گوئینت پالترو یکی از چهره‌های معروف در دنیای فیلم و سینما است که از زمان شروع فعالیت حرفه‌ای خود در دهه نود همیشه به عنوان یک آیکن مد و زیبایی نیز شناخته شده است. او با تاسیس برند لوازم آرایشی و زیبایی خود نشان داده است که ارزش و اهمیت زیادی برای زیبایی قائل است و چهره‌های زیبایی که از خود در مراسم فرش قرمز به نمایش می‌گذارد تاییدی بر این مطلب است. این بازیگر برنده اسکار زیبایی خود را مدیون چند ترفند ساده است و در این مقاله با رازهای زیبایی گوئینت پالترو  آشنا خواهید شد، در ادامه نیز سه روش ساده برای آرایش زیباتر چشم در کمترین زمان را به شما آموزش خواهیم داد.

رازهای زیبایی گوئینت پالترو :آرایش هرچه هرچه کمتر بهتر

راز زیبایی گوئینت پالترو در سادگی چهره اوست. ما گوئینت پالترو را به ندرت با آرایش تند و غلیظ می‌بینیم چون او همیشه با چهره طبیعی خود شناخته می‌شود که کاملا بور است و خطوط مشخصی ندارد. به همین دلیل هر نوع آرایشی روی چهره او تند و غلیظ به نظر می‌رسد و نهایت آرایش او شامل یک خط چشم تیره با لب‌های رژ زده است. خود او نیز از این مساله به خوبی آگاه است و به همین دلیل بیشتر روی زیبای طبیعی خود تاکید می‌کند که شامل مراحل مختلف مراقبت پوست است، او به طور مرتب لایه برداری می‌کند تا پوستش در بهترین شرایط باشد و به آرایش آنچنانی نیازی نداشته باشد.

رازهای زیبایی گوئینت پالترو

رازهای زیبایی گوئینت پالترو: درخشش چهره را فراموش نکنید

بیشتر خانم ها سعی می‌کنند با آرایش کردن چهره خود را مات کنند اما راز زیبایی گوئینت پالترو در این است که همیشه سعی می‌کند چهره خود را براق‌تر و درخشان‌تر کند. این کار باعث می‌شود صورتش جوان‌تر به نظر برسد بدون آن که چرب و کثیف دیده شود. گوئینت پالترو گاهی این برق و درخشش را تنها روی گونه‌ها و با استفاده از براق کننده‌های رنگی نشان می‌دهد تا گونه‌هایش جوان و باطراوات به نظر برسند. شما هم می‌توانید این کار را با اضافه کردن چند قطره روغن طبیعی به کرم پودر روزمره خود و یا استفاده از مرطوب کننده‌های رنگی انجام دهید. اگر پوست چربی دارید و نمی‌خواهید از روغن زیاد روی آن استفاده کنید روشن کننده‌ها و براق کننده‌های جدید که در قسمت‌های خاصی از صورت به کار می‌روند بهترین گزینه هستند.

رازهای زیبایی گوئینت پالترو

رازهای زیبایی گوئینت پالترو :آرایش غلیظ را با موهای صاف همراه کنید

اولین نکته در آرایش، ایجاد تعادل است. تعادل یعنی زمانی که شما آرایش زیادی دارید لباس ساده بپوشید و موهای خود را ساده آرایش کنید. گوئینت پالترو هم به این اصل کاملا وفادار است  و وقتی آرایش زیادی روی صورت خود دارد (که در مورد او تنها شامل رژ لب و خط چشم است) موهای خود را صاف و باز با فرق وسط و بدون زینت خاصی آرایش می‌کند تا تعادل در چهره وی برقرار شود. شما هم می‌توانید برای داشتن ظاهری شیک و سطح بالا، زمانی که آرایش زیاد دارید موهای خود را ساده و معمولی نگه دارید و از فر کردن و کارهای اضافی اجتناب کنید. برعکس این مساله هم صادق است یعنی اگر به موهای خود رسیدگی کرده‌اید آرایش صورت را ساده و در کمترین حد ممکن نگه دارید.

