انتخاب بهترین رنگ لاک برای آرایش ناخن‌ها به عوامل متعددی بستگی دارد مثل رنگ لباس، موقعیت و سلیقه شخصی. اما مهم‌ترین عامل در انتخاب رنگ لاک، رنگ پوست شما است. لاک ناخن دقیقا در مجاورت پوست دست شما قرار دارد و به همین دلیل رنگی که برای این لاک انتخاب می‌کنید باید با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد. اما بهترین رنگ لاک ناخن برای هر رنگ پوست چیست؟ با داشتن پوست تیره یا روشن یا متوسط استفاده از کدام رنگ‌های لاک گزینه بهتری است؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که هماهنگ‌ترین و بهترین رنگ لاک ناخن برای رنگ پوست شما چیست. البته این رنگ‌ها رنگ‌های پیشنهادی ما برای لاک زدن هستند و تنها گزینه‌های شما نیستند.

بهترین رنگ لاک ناخن برای پوست تیره

اگر پوست شما در دسته پوست‌های تیره قرار می‌گیرد یعنی رنگ آن مایل به قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره است انتخاب‌های شما برای رنگ لاک ناخن، محدودیت کمتری دارد و بیشتر رنگ‌های موجود در طیف رنگ‌های لاک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما چهار مورد زیر بهترین رنگ لاک ناخن برای پوست تیره هستند.

بهترین رنگ لاک ناخن

قرمز تند: کارشناسان مد و زیبایی معتقدند رنگ‌های تند و روشن مثل رنگ‌های گل‌ها در طبیعت بهترین رنگ لاک ناخن برای پوست‌های تیره هستند چون پوست تیره رنگی خنثی دارد و این رنگ خنثی زمینه مناسبی برای خودنمایی رنگ‌های روشن و تند روی آن به وجود می‌آورد. یک رنگ زیبا مثل قرمز تند همیشه مد روز است و هیچ وقت تکراری و قدیمی نمی‌شود. این قرمز می‌تواند ته رنگ صورتی یا نارنجی داشته باشد که انتخاب آن به سلیقه و ته رنگ پوست شما بستگی دارد.

بهترین رنگ لاک ناخن

ارغوانی: همان طور که گفتیم رنگ‌های تند و روشن و جسورانه بهترین گزینه برای لاک ناخن افرادی هستند که پوست تیره دارند. با داشتن پوست تیره دست شما در انتخاب رنگ لاک ناخن باز است و اگر به رنگ‌های تند و روشن علاقه داشته باشید می‌توانید سراغ رنگی مثل رنگ ارغوانی بروید. رنگ ارغوانی یک رنگ زیبا از خانواده صورتی است که ته رنگ بنفش هم دارد و برای خانم‌هایی که به این خانواده‌های رنگی علاقه دارند می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

بهترین رنگ لاک ناخن

زرد: رنگ زرد جزو رنگ‌هایی است که بسیار تند و روشن محسوب می‌شود و هر کسی نمی‌تواند از آن برای لاک زدن استفاده کند اما کسانی که پوست تیره دارند هیچ محدودیتی در این مورد ندارند و می‌توانند از رنگ زرد هم برای آرایش ناخن‌های خود بهره ببرند. رنگ زرد طیف‌های مختلفی دارد و رنگ‌های زیادی مثل لیمویی، زرد قناری و … را می‌توان در این دسته جا داد اما رنگ زردی که ته رنگ نارنجی دارد جزو رنگ‌های مد روز برای لاک ناخن است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین رنگ لاک ناخن

شیرکاکائویی: همیشه و در هر موقعیتی نمی‌توان از رنگ‌های تند و روشن استفاده کرد و گاهی شرایطی پیش می‌آید که شما نمی‌خواهید لاک ناخن‌هایتان چندان جلوه داشته باشد. رنگ‌های خنثی و پایه ناخن برای این شرایط طراحی شده‌اند و رنگی مشابه رنگ ناخن شما دارند. حال اگر پوست شما تیره باشد رنگ خنثی و پایه ناخن برای شما رنگ شیرکاکائویی است، رنگی در خانواده قهوه‌ای که کمی سفید با آن مخلوط شده و به رنگ پوست تیره شباهت پیدا کرده است.

بهترین رنگ لاک ناخن برای پوست متوسط و زیتونی

اگر پوست شما در دسته پوست‌های متوسط قرار می‌گیرد یعنی نه خیلی تیره است و نه خیلی روشن، باز هم انتخاب‌های شما برای رنگ لاک ناخن چندان محدود نیست و شما می‌توانید بسیاری از رنگ‌ها را برای آرایش ناخن‌های خود به کار ببرید. اما چهار مورد زیر بهترین رنگ لاک ناخن برای پوست متوسط و زیتونی هستند.

بهترین رنگ لاک ناخن

صورتی: برای خانم‌هایی که رنگ پوست متوسط و زیتونی دارند و به دنبال یک رنگ شیک و روزمره برای آرایش ناخن‌های خود هستند رنگ لاک صورتی خالص توصیه می‌شود. این رنگ زیبا و جذاب جزو رنگ‌های محبوب خانم‌ها برای لاک ناخن است و به عنوان رنگ هزاره طرفداران زیادی دارد و اگر شما پوست متوسط و زیتونی داشته باشید می‌توانید از این رنگ برای لاک زدن استفاده کنید و بر زیبایی دست و ناخن‌های خود بیفزایید.

