دوخت حوله حمام را چطور می‌توان در منزل انجام داد؟ حمام کردن کودکانی که فراری از این کار هستند برای پدرها و مادرها یک دردسر بزرگ است اما کودکان به چیزهای فانتزی علاقه دارند و استفاده از حوله‌های رنگارنگ و جذاب با چهره کاراکترهای مورد علاقه آن‌ها می‌تواند آن‌ها را به حمام کردن علاقمند کند. مینیون‌ها هم جزو شخصیت‌هایی هستند که محبوب کودکان هستند ولی برای داشتن چنین حوله‌هایی لازم نیست حتما هزینه زیادی متحمل شوید چون شما می‌توانید دوخت حوله حمام کودک را خودتان با حوله‌های ساده انجام دهید و طرح‌های فانتزی روی آن‌ها پیاده کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما آموزش خواهیم داد که چطور دوخت حوله حمام را به ساده‌ترین شکل انجام دهید و با حوله‌های ساده دست و حمام، برای کودکتان حوله فانتزی با طرح مینیون بدوزید.

قبل از این که سراغ دوخت حوله فانتزی برای کودکان بروید دقت داشته باشید که دوخت این حوله به مهارت در کار با چرخ خیاطی و تکه دوزی ساده نیاز دارد و برای انجام آن بهتر است از یک چرخ خیاطی مناسب برای دوخت پارچه‌های ضخیم استفاده کنید.

وسایل لازم برای دوخت حوله حمام طرح مینیون

  • لایی چسبی کاغذی
  • حوله حمام ساده در رنگ‌های زرد یا آبی پررنگ
  • یک حوله دست زرد رنگ ساده
  • مقدار کمی پارچه سفید و مشکی برای چشم‌ها
  • نخ در رنگ‌های زرد یا آبی و سفید و مشکی
  • قیچی
  • اتو
  • چرخ خیاطی با قابلیت دوخت حوله
  • سنجاق ته گرد

روش دوخت حوله حمام طرح مینیون

ابتدا حوله دست و صورت را به صورت افقی از وسط تا کرده و برش بزنید تا یک نصفه حوله تقریبا به شکل مربع داشته باشید. سپس لبه باز این حوله را هشت سانتی‌متر تا کنید و با چرخ خیاطی بدوزید. دقت کنید که طرف نرم‌تر حوله که جذب آب بیشتری دارد باید رو به داخل باشد.

آموزش روش دوخت حوله حمام کلاهدار

حال حوله را برگردانید تا طرح صورت مینیون را روی آن پیاده کنید. الگو را از این لینک دانلود کرده و روی کاغذ پرینت بگیرید. سپس قطعات الگو را جدا کرده و روی لایی چسبی منتقل کنید. اتو را داغ کنید و پارچه را روی لایی بچسبانید. برای صورت مینیون شما به دو قطعه مستطیلی مشکی، یک دایره کوچک مشکی و یک دایره بزرگ سفید نیاز دارید که باید روی حوله زرد بدوزید.

آموزش روش دوخت حوله حمام کلاهدار

آموزش روش دوخت حوله حمام کلاهدار

پس از دوختن این قسمت‌ها موهای مینیون و دهان او را نیز که چند خط ساده هستند با نخ مشکی روی حوله بدوزید. به این ترتیب صورت مینیون کامل می‌شود و شما باید قسمت بالای این حوله را از پشت آن چرخ کنید تا کلاه حوله کامل شود. پس از آن می‌توانید سراغ دوخت قسمت اصلی حوله بروید.

آموزش روش دوخت حوله حمام کلاهدار آموزش روش دوخت حوله حمام کلاهدار

برای دوخت قسمت اصلی حوله که تنه آن را شامل می‌شود حوله حمام را بردارید و از هر دو طرف آن ده سانتی‌متر به داخل تا کنید و بدوزید. برای این کار می‌توانید از دوخت ساده یا زیگزاگ یا دوخت‌های تزئینی استفاده کنید.

آموزش روش دوخت حوله حمام کلاهدار

در این مرحله وسط حوله را پیدا کنید و یک پیلی جعبه‌ای به عرض ده سانتی‌متر در این قسمت ایجاد کنید و با سنجاق آن را به هم متصل کنید. این قسمت را با چرخ خیاطی بدوزید. دقت کنید که دوخت این قسمت با چرخ‌های معمولی ساده نیست و ممکن است چرخ شما دچار مشکل شود.

آموزش روش دوخت حوله حمام کلاهدار

پس از محکم کردن دوخت، کلاه حوله را که قبلا آماده کردید بردارید و به تنه حوله بدوزید. دقت کنید که وسط کلاه دقیقا روی خط پیلی قرار بگیرد. به این ترتیب حوله کلاهدار طرح مینیون شما آماده است و می‌توانید برای استحمام کودک خود از آن استفاده کنید. بسته به سایز حوله‌های حمام این حوله‌ها برای نوزادان تا کودکان ۳ تا ۵ ساله مناسب هستند.

آموزش روش دوخت حوله حمام کلاهدار

همان طور که گفتیم دوخت قسمت صورت این حوله نیاز به مهارت در کار با چرخ خیاطی دارد و ممکن است برای افرادی مبتدی دشوار باشد اما اگر بخواهید می‌توانید کار را به طور ساده نیز انجام دهید تنها یک حوله کلاهدار بدون طرح مینیون بدوزید و به جای حوله ساده از حوله‌های طرح دار و رنگارنگ استفاده کنید.

 

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش فرهنگ و هنر در مجله قرمز شاخه هنر در خانه مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Crazy Little Projects (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)