وقتی صحبت از استایل تکرنگ مردانه می‌شود همه به تیپی تکراری و سرتاپا مشکی فکر می‌کنند که کسل کننده است و جذابیتی ندارد. در حالی که آقایان می‌توانند با استایل تکرنگ هم تیپ متنوع و جذابی داشته باشند و خسته کننده و تکراری به نظر نرسند. این کار بسیار ساده است و تنها کافی است از افرادی که در این کار متخصص هستند ایده بگیرید و با اضافه کردن ویژگی‌های خاص استایل خودتان آن را شخصی کنید. در این مقاله چهار نوع کلی استایل تکرنگ مردانه را به شما معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و سبک خود نوعی را که مناسب شماست انتخاب کنید و تیپی جذاب و سطح بالا داشته باشید بدون آن که جلف یا خسته کننده به نظر برسید.

استایل تکرنگ چیست؟

همان طور که از نام این استایل مشخص است همه لباس‌ها و اکسسوری‌های تشکیل دهنده این استایل همرنگ هستند و یا در یک دامنه رنگی قرار می‌گیرند مثلا مشکی و خاکستری تیره، قهوه‌ای و کرم و شتری و یا سرمه‌ای و آبی نفتی. این استایل از شیک‌ترین و سطح بالاترین تیپ‌ها است که هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند از آن بهره ببرند و تیپ خاص و جذابی برای خود بسازند.

استایل تکرنگ مردانه

شرایط استایل تکرنگ مردانه

رنگ‌های مختلفی را می‌توان به عنوان اساس استایل تکرنگ در نظر گرفت مثل مشکی، قهوه‌ای، خاکستری و … که البته برای آقایان بیشتر توصیه می‌شود از رنگ مشکی برای استایل تکرنگ مردانه خود استفاده کنند چون این رنگ مزایای زیادی دارد از جمله لاغر و کشیده به نظر رسیدن و جذابیت مردانه و مرموز شدن. در نظر داشته باشید که اگرچه لباس‌ها و اکسسوری‌های شما از نظر رنگی نزدیک به هم هستند اما از نظر بافت می‌توانند (و بهتر است که) متضاد و متفاوت باشند مثلا کنار هم قرار گرفتن بافت چرم و پارچه ساده یا بافتنی و خز و چیزهایی از این قبیل کمک می‌کند که از نظر بصری تنوع ایجاد شود و تیپ شما حالت تکراری و خسته کننده نداشته باشد و به جذابیت شما افزوده شود. این تنوع بافت می‌تواند به صورت لباس‌ها و اکسسوری‌های مجزا و یا تکه دوزی روی لباس (مثلا پچ چرمی روی آرنج کت که این روزها خیلی هم طرفدار دارد) باشد. در ادامه سه تیپ اصلی مردانه و روش به کار بردن استایل تکرنگ مردانه در هر کدام را بیان می‌کنیم.

استایل تکرنگ مردانه

تیپ اسپورتی تکرنگ مردانه

استایل تکرنگ مردانه

تیپ اسپورتی از تیپ‌های محبوب آقایان است که در هر سنی به خصوص میان جوانان طرفداران زیادی دارد. بسیاری از آقایان تصور می‌کنند استایل اسپورت لزوما از لباس‌های رنگارنگ و جلفی تشکیل شده که مناسب آن‌ها نیست و به همین دلیل قید تیپ ورزشی و اسپورت را می‌زنند. اما اگر یک استایل اسپورتی ساده و تکرنگ شیک برای خودتان بسازید دیگر لازم نیست نگران جلف بودن تیپتان باشید و در عین راحتی می‌توانید سطح بالا هم به نظر برسید. اجزای تشکیل دهنده این تیپ می‌تواند یک تیشرت کاملا اندازه سفید یا سفید و مشکی طرح‌دار به همراه یک شلوار جین مشکی یا شلوار ورزشی مناسب بیرون است. این تضاد کمک می‌کند تا استایل شما متنوع و سطح بالا شود و با تیپ عزاداری محرم اشتباه نشود! البته در صورت تمایل می‌توانید از تیشرت مشکی هم استفاده کنید. برای کفش‌ها بهتر است سراغ یک چیز ساده بروید و به جای کتانی‌های لوگودار و شلوغ یک کتانی ساده مشکی یا سفید و یا ترکیبی از هردو و یا خاکستری را انتخاب کنید. اگر شرایط آب و هوا مساعد نباشد به یک کت چرم یا کتان یا سوئیشرت مشکی هم نیاز خواهید داشت. اگر به استایل اسپورت متعهد هستید هودی یا سوئیشرت انتخاب کنید. اکسسوری‌های شما هم می‌تواند یک کلاه بیسبال، دستبند و یا چیزهای ساده  و هماهنگ دیگر باشد.

تیپ اختیاری تکرنگ

استایل تکرنگ مردانه

تیپ اختیاری یا ترکیبی تیپی است که محدودیت‌های تیپ رسمی را ندارد اما مانند تیپ ورزشی هم بی‌قید و راحت نیست و حالتی مابین این دو را دارد. اگر به این مدل لباس پوشیدن علاقمند هستید استایل تکرنگ می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. به طور مثال این تیپ می‌تواند مرکب از یک تیشرت ساده مشکی یا طرح‌دار یا پیراهن چهارخانه اسپورتی به همراه شلوار جین چسبان باشد. برای تنوع و تاکید بیشتر می‌توانید از بافت‌های متضاد در این نوع استایل بهره بگیرید مثلا یک کت چرم یا بوت چرم به لباس‌های ساده خود اضافه کنید تا تضاد را در عین هماهنگی به وجود آورند. از پوشیدن لباس‌های طرح‌دار هراس نداشته باشید، مثلا یک پیراهن چهارخانه سیاه و سفید می‌تواند عضو جذاب تیپ شما باشد. برای تنوع و زیبایی بیشتر از اکسسوری‌های فلزی مثل دستبند و … هم بهره ببرید.

تیپ رسمی تکرنگ مردانه

استایل تکرنگ مردانه

و اما تیپ رسمی تکرنگ که یکی از پرطرفدارترین تیپ‌های مردانه است چون درصد خطا در این روش کمتر از ترکیب‌های دیگر است و اگر همه لباس‌های خود را از رنگ‌های سیاه و سفید انتخاب کنید مطمئن خواهید بود که راه را درست رفته‌اید بدون آن که از رسمی بودن استایل شما کاسته شود. کت و شلوار مشکی یکی از لباس‌های پرطرفدار مردانه است که به همه می‌آید  و همه آقایان به یک دست از آن نیاز دارند. این ترکیب اگر با یک پیراهن سفید همراه شود تضاد زیبایی به وجود می‌آورد. البته اگر اهل جسارت هستید می‌توانید از پیراهن مشکی هم استفاده کنید اما مراقب باشید که به نظر نرسد مهمان مراسم ختم هستید. در مورد کفش هم که تکلیف شما مشخص است و یک جفت کفش چرم رسمی مشکی بهترین انتخاب برای شما است. البته برای تنوع می‌توانید از کفش‌های خاکستری هم استفاده کنید. اکسسوری‌های تیپ رسمی مثل دکمه سردست، پوشت و … را نیز با استایل تکرنگ و ساده خود هماهنگ کنید تا همه چیز در شکل ایده‌آل خود باشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Idle Man (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)