رپورتاژ آگهی


به هنگام خرید لوازم آرایشی و مراقبتی از پوست، حتما نام اصطلاح «تست حیوانی» را شنیده‌اید. همواره متخصصان زیبایی و پوست، توصیه می‌کنند که به سراغ محصولات بدون تست حیوانی بروید. اما دلیل این توصیه چیست؟

چه چیز باعث می‌شود که محصولات بدون تست حیوانی، طرفداران بیشتری نسبت به محصولات غیر از آن داشته باشند؟ اصلا آیا تست حیوانی با کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی ارتباط دارد؟ پاسخ تمام این سوالات را در این مقاله خواهید گرفت. با ما همراه باشید.

تست حیوانی یا کرولتی فری Cruelty-Free چیست

تست حیوانی چیست؟

همانطور که شاید از نامش نیز خودتان حدس زده باشید، تست حیوانی، تستی است که روی حیوانات انجام می‌گیرد. هدف از انجام این تست هم به خوبی پیداست؛ تمام برندهایی که در زمینه تولید محصولات زیبایی فعالیت دارند، برای اخذ تاییدیه‌های لازم از سازمان‌های جهانی بهداشتی، نظیر FDA، باید مدارکی را ارائه دهند. این مدارک، ثابت می‌کنند که محصولات تولید شده، خطری برای سلامت پوست و مو انسان ندارند و کاملا بی‌خطر هستند.

این بی‌خطر بودن و امن بودن محصولات، با تست حیوانی ثابت می‌شود. در طی آزمایش‌های فراوان، از حیوانات به عنوان نمونه‌ استفاده می‌شود و همان‌چیزی را که نمی‌توان روی پوست انسان آزمایش کرد، روی پوست حیوانات آزمایش می‌کنند. تست حیوانی روی بسیاری از حیوانات انجام می‌گیرد و معمولا خرگوش و موش آزمایشگاهی، از جملع متداول‌ترین تست سابجکت‌ها به شمار می‌روند.

 

کرولتی فری چیست؟

چند سالی است که بسیاری از برندها، برای احترام به محیط زیست و حقوق حیوانات، انجام تست حیوانی را از روند تولید محصولات خود، به کلی حذف کرده‌اند. برندهایی که این کار را انجام داده‌اند، به اصطلاح برندهای کرولتی فری شناخته می‌شوند و به این معناست که برای تولید محصولات خود، از هیچ نوع تست حیوانی استفاده نمی‌کنند. در سالیان اخیر، این دسته از محصولات در بین خریداران، به‌خصوص کسانی که دغدغه محیط زیست و حمایت از حیوانات را دارند، بسیار محبوب‌تر هستند.

سازمانی که تب و تاب منع استفاده از تست حیوانی را راه انداخت، سازمانی بود به اسم «Cruelty Free International» و سعی داشت با تشویق برندها به استفاده از تست‌های جایگزین، سهمی در توقف کشتار بی‌رحمانه حیوانات داشته باشد. امروزه این تست نه‌تنها توسط بسیاری از خود به خود متوقف شده، که کشورهای بسیاری در اروپا و آمریکا نیز استفاده از این تست‌ را به صورت قانونی، ممنوع اعلام کرده‌اند. این بدان معناست که بسیاری از برندها، اصلا ملزم و موظف به حذف تست حیوانی شده‌اند.

 

ارتباط تست حیوانی و کیفیت محصول

اکنون سوال پیش می‌آید که آیا برندها کرولتی فری، همان کیفیت برندهایی را دارند که از تست حیوانی استفاده می‌کنند؟ آیا حذف تست حیوانی، برای سلامت انسان خطر‌آفرین نیست و آیا می‌توان به برندهایی که کرولتی فری هستند اعتماد کرد؟ پاسخ به این سوال مثبت است. برندهایی که کرولتی فری هستند، کاملا قابل اعتمادند و هیچ گونه خطری را برای سلامت پوست انسان به همراه نخواهند داشت. به عبارت دیگر، کاملا امن هستند.

