جواهرات در استایل زنانه مثل یک شمشیر دولبه هستند یعنی اگر از آن‌ها درست استفاده شود باعث ارتقاء لباس‌ها خواهند شد و در مقابل اگر در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی کنید این احتمال وجود دارد که استایل شما تکراری یا اغراق آمیز شود و لباس‌های یگر را تحت‌الشعاع قرار دهد. برای استفاده متعادل از جواهرات شما باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید و در استایل روزمره و رسمی خود رعایت کنید تا دچار خطا و زیاده روی نشوید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ترفندهایی برای استفاده متعادل از جواهرات را برای شما بیان خواهیم نمود که رعایت آن‌ها شما را از خطا و تکرار مصون می‌دارد و جواهرات را به بخش‌های هیجان انگیز و شیک استایل شما تبدیل می‌کند.

یک قطعه خاص و جالب توجه برای خودتان بخرید

وقتی نوبت به استفاده از جواهرات می‌رسد بیشتر خانم‌ها سعی می‌کنند محتاطانه عمل کنند و به یک گردنبند ساده و دستبند معمولی و … بسنده می‌کنند و چیزهای ساده را به چیزهای رنگارنگ و بزرگ ترجیح می‌دهند. اما به خاطر داشته باشید که جواهرات بهترین موقعیت و فرصت را برای ایجاد هیجان و جذابیت در تیپ شما فراهم می‌کند. پس سعی کنید حتما از این فرصت استفاده کنید و حداقل یک قطعه جواهرات بزرگ و رنگارنگ طبق سلیقه خودتان تهیه کنید تا بیانگر شخصیت شما باشد. این قطعه باید طوری باشد که شما بتوانید حداقل در یکی دو موقعیت مثل عروسی، تولد و … از آن استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است خرید شما بلااستفاده باقی بماند.

ترفندهایی برای استفاده متعادل از جواهرات

جدیدترین ترندهای جواهرات را دنبال کنید

اگر جواهرات شما از مد افتاده باشند تیپ شما نیز خارج از مد به نظر خواهد رسید. البته لزومی ندارد از ترندهای جواهرات مو به مو پیروی کنید بلکه همین که بدانید چه چیزهایی از مد افتاده‌اند و آن‌ها را از مجموعه خود حذف کنید کافی است. به طور کلی بهتر است مدل‌های کلاسیک و خاص را که هرگز از مد نمی‌افتند انتخاب کنید اما اگر مد روز بودن را دوست دارید بهتر است نیم نگاهی هم به ترندهای جدید هر فصل داشته باشید مثلا در چند فصل اخیر گردنبند چوکر ترند شده است و زنجیرهای ظریف و نازک هم محبوبیت زیادی دارد.

ترفندهایی برای استفاده متعادل از جواهرات

برای استفاده متعادل از جواهرات آن‌ها را با هم به کار ببرید

یک راه ساده برای جلوگیری از تکراری شدن جواهرات این است که آن‌ها را همراه با جواهرات دیگر به کار ببرید مثلا دستبند ساده روزمره خود را با یک النگوی دیگر همراه کنید تا ترکیبی جدید و متفاوت در استایل شما به وجود آید. سعی کنید پیشفرض‌ها و الگوهای ذهنی خود را بشکنید و خلاقانه‌تر عمل کنید مثلا اگر نیم ست گردنبند و گوشواره‌ای دارید به جای این که آن‌ها را با هم به کار ببرید از جواهرات دیگری برای کامل کردن آن‌ها استفاده کنید. استفاده از چند حلقه و انگشتر را نیز مد نظر داشته باشید چون این روزها بسیار مد روز است.

ترفندهایی برای استفاده متعادل از جواهرات

از جواهرات بدلی و روزمره استفاده کنید

یک راه دیگر برای ایجاد روحی تازه در استایل جواهرات که اتفاقا باعث کاهش هزینه‌ها هم می‌شود استفاده از جواهرات روزمره و بدلی مثل دستبندهای بافتنی، گوشواره‌های نخی و گردنبندهای مهره است که زیبایی و جذابیت خود را دارند و استایلی متفاوت و نوستالژیک برای شما تعریف می‌کنند. این جواهرات ارزان را می‌توان همراه با جواهرات کلاسیک هم به کار برد تا استایل شما سطح پایین به نظر نرسد. گردنبند‌ها و دستبندهای دوستی سفارشی باف را هم مد نظر داشته باشید چون به شخصی شدن تیپ شما کمک می‌کنند و در نوع خود جالب و خاص هستند.

ترفندهایی برای استفاده متعادل از جواهرات

برای استفاده متعادل از جواهرات ،رنگ‌ها و طرح‌ها را ترکیب کنید

همان طور که می‌دانید ست کردن رنگ‌ها و طرح‌ها در لباس و اکسسوری از مد افتاده است و جواهرات هم از این تغییر مستثنی نبوده‌اند بنابراین دیگر لزومی ندارد از جواهرات همرنگ و هم شکل همراه با هم استفاده کنید. ترکیب جواهرات یکی از هنرهای استایل است که مهارت خاص خود را می‌طلبد و شما با تمرین و خلاقیت می‌توانید در آن ماهر شوید. به طور مثال جواهرات ساده و ریز را با جواهرات درشت و نگین‌دار به کار ببرید و یا فلزات غیرهمرنگ را در کنار هم استفاده کنید تا نوعی تعادل غیرمتقارن در تیپ شما پدید آید.

به یک سبک زیبایی شناسی جدید فکر کنید

همان طور که لباس پوشیدن نیاز به یک سبک شخصی دارد، جواهرات شما هم می‌توانند سبک شخصی و متفاوتی داشته باشند مثلا می‌توانید از جواهرات با استایل مینیمال استفاده کنید و فرم‌های هندسی و ساده فلزی را به عنوان جواهرات شاخص خود به کار ببرید. یا این که استایل بوهمیایی را انتخاب کنید و زیبایی شناسی جدیدی را با استفاده از گوشواره‌های منگوله‌ای و مهره‌های درشت در استایل خود به وجود آورید. در هر صورت فراموش نکنید که شما استایلیست خودتان هستید و جواهرات بخش مهمی از استایل شما را شکل می‌دهند که می‌تواند بیانگر شخصیت و سلیقه و طبع شما باشد.

ترفندهایی برای استفاده متعادل از جواهرات

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)