جالب و خواندنی


زیر بغل یکی از حساس ترین نواحی بدن انسان است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که برای درد زیر بغل به چه دکتری مراجعه کنیم؟

درد زیر بغل می تواند در اثر جراحات و همچنین دلایل دیگر ایجاد شود اما با توجه به اینکه میتواند دلایل مختلفی داشته باشد می توانید با مراجعه به دکتر دست اطلاعات مورد نظر را در این زمینه به دست آورید.

آیا تا به حال زیر بغلتان دچار درد شده است؟

با وجود تاندون ها و اعصاب و همچنین تعداد زیادی رگ های خونی در این ناحیه، ناراحتی احتمالی تعجب آور نیست. در واقع، زیر بغل توسط چندین ماهیچه به هم متصل می شوند که باعث التهاب در انتهای عصب می شوند.
بنابراین، شناسایی منبع مشکل و ارزیابی اینکه آیا درد مربوط به حرکت دست است یا خیر، بسیار مهم است. اگر چنین است، باید به یک متخصص مراجعه کنید. در موارد پیشرفته آسیب غدد لنفاوی، ممکن است نیاز به مداخله جراحی باشد.

دکتر دست؛ درد دست و پاهای خود را نادیده نگیرید

علائم عبارتند از:

درد (خفیف، متوسط ​​یا شدید)

احساس خشم

ورم

بی حسی

تشکیل توده

نکته ی مهم برای درد دست

اگر در دست چپ خود احساس درد کردید که با فعالیت بدنی افزایش می یابد، برعکس با استراحت کاهش می‌یابد و بهبود می یابد، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. زیرا این درد ممکن است از علائم حمله قلبی باشد. به خصوص اگر درد عمیق باشد و دست بی حس باشد. کلینیک تخصصی دکتر دست اینجاست تا شما را در این زمینه راهنمایی کند.

احساس درد در بازوی چپ در هنگام استراحت، مانند تماشای تلویزیون، می تواند با شرایطی مانند تپش قلب همراه باشد و در نهایت اگر درد بازوی چپ با علائمی مانند درد قفسه سینه، تهوع، استفراغ، گیجی، غش، کوتاهی همراه باشد. تنفس، تعریق غیر طبیعی، تورم، سرفه و خس خس سینه، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

دکتر دست؛ درد دست و پاهای خود را نادیده نگیرید

علت درد زیر بغل:

  1. کشش عضله
  2. لنفادنیت زیر بغل
  3. حمله ی قلبی یا آنژین
  4. هیدرادنیتیس سوپراتیوا
  5. سرطان پستان
  6. ریفلاکس اسید معده
  7. اضطراب

در ادامه چند نمونه از علل درد در ناحیه‌ی زیر بغل را شرح می‌دهیم.

  • لنفادنیت زیر بغل: این زمانی اتفاق می افتد که غدد لنفاوی ملتهب می شوند. معمولا در گردن، باسن و زیر بغل رخ می دهد. برخی از علائم اصلی عبارتند از:
  • درجه حرارت بالا
  • ورم
  • درد هنگام لمس
  • قرمزها
  • ناخودآگاه

هنگام لمس احساس گرما می کنید
لنفادنیت زیر بغل در اثر عفونت ایجاد می شود و یک فیزیوتراپ خوب می تواند آزمایش خون برای تعیین علت مشکل و بیوپسی برای رد احتمال سرطان انجام دهد.

  • سرطان پستان: فقط به این دلیل که درد زیر بغل یکی از علائم سرطان سینه است به این معنی نیست که تشخیص قطعاً سرطان خواهد بود – پس نترسید! هدف، انجام اقدامات احتیاطی با استفاده از طب فیزیکی است.
    این نوع سرطان زمانی رخ می دهد که بدن به سلول های مجاری شیر در بافت پستان حمله می کند. اگر غدد لنفاوی بیش از حد متورم شوند، می تواند ناحیه زیر بغل را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از علائم هشدار دهنده عبارتند از:
  • نوک سینه معکوس
  • لکه روی بافت سینه
  • قرمزی و خارش
  • سفت شدن پوست اطراف سینه ها
  • تغییر در اندازه یا شکل سینه
    اگر هر یک از علائم ذکر شده در اینجا را دارید، باید برای تعیین علت درد و بررسی سرطان سینه، ماموگرافی یا بیوپسی توصیه شده توسط متخصص انجام دهید. به شما پیشنهاد می‌کنم اگر هر کدام از علائم فوق را داشتید حتما تحت نظر پزشکان متخصص مجموعه‎های عالی نظیر کلینیک دکتر دست مراجعه کرده و روند درمان خود را جویا شوید.