بهترین رنگ لاک ناخن

قرمز: برای پوست‌های متوسط و زیتونی دامنه انتخاب نسبتا گسترده است و خانم‌هایی که پوست متوسط دارند می‌توانند از رنگ‌های متعددی برای آرایش ناخن‌های خود استفاده کنند. اما همیشه انتخاب‌های بهتری وجود دارد که رنگ پوست شما را زیباتر و کامل‌تر می‌کند و رنگ قرمز یکی از این انتخاب‌ها است. اگر ته رنگ پوست شما گرم است از رنگ‌های قرمز با ته رنگ نارنجی و اگر ته رنگ پوست شما سرد است از رنگ قرمز با ته رنگ آبی استفاده کنید.

بهترین رنگ لاک ناخن

نعنایی: اگر رنگ‌های قرمز و صورتی رنگ‌های مورد علاقه شما برای لاک ناخن نیستند و یا ترجیح می‌دهید سراغ گزینه‌های ملایم‌تری برای آرایش ناخن‌های خود بروید رنگ نعنایی یا رنگ آبی تیله‌ای یا فیروزه‌ای روشن (که رنگ‌هایی بسیار نزدیک به هم هستند) به شما توصیه می‌کنیم. این رنگ‌ها در دسته رنگ‌های سرد و خنثی قرار می‌گیرند و فرقی نمی‌کند ته رنگ پوست شما سرد یا گرم باشد. علاوه بر این، این رنگ‌ها زمینه‌ای عالی برای کار ناخن هم هستند و می‌توانید روی آن‌ از رنگ‌های اکلیلی و متالیک مثل طلایی و نقره‌ای هم استفاده کنید.

بهترین رنگ لاک ناخن

پایه متالیک: اگر پوست شما متوسط است بدون هیچ نگرانی و تردیدی می‌توانید سراغ لاک‌های متالیک بروید و ناخن‌های خود را با این رنگ‌ها آرایش کنید. البته بهتر است پایه رنگ متالیک انتخابی خود را روشن بگیرید مثل طلایی، نقره‌ای، زرگلد چون این رنگ‌ها هم تطبیق پذیرتر هستند و هم با پوست‌های متوسط هماهنگی بیشتری دارند. همچنین به خاطر داشته باشید که رنگ‌های پاستل مثل یاسی، آبی آسمانی، لیمویی و … هم می‌تواند انتخابی عالی برای پوست‌های متوسط و زیتونی باشد.

بهترین رنگ لاک ناخن برای پوست روشن

اگر پوست شما در دسته پوست‌های روشن قرار می‌گیرد یعنی رنگ روشن با ته رنگ صورتی یا زرد یا هلویی دارد انتخاب‌های شما برای رنگ لاک ناخن تا اندازه‌ای محدود است و برخی از رنگ‌ها روی دست شما حالتی رنگ پریده و مات ایجاد می‌کنند. چهار مورد زیر بهترین رنگ لاک ناخن برای پوست روشن هستند.

بهترین رنگ لاک ناخن

رنگ بژ و شنی: اگر رنگ پوست شما روشن است و می‌خواهید از یک رنگ ملایم و کمرنگ برای آرایش ناخن‌های خود استفاده کنید سراغ رنگ‌های ظریف و شیکی مثل بژ و شنی بروید. این رنگ‌ها روی دستان شما تقریبا نامرئی خواهند بود اما حالتی جذاب و دلپذیر به آن‌ها خواهند داد. شما می‌توانید این رنگ‌ها را به تنهایی و یا به عنوان زمینه برای کار ناخن و همراه با رنگ‌های روشن یا پاستل به کار ببرید و آرایش ناخن‌های خود را کامل کنید.

بهترین رنگ لاک ناخن

صورتی پررنگ: به طور کلی هرچه پوست روشن‌تر باشد رنگدانه‌های کمتری دارد و سرد به نظر می‌رسد چون ته رنگ آن متمایل به آبی و صورتی است. بنابراین هر طیف رنگی که مشابه این ته رنگ باشد برای افراد با پوست روشن بهترین رنگ لاک خواهد بود. پس اگر رنگ‌های صورتی یا آبی رنگ مورد علاقه شما هستند تردید نکنید و یک لاک با این رنگ‌ها تهیه کرده و به عنوان لاک روزمره یا مهمانی خود مورد استفاده قرار دهید.

بهترین رنگ لاک ناخن

آبی تیره: افرادی که پوست روشن دارند تنها محدود به رنگ‌های روشن و ملایم نیستند و می‌توانند از رنگ‌های تیره هم برای آرایش ناخن‌های خود استفاده کنند. آبی نیمه شب یکی از این رنگ‌ها است که هم در دسته رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد و هم زیبایی خاصی دارد که روی پوست روشن به خوبی جلوه می‌کند. البته شما می‌توانید از طیف‌های دیگر آبی تیره مثل لاجوردی هم استفاده کنید و ناخن‌های خود را به زیبایی بیارایید.

بهترین رنگ لاک ناخن

هلویی روشن: همان طور که گفتیم همیشه و در هر موقعیتی نمی‌توان از رنگ‌های روشن استفاده کرد و گاهی شرایطی پیش می‌آید که شما نمی‌خواهید لاک ناخن‌هایتان بیش از حد جلوه گری کند. برای این منظور یک لاک به رنگ هلویی روشن می‌تواند بهترین انتخاب به خصوص برای افرادی باشد که پوست روشن با ته رنگ گرم یا خنثی دارند. افرادی که ته رنگ سرد در پوست خود دارند می‌توانند از طیف‌های مایل به صورتی این رنگ استفاده کنند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)