رپورتاژ آگهی


آیا تصمیم گرفته‌اید که  به کانادا مهاجرت کنید؟ نمی‌دانید با چه روشی این هدف خود را عملی کنید؟ اولین و مهمترین قدم این است که تصمیم بگیرید کدام یک از انواع ویزای کانادا برای شما مناسب است. چندین گزینه مختلف ویزای دائمی و موقت کانادا وجود دارد. درک هر نوع از دسته‌بندی ویزا به شما کمک می‌کند تا بفهمید که در کدام دسته قرار می‌گیرید و چگونه می‌توانید درخواست خود را به بهترین نحو آماده کنید. اگر به دنبال اطلاعات دقیقی در این باره هستید، همراه ما باشید که در این مطلب به بررسی روش‌های مهاجرت به کانادا پرداخته‌ایم.

اقدام به اخذ ویزای موقت کنید

ویزای موقت به اتباع خارجی اجازه می‌دهد برای مدت کوتاهی به کانادا بیایند. کارهایی که می‌توانید در زمان حضور خود در کانادا انجام دهید، بستگی به نوع ویزای موقت شما دارد. توجه داشته باشید که اگر با ویزای موقت در کانادا هستید، پس از انقضای ویزای خود باید آنجا را ترک کنید. به عنوان مثال، ویزای توریستی کانادا ، یکی از رایج‌ترین ویزاهای موقت این کشور است. اگر قصد اقامت طولانی مدت در کانادا را ندارید، ویزای موقت می‌تواند برنامه مناسبی برای شما باشد. اگر در حال حاضر واجد شرایط نیستید، اگر به عنوان دانشجو یا کارگر به کانادا بیایید، می‌توانید مسیری را برای کسب وضعیت دائمی دنبال کنید و هرگونه برنامه مهاجرتی برای اقامت دائم را بررسی نمایید.

بررسی روش‌های مهاجرت به کانادا

میتوانید برای کار به کانادا بروید

هر فردی که دارای مجوز کار باشد مجاز است در طول مدت اعتبار مجوز کار خود، در کانادا زندگی و کار کند؛ البته تا زمانی که به شرایط مندرج در مجوز کار احترام بگذارد. مجوز کار باز، به شما امکان می‌دهد برای هر کارفرمایی در هر کجای کانادا کار کنید و نیازی به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) ندارد.

اگر هم یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای خاص دارید، ممکن است واجد شرایط ورود به کانادا با مجوز کار مخصوص کارفرما باشید. یک مجوز کار خاص کارفرما معمولاً به یک ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) نیاز دارد که مدرکی است که ثابت می‌کند کارفرما سعی کرده یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم را برای ایفای یک شغل، قبل از اینکه به یک خارجی پیشنهاد کار بدهد، انجام داده است. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی نیز یک مجوز کار آزاد است که به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می‌دهد پس از فارغ التحصیلی در کانادا زندگی و کار کنند.

از مسیر تحصیلی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید

اگر می‌خواهید در یک موسسه کانادایی و در برنامه‌ای که بیش از شش ماه طول می‌کشد تحصیل کنید، باید دارای ویزای تحصیلی کانادا باشید. برای درخواست مجوز تحصیل، ابتدا باید در یک برنامه تحصیلی و یک مدرسه یا دانشگاه کانادا پذیرفته شوید و نامه پذیرش را از آن‌ها دریافت کنید. برای تحصیل در کانادا، باید ثابت کنید که بودجه کافی دارید و قصد دارید پس از پایان مدت مجوز تحصیل خود، کانادا را ترک کنید.

تحصیل در کانادا گزینه خوبی برای داوطلبانی است که در حال حاضر واجد شرایط برنامه مهاجرت دائم نیستند. تکمیل یک مدرک معتبر از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در کانادا می‌تواند به شما اجازه دهد تا برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) نیز اقدام کنید و تجربه کاری ارزشمندی در کانادا به دست آورید که در نهایت امکان درخواست اقامت دائم را هم فراهم می‎کند.

