هدف از انواع روش‌های آرایشی و کانتور و … فرم دادن به چهره در شکل دلخواه است مثلا اگر صورت لاغری دارید سعی می‌کنید آن را پرتر نشان دهید و یا اگر پیشانی شما بزرگ است آن را کوچک‌تر نشان می‌دهید. اما بیشتر خانم‌ها دوست دارند چهره‌ای لاغر و باریک داشته باشند و برای باریک نشان دادن صورت از ترفندهای آرایشی مختلف استفاده می‌کنند در حالی که یک راه ساده برای باریک نشان دادن صورت استفاده از مدل موی مناسب است. پس به آرایش وابسته نباشید و اهمیت و تاثیر مدل مو را دست کم نگیرید و یک مدل مناسب برای این کار انتخاب کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز سه مدل موی زنانه ساده و زیبا را به شما معرفی می‌کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید صورت خود را لاغر و باریک نشان دهید. در ادامه نیز چند روش برای جمع کردن موهای کوتاه به شکلی زیبا و شیک را آموزش خواهیم داد.

مدل لاب برای باریک نشان دادن صورت

قانون اول برای کوتاه کردن مو این است که اگر صورت گردی دارید باید از موهای یکدست اجتناب کنید. چون خطوط صاف و یکدست در انتهای موها باعث می‌شوند صورت شما گردتر به نظر برسد. پس اگر صورت گردی دارید برای باریک نشان دادن صورت از مدل لاب استفاده کنید. لاب Lob نوعی از مدل باب Bob است که بلندتر است و زیر چانه می‌رسد و برای کسانی که صورت گرد دارند بهترین انتخاب است. پس اگر قصد باریک نشان دادن صورت خود را دارید از مدل باب که تا بالای چانه می‌رسد استفاده نکنید و به جای آن مدل لاب را انتخاب کنید. همان طور که می‌بینید سلبریتی‌هایی که صورت گردی دارند مثل جنیفر لارنس، سلنا گومز و لوسی هیل نیز مدل موی لاب را برای باریک نشان دادن صورت خود انتخاب کرده‌اند.

باریک نشان دادن صورت باریک نشان دادن صورت باریک نشان دادن صورت

مدل چند لایه بلند برای باریک نشان دادن صورت

بسیاری از خانم‌ها موی کوتاه دوست ندارند و ترجیح می‌دهند موهایی بلند داشته باشند تا زیبایی موهای آن‌ها بیشتر به چشم بیاید. اما همان طور که می‌دانید مدل موی یکدست و بلند برای کسانی که صورت گرد دارند مناسب نیست و باعث می‌شود صورت چاق‌تر و پرتر به نظر برسد. کارشناسان آرایشی توصیه می‌کنند برای باریک‌تر نشان داده صورت خود از مدل‌های چند لایه استفاده کنید. این مدل حالتی از کشیدگی و باریک بودن در چهره به وجود می‌آورد که برای همه مطلوب است. اما اگر می‌خواهید این مدل را انتخاب کنید بهتر است حالت دادن به موها را جدی بگیرید و قسمت‌های پایین موها را بیشتر حجم دهید تا چهره متعادل‌تر شود. همان طور که می‌بینید سلبریتی‌هایی مثل کارا دلوین و زندیا نیز این مدل را برای باریک نشان داده صورت خود انتخاب کرده‌اند.

باریک نشان دادن صورت باریک نشان دادن صورت

چتری‌های یک طرفه برای باریک نشان دادن صورت

روش سوم برای متعادل کردن چهره و باریک نشان دادن صورت استفاده از چتری‌های یک طرفه است. اگر چتری دارید یا می‌خواهید چتری بزنید این مدل را برای خودتان انتخاب کنید و با چتری‌های یک طرفه صورت خود را باریک‌تر نشان دهید. فرقی نمی‌کند موهای شما صاف یا حالت دار باشد، چنین مدلی باعث کشیده شدن و جذاب‌تر شدن چهره می‌شود و آن را متعادل‌تر می‌کند. البته حالت دادن به این چتری‌ها هم اهمیت زیادی دارد و بهتر است هماهنگ با فرم چهره انجام شود.

