بوت ساق کوتاه را چطور با مدل‌های مختلف شلوار جین بپوشیم؟


وقتی فصل پاییز و زمستان فرامی‌رسد پوشیدن کفش‌های پاییزی مثل بوت ساق کوتاه هم رواج زیادی پیدا می‌کند. این کفش‌های زنانه هم به اندازه بوت‌های کلاسیک، شیک و زیبا هستند و هم به اندازه کفش‌های معمولی راحت و تطبیق پذیر. پس جای تعجبی ندارد که بدانید بوت ساق کوتاه بخش ثابت و جدایی ناپذیر استایل پاییزی خانم‌های شیک پوش است.

روش‌های مختلفی برای پوشیدن بوت ساق کوتاه وجود دارد و معمول‌ترین راه، پوشیدن آن با شلوار جین است. اما بوت ساق کوتاه را چطور می‌توان با هر مدل از شلوار جین زنانه پوشید؟

ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که چطور بوت ساق کوتاه را با انواع مدل‌های شلوار جین زنانه بپوشید و استایلی زیبا بسازید. در ادامه نیز چندین مدل کفش زنانه زیبا به شما معرفی خواهیم کرد که برای پاهای عریض بسیار مناسب هستند.


ترکیب بوت ساق کوتاه با شلوار جین تنگ

مهم‌ترین نکته‌ای که خانم‌ها باید هنگام پوشیدن بوت ساق کوتاه باید به آن توجه کنند دیده نشدن جوراب است یعنی اگر زیر بوت جوراب به پا دارید (که معمولا در فصول سرد سال این کار ضروری است) باید طوری آن را بپوشید که جوراب شما به خصوص اگر از نوع اسپورت و نه چندان شیک است از زیر بوت دیده نشود.

شلوارهای جین تنگ از لباس‌های کلاسیک زنانه‌ای هستند که در هر کمد لباسی پیدا می‌شوند و هر خانم شیک پوشی حداقل یکی از آن‌ها را در اختیار دارد و این شلوارها بهترین گزینه برای پوشیدن با بوت ساق کوتاه هستند.

پوشیدن بوت ساق کوتاه با شلوار جین تنگ مزایای زیادی دارد از جمله این که باعث می‌شود پاهای شما لاغر و کشیده به نظر برسد و بالطبع قد شما نیز بلندتر به نظر خواهد رسید.

استایل با بوت ساق کوتاه

سعی کنید شلواری را انتخاب کنید که مچ پای آن به اندازه کافی تنگ باشد تا به راحتی داخل ساق بوت برود و لبه‌های آن مشخص نباشد. البته قرار دادن بوت داخل شلوار هم یک گزینه است که نتیجه آن زیبا و جالب از کار در خواهد آمد.

اگر می‌خواهید پاهای شما از این هم بلندتر به نظر برسد رنگ شلوار را همرنگ با بوت انتخاب کنید و از استایل زمستانی زیبای خود لذت ببرید. توجه داشته باشید که شلوار تنگ حتی اگر بلند هم باشد نیازی به تا زدن لبه‌های آن ندارد و به راحتی روی پاهای شما جمع شده و فرمی زیبا ایجاد خواهد کرد به شرط آن که لبه‌های شلوار به حد کافی تنگ و چسبان باشند.


ترکیب بوت ساق کوتاه با شلوار گشاد تا شده

مسلما شلوار جین تنگ تنها گزینه شما برای پوشیدن با بوت ساق کوتاه نیست و شما می‌توانید از مدل‌های دیگر شلوار جین از جمله شلوار گشاد جین موسوم به جین‌های مدل پسرانه هم استفاده کنید.

جین‌های مدل پسرانه از کمر به پایین گشاد هستند و حالتی راحت و آزاد دارند در نتیجه خانم‌هایی که دوست دارند لباس پایین تنها راحت به تن داشته باشند و زیر این شلوار از شلوارهای پشمی و زمستانی هم استفاده کنند بهتر است از شلوار جین مدل پسرانه استفاده کنند.

البته سایزبندی شلوارهای گشاد طوری است که معمولا ساق‌های آن برای خانم‌ها بلند است، اگر شلوار گشاد شما برایتان بلند است آن را کوتاه نکنید، در عوض می‌توانید با تا زدن لبه‌های این شلوار استایلی جذاب و متفاوت بسازید.

بوت ساق کوتاه

شما می‌توانید بوت ساق کوتاه خود را با شلوار جین گشاد، طوری بپوشید که راحت، امروزی و شیک باشد. برای این کار لبه‌های شلوار را دو بار تا بزنید طوری که تا بالای لبه بوت برسد اما در نه حدی که موقع نشستن، جوراب‌های شما از زیر آن مشخص باشد. به این ترتیب می‌توانید راحت و آزاد به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید و در عین حال شیک و کلاسیک هم دیده شوید.

مدل‌های مختلف بوت ساق کوتاه را می‌توان به این روش پوشید اما مدل‌هایی که استایل آن‌ها کمی وسترن و مردانه است به این روش زیباتر به نظر خواهند رسید.


بوت ساق کوتاه با شلوار دمپاگشاد

شلوار دمپاگشاد یکی از محبوب‌ترین مدل‌های شلوار جین زنانه است که از دهه ۷۰ میلادی مد روز بوده است و اگرچه محبوبیت آن فراز و نشیب‌های زیادی داشته است اما هرگز از دنیای مد کنار گذاشته نشده است.

