روسری‌ها به خصوص روسری ابریشمی یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های زنانه هستند که استفاده از آن‌ها تنها محدود به بستن سر و پوشاندن موها نیست و شما می‌توانید از این اکسسوری باارزش و زیبا برای اهداف مختلف و متنوعی استفاده کنید. روسری ابریشمی یک اکسسوری ظریف و زیبا در رنگبندی‌های ختلف و متنوع است که تنها محدود به شکل مربعی و بزرگ برای بستن سر نیست بلکه این اکسسوری در ابعاد مختلف و به اندازه‌های متنوعی در بازار وجود دارد که برای کاربردهای مختلفی طراحی شده‌اند و شما می‌توانید بسته به سلیقه و خلاقیت خود به روش‌های متفاوتی از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ده روش خلاقانه و جالب به شما آموزش خواهیم داد که با کمک آن‌ها می‌توانید از روسری ابریشمی خود به عنوان یک اکسسوری متفاوت استفاده کنید و استایل ساده خود را با آن ارتقاء دهید.

روش اول: استفاده از روسری ابریشمی برای بستن دور گردن

اگر یک روسری ابریشمی ظریف و زیبا در منزل خود دارید که بی استفاده مانده است می‌توانید آن را مانند تصویر دور گردن خود ببندید و طوری گره بزنید که دنباله‌های آن آویزان بماند. این روش را می‌توان با روسری‌های مربعی سایز متوسط به راحتی انجام داد و بهتر است آن را همراه با لباس‌هایی به کار ببرید که یقه نسبتا بازی دارند تا تعادل کاملی در استال شما برقرار شود. برای خانم‌هایی که مثل جیجی حدید گردن کشیده و بلندی دارند این روش بسیار مناسب است و حالتی شیک و جذاب به استایل شما می‌دهد مخصوصا اگر رنگبندی روسری را با رنگ لباس‌های خود هماهنگ کنید و ترکیبی چشمنواز بیافرینید.

استفاده از روسری ابریشمی به عنوان اکسسوری

روش دوم: استفاده از روسری ابریشمی به جای اکسسوری مو

شما می‌توانید از روسری ابریشمی برای بستن موهای خود هم استفاده کنید و زیبایی آن‌ها را چندین برابر کنید. این کار را می‌توان با یک روسری کوچک که معمولا به عنوان دستمال سر به کار می‌رود هم انجام داد و بهتر است رنگ روسری را با رنگ موها و لباس‌های خود هماهنگ کنید تا جلوه زیباتری پیدا کند. اگرچه شما همزمان با بستن روسری ابریشمی به موهای خود به کش و گیره هم برای محکم نگه داشتن موهای خود نیاز خواهید داشت اما این کار علاوه بر مخفی کردن اکسسوری‌های مو و جمع کردن موهای آزاد و نامرتب اطراف آن‌ها حالتی شیک و جذاب به مدل موی شما خواهد داد.

استفاده از روسری ابریشمی به عنوان اکسسوری

روش سوم: استفاده از روسری ابریشمی به جای هدبند

یکی از کاربردهای مهم روسری ابریشمی استفاده از آن به جای دستمال سر و هدبند است که ظاهری خاص و زیبا به موهای شما می‌دهد و در واقع نوعی اکسسوری مو است. پس اگر از استفاده از تل و چیزهای مشابه آن خسته شده‌اید می‌توانید یک روسری ابریشمی رنگارنگ و زیبا برای خودتان انتخاب کنید و آن را طوری دور سر ببندید که کاربرد تل و هدبند را برای شما داشته باشد. این روش برای خانم‌هایی که موهای نازک و غیرقابل کنترلی دارند و می‌خواهند موهایشان پرپشت و منظم به نظر برسد بهترین گزینه است و در هر موقعیتی می‌توان از آن استفاده کرد.

روسری ابریشمی به جای هدبند

روش چهارم: استفاده از روسری ابریشمی برای بستن دور سر

شاید کاربرد اصلی روسری برای ما ایرانی‌ها بستن سر و حجاب باشد که مزایای خاص خود را دارد و به خصوص برای روزهایی که موهای شما خوش حالت و تمیز نیست یک وسیله نجات به شمار می‌رود. پس اگر ابعاد روسری ابریشمی شما کاملا مناسب است و شما هم انتظار دیگری از این اکسسوری ندارید می‌توانید از آن برای بستن سر و پوشش موها استفاده کنید. البته در این مورد هم شما تنها با یک انتخاب مواجه نیستید بلکه می‌توانید از روش‌های مختلفی برای گره زدن و بستن روسری روی سر خود استفاده کنید تا دچار یکنواختی استایل نشوید و اکسسوری با ارزش شما جلوه زیباتری در ترکیب لباس‌های شما داشته باشد.

