فصل بهار فصل شکوفایی گل‌ها و نمایش رنگ‌های زیبای طبیعت است و این رنگ‌های زیبا می‌توانند در لباس‌ها و آرایش چهره شما نیز نمود پیدا کرده و با آن هماهنگ شوند. یکی از انتخاب‌های دشوار خانم‌ها در آرایش انتخاب رنگ رژ لب برای آرایش است اما کارشناسان توصیه می‌کنند برای راحتی انتخاب سراغ رنگ‌هایی بروید که با فصل هماهنگ هستند. یعنی به طور مثال در فصل بهار از رنگ‌هایی استفاده کنید که با حال و هوای این فصل هماهنگی داشته باشند اما رنگ‌های بهاری برای آرایش لب کدام رنگ‌ها هستند و چطور می‌توان آن‌ها را با رنگ پوست و بقیه آرایش هماهنگ کرد؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که بهترین رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار که متناسب با رنگ پوست شما هم باشد چیست.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش در بهار

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار

فصل بهار چه چیزی را در ذهن شما تداعی می‌کند؟ شکوفه‌های خوشرنگ؟ میوه‌های خوشمزه؟ گل‌های زیبا؟ همه این رنگ‌ها و زیبایی‌ها را می‌توان در چند رنگ ملایم و دلپذیر مثل صورتی، بنفش، نارنجی و قرمز خلاصه کرد و در آرایش لب به کار برد. البته ممکن است هر رنگی به هر کسی نیاید و برخی از رنگ‌ها برای رنگ پوست خاصی مناسب‌تر باشند. اما فرقی نمی‌کند رنگ پوست شما تیره یا روشن یا متوسط باشد، در هر صورت در میان رنگ‌های بهاری می‌توان بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما پیدا کرد. اما یک اصل مهم را مد نظر داشته باشید، همیشه سعی کنید رنگ محبوب خود را به رنگی که با پوستتان هماهنگی دارد ترجیح دهید، اگر رنگ محبوب خود را انتخاب کنید احساس بهتری نسبت به ظاهر خود خواهید داشت و اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش در بهار

هلویی بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما

اگر شما پوست روشن با ته رنگ سرد دارید بهتر است برای آرایش لب در فصل بهار سراغ رنگ‌هایی بروید که طیف هلویی دارند. طیف هلویی با ته رنگ مرجانی حالت خنثی و کمی مایل به گرم دارد در نتیجه از سردی و بی رنگی پوست سرد شما می‌کاهد و طیف آن هم چندان پررنگ نیست تا چهره شما را تحت الشعاع قرار دهد در نتیجه برای آرایش ملایم بهاری بهترین انتخاب خواهد بود. رنگ‌های هلویی با کمی ته رنگ مرجانی هم جلوه زیبایی به پوست روشن و سرد می‌دهند مخصوصا اگر حالت مات و یا خیلی براق و اکلیلی نداشته باشند و بافت آن کرمی و نیمه براق به نظر برسد.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش در بهار

قرمز نارنجی

بر خلاف تصور عموم خانم‌های موقرمزی که پوست روشن دارند هم می‌توانند از رژ لب قرمز استفاده کنند اما رژ لب قرمز آن‌ها در فصل بهار باید کمی طیف نارنجی در خود داشته باشد و روشن و تند باشد، همان طور که در تصویر می‌بینید قرمزی رنگ رژ هالند رودن در نگاه اول خود را نشان می‌دهد و حالتی یکدست به صورت او می‌دهد. برای جلوه بیشتر و بهتر این رنگ رژ لب روی چهره موقرمزها، بهتر است آن را از نوع مات و نیمه مات انتخاب کنید تا به این ترتیب پوست صاف و سالم به نظر برسد.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش در بهار

نارنجی

اگر رنگ پوست شما مانند جیمی کینگ خیلی روشن با ته رنگ گرم است بهترین رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار رنگی است که طیف نارنجی در خود داشته باشد. معمولا نارنجی خالص برای آرایش لب نتیجه چندان جالبی نخواهد داشت اما طیف‌هایی از نارنجی که مایل به قرمز باشند گرمی خاصی دارند و با طیف گرم پوست شما هماهنگی خوبی به وجود می‌آورند و باعث می‌شوند پوست کمی گلگون‌تر و یکدست‌تر به نظر برسد. خوشبختانه رنگ نارنجی جزو رنگ‌های خاص و زیبای فصل بهار هم هست و می‌توان به راحتی، آرایش و لباس‌های بهاری را با آن هماهنگ کرد.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش در بهار

