چشمان همه ما شبیه به هم نیستند، برخی افراد چشمان بادامی دارند و چشم برخی دیگر گرد است، برخی افراد چشمان گود دارند و حالت چشم برخی دیگر نیز برجسته است. این تفاوت‌ها هر یک در نوع خود زیبا هستند و ما را از هم متمایز می‌سازند اما چیزی که در زیبایی اهمیت دارد انتخاب آرایش مناسب برای هر نوع چشم است. چشمان گود ویژگی‌های خاصی دارند و باید طوری آرایش شوند که برجسته و جذاب به نظر برسند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز آرایش چشمان گود را به شما آموزش خواهیم داد و چهار ترفند کلیدی و مهم برای زیباتر کردن این فرم از چشم‌ها را بیان خواهیم کرد.

آیا چشمان شما گود است؟

چشم انسان می‌تواند گرد، بادامی، رو به بالا یا رو به پایین باشد. اما چشمان گود در این دسته بندی جای نمی‌گیرند یعنی شما ممکن است چشمان بادامی داشته باشد اما حالت آن‌ها گود باشد و یا چشمان گردی داشته باشد که گود به نظر نرسد. پس گودی چشم دقیقا به چه معناست؟ چشمان گود به چشمانی گفته می‌شود که محل قرارگیری آن نسبت به ابروها عقب‌تر است یعنی اگر از نیم رخ به چنین چشمانی نگاه کنید خواهید دید که استخوان زیر ابرو و حتی خود ابرو نسبت به چشم‌ها جلوتر است و کره چشم در محلی عمیق‌تر قرار گرفته و به اصطلاح گودتر است. چشمان گود زشت یا زیبا نیستند و چهره‌های معروف زیادی وجود دارند که چشمان گود دارند و این مساله به ساختار استخوانی چهره و ژنتیک مرتبط است. در این میان چیزی که اهمیت دارد متعادل کردن چشمان گود است. شما باید آن‌ها را طوری آرایش کنید که برجسته به نظر برسند و از گودی آن‌ها کاسته شود. رسیدن به این هدف با چهار ترفند زیر امکان پذیر است:

به محل استفاده از محصولات آرایشی توجه کنید

ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند

ما برای آرایش چشم از سایه در رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنیم، رنگ‌های تیره برای خط تای پلک و رنگ‌های روشن برای وسط پلک. اما کسانی که چشمان گودی دارند باید سایه را دقیقا از خط مژه محو کنند چون اگر سایه تیره فقط روی خط تای پلک محو شود چشم‌ها گودتر به نظر خواهند رسید. پس سایه روشن را از امتداد خط مژه بزنید و نرسیده به خط تای پلک محو کنید تا چشم‌ها برجسته‌تر دیده شوند و از گودی آن‌ها کاسته شود. برای قسمت‌های داخلی چشم نیز از سایه‌های خیلی تیره استفاده نکنید چون این کار روی گودی چشم تاکید می‌کند. حتی می‌توانید سایه تیره را حذف کنید و فقط از سایه روشن برای تاکید روی قسمت میانی چشم استفاده کنید. این کار نه تنها به برجسته‌تر دیده شدن چشم‌ها کمک می‌کند بلکه برای خانم‌هایی که آرایش مختصر و سریع را ترجیح می‌دهند بهترین گزینه است به شرطی که رنگی مناسب برای این کار انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید که رنگ‌های روشن نزدیک به رنگی طبیعی پوست مثل نخودی و صورتی همیشه انتخاب بهتری نسبت به رنگ‌های تند و فانتزی هستند.

برای چشمان گود از اکلیل استفاده کنید

ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند

همان طور که گفتیم چشمان گود در عمق جمجمه قرار گرفته‌اند و همین مساله باعث می‌شود که جلوه کمتری داشته باشند. در این شرایط شما باید از ترفندهایی کمک بگیرید که با خطای دید به چشمان شما جلوه بیشتری بدهد و آن‌ها را برجسته‌تر کند. اکلیل این کار را به خوبی انجام می‌دهد و همه چیز را برجسته و به سمت جلو متمایل می‌کند. پس اگر چشمان شما گود است بهتر است از سایه اکلیلی برای سایه زدن قسمت وسط و جلوی چشم کمک بگیرید و آن را روی قسمت نزدیک به خط مژه بزنید و محو کنید. گوشه چشم‌ها را نیز فراموش نکنید و با یک سایه اکللی روشن آن را درخشان‌تر کنید. قبل از سایه زدن استفاده از کانسیلر یا پایه سایه را نیز فراموش نکنید تا زمینه‌ای صاف و یکدست برای سایه فراهم شود. اگر به سایه اکلیلی علاقه ندارید می‌توانید از خط چشم رنگی از نوع اکلیلی استفاده کنید تا چشمان شما زنده‌تر و برجسته‌تر به نظر برسد.

ریمل را هوشمندانه به کار ببرید

ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند

ریمل زدن یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش چشم است و حتی بسیاری از خانم‌ها آرایش چشم خود را تنها به ریمل محدود می‌کنند و به استفاده از سایه‌های چند رنگ علاقه‌ای ندارند. اما برای خانم‌هایی که چشمان گودی دارند ریمل زدن همیشه مایه دردسر است چون ریمل به پلک بالا و زیر ابروها مالیده می‌شود و منظره ناخوشایندی به وجود می‌آورد. برای جلوگیری از این وضعیت توصیه می‌شود حتما قبل از ریمل زدن، مژه‌ها را فر کنید، این کار حالت مناسبی به مژه‌ها می‌دهد و جهت آن‌ها با پلک بالای شما هماهنگ‌تر می‌شود. بهتر است از ریمل ضدآب استفاده کنید چون به خاطر تماس نزدیکی که بین مژه و زیر ابرو در چشم‌های گود وجود دارد همیشه این احتمال وجود دارد که عرق با مژه‌ها تماس پیدا کرده و باعث پاک شدن و مالیده شدن آن به زیر ابرو شود. برای اطمینان می‌توانید از اسپری تثبیت کننده آرایش نیز استفاده کنید تا احتمال خراب شدن ریمل به حداقل برسد.

چشم‌ها را کشیده نشان دهید

ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند

اهمیت استفاده از خط چشم برای زیباتر کردن چشم‌ها بر هیچ کسی پوشیده نیست. با یک خط چشم زیبا و متناسب می‌توان چشم‌ها را دراماتیک و آرایش را جذاب کرد. اما برای خانم‌هایی که چشمانشان گود است اهمیت این خط چشم بیشتر از هر چیزی دیگری است. شما می‌توانید با خط چشم به جذابیت چشمان خود بیفزایید و جلوه بیشتری به آن‌ها بدهید. اما چه نوع خط چشمی برای چشمانی که گود هستند مناسب است؟ کارشناسان معتقدند خط چشمی که دقیقا در امتداد خط مژه باشد و کمی به سمت بیرون و بالا امتداد پیدا کند بهترین گزینه است مانند خط چشمی که اما واتسون در این تصویر انتخاب کرده است. موقع کشیدن این خط چشم مستقیما به آینه نگاه کنید و سرتان را بالا یا پایین نگیرید تا خط ایجاد شده، کاملا متقارن و مستقیم باشد و ظاهر شما را جذاب‌تر کند نه این که به سنگینی چشم‌ها اضافه کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)