داشتن ابروهای زیبا و کشیده قابی جذاب برای چشمان شما به وجود می‌آورد و زیبایی چشم‌ها را چندین برابر می‌کند. اما همه به طور طبیعی ابروهای پر و جذابی ندارند و ممکن است به طور ارثی یا بر اثر برداشتن مکرر و نازک کردن ابروها، موهای آن کم باشد. اگر شما هم جزو این دسته هستید نگران نباشید، پر کردن ابروها یک روش آرایشی مناسب و موثر در زیبا جلوه دادن ابروها است که با ابزارهای مختلفی قابل انجام است. اما هر یک از این ابزارهای آرایش ابرو ویژگی‌های خاصی دارند و باید با روش خاص مورد استفاده قرار بگیرند، اگر هنوز این ابزارها را نمی‌شناسید در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با ابزارهای لازم برای پر کردن ابروها و روش استفاده هر یک از آن‌ها آشنا خواهید شد، در ادامه نیز راز جنیفر لوپز را در استفاده از مژه مصنوعی برای شما فاش خواهیم کرد.

ابزارهای لازم برای پر کردن ابروها

مداد ابرو و روش استفاده از آن برای پر کردن ابروها

مداد ابرو یکی از ابزارهای کلاسیک برای پر کردن و مشخص کردن خطوط ابرو است. توجه داشته باشید که مداد ابرو با مداد چشم تفاوت دارد و میزان نرمی و رنگدانه‌های آن نسبت به مداد چشم کمتر است پس هرگز از مداد چشم برای پر کردن ابروها استفاده نکنید چون باعث ریزش موهای ابرو خواهد شد. پس از انتخاب یک مداد ابروی مناسب نوک آن را خوب تیز کنید چون اگر نوک مداد تیز نباشد خطوط آن ضخیم شده و شبیه موهای ابرو نخواهند بود. یک مزیت مداد ابرو نسبت به ابزارهای دیگر این است که شما می‌توانید شدت و تیرگی خطوط را به راحتی کنترل کنید و آرایش ابرو را طبیعی‌تر انجام دهید. برای پر کردن ابروها با مداد، سعی کنید خطوط را کوتاه و شبیه به نقطه چین بکشید و بیشتر روی نقاط خالی ابرو تمرکز کنید. اگر مداد ابروی شما در انتهای خود برس هم دارد از آن استفاده کنید و خطوط را محو کنید. اگر موهای ابروی شما روشن و بلوند است از مدادی استفاده کنید که رنگ آن یک یا دو درجه تیره‌تر است و اگر ابروهای تیره دارید از مدادی با رنگ روشن‌تر استفاده کنید تا آرایش ابروی شما طبیعی به نظر برسد و مشخص نباشد که آن‌ها را پر کرده‌اید.

ابزارهای لازم برای پر کردن ابروها

سایه ابرو و روش استفاده از آن برای آرایش ابرو

سایه ابرو بهترین ابزار برای پر کردن ابروهای روشن و خالی است و ظاهری طبیعی‌تر و جذاب‌تر نسبت به ابزارهای آرایشی دیگر به وجود می‌آورد. سایه ابرو یک سطح رنگی در زیر موهای ابرو به وجود می‌آورد و باعث می‌شود ابروها ضخیم‌تر و پرتر به نظر برسند و خطوط دور آن مشخص‌تر شود. شما برای پر کردن ابرو به یک پالت دو رنگ سایه مخصوص ابرو نیاز دارید که یکی روشن‌تر و دیگری تیره‌تر است. برای استفاده از این پالت باید از یک برس زاویه دار کوچک مخصوص ابرو استفاده کنید تا کنترل بهتری روی کار خود داشته باشید. ابتدا رنگ روشن‌تر را از گوشه داخلی ابرو تا انتهای کمان ابرو بکشید سپس با رنگ تیره‌تر شکل ابرو را مشخص کنید و داخل آن را به صورت دلخواه پر کنید. اما در استفاده از این سایه زیاده روی نکنید تا ابروهای شما غیرطبیعی به نظر نرسد.

ابزارهای لازم برای پر کردن ابروها

پماد ابرو و روش به کار بردن آن برای پر کردن ابروها

اگر به ابروهای تیره و مشخص علاقه دارید و رنگ موهای ابروهای شما تیره است بهتر است از پماد ابرو استفاده کنید. پماد ابرو نوعی روغن رنگی است که بافتی نرم و سبک دارد و با رنگدانه‌های غنی پوششی عالی روی ابروها به وجود می‌آورد که مناسب آرایش مجلسی است. برای این کار ابتدا باید پماد مناسب خود را انتخاب کنید، پمادی که رنگ آن نزدیک به رنگ طبیعی ابروهای شما باشد بهترین گزینه است. برای استفاده از این پماد شما به یک برس زاویه دار کوچک مخصوص آرایش ابرو نیاز دارید، این برس را داخل پماد بزنید و به آرامی با خطوط کوتاه و شبیه به نقطه چین داخل ابروی خود را پر کنید. این پماد را می‌توانید روی همه قسمت‌های ابروها از جمله دم ابرو هم بکشید و به آن‌ها شکل بدهید البته این پماد را در مقدار کم به کار ببرید تا آرایش شما غیرطبیعی دیده نشود. در انتها نیز از یک اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنید و فرم ابروها را تثبیت کنید.

