این روزها همه دوست دارند ابروهای تیره و پرپشت داشته باشند و هرچه ابروهای شما تیره‌تر و پرپشت‌تر باشند آرایش شما شیک‌تر و زیباتر به نظرخواهد رسید. فارغ از این که آیا داشتن ابروهای تیره و ضخیم به همه می‌آید یا خیر، لازم نیست برای تیره کردن و پر کردن ابروها حتما از ابزارهای آرایشی مثل مداد و سایه و … کمک بگیرید. شما می‌توانید با تقویت رشد ابروها با کمک روغن‌های گیاهی و چند نکته در مراقبت از ابروها، ابروهایی تیره اما طبیعی داشته باشید بدون آن که نیاز چندانی به اصلاح و آرایش روزمره داشته باشند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که چطور ابروهای خود را تقویت کنید و با چند ترفند ساده ابروهای تیره اما طبیعی داشته باشید.

برخی افراد به طور مادرزادی ابروهای زیبا و پرپشتی داشته‌اند اما به دلیل اشتباه در اصلاح ابرو و برداشتن بیش از حد موهای ابرو، به مرور زمان این موها را از دست داده‌اند. برخی دیگر نیز به طور ژنتیکی ابروهای پرپشتی ندارند و موهای ابروهای آن‌ها با فاصله و نازک است. اگر شما جزو دسته اول هستید و در تقویت ابروهای خود دچار مشکل شده‌اید حتما ترفندهای ذکر شده در این مقاله را اجرا کنید تا دوباره مثل قبل تیره و زیبا  شوند. اما جزو دسته دوم هستید نباید به طور کامل ناامید شوید، شما با رعایت این ترفندها می‌توانید تا حدی ابروهای خود را تیره و تقویت کنید اما انتظار معجزه نداشته باشید و اگر کم بودن موهای ابروها برای شما آزار دهنده است می‌توانید به پزشک مراجعه کنید و روش‌های درمانی جدید را امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که روش‌های آرایشی مثل هاشور ابرو هم اگر حرفه‌ای و طبیعی انجام شوند می‌توانند روشی مناسب برای داشتن ابروهای تیره و زیبا باشند.

ابروهای تیره طبیعی

استفاده از روغن بادام برای داشتن ابروهای تیره طبیعی

روغن بادام سرشار از ویتامین‌های A، B و E است و می‌تواند رشد ابروها را تقویت کند. اگر از محصولاتی استفاده کنید که حاوی روغن بادام هستند حتما اثر شگفت انگیز آن را در رشد و تقویت ابروهای خود مشاهده خواهید کرد. حتی می‌توانید خود روغن بادام را به صورت خالص (که در دمای اتاق مایع است) از بازار تهیه کرده و مقدار کمی از آن را هر روز دو بار، یک بار صبح و یک بار شب با گوش پاک کن روی ابروهای خود بمالید و در دراز مدت شاهد تقویت و رشد مجدد موهای از دست رفته ابروها باشید.

ابروهای تیره طبیعی

استفاده از وازلین برای تیره کردن ابروها

امیلیا کلارک بازیگر نقش دنریس تارگرین در سریال بازی تاج و تخت ابروهای بسیار زیبایی دارد و این مساله را مدیون مادرش است. او می‌گوید که در دوران نوجوانی مادرش اجازه برداشتن ابرو را به وی نمی‌داده و به همین دلیل امیلیا سعی می‌کرده با مالیدن وازلین به ابروها و برس زدن، ابروهای پراکنده و نامرتب خود را مرتب کند و همین کار در طول سال‌ها باعث شده است که ابروهایش پرپشت و تیره شوند. او حتی اکنون نیز برای آرایش ابروهای خود از موچین استفاده نمی‌کند و به همین دلیل ابروهایی عالی و طبیعی دارد. وازلین به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی بالایش، کاربردهای زیادی دارد که مرطوب نگه داشتن پوست و موی ابرو هم یکی از آن‌ها است. گاهی اوقات ضعیف شدن و ریزش موی ابرو به دلیل خشکی رخ می‌دهد و هر روغنی که این خشکی را برطرف کند اثر تقویت کنندگی روی ابرو هم خواهد داشت. پس اگر شما هم می‌خواهید ابروهای تیره و زیبایی مثل ابروهای امیلیا کلارک داشته باشید از وازلین استفاده کنید تا موها و پوست ابرو را مرطوب نگه دارید، البته وازلین یک روغن بسیار چرب و قوی است و نباید بیش از دو بار در هفته استفاده شود.

ابروهای تیره طبیعی

استفاده از روغن زیتون برای تقویت ابروها

روغن زیتون یک روغن طبیعی گیاهی چندمنظوره است که می‌تواند کاربردهای متعددی داشته باشد. مثلا از این روغن می‌توان به عنوان پاک کننده صورت یا ماسک مو استفاده کرد. اما یکی از آثار کمتر شناخته شده روغن زیتون اثر آن در تقویت ابروها است. روغن زیتون هم مثل روغن بادام سرشار از ویتامین‌های A، B  و E است که رشد فولیکول‌های مو را تقویت می‌کنند. برای استفاده از این روغن جهت تقویت ابرو، هر روز یک قطره از آن را روی ابروها بمالید و ماساژ دهید و پس از یک تا دو ساعت صورت خود را کامل بشویید.

