خط چشم یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار آرایش روزمره است اما کشیدن خط چشم یکی از دشوارترین کارهای آرایشی است که نیاز به مهارت و دقت زیادی دارد و اگر وقت کافی برای این کار نداشته باشید در صورت داشتن مهارت و تمرین کافی هم احتمالا نتیجه خوبی نخواهید گرفت. اما این کار ترفندهای خاص خود را دارد و همه کسانی که می‌بینید خط چشم زیبا و بی‌نقصی دارند لزوما با مهارت و صرف وقت زیاد به آن نرسیده‌اند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز چند ترفند جالب و کاربردی برای کشیدن خط چشم به شما آموزش خواهیم داد که با کمک آن می‌توانید خط چشم خود را سریع‌تر و ساده‌تر بکشید و آرایشی کامل داشته باشید، ترفندهایی که همه خانم‌های اهل آرایش باید بدانند.

قبل از این که با این ترفندها آشنا شوید لازم است اصول اولیه‌ای را درباره خط چشم و انواع آن بدانید. خط چشم‌ها به طور کلی سه نوع هستند، ژلی، مدادی و مایع. خط چشم‌های ژلی حالتی مات دارند و می‌توان گفت بهترین نوع آن هستند به شرطی موقع کشیدن آن دستتان نلرزد و مهارت کافی برای این کار داشته باشید. کشیدن خط چشم مدادی ساده‌تر از انواع دیگر خط چشم است و بهترین انتخاب برای مبتدی‌ها است به شرطی که نوع باکیفیت آن را انتخاب کنید. خط چشم مایع هم نوع دیگری از خط چشم است که نیاز به دقت و دست قوی دارد و خشک شدن آن زمانبر است، اگر مبتدی هستید بهتر است با انواع ماژیکی شروع کنید.

برای خودتان خط چشم ژلی بسازید

ترفندهای کشیدن خط چشم

این ترفند یکی از بهترین و قدیمی‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم است. خط چشم‌های ژلی باکیفیت‌تر و بالطبع گران‌تر از انواع دیگر خط چشم هستند. اما از طرف دیگر خط چشم‌های مدادی تنوع رنگ بالاتری دارند و اگر بتوانید خط چشم مدادی خود را به ژلی تبدیل کنید این کار مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. کافی است نوک مداد چشم خود را روی شعله و حرارت بگیرید تا مداد شما نرم‌تر شده و به خط چشم ژلی با کیفیت مناسب و رنگدانه قوی و مات تبدیل شود.

برای کشیدن خط چشم نقاط را به هم وصل کنید

ترفندهای کشیدن خط چشم

هرکسی نمی‌تواند یک خط چشم ساده یا گربه‌ای بی‌نقص بکشد چون امتداد دادن یک خط روی پوست به طور مستقیم ساده نیست و دردسر زیادی دارد. اما اگر ابتدا بتوانید مسیر را با کمک نقطه‌هایی مشخص کنید سپس این نقطه‌ها را به هم وصل کنید می‌توانید خط چشمی بی‌نقص و زیبا داشته باشید. این نقطه‌ها محل شروع و پایان خط چشم و مسیر آن را مشخص می‌کنند و پس از این که همه خطوط را در محل درست و قرینه کشیدید با خط چشم مدادی یا ژلی یا مایع خود آن‌ها را با دقت به هم وصل کنید.

برای کشیدن خط چشم گربه‌ای از نوار چسب کمک بگیرید

ترفندهای کشیدن خط چشم

گاهی می‌توان خط چشم را روی یکی از چشم‌ها بدون نقص و زیبا کشید اما آیا تکرار کردن همین الگو روی چشم دیگر هم ممکن است؟ قطعا این کار ساده نیست و نمی‌توان همان جهت و همان تیزی را در حالتی قرینه حالت قبلی به وجود آورد. اینجاست که استفاده از نوار چسب کاغذی به درد شما می‌خورد و نقص یک شابلون عالی را بازی می‌کند که به کمک آن بدون خطا می‌توانید خط چشم گربه ای خود را قرینه و بی‌نقص بکشید.

خط چشم خشک شده را با قطره چشم نو کنید

ترفندهای کشیدن خط چشم

خط چشم‌های مایع پس از مدتی استفاده حالتی خمیری و غلیظ پیدا می‌کنند و استفاده از آن‌ها مشکل می‌شود. اما لزومی ندارد در این مرحله خط چشم خود را دور بریزید و محصول جدیدی بخرید. اگر خط چشم شما هنوز تاریخ مصرف خود را دارد کافی است کمی قطره چشم داخل آن بریزید و با یک خلال دندان آن را هم بزنید تا مجددا رقیق و قابل استفاده شود. قطره چشم را خیلی کم و در حد چند قطره بریزید در غیر این صورت ممکن است بیش از حد رقیق یا کمرنگ شود.

