رپورتاژ آگهی


بهترین حالت دهنده مو چیست؟

حالت دادن برخی موها کار راحتی نیست، به خصوص اگر موهایتان وز و یا بیش از حد لخت باشد، نمی‌توانید آن‌ها را به حالتی که می‌خواهید درآورید. برای همین منظور گاهی باید از محصولات حالت دهنده استفاده کنید تا سریع‌تر بتوانید موها را حالت دهید و بعد از شستشو نیز، مو به حالت قبل برگردد. این محصولات حالت‌دهنده تاثیر دائمی ندارند، اما تا ساعت‌های زیادی موهای شما را خوش‌فرم و زیبا می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید برای زیباتر کردن موها به چه محصولاتی نیاز دارید، این مطلب را از دست ندهید.

انواع محصولات حالت دهنده مو

برای حالت دادن به مو انواع مختلفی از مواد آرایشی در بازار موجود است که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. در اینجا برخی از بهترین محصولات حالت دهنده مو عبارتند از:

ژل مو

یکی از بهترین حالت دهنده‌ها برای مو، ژل نام دارد که جایگزینی برای کتیراهای سنتی است. این محصول با مواد معطر ساخته می‌شود که در کنار حالت دادن، می‌تواند تارهای مو را نیز خوشبو کند. این محصول به صورت یک ژل غلیظ است که باید زمان استفاده مقدار کمی از آن را روی موهای مرطوب خود بزنید.

البته همه محصولاتی که در بازار با نام ژل مو عرضه می‌شود، از نظر غلظت یکسان نیستند و حتی کیفیت آن‌ها هم در یک سطح قرار ندارد. با این حال یک ژل موی خوب می‌تواند به مدت یک روز موهای شما را حالت دهد. تا زمانی که موها را نشویید، اثر این ماده از بین نمی‌رود.

حالت دادن مو با ژل به این صورت است که بعد از شستشوی سر، باید خیسی موها را بگیرید و همانطور که کمی نمناک است، مقداری از ژل را روی آن‌ها بزنید و سپس برس بکشید. تا قبل از خشک شدن مو که بیشتر از چند دقیقه طول نمی‌کشد، باید موها را برس بزنید و به سمتی که می‌خواهید شانه کنید و حالت دهید.

ژل برای کسانی که موهای چرب دارند، گزینه مناسبی است. البته اگر موهای خشک و شکننده دارید، مراقب باشید محصول بدون الکل خریداری کنید. زیرا الکل موها را به شدت خشک می‌کند و بعدها آسیب زیادی به موهای شما وارد می‌شود.

سرم مو

سرم مو

سرم مو از جمله محصولات تولید شده از ترکیبات سیلیکونی است که به راحتی روی کوتیکول‌های مو قرار می‌گیرد و بعد از خشک شدن، به موهای شما حالت می‌دهد. این محصول ضمن خوش حالت کردن موها، باعث نرمی و لطافت هم می‌شود و از موخوره جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از سرم مو ابتدا باید موهای خود را تمیز بشویید و سپس به اندازه‌ای که موهایتان را کامل پوشش دهد، از آن بردارید روی همه قسمت‌های موی خود بزنید. بعد از این باید موها را به حالتی که می‌خواهید شانه بزنید که بعد از خشک شدن سرم، به حالت دلخواه شما می‌ماند.

موس مو

یکی دیگر از بهترین محصولاتی که برای حالت دادن به موها می‌توانید استفاده کنید، موس مو نام دارد. ژل مو وقتی روی موها زده می‌شود، تازهای مو را به یکدیگر میچسباند که باعث می‌شود کف سر دیده شود و موهای شما کم پشت به نظر برسد. اگر حجم موهایتان کم است، بهترین گزینه برای پرپشت نشان دادن آن‌ها، استفاده از محصولی به نام موس مو است.

این فوم حالت دهنده از کف تشکیل شده است و می‌تواند به موها حالت دهد و آن‌ها حجیم کند. همچنین اگر می‌خواهید موهای براق و زیباتر داشته باشید، موس مو بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید به شما معرفی کنیم. برای تولید این محصول از همان ترکیبات ژل مو استفاده می‌شود، اما آن را در قوطی تحت فشار می‌ریزند که به شکل کف از آن خارج می‌شود. وقتی کف را روی موها زده و برس می‌زنید، به طور کامل به تارهای مو می‌چسبد و بعد از خشک شدن، آن‌ها را حالت می‌دهد.

