رنگ قرمز به عنوان یکی از جذاب‌ترین و گرم‌ترین رنگ‌های موجود در طبیعت در دنیای مد هم کاربرد زیادی دارد و به گفته کارشناسان این رنگ به همه می‌آید و هر کسی می‌تواند لباس قرمز رنگ بپوشد و زیبا به نظر برسد. اما تیپ سرتاپا قرمز از نظر بسیاری از افراد نوعی افراط و زیاده روی به شمار می رود و کمتر کسی می‌تواند خود را در یک تیپ سرتاپا قرمز تصور کند بدون آن که جلف به نظر برسد و همه نگاه‌ها را به خود خیره کند. اما تیپ سرتاپا قرمز اگر عاقلانه و درست انتخاب شود می‌تواند در عین جذابیت، شیک و سطح بالا هم باشد و استایل شما را به روز و زیبا نشان دهد بدون آن که جلف و سبک به نظر برسد. ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند تیپ سرتاپا قرمز با لباس‌های ساده زنانه را که استایل شما را جذاب‌تر و چشمگیرتر خواهند کرد به شما معرفی خواهیم نمود.

کت و شلوار مجلسی قرمز با بلوز سفید

کت و شلوار از ترکیب لباس‌های محبوبی است که بیشتر در مهمانی‌ها و مجالس کاربرد دارد و گاهی یک کت و شلوار زنانه قرمز دقیقا همان چیزی است که شما برای حضور در مهمانی‌ها و مجالس نیاز دارید. با این ترکیب لباس شما همه چشم‌ها را به خود خیره خواهید کرد و همه ترکیب جذاب و هماهنگ لباس‌های شما را تحسین خواهند کرد. در کنار این کت و شلوار قرمز زیبا بهتر است از یک بلوز سفید ساده زیر کت استفاده کنید تا قرمزی کت جلوه بیشتری داشته باشد و ترکیب آن در مقابل پوست شما زیباتر به نظر برسد. اگر می‌خواهید ترکیب لباس شما جذاب‌تر شود و تعادل خوبی داشته باشد بهتر است کفش‌های مجلسی خود را نیز قرمز انتخاب کنید و بقیه اکسسوری‌ها را نیز تا حد ممکن ساده نگه دارید.

تیپ سرتاپا قرمز

کت و شلوار جین یک تیپ سرتاپا قرمز اسپورت

رنگ قرمز لزوما همیشه محدود به لباس‌های مجلسی و مهمانی نیست و لباس‌های راحتی و روزمره شما نیز می‌توانند در رنگ قرمز انتخاب شوند. تاکسیدوی کانادایی که ترکیبی از کت جین و شلوار جین است یکی از ترکیب‌های جالب و جذاب است لازم نیست حتما در رنگ آبی انتخاب شود. اگر می‌خواهید تیپ اسپورت شما جلوه خاصی داشته باشد و با تیپ‌های اسپورت معمولی تفاوت داشته باشد می‌توانید سراغ رنگ قرمز بروید. کت جین قرمز همراه با شلوار جین قرمز زیبایی خاصی به استایل شما می‌هد و برای کامل کردن آن هم می‌توانید از یک تیشرت اسپورت مشکی و یک جفت کفش کتانی و سایر اکسسوری‌های ضروری دیگر استفاده کنید و استایل خود را ارتقاء دهید.

تیپ سرتاپا قرمز

تیپ سرتاپا قرمز زمستانی با پالتو، شلوار و بلوز یقه اسکی

گرمای رنگ قرمز نه تنها می‌تواند تعادل بخش هوای سرد و خشن زمستانی باشد بلکه زیبایی و جذابیت استایل زمستانی شما را نیز چندین برابر خواهد کرد. اگر می‌خواهید در زمستان هم مانند فصل‌های دیگر شیک پوش باشید به جای لباس‌های تیره و مشکی و توسی سراغ رنگ‌های شاد مثل قرمز بروید و از همرنگ شدن این لباس‌ها هم هراسی نداشته باشید. ترکیب پالتوی قرمز با بلوز یقه اسکی قرمز و یک شلوار زمستانی قرمز ترکیبی عالی و جذاب خواهد بود که گرمای خاصی به استایل شما خواهد داد و تحمل هوای سرد و کسل کننده زمستانی را ساده تر خواهد کرد. برای کامل کردن این استایل هم می‌توانید از اکسسوری‌های همرنگ و یا از اکسسوری‌هایی در رنگ‌های خنثی مثل مشکی و سفید استفاده کنید.

تیپ سرتاپا قرمز

شلوار مخمل کبریتی با بلوز بافتنی و کیف قرمز

یکی از مشکلاتی که در استایل یکرنگ بسیار رایج است یکدست شدن و کسل کننده شدن ترکیب لباس‌ها است که باعث می‌شود استایل شما دو بعدی به نظر برسد و لباس‌ها از نظر بصری قابل تفکیک نباشند. این مشکل در تیپ سرتاپا قرمز هم رایج است و کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از این اتفاق سراغ لباس‌هایی بروید که دارای بافت هستند. لباس‌هایی مثل بافتنی، چرم، مخمل، مخمل کبریتی، خز و … دارای بافت هستند و از نظر بصری در کنار یکدیگر ترکیبی چشمگیر و راضی کننده به وجود می‌آورند. با این کار شما همچنان تیپ سرتاپا قرمز خود را دارید اما استایل شما خسته کننده و تکراری به نظر نمی‌رسد مثلا ترکیب یک بلوز بافتنی با شلوار مخمل کبریتی و کیف چرم که همگی قرمز هستند به طور کامل این ویژگی‌ها را دارا است.

