حتما بارها برای شما پیش آمده است که قصد آماده شدن و بیرون رفتن را دارید اما نمی‌توانید جورابی مناسب برای پوشیدن همراه با کفش انتخاب کنید. ترکیب صحیح جوراب و کفش به موارد مختلف بستگی دارد، مواردی مثل راحتی، استایل و سبک، رنگ و طرح. اما در این میان راحتی از بیشترین اهمیت برخوردار است و شما باید در ترکیب صحیح جوراب و کفش همیشه این مورد را در اولویت قرار دهید. پس از آن استایل و سبک مطرح می‌شود و رنگ و طرح نیز بسته به مدل و طرح و رنگ کفش اهمیت پیدا می‌کند. اما بهترین و مناسب‌ترین ترکیب جوراب و کفش برای هر مدل کفش کدام است؟ ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ترکیب صحیح جوراب و کفش زنانه را برای مدل‌های مختلف کفش معرفی خواهیم کرد و در ادامه به شما خواهیم گفت که لباس‌های بیرون را با کدام مدل‌های گردنبند استفاده کنید.

ترکیب جوراب و کفش برای بوت ساق کوتاه

بوت ساق کوتاه یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بوت زنانه است چون تطبق پذیری بالایی دارد و با هر فرم اندام و استایل و لباسی می‌توان از آن استفاده کرد. این بوت‌ها انواع مختلفی هم دارند که نوع چلسی، بنددار و زیپ‌دار رایج‌ترین آن‌ها هستند. در واقع اهمیت بوت‌های ساق کوتاه به اندازه‌ای است که همه خانم‌ها باید یک جفت از آن‌ها را در مجموعه کفش‌های خود داشته باشند در غیراین صورت مجموعه آن‌ها کامل نخواهد بود.

 اما وقتی نوبت به پوشیدن جوراب با این بوت‌ها می‌رسد انتخاب کمی دشوار می‌شود. اگر قرار است این بوت‌ها را با دامن و یا شلوار کوتاه بپوشید بهتر است سراغ جوراب نروید و با جوراب شلواری یا بدون جوراب شلواری استایل خود را کامل کنید اما اگر قرار است این بوت‌ها با شلوار معمولی پوشیده شوند بهتر است از جوراب مخمل یا پرزدار استفاده کنید. این جوراب‌ها بسیار راحت و نرم هستند و با پوشیدن بوت ساق کوتاه روی آن‌ها در قسمت مچ هیچ فشار و ناراحتی احساس نخواهید کرد.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

ترکیب جوراب و کفش برای صندل زنانه

پوشیدن صندل برای مهمانی‌ها مزایای زیادی دارد، صندل خیلی راحت‌تر از کفش پاشنه بلند است، فشار زیادی به پا وارد نمی‌کند و اندازه کردن آن روی پا ساده‌تر است. از طرف دیگر صندل همیشه مد روز است و به خصوص در فصل تابستان بهترین انتخاب است. اما یک تصور در مورد صندل‌ها وجود دارد و آن این است که گفته می‌شود صندل را نباید با جوراب بپوشید. این تصور اصلا درست نیست و می‌توان مدل‌های مختلف صندل را با جوراب پوشید به شرطی که از یک جوراب مناسب برای این کار استفاده شود. جوراب‌های توری نگین دار بهترین و زیباترین ترکیب را با صندل زنانه به خصوص مدل‌های مجلسی به وجود می‌آورند و همراه با شلوار و دامن و لباس مجلسی هم قابل استفاده هستند.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

