جالب و خواندنی


ترفندهایی برای تجربه آرایش‌های ماندگار و بی‌عیب و نقص

در دنیای مدرن امروز، شاهد گشایش درب‌های جدیدی از علم و تکنولوژی به روی صنعت آرایش و زیبایی هستیم. از تکنیک‌ها و ترفندهای نوین گرفته تا نسل جدید محصولات آرایشی، همه چیز برای تجربه میکاپ بی‌نقص فراهم شده است. کافی است برخی اصول اولیه و محصولات کاربردی در این زمینه را بشناسید تا شما هم بتوانید میکاپی کم نظیر و حرفه‌ای برای خودتان اجرا کنید.

با روتین مراقبتی شروع نمایید

فرقی نمی‌کند که لوازم آرایشی مصرفی شما تا چه اندازه گران قیمت و لاکچری است. هنگامی که پوست برای پذیرش لایه‌های میکاپ آماده نشده باشد، احتمالا با عوارض ناخوشایندی از قبیل ماسیدن آرایش، خشکی پوست و کاهش ماندگاری میکاپ مواجه می‌شوید. البته با داشتن روتین پوستی مناسب، جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت.

  • ابتدا پوستتان را با شوینده مناسبی بشویید تا تمام چربی‌های اضافی و آلودگی‌ها از بین بروند.
  • در مرحله بعد، به کمک تونرها پاکسازی پوستتان را تکمیل کنید.
  • در این قسمت از روتین، استفاده از سرم آبرسان نقش بسیار مهمی در حفظ هیدراته ماندن پوست و جلوگیری از خشکی آن دارد.
  • برای اتمام روتین مراقبتی پیش از میکاپ، از مرطوب کننده‌ها کمک بگیرید. مرطوب کننده، سد لیپیدی پوست را تقویت می‌کند و مانع از خشکی و ماسیدن آرایش می‌شود.

نکته: توجه داشته باشید که این مراحل، چارچوب کلی روتین پیش از آرایش را بیان می‌کنند. نوع روتین و محصولات مورد استفاده در روتین مراقبتی، به جنس پوست و نیازهای شخصی شما بستگی دارد و قابل تغییر است.

نقش پرایمر صورت را جدی بگیرید

ترفندهایی برای تجربه آرایش‌های ماندگار و بی‌عیب و نقص

اگر دوست دارید آرایشی با ماندگاری بالا داشته باشید، پرایمر را دست کم نگیرید. پرایمرها، بافت غلیظ و ابریشمی دارند که به خوبی سطح پوست را پوشش می‌دهد. این محصول، ناهمواری‌ها و منافذ باز را می‌پوشاند و پوستتان را کاملا صاف و یکدست می‌کند. همچنین، پایه‌ای چسبناک برای دیگر لایه‌های آرایشی فراهم می‌آورد. نقش دیگر پرایمر، ایجاد لایه بافری است که بخش محصولات مراقبت پوستی و لایه‌های آرایشی را از هم جدا می‌کند. به این معنی که مانع از ادغام آن‌ها می‌شود و در پروسه میکاپ، از پوستتان محافظت می‌نماید. برای استفاده از پرایمر، مقداری از آن را روی پوستتان بمالید و به کمک براش مناسبی پخش نمایید. سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پرایمر به خوبی جذب پوست شود و منافذ را کاور کند. حالا می‌توانید با خیال راحت به سراغ مراحل بعدی میکاپ بروید.

تکنیک آندرپینینگ را امتحان نمایید

یکی از تکنیک‌های جذاب و کاربردی برای افزایش ماندگاری آرایش، آندرپینینگ under painting است که این روزها به عنوان یکی از داغ‌ترین ترندهای آرایشی شناخته می‌شود. این تکنیک از ابداعات خلاقانه میکاپ آرتیست معروف، مری فیلیپس است. برای اجرای آندر پینتینگ، در همان ابتدای کار کانتور و کانسیلر خود را بردارید و با استفاده از راهنمای زیر دست به کار شوید:

  • خطوط تیره و روشن کانتور را با توجه به اصول کانتورینگ روی پوستتان اجرا کنید. کانتور روشن را در وسط پیشانی، برجستگی گونه‌ها، امتداد خط بالای ابرو، وسط چانه و پل بینی بزنید. نواحی امتداد خط فک، گودی گونه، بالای پیشانی و دو طرف بینی را با کانتور تیره پر کنید.
  • در ادامه، لک‌های پوستی و جای جوش را به صورت نقطه‌ای با کانسیلر بپوشانید.
  • به سراغ رژگونه بروید و مقداری از آن را در امتداد سیب گونه به سمت بالای شقیقه‌ها بمالید. در تکنیک آندرپینینگ، بهتر است از رژگونه‌های کرمی و مایع استفاده کنید.
  • حالا بلندر تمیزی را بردارید و آن را کمی مرطوب نمایید. به کمک بلندر، خطوط کانتور را تا حدودی فید کنید. در این مرحله لازم نیست تمام خطوط را کاملا محو کنید.
  • در مرحله آخر، فونداسیون محبوبتان را بردارید و به کمک بلندر آن را روی تمام سطح پوستتان پخش کنید. نکته مهم در این مرحله، عدم پخش شدن خطوط کانتور و رژگونه به نواحی اطراف است.