صورتی چرک

اگر پوست شما در دسته پوست‌های روشن و متوسط که ته رنگ گرم دارند قرار می‌گیرد می‌توانید سراغ طیف‌های خنثی و ملایم صورتی که به آن صورتی چرک هم گفته می‌شود بروید. تفاوت صورتی چرک با صورتی روشن در این است که صورتی چرک کمی خاکستری در خود دارد و به اصطلاح یک رنگ مرده و خنثی است اما این رنگ مرده اگر روی لب‌های شما قرار گیرد حالتی شاداب و جذاب به چهره گرم و متوسط شما می‌دهد و آن را روشن‌تر و گلگون‌تر نشان می‌دهد. هرچه پوست شما تیره‌تر باشد می‌توانید از طیف‌های روشن‌تر صورتی چرک استفاده کنید اما نوع براق این رنگ به نوع مات آن ترجیح دارد.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش در بهار

صورتی روشن

صورتی روشن از رنگ‌های محبوب خانم‌ها است و جزو رنگ‌های کلاسیک برای آرایش بهار و تابستان به شمار می‌رود اما اگر پوست شما متوسط و مایل به زیتونی است بیشتر و بهتر از هر گروه دیگری می‌توانید طیف صورتی روشن را در رنگ رژ لب برای آرایش بهاری خود جای دهید. این رنگ اگر با بافت براق و حتی اکلیلی هم انتخاب شود جلوه بسیار زیباتری خواهد داشت و چهره شما را روشن‌تر و جوان‌تر نشان خواهد داد. شما به راحتی می‌توانید رژ لب صورتی روشن را با کمی آرایش ملایم روی گونه و چشم ترکیب کنید و سبک آرایش بهاری مخصوص خود را بسازید.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش در بهار

کالباسی بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما

کالباسی یکی از تطبیق پذیرترین رنگ‌های رژ لب برای آرایش به شمار می‌رود چون خنثی بودن آن با هر رنگ پوست و هر نوع آرایشی همخوانی دارد و شما در هر موقعیتی از مهمانی و عروسی گرفته تا موقعیت‌های جدی و رسمی می‌توانید از رژ لب کالباسی برای آرایش لب‌های خود استفاده کنید اما کارشناسان معتقدند این رنگ رژ لب برای خانم‌هایی مناسب است که مثل سارا هایلند پوست گندمگون با ته رنگ طلایی دارند. در این شرایط استفاده از رژ لب کالباسی می‌تواند روی طیف زیبای پوست شما تاکید کند و آن را طبیعی و جذاب جلوه دهد.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش در بهار

ارغوانی و بنفش

خانم‌هایی که مثل اولیویا مان پوست زیتونی دارند می‌توانند برای خوشرنگ‌تر نشان دادن چهره خود از رنگ بنفش و ارغوانی مایل به بنفش استفاده کنند. این رنگ‌های زیبا جزو رنگ‌های کلاسیک فصل بهار به شمار می‌رود که علاقمندان به رنگ‌های تیره برای رژ لب را نیز ناامید نمی‌کند. البته بنفش و ارغوانی طیف‌های مختلفی دارند و شما بر اساس میزان تیرگی و روشنی پوست خود می‌توانید یک طیف مناسب را برای خودتان انتخاب کنید. پس اگر شما نیز پوست زیتونی دارید و می‌خواهید برای یک مهمانی بهاری آرایشی زیبا و چشمگیر داشته باشید توصیه می‌کنیم با انتخاب یک رژ لب بنفش خاص و جذاب همه چشم‌ها را به سوی خود خیره کنید.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش در بهار

صورتی کمرنگ

برخی خانم‌ها علاقه‌ای به جب توجه ندارند و معمولا ترجیح می‌دهند رنگی ملایم و خنثی مثل صورتی کمرنگ را برای آرایش لب خود انتخاب کنند که اتفاقا برای فصل بهار هم رنگ بسیار مناسب و هماهنگی به شمار می‌رود. اما بسیاری از خانم‌ها از امتحان رنگ صورتی ملایم نتیجه چندان رضایت بخشی نمی‌گیرند چون این رنگ برای کسانی مناسب است که رنگ پوست برنزی یا کاراملی دارند. اگر با پوست برنزی و کاراملی طیف رژ لب صورتی کمرنگ را انتخاب کنید و آن را با رژگونه همرنگ آن همراه کنید آرایش بهاری شما زیبا و بی‌نظیر خواهد شد.

بهترین رنگ رژ لب برای آرایش در بهار

قرمز تند و آلبالویی

قرمز تند و روشن و آلبالویی از رنگ‌های محبوب رژ لب برای آرایش لب به شمار می‌روند که ته رنگ سرد دارند و در دسته رنگ‌های بهاری هم قرار می‌گیرند چون یادآور میوه‌های خوشمزه و خوشرنگ بهاری هستند. حال اگر طیف رنگ پوست شما تیره متوسط و تیره‌تر از آن باشد به راحتی می‌توانید این رنگ‌های زیبا را برای آرایش بهاری خود استفاده کنید. فرقی نمی‌کند طیف پوست تیره شما سرد یا گرم باشد، در هر صورت رنگ‌های قرمز سرد و آلبالویی جلوه مناسبی روی چهره شما خواهند داشت و مجبور نیستید از طیف‌های صورتی کمرنگ و هلویی و … که به شما نمی‌آیند استفاده کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)