ترکیب جوراب و کفش برای بوت بلند

بوت بلند از مدل‌های کلاسیک بوت‌های زنانه است و بیشتر خانم‌های شیک پوش یک جفت از این بوت‌ها را در کمد لباس‌های خود دارند. این بوت‌ها را می‌توان برای مهمانی‌ها و حتی بیرون از منزل هم پوشید و پاها را راحت و گرم نگه داشت. شاید تصور کنید با پوشیدن چنین بوت‌های بلندی دیگر پوشیدن جوراب ضرورتی ندارد چون کسی جوراب شما را نخواهد دید. اما از نظر راحتی بهتر است این بوت‌ها را هم با جوراب مناسب بپوشید. بهترین جوراب برای پوشیدن زیر بوت بلند، جوراب‌های ضخیم بالای زانو هستند که از تماس و سایش بوت با پوست پا جلوگیری می‌کنند و بیشترین راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

ترکیب جوراب و کفش ورزشی مدل جدید

کفش‌های ورزشی از راحت‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌های کفش هستند و همه خانم‌ها به یک جفت از آن‌ها نیاز دارند تا استایل خود را کامل کنند. اما وقتی صحبت از کفش ورزشی می‌شود همه تصور می‌کنند که تنها جوراب مناسب برای پوشیدن با این کفش‌ها، جوراب ورزشی است. اگرچه این انتخاب اشتباه نیست اما تنها گزینه پیش روی شما هم نیست. اما استایل کفش‌های ورزشی مدل جدید کمی زمخت و مردانه است پس شما می‌توانید خلاقانه‌تر عمل کنید و با یک جفت جوراب متفاوت و ظریف و زنانه تعادل بیشتری در استایل خود به وجود آورید.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

ترکیب جوراب و کفش مجلسی پاشنه بلند

لازم به ذکر نیست که هر خانمی حداقل به یک جفت کفش مجلسی نیاز دارد تا بتواند در مهمانی‌ها و موقعیت‌های رسمی از آن استفاده کند. اما بیشتر افراد تصور می‌کنند کفش پاشنه بلند مجلسی را تنها می‌توان با جوراب شلواری و یا بدون جوراب پوشید و غیر این دو مورد انتخاب دیگری برای شما مقدور نیست. البته اگر قصد پوشیدن این کفش را با دامن و لباس مجلسی دارید بهتر است همین دو گزینه را مد نظر قرار دهید اما وقتی این کفش‌ها را با شلوار جین و … می‌پوشید می‌توانید از جوراب‌های توری طرح‌دار کوتاه هم استفاده کنید.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

جوراب و کفش کالج شیک

کفش کالج یکی از شیک‌ترین و بهترین کفش‌های زنانه است که هم به اندازه کافی راحت و هم به اندازه نیاز، رسمی است. اما آیا پوشیدن کالج با جوراب برای خانم‌ها ضروری است؟ خانم‌ها می‌توانند کالج را بدون جوراب بپوشند اما اگر قصد پوشین جوراب دارید بهتر است از جوراب‌های ضخیم و رنگی استفاده نکنید چون جوراب از بالای پنجه روی کفش مشخص خواهد بود و ظاهر جالبی ایجاد نخواهد کرد. کارشناسان توصیه می‌کنند برای استایلی شیک و متفاوت، کفش کالج راه همراه جوراب فیش نت کوتاه بپوشید و ترکیبی زیبا به وجود آورید.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

چند نکته برای بستن گردنبند روی لباس‌ها

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا استایل برخی خانم‌ها بسیار شیک و گرانقیمت به نظر می‌رسد در حالی که لباس‌های آن‌ها تفاوت چندانی با لباس‌های شما ندارد و چه بسا شما در مجموعه هزینه بیشتری برای لباس‌های خود پرداخته باشید. راز شیکپوشی آن‌ها در چیست؟ آیا زیبایی چهره و اندام دلیل این مساله است و یا این که آن‌ها از رازها و ترفندهایی در ترکیب لباس‌های خود استفاده می‌کنند که شما از آن بی‌خبر هستید؟ گزینه دوم به پاسخ نزدیک‌تر است، استفاده از اکسسوری‌های خاصی که چندان به چشم نمی‌آیند اما با ترکیب لباس‌ها هماهنگی کاملی دارند راز شیکپوشی این افراد است.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