استفاده از روسری ابریشمی به عنوان اکسسوری

روش پنجم: استفاده از روسری ابریشمی به عنوان گردنبند

گفتیم که روسری‌های ابریشمی در اشکال و ابعاد مختلفی موجود هستند و برخی از آن‌ها می‌توانند خیلی باریک و بلند هم باشند که تنها برای استفاده تزئینی در استایل طراحی شده‌اند. پس اگر شما صاحب یکی از این اکسسوری‌های جالب و جذاب هستید باید بدانید که این اکسسوری دیگر بی استفاده نخواهد بود چون که شما می‌توانید از این شال و روسری زیبا به عنوان گردنبند استفاده کنید. فقط کافی است آن را یک یا دو دور دور گردن خود بپیچید و با یک گره زیبا آن را محکم کنید. لازم نیست نگران گرم شدن یا خارش گرفتن گردن خود باشید چون الیاف ابریشم بسیار خنک و ظریف و لطیف هستند.

استفاده از روسری ابریشمی به عنوان اکسسوری

روش ششم: استفاده از روسری ابریشمی برای تزئین کیف

این روزها اکسسوری‌های کیف جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین اکسسوری‌ها به شمار می‌روند و شما به کیف هر کسی که نگاه کنید یک آویز پشمالو و زنجیر و چیزی شبیه به این خواهید دید که از کیف آویزان شده است. اگر شما به این نوع از اکسسوری‌ها علاقمند نیستید و به دنبال چیز خاص و جدیدی هستید و یا پول اضافی برای خرید این وسایل بی استفاده ندارید می‌توانید از چیزهایی که در منزل دارید استفاده کنید، یک روسری ابریشمی کوچک و رنگی که دور دسته کیف شما گره خورده باشد یک اکسسوری زیبا و بی‌نظیر است که کیف شما را بسیار گران‌تر و شیک‌تر نشان خواهد داد.

استفاده از روسری ابریشمی به عنوان اکسسوری

روش هفتم: استفاده از روسری ابریشمی به جای پوشت

همه ما پوشت را به عنوان یک اکسسوری مردانه می‌شناسیم که همراه با کت و شلوار رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در شرایطی که خانم‌ها هم کت و شلوار می‌پوشند استفاده از پوشت هم می‌تواند جالب باشد. پس اگر شما هم از طرفداران کت و شلوار زنانه هستید و از کت‌هایی استفاده می‌کنید که جیب یقه دارد می‌توانید از یک روسری کوچک ابریشمی با رنگ مناسب به جای پوشت استفاده کنید. روسری را چهارتا بزنید و داخل جیب بگذارید و یکی از گوشه‌های آن را از جیب کمی بیرون بدهید تارنگ زیبای آن مشخص شده و زیبایی استایل شما را چندین برابر کند.

استفاده از روسری ابریشمی به عنوان اکسسوری

روش هشتم: استفاده از روسری ابریشمی به جای دستبند

بله روسری ابریشمی ظریف و کوچک شما می‌تواند نقش جواهرات را هم بازی کند و به عنوان یک دستبند رنگارنگ و زیبا به کار رود. شما می‌توانید این روسری را همراه با دستبندهای دیگری که به دست دارید دور مچ خود ببندید و گره بزنید و یا به تنهایی از آن برای کامل کردن اکسسوری‌های خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید از روسری ابریشمی به این منظور استفاده کنید بهتر است سراغ روسری‌های سبک و رنگارنگی بروید که جلوه زیباتری روی پوست دست شما دارند و فراموش نکنید که این دستبند می‌تواند راحت‌ترین دستبندی باشد که شما تا کنون به دست کرده‌اید.

استفاده از روسری ابریشمی به عنوان اکسسوری

روش نهم: استفاده از روسری ابریشمی به جای کمربند

اگر روسری ابریشمی شما به اندازه کافی بزرگ و بلند باشد شما می‌توانید از آن به عنوان یک کمربند زیبا و رنگی هم استفاده کنید. این سبک به خصوص برای شلوارهای جین فاق بلند که استایل دهه هفتادی دارند بسیار مناسب است و ظاهری زیبا به این نوع شلوارها می‌دهد. پس اگر احساس می‌کنید که به یک کمربند جدید رنگارنگ برای کامل کردن استایل خود نیاز دارید برای خرج کردن پول عجله نکنید و ابتدا به مجموعه روسری‌های خود به دقت نگاه کنید، شاید بتوانید چیزی را که به دنبال آن هستید همانجا پیدا کنید.

استفاده از روسری ابریشمی به عنوان اکسسوری

روش دهم: استفاده از روسری ابریشمی به جای دستمال گردن

شاید یکی از کلاسیک‌ترین و مورد انتظارترین روش‌ها برای استفاده از روسری ابریشمی، بستن آن به عنوان دستمال گردن باشد که نیاز به خلاقیت زیادی هم ندارد. این سبک که شاخه‌ای از سبک گاوچرانی هم به شمار می‌رود هم می‌تواند نقش پوششی داشته باشد و گردن شما را از سرما و … محافظت کند و هم می‌تواند استایل ساده شما را جذاب‌تر و زیباتر کند. البته این روش برای روسری‌های کوچک و متوسط مناسب است و بهتر است برای آن از روسری‌هایی استفاده کنید که طرح‌دار و رنگارنگ هستند تا زیبایی استایل شما چندین برابر شود.

استفاده از روسری ابریشمی به عنوان اکسسوری

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)