برای اتمام زیرسازی، می‌توانید از هایلایترهای طلایی و صورتی کمک بگیرید و قسمت بالای گونه، استخوان ابرو و پل بینی را برجسته‌تر کنید.

با کانسیلرها حرفه ای جلوه کنید

تفاوتی ندارد که قرار است از کدام تکنیک زیرسازی برای اجرای میکاپ استفاده کنید؛ کانسیلرها، پای ثابت تمام سبک‌های آرایشی هستند. این محصول که به عنوان کرم پودر فشرده نیز شناخته می‌شود، برای پوشش ۱۰۰ درصدی لک و نواقص پوستی طراحی شده است. کانسیلرها، در دو نوع معمولی و اصلاح کننده تولید می‌شوند. کانسیلرهای معمولی از نظر تناژ رنگی شبیه فونداسیون‌ها هستند و کاربرد مشابهی دارند.

اما کانسیلرهای اصلاح کننده در رنگ‌های سبز، زرد، بنفش، نارنجی، صورتی و… عرضه می‌شوند. هرکدام از این رنگ‌ها، با توجه به اصول اولیه چرخه رنگ و علم رنگ‌شناسی در پالت کانسیلر قرار گرفته‌اند و کاربرد منحصر به فردی دارند:

کانسیلر سبز: پوشاندن التهابات و قرمزی پوست

کانسیلر زرد: کاور کردن کبودی پوست و نقاط تیره اطراف دهان و بینی

کانسیلر نارنجی (هلویی): پوشش سیاهی دور چشم

کانسیلر بنفش: اصلاح رنگ پریدگی و بی‌حالی پوست

استفاده همزمان از کانسیلرهای معمولی و اصلاح کننده، امکان اجرای میکاپ بی‌عیب و نقص و بسیار ماندگار را برایتان فراهم می‌کند. فقط در نظر داشته باشید که ابتدا باید کانسیلر اصلاح کننده را روی پوست بزنید و سپس به سراغ کانسیلر معمولی و هماهنگ با تناژ طبیعی پوستتان بروید.

جادوی فیکساتورها

فیکساتورها،  نهایی برای تضمین ماندگاری میکاپ هستند. این محصول آرایشی، با هدف تثبیت لایه‌های میکاپ روی سطح پوست تولید شده است. فیکساتور از نظر کاربرد و فرمولاسیون، در دو شکل پودری و اسپری عرضه می‌شود:

  • فرمولاسیون پودری، پوششی مات و مخملی روی پوست به وجود می‌آورد. پودر فیکس، چربی طبیعی پوست را کنترل می‌کند و مانع از براق شدن سطح پوست بعد از تکمیل مراحل آرایش می‌شود. این محصول، انتخابی شگفت‌انگیز برای پوست‌های چرب است.
  • اگر از طرفداران آرایش براق و طبیعی هستید، اسپری فیکس برای شما است. این اسپری، پوششی سبک روی پوست ایجاد می‌کند و ظاهری طبیعی به آرایشتانو هدیه می‌دهد. ولی در صورتی که پوست خشک و حساسی دارید و اغلب با پدیده ماسیدن آرایش روبرو می‌شوید، بهتر است به سراغ اسپری فیکس بروید.

نکته مهم و نهایی درباره میکاپ حرفه‌ای، استفاده از محصولات مرغوب و اصل است. مصرف لوازم آرایشی فیک و بی‌کیفیت نه تنها میکاپتان را خراب می‌کند، بلکه باعث آسیب‌های پوستی جبران ناپذیر نیز می‌شود. انتخاب برند مناسب و تهیه ملزومات آرایشی از فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی معتبر، مهم‌ترین نکته برای تهیه لوازم آرایشی اصل است.

در نهایت اینکه، میکاپ و آرایش در عصر نوین، تنها با هدف خلق زیبایی بیشتر اجرا نمی‌شود. بلکه به عنوان نوعی توانایی فردی و ارزشمند تلقی می‌شود. اجرای آرایش مناسب و حرفه‌ای، استایلی آراسته و جذاب برایتان رقم می‌زند و در دیدگاه اطرافیان نیز بسیار موثر است. یاد گرفتن چند تکنیک آرایشی در این زمینه می‌تواند برایتان کمک کننده باشد.