رازهای زیبایی گوئینت پالترو

رازهای زیبایی گوئینت پالترو: برای آرایش دودی زیر چشم‌ها هم سایه بزنید

حتی اگر صورتی به بوری و بیرنگی گوئینت پالترو داشته باشید هم می‌توانید گاهی از آرایش دودی چشم استفاده کنید. گوئینت پالترو برای این کار ترفند خاصی دارد، او کمی از سایه دودی خود را که روی پلک بالا استفاده کرده است روی پلک پایین هم به کار می‌برد تا آرایش چشم او متعادل‌تر و چشمانش درشت‌تر به نظر برسند.

رازهای زیبایی گوئینت پالترو

سه روش ساده برای آرایش سریع چشم

روش اول، آرایش براق یک دقیقه‌ای: این روش آرایش چشم بسیار سریع است و برای انجام آن نیاز به  رنگ‌های تیره ندارید. این نوع آرایش را هم می‌توان با تیپ مجلسی و مهمانی و هم رسمی و جدی همراه کرد که نیاز به مواد و ابزارهای زیادی هم ندارد و صبح‌ها کمترین وقت را از شما خواهد گرفت. این روش آرایش در ود مرحله انجام می‌شود و برای این کار شما به سایه مایع اکلیلی در رنگ دلخواه مثل صورتی، هلویی یا هر رنگ دیگر نزدیک به طیف طبیعی پوست، سایه پودری در رنگ نخودی یا نقره‌ای براق و یک ریمل روزمره ساده نیاز دارید. در گام اول ابتدا با انگشت کمی سایه مایع کرمی براق به رنگ دلخواه را روی پلک بالا و پایین بزنید و در گام دوم کمی سایه نقره‌ای یا نخودی را روی گوشه داخلی چشم بزنید سپس با دو لایه ریمل آرایش خود را کامل کنید.

رازهای زیبایی گوئینت پالترو

روش دوم، آرایش با خط چشم سه دقیقه‌ای: در این روش آرایش چشم تاکید روی خط چشم است که باعث می‌شود آرایش شما دراماتیک و جذاب به نظر برسد. این خط چشم را می‌توانید با خط چشم مایع یا ژلی بکشید که دوام بیشتری نسبت به خط چشم مدادی دارد و پخش نمی شود. البته باید مهارت کافی برای کشیدن یک خط چشم دقیق و تمیز داشته باشید تا بتوانید این نوع آرایش چشم را در کمترین زمان انجام دهید. برای انجام این آرایش که در دو مرحله انجام می‌شود شما علاوه بر خط چشم به یک سایه روشن همرنگ پوست، برس تیز خط چشم (در صورتی که از سایه ژلی استفاده می‌کنید) و یک ریمل نیاز دارید. در گام اول پلک بالا را با سایه روشن بپوشانید سپس با خط چشم مایع یا برسی که به خط چشم ژلی آغشته کرده‌اید سه نقطه در امتداد لبه پلک بکشید و به هم متصل کنید تا خط چشم کامل شود سپس یک لایه ریمل به مژه‌ها بزنید.

رازهای زیبایی گوئینت پالترو

روش سوم، آرایش چشم دودی چهار دقیقه‌ای: آرایش دودی چشم از محبوب‌ترین مدل‌های آرایش است که حالتی دراماتیک و زیبا در چشم‌ها به وجود می‌آورد و مناسب مهمانی‌ها و مجالس است. آرایش دودی از گذشته با سرمه و مدادهای تیره انجام می‌شد اما امروز با تنوع بالای لوازم آرایشی لزومی ندارد از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید اثر دودی را در چشم با کمک سایه‌های مختلف چشم و پرایمر و ریمل در دو مرحله انجام دهید. در مرحله اول روی پلک‌ها پرایمر سایه بزنید تا دوام آرایش بیشتر شود سپس سایه قهوه‌ای را روی خط تای پلک بالا با برس سایه بزنید و با کمک انگشت به سمت پایین محو کنید. سپس همان سایه را با برس مخصوص در امتداد خط مژه‌ها بکشید و به سمت بالا و گوشه چشم محو کنید. در انتها یک لایه ریمل بزنید تا آرایش دودی شما کامل شود.

رازهای زیبایی گوئینت پالترو

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)