ابزارهای لازم برای پر کردن ابروها

ژل ابرو و کاربرد آن برای پر کردن ابروها

ژل ابرو همان طور که از نامش پیداست کاربردی مثل ژل مو دارد یعنی موهای ابرو را در محل خود تثبیت می‌کند و برای کسانی که موهای ضخیم و بلندی در ابروهای خود دارند بهترین انتخاب است چون با حالت دادن موهای ابرو، باعث می‌شود که فضای خالی اطراف و بین ابرو پر شود و ابروها پهن‌تر و پرتر به نظر برسند. البته همه می‌توانند از ژل ابرو به عنوان اخرین مرحله در آرایش ابروهای خود استفاده کنند و آرایش و فرم ابرو را تثبیت کنند. بسته بندی ژل ابرو معمولا شبیه به ریمل است و موقع خرید و استفاده حتما به این مساله دقت کنید، برای حالت دادن به ابروها با کمک ژل، ابتدا همه موهای ابرو را با این ژل پوشش دهید سپس با کمک برس ژل، موها را به سمت دلخواه خود حالت دهید، موهای تاج ابرو را به سمت بالا و موهای میانه ابرو را به شکل افقی و موهای دم ابرو را به سمت پایین حالت دهید و اجازه دهید ژل خشک شود.

ابزارهای لازم برای پر کردن ابروها

ماژیک ابرو و روش استفاده از آن برای آرایش ابرو

ماژیک ابرو هم یکی از ابزارهای نه چندان رایج برای پر کردن ابروها است که کاربرد خاصی دارد، این ابزار رنگدانه‌های قوی ندارد و میزان پررنگی آرایش با این ماژیک در مقایسه با ابزارهای دیگر مثل مداد و پماد کمتر است در نتیجه آرایش شما طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و بهترین انتخاب برای خانم‌هایی است که ابروهای روشنی دارند. مهم‌تر از همه این که ماژیک ابرو ضد آب است و کسانی که می‌خواهند ابروهای طبیعی داشته باشند و آرایش آن‌ها تا پایان روز دوام پیدا کند بهتر است از ماژیک ابرو برای پر کردن ابروها استفاده کنند. برای این کار ابتدا یک ماژیک ابرو که همرنگ موهای ابروهایتان باشد انتخاب کنید سپس کشیدن خطوط را درست از وسط ابروها شروع کنید و با خطوط کوتاه و قوی داخل ابرو را پر کنید. خواهید دید که این خطوط به سرعت خشک می‌شوند و نیازی به محو کردن هم نیست. البته به همین دلیل باید موقع آرایش دقت کافی داشته باشید تا خطوط اشتباهی، آرایش شما را خراب نکند.

ابزارهای لازم برای پر کردن ابروها

راز جنیفر لوپز برای استفاده از مژه مصنوعی

همه قبول دارند که داشتن مژه‌های بلند و پرپشت و حالت دار، در زیبایی چشم‌ها و به طور کلی آرایش چهره شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. اما متاسفانه بیشتر خانم‌ها مژه‌هایی کوتاه یا کم پشت و نازک دارند که جتی با چند لایه ریمل هم زیبایی چشمگیری پیدا نمی‌کند. در این شرایط استفاده از مژه مصنوعی بهترین راه برای زیباتر کردن آرایش چشم است، اما استفاده از این مژه‌ها هم مشکلات خاص خود را دارد. مژه‌های جدا دردسر بسیاری دارند و چسباندن تعداد زیاد مژه آن هم روی هر چشم زمان زیادی را از شما می‌گیرد، در مقابل مژه‌های یکدست هم ظاهری چندان طبیعی ندارند و آرایش کردن آن‌ها بسیار مشکل است و اگر بخواهید روی آن‌ها ریمل یا فرمژه استفاده کنید احتمال خراب شدن آرایشتان بسیار زیاد است.

اما جنیفر لوپز یک ترفند جالب برای استفاده از مژه مصنوعی دارد که باعث می‌شود ظاهر مژه‌های او بسیار طبیعی و زیبا به نظر برسند و نیازی به آرایش و کارهای اضافی نداشته باشند. اما این ترفند چیست؟ قبل از شروع به چسب زدن و قرار دادن مژه روی پلک‌ها، ابتدا آن‌ها را در دست خود بگیرید و با انگشتانتان کمی به موهای مژه فشار وارد کنید تا خم شوند، نه در حدی که تا بخورند و بشکنند بلکه در حدی که حالت قوس روی آن‌ها ایجاد شده و حالتی مثل فرمژه زدن روی آن تثبیت شود. سپس مژه را چسب بزنید و روی پلک‌ها قرار دهید. خواهید دید که مژه‌های مصنوعی حالتی بسیار طبیعی روی چشمان شما دارند و نیازی به ریمل زدن و کارهای اضافی دیگر نیست و آرایش چشم شما در کمترین زمان کامل شده است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)