از رنگ‌هایی غیر از مشکی برای کشیدن خط چشم بهره ببرید

ترفندهای کشیدن خط چشم

اگر به استفاده از خط چشم مشکی عادت دارید توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده این عادت را کنار بگذارید و از خط چشم با رنگ‌های متفاوت استفاده کنید تا تنوعی در آرایش خود به وجود آورید. خط چشم قهوه‌ای اولین توصیه ما است که در آرایش طبیعی چشم نقش مهمی را ایفا می‌کند. پس از آن رنگ‌های دیگری مثل آبی تیره، قرمز و رنگ‌های فانتزی دیگر هم می‌توانند گزینه شما برای رنگ خط چشم باشند.

برای دوام بیشتر آرایش، خط چشم را تثبیت کنید

ترفندهای کشیدن خط چشم

مثل دیگر بخش‌های آرایش خط چشم هم باید تثبیت شود تا دوام بیشتر و بهتری داشته باشد. هرچند استفاده از خط چشم ضدآب می‌تواند دوام آن را تا حد زیادی افزایش دهد اما اگر می‌خواهید خط چشم شما مات‌تر و زیباتر و بادوام‌تر شود بهتر است کمی سایه پودری و یا پودر تیبیت کننده آرایش بیرنگ روی آن بزنید. حتی اگر خط چشم ندارید می‌توانید یک برس خط چشم را مرطوب کنید و داخل پودر سایه فرو ببرید و با آن خط چشم بکشید.

زیر مژه‌ها هم خط چشم بکشید

ترفندهای کشیدن خط چشم

یکی از مشکلات رایج در ارتباط با خط چشم وجود فاصله بین خط مژه و خط چشم است که گاهی به دلیل ساختار خاص پوست پلک قابل پر شدن نیست. برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم پس از کشیدن خط چشم کمی از خط چشم یا سایه همرنگ آن را داخل مژه‌ها هم بکشید تا این فاصله پر شود. البته اگر جزو افرادی هستید که به دلیل داشتن پوست روشن یا به هر دلیل دیگری خط چشم معمولی روی صورت شما بیش از حد نمایان است این ترفند را به جای کشیدن خط چشم می‌توانید به کار ببرید.

از یک کارت ویزیت کمک بگیرید

ترفندهای کشیدن خط چشم

اگر به چسب کاغذی دسترسی ندارید یا به هر دلیل دیگری (مثلا داشتن آرایش در اطراف چشم) نمی‌توانید از آن استفاده کنید از یک کارت ویزیت معمولی که در کیف همه هم پیدا می‌شود استفاده کنید و با کمک آن خط چشم خود را تیز و یکدست بکشید. کارت را موازی با گوشه پایین چشم قرار دهید و خط چشم را در امتداد آن بکشید و ضخیم کنید.

خط چشم اکلیلی را هم امتحان کنید

ترفندهای کشیدن خط چشم

خط چشم شما لزوما نباید مات یا ساده یا تکرنگ باشد. اگر به آرایش اکلیلی و رنگارنگ علاقه دارید می‌توانید آن را روی چشمان خود هم امتحان کنید. اکلیل هرچیزی را درخشان‌تر و زیباتر می‌کند از جمله چشمان شما، پس برای کشیدن خط چشم اکلیلی یک برس خط چشم بردارید و کمی اسپری آرایشی روی آن بزنید و برس را داخل پودر اکلیل فرو برده و روی چشمان خود بکشید.

برای ظاهر طبیعی‌تر خط چشم خود را محو کنید

ترفندهای کشیدن خط چشم

همه خانم‌ها آرایش طبیعی را دوست دارند، خط چشم نیز زمانی طبیعی‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید که لبه‌های محوی داشته باشد. برای داشتن چنین خط چشمی کافی است پس از کشیدن آن با مداد، یک برس تمیز بردارید و لبه‌های بیرونی خط چشم را با آن محو کنید. استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری و محو کردن آن در داشتن خط چشم طبیعی‌تر اثر بیشتری دارد.

از فرمژه برای کشیدن خط چشم استفاده کنید

ترفندهای کشیدن خط چشم

این ترفند قطعا زندگی شما را ساده‌تر خواهد کرد و با کمک آن می‌توانید همزمان هم خط چشم بکشید و هم مژه‌های خود را فر کنید. برای این کار کافی است مداد چشم خود را بردارید و روی لبه داخلی فرمژه بکشید و بلافاصله مژه‌ها را با آن فر کنید. با این کار خط مداد به لبه پلک‌ها منتقل شده و خط چشم شما خود به خود کشیده می‌شود.

خط چشم خود را داخل فریزر بگذارید

ترفندهای کشیدن خط چشم

توصیه می‌‌کنیم که همیشه خط چشمی با بهترین کیفیت و از بهترین نوع تهیه کنید تا آرایشی زیبا داشته باشید و این محصول را تازمانی استفاده کنید که کیفیت آن قابل قبول باشد. برای این که خط چشم شما دوام و کیفیت بهتری داشته باشد توصیه می‌کنیم آن را ده دقیقه قبل از استفاده داخل فریزر قرار دهید تا بافت خود را بازیابد و روی چشم خمیری و گلوله گلوله نشود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Wellness Dose (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)