هرچند هنوز هوا در مناطقی از کشورمان سرد است اما فصل بهار مدتی است که آغاز شده و درک حال و هوای بهاری نیاز به لباس‌های هماهنگ با فصل بهار دارد. استایل مردانه بهاری تفاوت زیادی با استایل زمستانی دارد و شما نباید انتظار این را داشته باشید که بتوانید در فصل بهار نیز با لباس‌های چند ماه قبل خود سر کنید. استایل مردانه بهاری به سبک کلاسیک جزو جذاب‌ترین تیپ‌های مردانه است که شرایط خاصی را می‌طلبد و نیاز به لباس‌ها و اکسسوری‌های کلاسیک خاصی دارد به همین دلیل ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به استایل مردانه بهاری می‌پردازیم و لباس‌هایی را که آقایان برای ساختن استایل بهاری خود نیاز دارند معرفی می‌کنیم.

عینک آفتابی کلاسیک یک جزء ضروری در استایل مردانه بهاری

تابش نور خورشید در فصل بهار قوی‌تر می‌شود و شما برای محافظت از چشمان خود به عینک آفتابی نیاز پیدا خواهید کرد اما اگر شما جزو آقایانی هستید که یک عینک آفتابی را برای همه فصل‌ها و همه شرایط استفاده می‌کنید بهتر است این عادت خود را کنار بگذارید. فصل بهار فصل رنگ‌های زیبا است و اگر شما می‌خواهید خودتان را با این شرایط فصلی جدید تطبیق دهید باید یک عینک آفتابی رنگی کلاسیک مخصوص فصل بهار تهیه کنید. خوشبختانه عینک‌های آفتابی مردانه تنوع مدل بالایی دارند ولی بهتر است سراغ مدل‌های کلاسیک مثل عینک خلبانی، فریم کائوچویی و یا عینک‌های گرد بروید. شیشه عینک را نیز در رنگ‌های روشن و متفاوت با عینکی که همیشه استفاده می‌کنید انتخاب کنید، لنزهای قهوه‌ای، بنفش، آبی، خاکستری و … جایگزین مناسبی برای عینک‌های زمستانی هستند. مدل عینک مورد نظر خود را برای استایل مردانه بهاری می‌توانید از لیست زیر انتخاب کنید.

استایل مردانه بهاری

بوت‌های بهاری مردانه

همه بوت را به عنوان یک کفش زمستانی می‌شناسند اما بوت‌های بهاری نه تنها کاربردی هستند بلکه زیبایی خاصی هم به استایل مردانه بهاری شما می‌دهند. ما در فصل بهار با بارش‌های غافلگیر کننده‌ای روبرو هستیم که می‌توانند باعث خیس شدن کفش و جوراب شوند اما انتخاب یک بوت بهاری مناسب پاهای شا را از خیس شدن و سرما به خوبی حفظ می‌کند. اما بوت زمستانی چرم تیره‌ای که در زمستان می‌پوشیدید برای فصل بهار مناسب نیست و بهتر است با یک گزینه جدید و جذاب کلاسیک استایل مردانه بهاری خود را به روز کنید. کارشناسان برای بوت‌های بهاری رنگ‌های روشن‌تر مثل کرم، شتری و توسی را توصیه می‌کنند که بهتر است بافتی هم روی خود داشته باشند مثل جیر و نوبوک. شما حتی می‌توانید بوت‌های بهاری خود را از رنگ‌های تند و جسورانه مثل آب و قرمز هم انتخاب کنید و جذابیت تازه‌ای به استایل خود بدهید.

استایل مردانه بهاری

یک کیف پول خلوت‌تر و کوچک‌تر

شاید فکر کنید کیف پول که ارتباطی به استایل و شیک پوشی ندارد اما باید این را بدانید که حجم و ضخامت لباس‌های شما باید با کیف پول شما هماهنگ باشد. آقایان در زمستان لباس‌های ضخیم و حجیمی می‌پوشند و قرار دادن یک کیف پول بزرگ و ضخیم در جیب این لباس‌ها کار بسیار ساده‌ای است چون باعث برآمده شدن جیب لباس و نامرتب شدن استایل شما نمی‌شود. اما در فصل بهار شرایط متفاوت است، لباس‌هایی که شما در بهار می‌پوشید نازک‌تر هستند و قرار دادن یک کیف بزرگ و قطور داخل جیب آن‌ها باعث می‌شود که جیب لباس آویزان و برآمده به نظر برسد. به همین دلیل کارشناسان مد و لباس مردانه توصیه می‌کنند در فصل بهار از کیف پول کوچک‌تر استفاده کنید و تا حد ممکن آن را از چیزهای اضافی مثل کارت ویزیت به درد نخور، پول خرد و … خالی کنید تا نازک‌تر شود. روش صحیح خلوت کردن کیف پول را در این مقاله از مجله قرمز می‌توانید مطالعه کنید.

 

یک کیف دوشی ساده مردانه

آقایان هم مانند خانم‌ها به کیف نیاز دارند چون نمی‌توانند همه چیزهای مورد نیاز خود را در دست و جیب خود حمل کنند. شما در طول روز به تلفن همراه، کیف پول، عینک آفتابی و اسناد و مدارک شخصی و شغلی خود نیاز پیدا می‌کنید و باید همه این وسایل را در کیفی مناسب قرار دهید. کیف‌های رسمی چرم این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهند اما استایل آن‌ها برای فصل بهار مناسب نیست. یک کیف دوشی ضد آب مردانه با استایل کلاسیک همان چیزی است که شما در این شرایط نیاز دارید. چنین کیفی حتی در سفرهای کوتاه هم می‌تواند راه گشا باشد و مشکل شما را حل کند چون وسایل نسبتا زیادی در آن جا می‌شود و اصلا دست و پا گیر نیست. اما هنگام خرید چنین کیفی حتما به جنس پارچه آن دقت کنید و مطمئن شوید که این پارچه و دوخت آن استحکام کافی دارد و ضد آب هم هست.