اقامت دائم خود را در کانادا بگیرید

اگر تصمیم گرفته‌اید که به طور دائم به کانادا مهاجرت کنید، باید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. صرف نظر از اینکه کدام یک از مسیرهای مهاجرتی زیر را انتخاب می‌کنید، همه آن‌ها به اقامت دائم کانادا منتهی می‌شوند. هنگامی که اقامت دائم کانادا را دریافت کردید، آزاد خواهید بود که در هر شغلی را در کانادا انتخاب کنید و در این کشور به دنبال کار بگردید. همچنین  می‌توانید در آینده از همسر، والدین یا حتی پدربزرگ و مادربزرگ خود نیز برای آمدن به کانادا، حمایت کنید.

بررسی روش‌های مهاجرت به کانادا

  1. اکسپرس اینتری

Express Entry سریع‌ترین و محبوب‌ترین مسیر کانادا برای اقامت دائم است. سیستم اکسپرس اینتری سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی را مدیریت می‌کند که شامل: کارگران ماهر فدرال، تجارات ماهر فدرال و کلاس تجربه کانادا می‎شود.

اگر برای یکی از برنامه‌های تحت Express Entry واجد شرایط هستید، باید یک نمایه به استخر Express Entry ارسال کنید. هنگامی که در استخر قرار گرفتید، نمایه شما در برابر نمایه‌های همه نامزدهای دیگر در استخر رتبه‌بندی می‌شود. سپس کاندیداهایی که بالاترین رتبه را کسب می‌کنند، یک ITA (دعوتنامه) برای اقامت دائم کانادا صادر می‌شود. درخواست‌هایی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری ارسال می‌شوند ممکن است در کمتر از شش ماه بررسی شوند.

برنامه کارگران ماهر فدرال: اگر حداقل یک سال تجربه کاری تخصصی دارید، حداقل الزامات زبان فرانسوی یا انگلیسی را دارید و حداقل ۶۷ از ۱۰۰ امتیاز را در شبکه انتخاب FSW کسب کنید، ممکن است واجد شرایط درخواست برای ورود سریع، تحت برنامه کارگران ماهر فدرال باشید.

برنامه تجارت ماهر فدرال: اگر دو سال تجربه در یک تجارت حرفه‌ای دارید، حداقل الزامات زبان به زبان فرانسوی یا انگلیسی را داشته باشید یا یک گواهی کانادایی صلاحیت برای انجام تجارت خود یا یک پیشنهاد شغلی در تجارت خود در کانادا دارید. ، ممکن است واجد شرایط درخواست اکسپرس اینتری تحت برنامه Federal Skilled Trades باشید.

کلاس تجربه کانادایی: اگر حداقل یک سال در کانادا با مجوز کار معتبر مشغول فعالیت بوده‌اید، واجد شرایط این برنامه هستید. البته باید حداقل شرایط زبان را داشته باشید.

  1. برنامه نامزدهای استانی (PNP)

هر استانی در کانادا، به جز کبک، جریان‌های مهاجرتی خاص خود را دارد که به نام برنامه‌های نامزد استانی (PNP) شناخته می‌شود. معیارهای واجد شرایط بودن و راهنمای درخواست برای هر جریان در هر استان متفاوت است. این برنامه به منظور تامین نیروی مورد نیاز کار و تامین جمعیت لازم برای هر استان، کاربرد دارد.

بررسی روش‌های مهاجرت به کانادا

  1. حمایت مالی یا اسپانسر شیپ کانادا

اگر همسر یا شریک زندگی مشترک دارید که مقیم دائم کانادا یا شهروند کانادا باشد، واجد شرایط برنامه اسپانسرشیپ کانادا هستید. دو گزینه وجود دارد، یا حمایت داخلی یا خارجی. اگر فرد مورد حمایت در خارج از کانادا اقامت داشته باشد، این یک اسپانسر خارج از کشور است، اما اگر در داخل کانادا اقامت داشته باشند، طرح حمایت به شکل داخلی محسوب می‌شود. این دو نوع حمایت، معمولاً زمان‌های پردازش متفاوتی دارند. ساکنان و شهروندان دائمی کانادا نیز می‌توانند فرزندان تحت تکفل خود، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ خود را برای اقامت دائم کانادا حمایت کنند.

 مهاجرت به کانادا با ویزایار

مهاجرت به کانادا بدون کمک می‌تواند مشکل باشد و یک موسسه مهاجرتی واجد شرایط می‌تواند به شما کمک کند تا همه انتخاب‌های درست را انجام دهید و مسیر را هموار کند. پیشنهاد ما به شما، مراجعه به وب سایت ویزایار است.