مهم‌ترین مزیت استفاده از موس مو، عدم ایجاد شوره سر است؛ در حالی که استفاده طولانی مدت از ژل مو باعث شوره سر می‌شود. همچنین ظاهر موهایتان هم کاملا طبیعی خواهد بود.

از موس مو می‌توانید برای هر نوع مویی که دارید (فر، لخت، حالت‌دار و …) استفاده کنید. برای کسانی که موهای وز دارند، بهترین گزینه برای حالت دادن به مو، موس مو خواهد بود.

چسب مو

یکی دیگر از محصولاتی که می‌توانید برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید، چسب مو است. این ماده شباهت زیادی به ژلاتین دارد و بی‌رنگ و شفاف ساخته می‌شود که باید مقدار بسیار کمی از آن را روی موهای خود بزنید. البته قدرت حالت دهی چسب مو نسبت به ژل مو بیشتر است، اما باید مقدار کمتری از آن را استفاده کنید.

برای مثال اگر موهای کوتاه و مردانه دارید، به اندازه یک عدس از چسب مو بردارید و به اندازه یک قاشق چایخوری آب به آن اضافه و خوب ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی همه قسمت‌های موی خود به طور مساوی بزنید و موها را ماساژ دهید تا یکدست شود. بلافاصله بعد از زدن چسب مو، با برس موها را به سمتی که می‌خواهید شانه بزنید و صبر کنید تا خشک شود. این ماده قادر است به مدت یک روز موهای شما را خوش حالت نگه دارد و بعد از شستشو، به طور کامل از روی تارهای مو پاک می‌شود.

برای استفاده از چسب مو، باید موهایتان را از قبل کامل بشویید و خشک کنید. وقتی موها نمناک بود، از این محصول استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از چسب مو نباید دائمی و به صورت روتین روزانه باشد، زیرا به مرور زمان آسیب زیادی به موها وارد می‌کند.

اسپری حالت دهنده مو

سرم مو

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید با کمک آن موهای خود را خوش حالت کنید، استفاده از اسپری حالت دهنده مو است. مزیت این محصول، قابلیت استفاده در هر دو حالت خیس و خشک است. همچنین ماندگاری بالایی دارد که می‌تواند برای مدت یک روز کامل، موها را خوش حالت و زیبا حفظ کند. برای مهمانی‌ها، دورهمی شبانه، بیرون رفتن و جشن می‌توانید از اسپری حالت دهنده مو استفاده کنید.

اسپری حالت دهنده مو یا همان تافت مو از هر برند و شرکتی که باشد، می‌تواند موهایتان را به هر حالتی که بخواهید درآورد. علاوه بر این، به موها حالت طبیعی هم می‌دهد که کمتر کسی متوجه استفاده از یک محصول آرایشی برای موهایتان می‌شود. همچنین به براق‌تر شدن و زیبایی بیشتر موها نیز کمک زیادی می‌کند. برای استفاده از این محصول باید ابتدا موها را تمیز بشویید و خشک کنید. همانطور که موها نمناک است، آن‌ها را به هر حالتی که می‌خواهید شانه بزنید و بعد از اسپری حالت دهنده مو روی آن استفاده کنید. بعد از چند ثانیه موها به همان شکلی که می‌خواهید ثابت می‌ماند.

البته با همه مزیت‌هایی که تافت مو دارد، نباید در استفاده از آن زیاده روی کنید. زیرا به مرور زمان باعث وز شدن و ایجاد موخوره در موها می‌شود و تارهای مو را ضعیف می‌کند.

چند نکته مهم

برای اینکه موهای خوش حالت و زیبا داشته باشید، در کنار استفاده از همه مواد آرایشی توصیه‌شده، باید نکات مهمی را هم برای مراقبت از موهایتان در نظر داشته باشید:

  • موها را تمیز نگه دارید کنید.
  1. شامپوی خود را متناسب با چرب، معمولی یا خشک بودن موها استفاده کنید.
  2. اگر موهایتان خشک و وز است از محصولات آبرسان مو استفاده کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دقیق و کاملی داده باشد. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما هستیم.