تیپ سرتاپا قرمز

تیپ سرتاپا قرمز با تیشرت و شلوار اسپورت

سادگی همیشه به معنای کسل کننده بودن نیست بلکه گاهی همین سادگی می‌تواند زیبایی و جذابیت استایل شما را به وجود آورد. اما همان طور که بافت در لباس می‌تواند از کسل کننده شدن ترکیب لباس‌های شما جلوگیری کند طرح و لوگوی روی لباس هم چنین خاصیتی دارد. اگر ترکیب‌های اسپورت و جوانانه را می‌پسندید مثل ترکیب تیشرت و شلوار اسپورت ترکیب مورد علاقه شما است باز هم می‌توانید از رنگ قرمز برای این دو لباس استفاده کنید. اما برای جلوگیری از تکراری شدن و خسته کننده شدن ترکیب لباس‌های خود بهتر است از یک تیشرت که روی آن لوگو و طرح‌های گرافیکی جالبی دارد استفاده کنید و یا از شلواری که کنار آن خطوط سفیدی دارد کمک بگیرید.

تیپ سرتاپا قرمز

مانتو و روسری قرمز برای بیرون از منزل

وقتی صحبت از لباس بیرون می‌شود کمتر کسی به رنگ قرمز فکر می کند چون تصور می‌شود این رنگ بیش از حد جلب توجه می‌کند و مناسب محیط بیرون نیست. البته این تصور تا حدی درست است اما با انتخاب طیف‌های کمی تیره‌تر از رنگ قرمز مثل زرشکی و آلبالویی می‌توانید از جلف شدن استایل خود جلوگیری کنید. یکی از ترکیب‌های جذاب و زیبایی که از رنگ قرمز در آن استفاده شده است ترکیب مانتو و روسری قرمز است، شما می‌توانید با یک مانتوی قرمز (و یا زرشکی) به همراه یک روسری قرمز طرح‌دار که رنگ‌های دیگری مثل سفید و مشکی را هم در خود داشته باشد می‌توانید تیپ سرتاپا قرمز خود را برای بیرون از منزل بسازید و استایل شاد و زیبایی داشته باشید. البته برای تعادل بیشتر توصیه می‌کنیم شلوار و کفش و سایر اکسسوری‌ها را در رنگ‌های خنثی و ملایم انتخاب کنید.

تیپ سرتاپا قرمز

مانتو و شلوار و کفش قرمز برای بیرون از منزل

این مورد هم جزو ترکیباتی است که برای بیرون از منزل مناسب است و رنگ قرمز به خوبی در آن به کار رفته است با این تفاوت که در نمونه قبلی شما بخش بالایی استایل خود را در رنگ‌های قرمز و خانواده آن انتخاب می‌کنید اما در این نمونه بخش پایینی استایل شما در رنگ قرمز انتخاب می‌شود. ترکیب مانتو و شلوار همرنگ به همراه یک جفت کفش یا بوت قرمز ترکیبی جذاب  و چشمگیر است که برای مهمانی‌ها و مجالس می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما برای تعادل بیشتر توصیه می‌کنیم از شال و روسری در رنگی متفاوت (ترجیحا رنگ‌های خنثی مثل مشکی و سفید و … ) انتخاب کنید و بقیه اکسسوری‌ها را هم در رنگ‌های تیره انتخاب کنید تا رنگ قرمز استایل شما جلوه بهتری داشته باشد و در هر صورت به خاطر داشته باشید که نباید از فرق سر تا نوک پای خود را قرمز کنید!

تیپ سرتاپا قرمز

تیپ سرتاپا قرمز با یک لباس مجلسی

لباس مجلسی جزو لباس‌هایی است که تقریبا هیچ محدودیتی از نظر رنگ و بافت و پوشش برای آن وجود ندارد و به همین دلیل رنگ قرمز بیشترین و مهم‌ترین نقش را در استایل مجلسی ایفا می‌کند. لباس مجلسی قرمز همیشه جزو پرفروش‌ترین لباس‌های زنانه بوده است و به دلیل رنگ خاص و زیبایی که دارد به همه می‌آید و هر کسی را جذاب‌تر و زیباتر می‌کند. البته نکته مهم در استایل لباس مجلسی قرمز ترکیب اکسسوری‌های مناسب است. برای این که لباس قرمز شما جلوه بهتری داشته باشد بهتر است اکسسوری‌های خود را در رنگ‌های دیگر به خصوص رنگ‌های خنثی و ملایم انتخاب کنید و آرایش و مدل موی ساده‌تری هم داشته باشید.

تیپ سرتاپا قرمز

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)