شلوار دمپاگشاد مزایای زیادی دارد و شاید مهم‌ترین آن این است که پوشیدن این شلوار قد شما را بلندتر نشان می‌دهد. اما شوار دمپاگشاد در کنار این مزایا محدودیت‌هایی هم دارد از جمله این که ترکیب آن با کفش تخت چندان زیبا نیست و مهم‌تر از همه این که پوشیدن آن با بوت دردسرهای زیادی دارد.

استایل با بوت ساق کوتاه

مثلا اگر بخواهید این شلوار را با بوت بلند بپوشید یا باید با زحمت فراوان شلوار را داخل بوت قرار دهید و یا بوت را زیر شلوار مخفی کنید که در هر دو صورت متضرر خواهید شد. البته ترکیب شلوار دمپاگشاد فقط با بوت ساق کوتاه و آن‌ هم تحت شرایطی خاص ممکن است.

در واقع تنها یک راه برای پوشیدن بوت ساق کوتاه با شلوار دمپاگشاد وجود دارد و آن این است که شما از یک بوت با پاشنه بلند استفاده کنید و آن را طوری بپوشید که لبه جلویی شلوار تا بالای نوک کفش برسد.

در این شرایط هم قد شما بلندتر دیده خواهد شد و هم کفش شما استایلی زیبا خواهد داشت. توجه داشته باشید که این روش فقط برای بوت پاشنه بلند مناسب است و حتی بوت لژدار (که قسمت جلوی آن بلندتر است) هم نمی‌تواند زیبایی کاملی با این شلوار به وجود آورد.

همچنین بخوانید: روش پوشیدن انواع بوت ساق کوتاه

ریسک کردن با بوت ساق کوتاه

مواردی که در این مقاله بیان شد قوانین غیرقابل سرپیچی نیستند بلکه در نهایت این حس خلاقیت و زیبایی شناسی شما است که می‌تواند تشخیص دهد کدام مدل‌های شلوار با کدام مدل‌های بوت ساق کوتاه مناسب و هماهنگ هستند.

مثلا اگر بوت خاصی دارید که می‌خواهیدد زیبایی آن بیشتر به چشم بیاید می‌توانید به جای شلوار تنگ یا گشاد یا دمپای بلندی که زیبایی بوت شما را تحت الشعاع قرار می‌دهند از یک شلوار جین کوتاه استفاده کنید طوری که لبه شلوار تا پایین لبه بوت برسد.

در این شرایط هم مدل بوت شما بیشتر به چشم خواهد آمد و هم شلوار شما در کنار آن زیباتر به نظر خواهد رسید و ترکیب این دو در کنار هم شیک و مد روز خواهد بود.

مثلا یک جفت بوت پلنگی زیبا اگر با یک شلوار دمپاگشاد کوتاه شده مدل جدید پوشیده شود این ترکیب یک ترکیب کاملا مد روز است و در عین حال زیبایی هر دو به خوبی به چشم می‌آید و شما می‌توانید از قوانین ساده ست کردن برای زیباتر شدن استایل خود استفاده کنید.

استایل با بوت ساق کوتاه


اگر پاهای عریض دارید این مدل‌های کفش زنانه را امتحان کنید

داشتن پاهای باریک یک موهبت است چون پاهای باریک، کشیده و زیبا هستند و نه تنها کوچک‌تر دیده می‌شوند بلکه ساق‌های شما را هم بلند و کشیده نشان می‌دهند. اما اگر از این نعمت برخوردار نباشید چطور؟

افرادی که پاهای عریض دارند معمولا در انتخاب کفش دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند کفشی را که کاملا اندازه پای آن‌ها است انتخاب کنند.

اگر هم چنین کفشی پیدا شود معمولا استایل زیبایی ندارد و باعث می‌شود پاها کوتاه و بزرگ به نظر برسند. اما دنیای مد در حال تغییر است و طراحان سعی می‌کنند افراد بیشتری را در طراحی‌های خود مد نظر قرار می‌دهند و از قالب‌های از پیش تعیین شده و قدیمی طراحی دورتر می‌شوند.

پس اگر شما پاهای عریضی دارید نگران نباشید چون مدل‌های مختلف و متنوعی از کفش‌های زنانه در دامنه‌های گسترده قیمت وجود دارند که می‌توانند برای شما مناسب باشند و پاهای شما را ظریف و زیبا نشان دهند.

در ادامه تعدادی از این مدل‌های زیبا و شیک را مشاهده می‌کنید. معمولا کفش‌هایی که نوک تیز هستند و متناسب با فرم پای عریض طراحی شده‌اند می‌توانند انتخابی مناسب برای پاهای عریض باشند اما فرقی نمی‌کند اگر کفش شما تخت یا پاشنه بلند باشد، صندل یا جلوبسته باشد و … اگر قسمت پنجه آن فرم درستی داشته باشد برای پاهای عریض مناسب خواهد بود.

بوت ساق کوتاه

بوت ساق کوتاه

بوت ساق کوتاه

بوت ساق کوتاه

بوت ساق کوتاه

بوت ساق کوتاه

بوت ساق کوتاه


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)