این برندها، اکنون به جای استفاده از تست‌های حیوانی، روش‌های آزمایشی تازه‌ای را جایگزین کرده‌اند. این روش‌های تازه، نه تنها به خوبی همان روش‌های قدیمی هستند و بی‌خطر بودن محصولات را اثبات می‌کنند، که چه بسا گاها بسیار بهتر از روش‌های منسوخ‌ شده نیز عمل می‌کنند. به زبان ساده‌تر، کرولتی فری بودن محصولات آرایشی و بهداشتی، دخلی در کیفیت آن ندارد و حتی می‌تواند کیفیت بهتری از محصولات عادی داشته باشد.

 

برندهای کرولتی فری در دنیا

همان طور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، برندهای بسیاری در دنیا وجود دارند که تست حیوانی را از روند تولید محصولات خود حذف کرده‌اند و کرولتی فری شده‌اند. آشنایی با این برندها، می‌تواند برای شما عزیزان به عنوان مصرف‌کننده، بسیار مفید باشد. به همین دلیل در این بخش، ما معروف‌ترین برندهای کرولتی فری دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- برند گارنیه

گارنیه، از جمله قدیمی‌ترین برندهای دنیا در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی برای پوست است. این برند پرسابقه نیز به جنبش حذف تست حیوانی از روند تولید محصول پیوسته است و از برندها کرولتی فری به شمار می‌رود.

گفتنی است که محصولات گارنیر، از قوانین سفت و سخت اتحادیه اروپا در این زمینه، پیروی می کند. از دیگر برندهای فرانسوی کرولتی فری، می‌توانیم به برند لورآل نیز اشاره کنیم.

برند گارنیه با تست حیوانی

۲- برند کلینیک

کلینیک هم از برندهای محبوب دنیاست و از قضا، کرولتی فری نیز هست. این برند از برندهای لوکس تولید محصولات زیبایی و بهداشتی پوست به شمار می‌رود. این برند هرچند که به نسبت دیگر برندهای معرفی شده قیمت بیشتری دارد، اما تاثیر محصولاتش آنقدر بالاست که تمام ضعف‌هایش را از چشم دور خواهد کرد.

برند کلینیک با تست حیوانی یا کرولتی فری

۳- برند اوردینری

برند کانادایی اوردینری نیز از دیگر برندهایی خوبی است که تست حیوانی ندارد و هیچ حیوانی در روند تولید محصولاتش، آسیب نمی‌بیند.

محصولات اوردینری نه فقط در ایران، که در کل دنیا، به دلیل تاثیر شگفت‌انگیزی که دارد و قیمت مناسب و اقتصادی محصولاتش، بسیار محبوب و پرطرفدار است.

 

۴- برند بادی شاپ

یکی از پرسابقه‌ترین برندهای حال حاضر دنیا در زمینه تولید محصولات کرولتی فری، بادی شاپ است. این محصول از اولین برندهایی بود که تست حیوانی را از روند تولید محصولاتش حذف کرد. به‌علاوه، این برند در زمینه حمایت از حقوق بانوان و یا کشاورزان و تولیدکنندگان محلی نیز ید طولایی دارد.

 

۵- برند بالانس

بالانس، یک برند آلمانی است و به همین دلیل، شکی نیست که کیفیت آن بسیار بالاست. این برند نیز تست‌های حیوانی را تماما متوقف و حذف کرده است و هیچ خبری از حیوانات در تولید محصولاتش نیست. محصولات این برند نیز بسیار اقتصادی است و می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای مصرف‌کنندگان ایرانی باشد.

 

خرید محصولات بدون تست حیوانی

اکنون که معروف‌ترین برندهای کرولتی فری را در دنیا می‌شناسید، احتمالا کنجکاو هستید که محصولاتشان را از کجا می‌توانید تهیه کنید. پیشنهاد ما به شما در این زمینه، وبسایت گاندی شاپ است. گاندی شاپ، فروشنده بسیاری از برندهای کرولتی فری در ایران است و در این زمینه، یکی از مراجع پیشرو در ایران به شمار می‌رود.

شما می‌توانید تمام برندهای معرفی شده در این مقاله را، با ضمانت ۱۰۰ درصدی اصل بودن از گاندی شاپ خریداری نمایید. به‌علاوه، از دیگر مزایای خرید از گاندی شاپ، قیمت مناسب محصولات است و در مقایسه با سایر مراجع موجود، بسیار اقتصادی‌تر است. همین امروز می‌توانید سری به وبسایت گاندی شاپ بزنید و از دریای بی‌کران محصولات بهداشتی و آرایشی آن، دیدن فرمایید!