کانسیلر با پوشانندگی متوسط و بالا استفاده کنید.

ریمل را بر اساس نیاز خود بخرید: اگر مژه‌های کوتاه دارید از ریمل بلند کننده استفاده کنید. اگر چشمان خشکی دارید از ریمل برپایه موم استفاده کنید. بهتر است از ریمل ضدآب استفاده نکنید چون تمیز کردن آن ساده نیست.

نکاتی برای خرید لوازم آرایشی

کمک بگیرید: اگر در خرید و استفاده از لوازم آرایشی تازه کار هستید بهتر است با کارشناسان فروش در فروشگاه‌های معتبر مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند بهترین برندها و رنگ‌های مناسب برای پوست شما و همچنین روش استفاده از آن را به شما معرفی کنند. برای این کار می‌توانید از دوستانتان که مهارت بیشتری دارند هم مشورت و کمک بگیرید. پس از تست لوازم آرایشی ، از خودتان عکس بگیرید، گاهی تصاویر بهتر از واقعیت، خوب یا بد بودن آرایش را نشان می‌دهند.

برای فصل‌های مختلف آرایش متفاوت داشته باشید: پوست شما در طول سال تغییر می‌کند و بهتر است برای فصل‌های مختلف آرایشش متفاوتی هم داشته باشید. به طور کلی رنگ‌هایی که در زمستان استفاده می‌شود بهتر است روشن‌تر از رنگ‌هایی باشد که در تابستان استفاده می‌شود.

رنگ وسیله آرایشی را زیر نور طبیعی تست کنید: نور، نقش مهمی در چگونه دیده شدن اشیاء دارد و نور طبیعی خورشید بهترین و کامل‌ترین نور است و اثری کاملا متفاوت نسبت به نورهای مصنوعی داخل فروشگاه دارد. می‌توانید وسیله آرایشی مورد نظر را روی پوست بزنید و از فروشگاه خارج شده زیر نور خورشید آن را مشاهده کنید.

سایز بزرگ نگیرید: اگر ماده آرایشی مثل کرم و … را برای اولین بار می‌خرید از سایز کوچک و مقدار کم آن شروع کنید. هرچند بسته‌های بزرگ‌تر ارزان تمام می‌شوند ولی اگر انتخاب درستی نکرده باشید پولتان را هدر داده‌اید پس بهتر است بسته‌های بزرگ را برای خرید‌های بعدی نگه دارید. اگر نمونه‌های کوچک و سفری از چنین محصولی موجود باشد بهتر است آن را تهیه کنید.

نقدهای آنلاین را بخوانید: همه تجربه یکسانی از محصول خاصی ندارند و یک محصول آرایشی ممکن است روی پوست یک شخص اثر متفاوتی نسبت به شخص دیگری داشته باشد. با این وجود نقدهای آنلاین محصولات در اینترنت همیشه مفید هستند و می‌توانند تصور بهتری از آن محصول به شما بدهند. پس حتما قبل از خرید هر محصول ارایشی تحقیق مفصلی در اینترنت انجام دهید اما چیزهای جدید را آنلاین نخرید و خرید آنلاین را برای چیزهایی نگه دارید که قبلا امتحان کرده‌اید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)