اگر با دقت به استایل خانم‌های شیکپوش نگاه کنید خواهید دید که آن‌ها از جواهرات در استایل بیرون از منزل نیز استفاده می‌کنند. شما احتمالا پیش از این تصور می‌کرده‌اید که جواهرات تنها محدود به مهمانی‌ها است و روی لباس بیرون مثل مانتو و پلیور و پالتو نمی‌توان از جواهرات استفاده کرد. اما حقیقت این است که راز شیکپوشی این افراد در استفاده درست از جواهرات و اکسسوری‌ها در ترکیب با لباس است. اما چطور باید از جواهرات برای لباس‌های بیرون استفاده کنیم؟ آیا همان جواهراتی که در مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند برای بیرون از منزل هم مناسب هستند؟

ترکیب صحیح جوراب و کفش

پاسخ این سوال به لباس‌هایی که می‌پوشید بستگی دارد. خانم‌های ایرانی معمولا در همه فصول از لباس‌های مشابهی استفاده می‌کنند که شامل مانتو، پالتو، شال و … است بنابراین جواهراتی هم که مورد استفاده قرار می‌دهند می‌تواند مدل مشابهی داشته باشد. اما چیزی که در این مورد باید به آن توجه کنید دیده شدن جواهرات است. یک زنجیر ظریف و کوچک که تا زیر گلو می‌آید هیچ جلوه‌ای با لباس یقه اسکی و مانتو و پالتو نخواهد داشت و شما باید از جواهراتی همراه با آن استفاده کنید که روی لباس‌ها به کار رود و جلوه و جذابیت کافی داشته باشد.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

پس فرقی نمی‌کند اگر پالتو به تن داشته باشید یا پلیور و مانتوی پاییزی و یا بهاری به همراه کت و کاپشن، اگر قصد دارید استایلی جذاب و چشمگیر داشته باشید، شیک و مد روز به نظر برسید و لباس‌هایتان گرانقیمت و زیبا دیده شوند استفاده از گردنبند یا زنجیر بلند را فراموش نکنید. گردنبندی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌دهید باید به اندازه کافی بلند باشد تا زیر روسری و شال جلوه داشته باشد و با فرم یقه لباس هم هماهنگ به نظر برسد. یک زنجیر بلند و شیک هم می‌تواند روی مانتو و هم زیر پالتو (روی پلیور) مورد استفاده قرار گیرد.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

نکته مهم دیگر در این مورد به امنیت جواهرات بستگی دارد. کارشناسان توصیه می‌کنند جواهرات را روی بیرونی‌ترین لایه لباس‌های خود استفاده نکنید چون در این صورت وجود آن‌ها را حس نخواهید کرد و احتمال باز شدن و گم شدن آن‌ها وجود دارد. معمولا لایه یکی مانده به آخر لباس‌ها (در لباس‌های زمستانی و پاییزی) محل مناسبی برای بستن گردنبند و زنجیر است و از نظر امنیت مشکلی به وجود نخواهد آورد. اما در فصل تابستان کار شما راحت‌تر است و می‌توانید روی مانتوی تابستانی یک زنجیر یا گردنبند بلند ببندید و به زیبایی استایل خود اضافه کنید.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

فرقی نمی‌کند این زنجیر یا گردنبند بدلی باشد و یا از جنس فلزات گرانقیمت مثل طلا و نقره تهیه شده باشد، چیزی که اهمیت دارد زیبایی ظاهری آن است، طوری که این جواهرات با رنگ و مدل لباس‌های شما هماهنگی داشته باشد و آن‌ها را زیباتر و باارزش‌تر نشان دهد. واضح است که در صورت اصل بودن و گران بودن این جواهرات کار شما در نگهداری از آن‌ها دشوار خواهد شد و فقط در موقعیت‌های خاص می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ترکیب صحیح جوراب و کفش

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)