باریک نشان دادن صورت باریک نشان دادن صورت

چند روش ساده برای جمع کردن موهای کوتاه

داشتن موهای کوتاه مزایای زیادی دارد، دیگر برای شانه کردن و شستن موها دچار دردسر نمی‌شوید و با مقدار کمی شامپو می‌توانید آن را بشویید. رنگ کردن و حالت دادن به موها هم بسیار ساده‌تر و با کمترین مقدار ماده، ممکن است. از همه مهم‌تر، موهای کوتاه سبک‌تر هستند و حجیم‌تر به نظر می‌رسند و بهترین انتخاب برای خانم‌هایی که موهای نازک دارند مدل کوتاه برای مو است. اما در کنار این مزایا موهای کوتاه یک مشکل مهم دارند و آن جمع کردن موها است. جمع کردن موهای کوتاه کار ساده‌ای نیست و اگر بخواهید برای یک مهمانی یا موقعیت خاص آماده شوید و قصد جمع کردن موهای خود را داشته باشید با دردسر مواجه خواهید شد. اما نگران نباشید، سلبریتی‌های زیادی با موهای کوتاه خود به جذاب‌ترین شکل در مهمانی‌ها و مجالس ظاهر می‌شوند، پس شما هم اگر موهایتان بیش از حد کوتاه نباشد می‌توانید با ترفندهایی خاص آن‌ها را جمع کرده و یک مدل موی زیبای مجلسی برای خودتان بسازید. در ادامه با شش روش برای جمع کردن موهای کوتاه بسته به نوع و میزان کوتاهی موها آشنا خواهید شد.

استفاده از اکسسوری‌ها: ساده‌ترین روش برای جمع کردن موهای کوتاه استفاده از اکسسوری‌ها است. برای این کار ابتدا باید اکسسوری‌های باکیفیت و مد روز تهیه کنید سپس موها را حالت داده و پشت گردن خود جمع کنید و با یک کلیپس زیبا و براق ببندید. اگر جلوی موها کوتاه‌تر است از یک کلیپس دیگر برای محکم کردن آن استفاده کنید مثل روشی که همسر چنینگ تیتوم برای جمع کردن موهای کوتاه و زیبای خود انتخاب کرده است.

باریک نشان دادن صورت

بافت دادن به موها: موهای کوتاه اگر تا حد مشخصی بلند باشند می‌توان آن‌ها را شینیون کرد، مثل کاری که سلنا گومز برای جمع کردن موهای کوتاه و بلوند جدید خود به کار برده است. اما اگر می‌خواهید موهای شما شینیون زیبا و حجیمی داشته باشد و دوام مدل موی شما هم بیشتر باشد بهتر است به موهای خود بافت بدهید. با یک فر کننده درشت موج‌هایی روی مو ایجاد کنید و از یک اسپری مو هم کمک بگیرید سپس موها را حالت داده و پشت سر جمع کنید و سنجاق بزنید.

باریک نشان دادن صورت

مدل بالرین: بالرین‌ها برای این که به راحتی بتوانند به رقص بپردازند موهای خود را پشت سر جمع می‌کنند. اما همین مدل هم با این که خیلی مرتب و شسته رفته نیست در نوع خود می‌تواند بسیار زیبا باشد. برای بستن موها به این روش باید موهای شما به اندازه‌ای بلند باشد که تا پشت گردن برسد، موها را در این قسمت جمع کنید و با کش ببندید و یک حلقه از آن را از داخل کش خارج کنید تا حالتی گرد پیدا کرده و نوک موها مانند تصویر به سمت بالای سر حالت بگیرد.

باریک نشان دادن صورت

فرق وسط با بافت ریز: جدا کردن موها به صورت فرق از وسط باعث می‌شود که موها در بلندترین شکل ممکن به نظر برسند و راحت‌تر در پشت سر جمع شوند. شما هم اگر مثل میراندا کر موهای کوتاهی دارید بهتر است فرق موها را از وسط جدا کنید و با دو عدد بافت فرانسوی ظریف و ریز حالتی تمیز و یکدست به آن‌ها بدهید سپس موها را پشت سر جمع کرده و با یک کش کوچک ببندید.

باریک نشان دادن صورت

یک بافت فرانسوی: گاهی مشکل عمده در جمع کردن موها، جمع کردن قسمت‌های کوتاه جلوی مو یا همان چتری‌هایی است که قصد داریم بلندشان کنیم. در این شرایط یک بافتن فرانسوی تمیز و زیبا می‌تواند به کمک شما بیاید. برای این کار موها را از قسمت جلو به روش فرانسوی ببافید و تا انتهای موها ادامه دهید سپس موها را پشت سر جمع کرده و با کش ببندید، مانند روشی که لوسی هیل برای جمع کردن موهای کوتاه خود انجام داده است.

باریک نشان دادن صورت

یک روش برای موهای فر: اگر موهای فر طبیعی و با فرهای ریز دارید بلند کردن موها کار ساده‌ای نیست و گاهی مجبور می‌شوید برای جمع کردن موها آن‌ها را کاملا صاف کنید. اما این کار را فراموش کنید و مثل لوپیتا نیونگو موهای فر طبیعی خود را بالای سر جمع کنید تا به زیباترین و طبیعی‌ترین شکل ممکن به نظر برسند.

باریک نشان دادن صورت

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)