ابروهای تیره طبیعی

استفاده از روغن نارگیل برای داشتن ابروهای تیره

روغن نارگیل از روغن‌های پرکاربرد در محصولات مراقبت مو است که به طور مستقیم جذب ساقه مو می‌شود و آن را مرطوب و تقویت می‌کند. اما اثر جادویی این روغن تنها محدود به موی سر نیست و روی موهای ابرو هم می‌توان از آن استفاده کرد. اگر از خشکی پوست رنج می‌برید و همزمان دچار کاهش موهای ابرو هم شده‌اید به احتمال زیاد روغن نارگیل چاره مشکل شما است. برای استفاده از این روغن جهت تقویت ابرو، مقدار خیلی کمی از آن را با گوش پاک کن روی ابروها بمالید و پس از چند ساعت بشویید.

ابروهای تیره طبیعی

استفاده از روغن کاستر برای رشد ابروها

روغن کاستر یک روغن طبیعی که سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است و از این نظر می‌تواند اثر تقویت کنندگی خوبی روی ابروها داشته باشد. اما این روغن به عنوان یک روغن خاص که حاوی پروتئین هم هست و قدرت تقویت کنندگی آن بیش از روغن‌های دیگر است. برای استفاده از این روغن جهت تقویت ابروها و داشتن ابروهای تیره و زیبا، هر شب آن را روی ابروها بمالید و سی دقیقه بعد با استفاده از آب گرم آن را بشویید به طور کامل بشویید.

ابروهای تیره طبیعی

استفاده از آلوئه ورا برای تقویت ابروها

آلوئه ورا از مواد جادویی در بهداشت و زیبایی پوست و مو است که برای مقاصد مختلفی از جمله تقویت مو و ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلوئه ورا برخلاف مواردی که تاکنون بیان شد روغن نیست و اثر چرب کنندگی ندارد و از این رو بهترین گزینه برای افرادی است که پوست مستعد آکنه دارند و نمی‌توانند از روغن روی پوست خود استفاده کنند. راز آلوئه ورا در تقویت ابروها به خاطر وجود ماده‌ای موسوم به آلوئه نین است که رشد موها را افزایش می‌دهد. برای استفاده از آلوئه ورا جهت تقویت ابروها هر شب مقداری از ژل آن را روی ابروها بمالید و صبح روز بعد بشویید و نتیجه را مشاهده کنید.

ابروهای تیره طبیعی

ماساژ دادن ابروها

گاهی موهای ابروها به این دلیل رشد نمی‌کنند که خون کافی به آن‌ها نمی‌رسد، هر فولیکول مو به یک مویرگ خونی متصل است و وقتی خون کافی به فولیکول مو نرسد اکسیژن و مواد غذایی کافی در دسترس آن نخواهند بود و در نتیجه مو رشد نخواهد کرد، حال این مو متعلق به کف سر باشد و یا مژه و ابرو. یک راه ساده برای افزایش این جریان خون، ماساژ دادن پوست ابرو است. برای این کار به ابزار خاصی نیاز نیست و شما با یک مسواک نرم هم می‌توانید ابروها را ماساژ دهید. مسواک را بردارید و با حرکات دورانی روی ابروها بکشید تا هم پوست ابرو لایه برداری شود و هم خون در تمام نقاط آن جریان پیدا کند.

استفاده از محصولات تقویت کننده ابرو

برخی از محصولاتی که با عنوان “تقویت کننده ابرو” به فروش می‌رسند حاوی ویتامین‌ها و مواد موثر در افزایش رشد موهای ابرو هستند و اگر مرتب از آن‌ها استفاده کنید در مدتی کوتاه شاهد تقویت ابروهای خود خواهید بود. البته برای انتخاب بهترین محصول، حتما به پزشک مراجعه کنید و از وی بخواهید تا بسته به شرایط شما یک محصول مناسب و موثر برایتان تجویز کند. برخی از محصولات تقویت ابرو اثر آرایشی هم دارند و به طور مثال می‌توانید از آن‌ها به عنوان حالت دهنده هم استفاده کنید.

ابروهای تیره طبیعی

زمان دادن به رشد ابرو

شاید گفتن این مورد ساده به نظر برسد اما صبور بودن در رشد ابروها بسیار تعیین کننده است. موهای ابرو تفاوتی با موهای سر ندارند و طی یک چرخه رشد می‌کنند بنابراین گاهی برای نتیجه گرفتن زمان زیادی لازم است. پس شما نباید زود ناامید شوید و باید صبور باشید و به موهای ابرو زمان بدهید تا تحت تاثیر روش‌های درمانی شما قرار بگیرند و رشد کنند. پس از مدتی خواهید دید که دیگر از نقاط خالی در ابرو خبری نیست و شما صاحب ابروهای تیره و طبیعی زیبایی هستید که هیچ نیازی به آرایش ندارند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)