استایل مردانه بهاری

جلیقه ضخیم یکی از اجزای مهم استایل مردانه بهاری

این مورد کاملا بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه سکونت شما دارد. در بسیاری از مناطق کشور ما شروع فصل بهار به معنای معتدل شدن هوا نیست و تا چند هفته بعد نیز هنوز آثار زمستانی را می‌توان در آب و هوای آن مشاهده کرد. در این شرایط پوشیدن کاپشن نه تنها کار عاقلانه‌ای نیست بلکه با اصول شیک پوشی و تطبیق با فصل‌ها نیز هماهنگی ندارد. کاپشن‌های بدون آستین یا جلیقه‌های ضخیم همان چیزی هستند که شما برای فصل بهار نیاز دارید تا بدون سکشتن قواعد شیک پوشی خودتان را از آب و هوای نامتعادل و سرد بهار حفظ کنید. این کاپشن‌ها بسیار کاربردی و تطبیق پذیر هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌های متنوع تهیه کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند اگر کاپشن شما تیره است شلوارتان را نیز در رنگی نزدیک به کاپشن انتخاب کنید، در این صورت می‌توانید از یک پیراهن رنگی در کنار آن‌ها استفاده کنید.

استایل مردانه بهاری

پیراهن‌های بهاری

همیشه گفته ایم که رنگ لباس باید متناسب با فصل انتخاب شود، اما فصل بهار شما را به یاد چه رنگ‌هایی می‌اندازد؟ صورتی؟ بنفش یاسی؟ آبی کمرنگ؟ دقیقا همین رنگ‌ها می‌توانند رنگ پیراهن مردانه شما باشند. برای پیراهن‌های ساده و بدون طرح بهتر است سراغ رنگ‌های روشن و ملایم و به اصطلاح پاستل بروید اما اگر رنگ‌های تند و روشن را ترجیح می‌دهید بهتر است آن‌ها را به صورت طرح‌های چهارخانه و راه راه در ترکیب پیراهن خود به کار ببرید و از پوشیدن پیراهن ساده با رنگ تند اجتناب کنید. هنوز آقایانی هستند که فکر می‌کنند رنگ صورتی یک رنگ زنانه است و مناسب آن‌ها نیست اما این تصور کاملا اشتباه است، البته اگر رنگ پوست شما مایل به قرمز است بهتر است از رنگ صورتی اجتناب کنید چون باعث می‌شود قرمزی پوست خود را بیشتر نشان دهد در مقابل اگر رنگ پوست شما متوسط و زیتونی است این رنگ بهترین انتخاب برای استایل مردانه بهاری شما خواهد بود. در انتخاب پارچه پیراهن هم بهتر است خلاقیت به خرج دهید و از جنس‌های متفاوت با فصل‌های دیگر مثل جین و کتان استفاده کنید.

استایل مردانه بهاری

شلوارهای بهاری

وقتی بهار تازه از راه رسیده و هنوز هوا گرم نشده است بهتر است همچنان از پارچه‌های سنگین‌تر و ضخیم‌تر برای شلوارهای بهاری خود استفاده کنید. پس شلوارهای لینن و نخی خود را در کمد لباس‌ها نگه دارید تا یکی دو ماه دیگر مورد استفاده قرار دهید. شلوار مناسب فصل بهار بهتر است از جنس کتان یا پشم کت و شلواری باشد اما مخمل کبریتی هم جزو پارچه‌هایی است که اخیرا بسیار محبوب شده و در لباس‌های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخمل کبریتی یک انتخاب عالی برای فصل بهار است که تنوع رنگی بالایی داشته و حالتی نیمه رسمی دارد و وقتی نمی‌توانید از شلوار کتان استفاده کنید بهترین گزینه برای شما است. شلوار پشم فلانل را نیز برای موقعیت‌های رسمی‌تر نگه دارید و آن را از رنگ‌های خنثی و ملایم مناسب بهار مثل خاکستری انتخاب کنید تا بیشترین هماهنگی را با موقعیت و فصل داشته باشند.

استایل مردانه بهاری

یک ژاکت یا کت نازک بهاری

همان طور که گفتیم در فصل بهار ممکن است هوا خنک شود و لباس‌های بهاری معمول برای این شرایط مناسب نباشد، از طرف دیگر نیز پوشیدن لباس‌های زمستانی در بهار با اصول شیک پوشی مغایرت دارد. برای حل این مشکل بهتر است سراغ یک ژاکت نیمه رسمی نازک بهاری بروید و آن را به عنوان لایه رویی لباس‌های خود انتخاب کنید. جنس این کت می‌تواند از بافتنی، جیر و یا چرم باشد طوری که نه خیلی نازک باشد که اثر گرم کنندگی نداشته باشد و نه خیلی ضخیم که باعث تعریق و دردسر شما شود. رنگ کت را نیز بهتر است از رنگ‌های نسبتا شاد و ملایم انتخاب کنید مثل سبز ارتشی، کرم، توسی و … که با فصل بهار هماهنگی خوبی دارند و به زیبایی استایل مردانه بهاری شما می‌افزایند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)